Zobacz temat - [R75] - Komputer pokładowy nie wyświetla informacji
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] - Komputer pokładowy nie wyświetla informacji

dadunia8989 - Pią Paź 26, 2012 21:36
Temat postu: [R75] - Komputer pokładowy nie wyświetla informacji
Siemanko to mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich rowerzystów:))) jak w temacie komputer pokładowy nie wyświetla mi żadnych informacji tzn wygłąda jakby po prostu nie działał ale dziwne jest to że co jakiś czas gdy jade słychać specyficzny dzwięk jakby właśnie komputer informował o jakimś problemie ,,,, jeżdże tym rowerkiem(rover 75 1.8T 150km 2003r.) od niedawna i komp od razu nie działał...czy mam sie bać i co mógłbym zrobić nawet niewiem czy jest do niego jakiś bezpiecznik i gdzie... dodam jeszcze ,że zauważyłem że ten dżiek jest przeważnie przy przyspieszaniu... mieszkam w uk i mechanicy są tu strasznie drodzy ,,, please o pomoc z góry dzięki pzdr.
szpynior - Pią Paź 26, 2012 21:45

Możesz pokazać jakieś foto, bądź krótki filmik. Nie mogę zinterpretować co masz na myśli pisząc "specyficzny dźwięk" gdyż mi na kompie fakt się wyświetlają komunikaty lecz bez dźwięku . Podaj więcej szczegółów a postaramy się pomóc .


AAA i popraw nazwę tematu zgodnie z regulaminem :)

SeniorA - Pią Paź 26, 2012 23:29

dadunia8989 napisał/a:
komp od razu nie działał.
a masz komputer pokładowy ?, jest przycisk na manetce kierunków ?.
MaReK - Sob Paź 27, 2012 12:16

SeniorA napisał/a:
Cytat:
dadunia8989 napisał/a:
komp od razu nie działał.

a masz komputer pokładowy ?, jest przycisk na manetce kierunków ?.

Otóż to, pytanie jest czy komputer pokładowy w ogóle jest na zegarach.
Może masz manetkę, bo ktoś kiedyś planował upgrade wyposażenia auta, lub miał kiedyś sprawne zegary z wyświetlaczem i założył zegary bez wyświetlacza. Ale wtedy, bez odpowiedniej ingerencji miałbyś "ERR" na wyświetlaczu małym, w miejscu kilometrów dziennych (TRIP1), chyba że downgrade odbył się dla dwóch modułów (LSM) świateł i IPK(zegarów).

Inna opcja, też prawdopodobna, taśma łącząca wyświetlacz LCD z PCB zegarów odkleiła się w miejscu styku np. masy. Wyświetlacz nie dostaje zasilania. Komunikat dźwiękowy, który przychodzi mi do głowy może być związany ze "speed limit", po przekroczeniu prędkości ustawionej wcześniej przez kogoś, po prostu daje znać "beep"em.

Pozdrawiam,

dadunia8989 - Sob Paź 27, 2012 14:14

Tak mam na manetce przycisk do załączenia komputera jest narysowany:)) i jest wyświetlacz nad zegarami :)) ten dżwięk żeczywiście może być spowodowany przekroczeniem prędkości ponieważ daje znak przeważnie gdy przekraczam 2tys. obrotów więc teraz pytanie gdzie może znajdować się ta taśma ,jak mogęsie do niej dobrać:)) i czy może jest jakiś bezpiecznik do kompa jeżeli jest to gdzie mogę go zlokalizować przepraszam jeżeli piszę niezrozumiale ,ale to jest mój pierwszy raz na jakimkolwiek forum:)) staram się:)) pozdrawiam i wielkie dzięki za zainteresowanie i pomoc:)) ROVER żądzi
dukat11 - Sob Paź 27, 2012 15:54

dadunia8989, Czyli masz rozwaloną taśmę od wyświetlacza. Ja tak miałem że na końcu to już tylko kolory były wyświtlane i żadnych ikon czy napisów. Kup używany licznik z komputerem i przełóż pamięć Eprom na swoją. Najlepiej kup licznik z tym samym oznaczeniem lub stary z 99-00

Co do prędkości to potwierdzam sam jak uwalony wyświetlacz to dawało takie efekty. Pewnie sam nie wiedząc o tym ustawiałem limit

MaReK - Sob Paź 27, 2012 22:23

dadunia8989 napisał/a:
ten dżwięk żeczywiście może być spowodowany przekroczeniem prędkości ponieważ daje znak przeważnie gdy przekraczam 2tys. obrotów

Nie wiąż go z obrotami, a z prędkością. Obserwuj licznik kilometrów/mil na godzinę i sprawdź w którym momencie usłyszysz magiczne "dong".

dadunia8989 napisał/a:
gdzie może znajdować się ta taśma ,jak mogęsie do niej dobrać:))

Musisz wyjąć na stół zegary. Odkręcasz dwa wkręty od blendy znajdującej się nad zegarami (daszek).
Następnie delikatnie musisz wysunąć zegary i odpiąć dwie wtyczki o patencie BMW, czyli ściśnij/przesuń/wysuń. Są one zlokalizowane na krańcach zegarów (lewa/prawa) strona.

Jak już je wydostaniesz, idź z nimi do ciepłego pomieszczenia i daj się plastikom rozgrzać do temp. pokojowej. Delikatnie zdejmij szybkę z zaczepów uważając na to, aby nie złamać przycisku do resetu kilometrów dziennych. Potem zdejmij plastikowy czarny kołnierz i trzymając odwrócone zegary na kolanach (dalej patrz aby nie ułamać przycisku w/w) odkręć kilka srebrnych śrub typu torx.
Odwróć zegary i delikatnie trzymając za koniec każdej wskazówki, narzędziem o kształcie Y podważaj do góry wskazówkę w miejscu jej mocowania. One są montowane na klej/pastę ale spokojnie zejdą przy użyciu niewielkiej siły. Przytrzymuj drugi koniec, aby Ci się palec nie omsknął i żeby Ci się licznik nie rozkalibrował. Jak już zdejmiesz wskazówki, zdejmij cyferblaty. Kolejny raz odwróć licznik. Na brzegach (na łukach) będziesz miał zaczepy, które musisz wcisnąć aby biały plastik zeskoczył z czarnego. Następnie w gniazdach wtyczek znajdziesz kolejne zaczepy, które musisz ścisnąć płaskim małym śrubokrętem, aby plastik zszedł. Powinna się Twoim oczom ukazać elektronika. Przyjrzyj się dokładnie, będą wystawać 4 blaszki metalowe, które także musisz ścisnąć i wysunąć. To mocowanie tego małego wyświetlacza. Wystarczy aby tylko płytka zeszła, nie musisz go wyjmować w całości. Następnie znowu odwróć zegary i odepnij wyświetlacz LCD z zaczepów. Podważ go ostrożnie z każdej strony śrubokrętem. W taki sposób płytka PCB zejdzie z plastików i jak kolejny raz odwrócisz zegary dotrzesz do wyświetlacza, taśmy oraz kości eeprom, o której wspomniał kolega dukat11.

Jeśli jesteś mistrzem lutownicy i masz taką z regulowaną temperaturą, możesz próbować taśmę i połączenia pod nią ożywić. Trudna to operacja, ale nie jest niemożliwa do wykonania. Za pierwszym razem pewnie Ci się nie uda, więc możesz śmiało kupić drugi zestaw zegarów, ze sprawnym wyświetlaczem i spróbować zrobić tak jak radzi kolega dukat11. Chyba, że masz tam magików z interfejsami diag, T4 itp. to możesz próbować to robić bezinwazyjnie, ale tak jak opisał to dukat11 zrobisz najprościej.

Kość eeprom znajduje się po tej samej stronie co wyświetlacz. Ma oznaczenia 93S56 i jest do góry nogami niż inne. Więcej na temat programowania kości i jej zdejmowania znajdziesz na naszej klubowej stronie pod adresem http://www.roverki.pl/zro...dowy-w-r75.html w artykule kolegi roadking.

Pozdrawiam,

zedziczek - Wto Lis 06, 2012 13:46

Nie koniecznie taśma, za nim wykręcisz zegar zresetuj auto tzn odłącz akumulator na przynajmniej 30 minut obie klemy, nastepnie podłącz akumulator i sprawdź, mi to wystarczyło.

Lub taką instrukcje znalazłem kiedyś: Otwórz wszystkie klapy i drzwi, odłącz akumulator zaczynając od minusa, czekaj 20 minut, podłącz akumulator zaczynając od plusa

MaReK - Wto Lis 06, 2012 13:54

zedziczek napisał/a:
Nie koniecznie taśma, za nim wykręcisz zegar zresetuj auto tzn odłącz akumulator na przynajmniej 30 minut obie klemy, nastepnie podłącz akumulator i sprawdź, mi to wystarczyło.

A jaki miałeś objaw początkowy?

zedziczek - Wto Lis 06, 2012 14:14

okno wiadomości nie aktywne i brak reakcji na przycisk, ale taki problem pojawiał się innym, ja tylko użyłem ich sposobu :)

Powodu niestety nie udało mi sie określić ponieważ dwa wydażenia miały miejsce w tym samym czasie, pierwsze wstawiłem led do świateł cofania, a drugie to woda z deszczu przedostała sie przez plastikowy kołek mocujący listwe ozdobną tylnej szyby ( co jest normą w 75 i zt :) ) i kapała na przewód od głośnika czujnika cofania a potem spływała do sterownika ECU kontroli czujników parkowania, takie moje spostrzeżenia :)

Led wyciągałem i wkładałem ale okno wiadomości nie zawiesiło sie ponownie, a zalania ecu czujników parkowania już nie chciałem sprawdzać ;)

MaReK - Wto Lis 06, 2012 18:43

Może podwiesił się sam przęłącznik na manetce?
A w Twojej sytuacji dolny wyświetlacz, ten z kilometrażem i temperaturą działał?
Podświetlenie zegarów działało? Prędkościomierz, obrotomierz?

Fabryczny czujnik parkowania ma wysyła sygnał na IPK, który informuje Cię dźwiękiem podczas zbliżającej się przeszkody. Może rzeczywiście jakieś zwarcie, które uniemożliwiało dotarcie sygnału z przełącznika, chociaż to dwie różne trasy ;)

zedziczek - Wto Lis 06, 2012 20:30

raczej nie przycisk :) bo to co przeszedł po tym jak się nic nie pokazało w oknie to by mu pomogło ;) jak mówiłem to w miare częsty przypadek, a metoda którą podałem podziałała, w ciągu trzech lat miałem tylko raz tak i mam nadzieje że tak pozostanie :)

reszta działała podświetlanie zegarów także

MaReK - Sro Lis 07, 2012 17:23

zedziczek napisał/a:
ak mówiłem to w miare częsty przypadek, a metoda którą podałem podziałała, w ciągu trzech lat miałem tylko raz

Nie ogarniam ;) To jednak częsty, czy miałeś tak raz ;)

Ja na tyle wyświetlaczy ile rozebrałem i zepsułem (9), miałem tak tylko wtedy kiedy LCD odpadało od PCB. Albo wyświetlanie szczątkowe, albo wypalone LCD (do wymiany) albo martwe całkowicie *brak zasilania na LCD. Na te bolączki nie pomoże jednak odłączanie zasilania ;)

Zwarcie w module może tak się zachować i do utraty zasilania będzie działał nieprawidłowo.
No ale niech kolega, który ma problem opisze, czy to pomogło. Może też ma powódź w aucie ;)

zedziczek - Sro Lis 07, 2012 19:47

Ja miałem raz, ale informacje o tym znalazłem na forach bo inni też tak mieli :) jak już mówiłem ja nie wymyśliłem tego rozwiązania, jedynie mogę powiedzieć że u mnie to podziałało :) łatwiej zresetować ecu najpierw niż rozbierać licznik ;) chociaż mnie to czeka teraz bo chce zmienić diody na niebieskie w środkowym okienku :)