Zobacz temat - [R 825 sd] problem z rozruchem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R 825 sd] problem z rozruchem

Burczas80 - Pon Lis 05, 2012 19:14
Temat postu: [R 825 sd] problem z rozruchem
Witam .Mam nie wąski problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Chodzi o to że po podgrzaniu swiec ,przy próbie rozruchu ,rozrusznik nie ma siły przekrecic i po dwóch cierzkich obrotach zaczyna pykać sprzęgiełko w rozruszniku, jest to taka reakcja jaby był słaby aku,oczewiscie wymieniłem aku na nowy,i problem znikł na około 2 tyg,nie ukrywam ze przy pierwszym rozruchu z rana strasznie ciezko to szło ,powoli krecił ale odpalał,niestety po upływie 2 tygodni znów nie ma siły zakrecic.Dodam ze aku sprawdzane na mierniku ,i jest ok,ładowanie jest,ppodczas grzania swiec jest minimalny spadek pradu w aku ,ale przy prubie rozruchu z 12v spada na 8v,czyli chyba troszku za duzo.Proszę o wskazówki gdzie mozna sie jeszcze czepić by dojsc co mogło by być przyczyna takiego cyrku.

[ Dodano: Pon Lis 05, 2012 19:14 ]
no Panowie i Panie uporałem sie z problemem ,gosc w sklepie dal mi jakis lipny aku wymieniłem go w ramach gwarancji i pali maszyna na dotyk .Tylko jego zdaniem ja nie mam ładowania a na odpalonym silniku pakazuje mi 13,53v po zapaleniu swiatel pokazuje 13,20v czy waszym zdaniem moze być to przyczyna słabego ładowania,?Prosze o rade co do tego jakie powinno dawać napiecie na odpalonym silnku iz jestem zielony w dziedzinie elektryki ale wydaje mi sie ze takie ładowanie powinno być na tyle wystarczajace aby po 2 tygodniach nie rozladowało aku tak ze nie miał siły nawet podgrzac swiec.czy może jestem w błędzie :bezradny:

soviet100 - Wto Lis 06, 2012 00:45

Może po prostu alternator wymagać regeneracji .
Burczas80 - Wto Lis 06, 2012 05:12

soviet100 napisał/a:
Może po prostu alternator wymagać regeneracji .


A moze i tak,w nastepny wekend bede wymieniał uszczelkę pod głowicą,przy okazji wyjmę alternator i zawioze do elektryka niech go gogłębnie zbada :roll:

Vigoslaw - Wto Lis 06, 2012 08:08

Cytat:
A moze i tak,w nastepny wekend bede wymieniał uszczelkę pod głowicą,przy okazji wyjmę alternator i zawioze do elektryka niech go gogłębnie zbada :roll:


Sprawdź jeszcze doprowadzenie prądu do świec, ja tak miałem... okazało się, że prąd uciekał, przez moduł sterujący i samochód cięzko palił.

P.s. Wymieniasz uszczelkę?

Tylko którą, bo są 4 głowicę :twisted:

Pozdrawiam,

V.

Burczas80 - Sro Lis 07, 2012 05:28

Sprawdź jeszcze doprowadzenie prądu do świec, ja tak miałem... okazało się, że prąd uciekał, przez moduł sterujący i samochód cięzko palił.

P.s. Wymieniasz uszczelkę?

Tylko którą, bo są 4 głowicę :twisted:

Pozdrawiam,

V.[/quote]
Uszcelki chce wymienić wszystkie chce doprowadxzić ten silnik do ładu i nie ma mowy tu o jakich kolwiek nawet minimalnych wyciekach,a z prądem doszłem juz akazał sie wadliwy aku jedyne co musze tu poprawić to te ładowanie aby miało minimum 14v.Ale mimo to dziekuje Ci Kolego za rady.Pozdrawiam

[ Dodano: Sro Lis 07, 2012 05:28 ]
Vigoslaw napisał/a:
Cytat:
A moze i tak,w nastepny wekend bede wymieniał uszczelkę pod głowicą,przy okazji wyjmę alternator i zawioze do elektryka niech go gogłębnie zbada :roll:


Sprawdź jeszcze doprowadzenie prądu do świec, ja tak miałem... okazało się, że prąd uciekał, przez moduł sterujący i samochód cięzko palił.

P.s. Wymieniasz uszczelkę?

Tylko którą, bo są 4 głowicę :twisted:

Pozdrawiam,

V.

