|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1,6 16V] Charakterystyka silnika a niskie spalanie.
marmatu - Sro Lis 14, 2012 23:41 Temat postu: [R25 1,6 16V] Charakterystyka silnika a niskie spalanie. Witam czy ktoś wie jaka jest charakterystyka silnika 1,6? Interesuje mnie konkretnie przy jakich obrotach najkorzystniej pod względem ekonomicznym zmieniać biegi i na jakich obrotach silnika jeździć.
Szkoda, że nie posiadam komputera pokładowego i informacji o chwilowym spalaniu bo byłoby łatwiej
ADI-mistrzu - Czw Lis 15, 2012 00:15
2.2tys obrotów zmiana biegów dla ekonomicznej jazdy, raczej bardzo ślimacze przyśpieszanie bo po zmianie obroty mają jakieś 1.4/1.5tys więc ostrożnie z Nm (więc z wciskaniem gazu).
W trasie jakieś 90-100km/h, w ten sposób ja uzyskiwałem średnie spalanie 6.5L
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/17778
brkzzz - Czw Lis 15, 2012 00:40
ADI-mistrzu napisał/a: | W trasie jakieś 90-100km/h, w ten sposób ja uzyskiwałem średnie spalanie 6.5L
|
Mi równe 6,5l/100km spalił na na 200-kilometrowym odcinku autostrady podczas równomiernej jazdy 3,5-4,0tys. Tankowanie praktycznie przed i po trasie, więc błąd pomiaru minimalny.
Również 6,5l uzyskałem na podobnym odcinku jadąc drogami "międzymiastowymi" ze średnim natężeniem ruchu, przejeżdzaniem przez małe miasteczka, czyli jazda 60-120km/h, częste przyśpieszanie i zwalnianie, ale zmiana biegów raczej eco-friendly
marmatu - Pon Gru 03, 2012 11:55
A oto moje testy:
Miasto - obroty 2,0-2,5 spalanie około 10L LPG / 100 km
Trasa - obroty 2,0-3,0 spalanie około 8l LPG / 100 km
W planie mam jeszcze wymianę filtra powietrza.
Jak myślicie da się jeszcze zajść ze spalaniem?
brkzzz - Pon Gru 03, 2012 13:20
marmatu, na pewno wymiana wszystkich filtrów to podstawa przy walce o niskie spalanie. Moje wszystkie filtry i płyny są świeżutkie, mają po kilka miesięcy i max 3kkm na karku. Mimo to wiem, że mógłby mi palić mniej, mam za bogatą mieszankę na biegu jałowym, czuć benzynę w spalinach. Pali mi w mieście ~10l/100km, wiele osób ma podobne zużycie. Jeśli dużo bym jeździł i opłacało by mi się walczyć o każdy mililitr benzyny to zainwestowałbym w nowy czujnik temperatury ECU i lambdę, ale póki co ani pogoda, ani przebiegi do tego nie zachęcają
|
|