Zobacz temat - [R420Di] Nie odpala na zimnym silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420Di] Nie odpala na zimnym silniku

zico - Pon Lis 12, 2012 22:20
Temat postu: [R420Di] Nie odpala na zimnym silniku
Witam.
Mam problem z moim roverkiem. Mianowicie od jakiegoś czasu ciężko odpalał na zimnym silniku. problem się pogłębiał aż w końcu przestał odpalać. Objawy są takie, że wcześniej auto po dłuższym kręceniu rozpędzało się, aż w końcu po ok. 1 minucie odpalał zostawiając za sobą chmurę ciemnych spalin. Według wielu "znawców" tematu dostawał paliwo bo podczas próby odpalenia z rury wydechowej wydobywały się spaliny.
Świece żarowe są sprawne (sprawdzane przez dwóch niezależnych magików), filtr paliwa został wymieniony. Co może być powodem awarii?
Nie chciałbym wymieniać wszystkiego co możliwe bo to będzie kosztowało więcej niż całe auto.
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie.
Dodam tylko, że auto bez problemu odpala "na zaciąg" (wiem, że nie powinienem, ale robiłem to tylko w NAGŁEJ potrzebie).
Wymienię kilka sugestii, ludzi, którzy się lepiej na tym znają:
1. Przestawiony rozrząd o jeden ząbek
2. Podparte zawory
3. Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
4. Uszkodzenie silnika
Może ktoś miał taki przypadek lub ma pomysł jak zdiagnozować usterkę?
Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc

mirwin - Wto Lis 13, 2012 07:24

1 -do sprawdzenia rozrusznik bo może już mieć za mało mocy.
2- akumulator
3 - kąt wyprzedzenia zapłonu
No i poczytaj W tym miejscu
Pozdrowienia.

bizon - Wto Lis 13, 2012 08:41

poluzuj jeden wtrysk i zobacz czy sika paliwem.

a jak pilujesz rozrusznikiem to tak jakby probowal zalapac ale nie moze, czy wogole tylko kreci i nawet nie drgnie??

zico - Wto Lis 13, 2012 11:25

Rozrusznik raczej nie bo kręci jak wariat,
Akumulator nie ma jeszcze roku i też jest OK.
Po wykręceniu wtrysku paliwo leci, ale coś jakby mało (nie wiem jaka ilość byłaby właściwa więc jest to moje subiektywne odczucie).
Przeczytałem też informację, z powyższego postu i z objawów mogę dodać, że jeśli już odpali, to mam chmurę ciemnego dymu, więc wnioskuję, że wina leży raczej po stronie świec żarowych?
Bizon - jak piłuję rozrusznikiem to słychać, że silnik jakby się rozpędzał aż w końcu zaskoczy (przynajmniej wcześniej tak było) stąd wnioskuję, że rozrusznik jest ok.

mirwin - Wto Lis 13, 2012 12:03

A jak świece mówisz, że dobre to przekaźnik świec. Sprawdź podczas grzania, czy i jakie napięcie idzie na świece.
kadzaf - Wto Lis 13, 2012 13:26

możliwe ze wtryski siedza :roll: jak bys miał mozliwosc ich sprawdzenia to dobrze by było
to zrobic

zico - Wto Lis 13, 2012 16:55

Zobaczę jutro co mi powie kolejny mechanik.
Jestem umówiony na diagnostykę komputerową chociaż jestem sceptycznie do tego nastawiony. Obawiam się, że "uniwersalne" programy i urządzenia nie bedą kompatybilne z autem tej marki.

szoso - Wto Lis 13, 2012 17:10

zico napisał/a:
Obawiam się, że "uniwersalne" programy i urządzenia nie bedą kompatybilne z autem tej marki.

bo nie będą, z tym silnikiem łączy się tylko kts bosch i testbook, z innymi to nawet nie ma co podchodzić

Alexi - Sro Lis 14, 2012 06:52

I tu się szoso mylisz. Znajomy mechanik ma jakiś uniwersalny. Nazwy nie pamiętam i jest opcja podłączenia R.
R400 - Sro Lis 14, 2012 08:09

szoso napisał/a:
zico napisał/a:
Obawiam się, że "uniwersalne" programy i urządzenia nie bedą kompatybilne z autem tej marki.

bo nie będą, z tym silnikiem łączy się tylko kts bosch i testbook, z innymi to nawet nie ma co podchodzić


autocomem podłączysz, przynajmniej mojego benzyniaka podłączył elektryk, i pokasował wszystkie błędy

zico - Pią Lis 23, 2012 11:36

Auto nie zostało podpięte do komputera, bo "mechanik" stwierdził, że wtyczka, którą mu wskazałem nie jest od komputera a właściwej nie potrafił znaleźć.
Mimo to wydaje mi się, że znalazł problem zdejmując osłonę rozrządu (tą przy filtrze powietrza). Pasek był bardzo luźny i rozrząd był przestawiony.
Ustawienie właściwe rozrządu spowodowało, że auto odpalało, ale chyba jest jeszcze jeden problem polegający na tym, że jeden z wtrysków trochę przepuszcza i schodzi z niego paliwo. Będę informował na bierząco o postępach w serwisowaniu tej usterki.
Dziękuję wszystkim za rady i zaangazowanie.
Podejrzenia nieprawidłowego kąta wtrysku okazały się chyba najbardziej trafione.

[ Dodano: Pią Lis 23, 2012 11:36 ]
Witam.

Aktualizacja tematu.
Niestety stała się chyba najgorsza rzecz z możliwych. Okazało się, że silnik jest do wymiany. Nie ma odpowiedniego ciśnienia. :sad: