|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400]Problem z Brakiem mocy, max 150KM/h
kysu123 - Nie Lis 04, 2012 09:32 Temat postu: [R400]Problem z Brakiem mocy, max 150KM/h Ostatnio mam problem, otóż gdy kupiłem swojego Rovera jakieś 6 m-cy temu, posiadał sporo mocy pod maską. Jeździłem nim po 170 km/h i spokojnie jeszcze by się rozpędził.
Obecnie na piątym biegu osiąga leciutko ponad 3k obrotów i prędkość ok 155km/h. Wymieniłem filtry i nic nie pomogło (paliwa i powietrza).
Co Ciekawe gdy kupiłem był po regeneracji turbiny, lecz przy jednostajnej jeździe czasem zapala się dioda turbiny, wystarczy wtedy dać lekko gazu i gaśnie.
Co może być powodem? Turbina na samym początku działała identycznie jak teraz, śwista aż miło i czasem się zapala przy ok 50km/h.
Jakie wy macie osiągi w 105 konnym silniku diesla?
sTERYD - Nie Lis 04, 2012 09:51
jaka dioda turbiny?
może chodzi o kontrolkę "check engine" ?
Wybłyskaj sobie błędy, popraw połączenia wiązki silnika.
kysu123 - Nie Lis 04, 2012 10:08
sTERYD napisał/a: | jaka dioda turbiny?
może chodzi o kontrolkę "check engine" ?
Wybłyskaj sobie błędy, popraw połączenia wiązki silnika. |
W lewym rogu, pomarańczowa kontrolka turbiny się zapala. Właściciel mówił, że to po regeneracji błąd do usunięcia na komputerze.
Jak mówiłem, tak jest od początku i moc wcześniej była.
bizon - Nie Lis 04, 2012 10:53
Cytat: | Jak mówiłem, tak jest od początku i moc wcześniej była. |
To nie od turbiny ale blad silnika jak wspomnialsTERYD. tak czy inaczej to nie jest normalne ze sie zapala
Pawkaz - Nie Lis 04, 2012 11:46
kysu123 napisał/a: | Jakie wy macie osiągi w 105 konnym silniku diesla? |
Moja 600tka do 200 km/h daje rade
kysu123 - Nie Lis 04, 2012 12:32
bizon napisał/a: | Cytat: | Jak mówiłem, tak jest od początku i moc wcześniej była. |
To nie od turbiny ale blad silnika jak wspomnialsTERYD. tak czy inaczej to nie jest normalne ze sie zapala |
To może być powodem?
Brt - Nie Lis 04, 2012 13:01
kontrolka jest informacją, że jest cos nei tak ... a powód trzeba namierzyć. NA stronie klubowej jest artykuł i instrukcja jak odczytać samemu kody błędów wraz z listą kodów. Odczytaj i wpisz tutaj co odczytałeś. Na tej podstawie będzie można określićco się dzieje z silnikiem i dlaczego jest taki słaby. A przyokazji obejrzyj dokładnie rury od turbiny. Może masz po prostu dziurę i powietrze z turbiny zamiast do silnika idzie w atmosferę. A z tą kontrolką to tak jest, że jak silnik jest ok to nic nei trzeba resetować ... po prostu się nie zapala a komputer silnika sam po jakimś czasie wykasowuje błędy z pamięci.
kysu123 - Nie Lis 04, 2012 15:25
Brt napisał/a: | kontrolka jest informacją, że jest cos nei tak ... a powód trzeba namierzyć. NA stronie klubowej jest artykuł i instrukcja jak odczytać samemu kody błędów wraz z listą kodów. Odczytaj i wpisz tutaj co odczytałeś. Na tej podstawie będzie można określićco się dzieje z silnikiem i dlaczego jest taki słaby. A przyokazji obejrzyj dokładnie rury od turbiny. Może masz po prostu dziurę i powietrze z turbiny zamiast do silnika idzie w atmosferę. A z tą kontrolką to tak jest, że jak silnik jest ok to nic nei trzeba resetować ... po prostu się nie zapala a komputer silnika sam po jakimś czasie wykasowuje błędy z pamięci. |
Mógłbyś podac mi link do ów instrukcji? - Sam nie mogę znaleźć.
kadzaf - Nie Lis 04, 2012 16:13
http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
Rowniez jestem ciekaw co tobie wykarze . U mnie zero błędów a auto dostaje czkawki przy 160-170 i koniec
Brt - Nie Lis 04, 2012 17:06
a na bank masz szczelny dolot i nie masz gdzieś przytkanego dopływu paliwa
kadzaf - Nie Lis 04, 2012 17:12
Brt napisał/a: | a na bank masz szczelny dolot i nie masz gdzieś przytkanego dopływu paliwa |
Jesli chodzi o mnie to nie .dolot sprawdzany a paliwo jak i powrot dawałem juz do banki 5l i bez skutków .
nie to, ze nie ma siły (jak pewnie u kysu123) tylko jest jak byłaby odcinaka, przerywanie i szarpanie
Wszystko dzieje sie w partii 3-3,5tys obr ,na luzie wtedy tez go odcina probujac przegazowac
kysu123 - Nie Lis 04, 2012 19:55
U mnie na luzie obroty normalnie dostaje.. jutro sprawdzę te błędy.
kadzaf - Nie Lis 04, 2012 21:24
znajac zycie pewnie wiazke bedziesz mial gdzies obechlana i przez to wchodzi w tryb awaryjny i nie ma pelnej mocy
monia - Nie Lis 04, 2012 21:32
kadzaf napisał/a: | znajac zycie pewnie wiazke bedziesz mial gdzies obechlana i przez to wchodzi w tryb awaryjny i nie ma pelnej mocy |
Dokładnie tak, ew. jeszcze grucha może świrować, u mnie przy 130km/h za kazdym razem wywalało check engine, po poprawieniu wiązki i wywaleniu gruchy juz żaden błąd się nie pokazał
pelson91 - Nie Lis 04, 2012 22:22
Kolejny SDi z szarpaniem przy 3tys obrotów też to mam
kadzaf - Sro Lis 07, 2012 19:43
Problem z szarpaniem i brakiem mocy na wyzszych rozwiazany.
MSDI na pokladzie
pelson91 - Sro Lis 07, 2012 19:46
? coś więcej może na ten temat ?
kadzaf - Sro Lis 07, 2012 20:50
pelson91 napisał/a: | ? coś więcej może na ten temat ? |
yhy w skrócie pompa od SD (VP21) bajeczka ,choc borykam sie jeszcze z jednym problemem a mianowicie słabym doładowaniem (max 0,8bara) bede musial cos z tym zrobic
|
|