A TAK WOGÓLE Kolego to jak to z tymi uszczeclkami jest bo ten silnik to pierwszy diesel jaki mam ,a najbardziej teraz mi zalezy na wycieku płynu,bo peklł pasek troszku go żona podgrzała i mam mały wyciek płynu,nawet mozna to nazwac poceniem nie wyciekiem ale mnie to drażni i chce to zrobić,z tego co widze jest to uszczelka na samej górze silnika.Możesz mnie wtajemniczyć w te uszczelki :roll:

Vigoslaw - Sro Lis 07, 2012 10:32

Tutaj w temacie masz troche angielskich stron, o naszym samochodzie,
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72817
Nie jestem mechanikiem, więc tylko to co znajdę i przeczytam to wiem :grin:

Pozdrawiam,

V.

Burczas80 - Sro Lis 07, 2012 19:02

Vigoslaw napisał/a:
Tutaj w temacie masz troche angielskich stron, o naszym samochodzie,
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72817
Nie jestem mechanikiem, więc tylko to co znajdę i przeczytam to wiem :grin:

Pozdrawiam,

V.

a no dziekuje ,ja właśnie byłem dzis u mechanika,na szczęscie to szwagier tak ze koszt nie bedzie taki wielki,a z tymi uszczelkami juz doszłem i wiem o co chodzi ale dziekuje za pomoc i ciekawą strone

AndrewS - Sro Lis 07, 2012 23:07

Ładowanie masz za niskie, powinno byc w okolicach 14V i to na zalaczonych swiatłach.
Kontrolka od ładowania sie nie żarzy ?? Co za altek w tych waszych klekotach siedzi ??
A najlepiej jakby Vigoslaw podal swoje wartosci napiecia ladowania oczywiscie na swiatłach i prad upływu

Kolejna sprawa, to mozliwosc zbyt duzego uplywu pradu "na postoju", czyli jakis zlodziej pradu.np. alarm radio, moduły szyb, padnieta dioda w altku.
Najlepiej to sprawdzc w ten sposób, na czas postoju odłaczasz naładowane aku, po 1-2 dniach podpinasz i odpalasz jak kreci dobrze to masz złodzieja pradu, jak zle to podejzany aku (lub rozrusznik), wtedy trzeba w obwod aku wpiac szeregowo amperomierz i sprawdzic jaki jest prad uplywu. Dodatkowo do sprawdzenia moze być rozrusznik który ma jakies opory i dlatego tak ciezko kreci.

Burczas80 - Czw Lis 08, 2012 19:15

AndrewS napisał/a:
Ładowanie masz za niskie, powinno byc w okolicach 14V i to na zalaczonych swiatłach.
Kontrolka od ładowania sie nie żarzy ?? Co za altek w tych waszych klekotach siedzi ??
A najlepiej jakby Vigoslaw podal swoje wartosci napiecia ladowania oczywiscie na swiatłach i prad upływu

Kolejna sprawa, to mozliwosc zbyt duzego uplywu pradu "na postoju", czyli jakis zlodziej pradu.np. alarm radio, moduły szyb, padnieta dioda w altku.
Najlepiej to sprawdzc w ten sposób, na czas postoju odłaczasz naładowane aku, po 1-2 dniach podpinasz i odpalasz jak kreci dobrze to masz złodzieja pradu, jak zle to podejzany aku (lub rozrusznik), wtedy trzeba w obwod aku wpiac szeregowo amperomierz i sprawdzic jaki jest prad uplywu. Dodatkowo do sprawdzenia moze być rozrusznik który ma jakies opory i dlatego tak ciezko kreci.

A no co do ładowania to Kolega ma racje tyle ze ja wyczytałem ze minimum ma byc 14,4v max 14,6 na właczonych wszystkich pobieraczach pradu .Najpierw zajołem sie doprowadzeniem ładowaniado 14,4 a puzniej bede sie doszukiwał złodzieja bo i taka opcja moze byc .a wcale sie nie zdziwie jak centralny mi tu kradnie volty :twisted:

sTERYD - Czw Lis 08, 2012 22:09

ten sam silnik w różnych konfiguracjach był montowany w fronterrach i w wielu wielu innych autach terenowych ze stajni isuzu. Na wszelkich forach 4x4 znajdziesz dużo informacji nt. silników VM. Jak oddasz głowice do planowania to do kogoś kto wie jak to zrobić, boi one nie są płaskie od spodu i muszą mieć wszystkie równą wysokość. ostatnio jak odbierałem ojca wał po szlifowaniu to goście obrabiali właśnie te głowice z charakterystycznymi dzyndzlami od spodu :wink: