|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i]spalanie
ziperant - Nie Lis 18, 2012 16:20 Temat postu: [R214i]spalanie Witam wszystkich
Mam roverka 214i 75koni 1996r. Mam problemy ze spalaniem najpierw obroty wariowaly na luzie czasem bylo 2500 obr teraz sie uspokoilo ale spalanie caly czas wysokie okolo 13 litrow na 100km wymienilem silniczek krokowy przepustnice sonde lambde nie wiem co tu jeszcze zrobic przepustnica sie zacinala i sie nie domykała myslalem ze to pomoze ale nie pomogło co moge jeszcze zrobic by zmniejszyc spalanie
kzrr - Nie Lis 18, 2012 16:23
Na początek popraw temat zgodnie z zasadami kącika.
A po drugie: filtr paliwa, powietrza, kable i świece.
Może masz dziurę w baku ? Jak liczysz takie spalanie ?
jrdarus1 - Nie Lis 18, 2012 17:19
Długie trasy robisz ? czy takie po kilka km?
ziperant - Czw Lis 22, 2012 16:08
robie krótkie trasy ale tak mi sie wydaje ze 13l to za duzo zakupilem swiece i przewody wymienilem jak zrobie 100km to sie okaze czy cos lepiej bedzie
Adrian - Czw Lis 22, 2012 17:25
Zalewasz bak do pełna, jeździsz do zera, i znowu tankujesz do pełna wyliczając przy tym spalanie? Bo to jest jedyny w miarę dokładny sposób by je zmierzyć... Inne "kombinacje" są niemiarodajne.
jrdarus1 - Pią Lis 23, 2012 00:37
jeśli robisz krótkie trasy to w taką pogode na cudy nie licz silnik sie dobrze nie zagrzeje i caly czas pracuje na wiekszej dawce paliwa
leszczu - Pią Lis 23, 2012 09:39
ziperant napisał/a: | robie krótkie trasy |
Jak krótkie
ziperant - Pią Lis 23, 2012 20:07
Po 1km, 5km, 8km duzo takich tras. Strasznie szybko mi sie grzeje tak 1km i silnik jest zagrzany mam te autko juz 2 lata i zawsze takie trasy robilem spalanie wachalo sie w okolicach 9, 10l w zime
ArO - Pią Lis 23, 2012 20:58
moj pali 6,5-8 max, wiec Twoje 13 litrow jest zaskoczeniem dla mnie
robsson78 - Pią Lis 23, 2012 21:04
A jak jest w trasie ?
ziperant - Sob Lis 24, 2012 15:37
na trasie okolo 10l
ADI-mistrzu - Sob Lis 24, 2012 16:03
Skąd jesteś?
ziperant - Sob Lis 24, 2012 17:27
Katowice dokładnie Giszowiec
ADI-mistrzu - Sob Lis 24, 2012 17:40
A nie stał się słabszy przypadkiem?
BigBoyPL - Nie Lis 25, 2012 11:27
Nie sypie ci komp kontrolką "chceck engine" ? U mnie jest ewidentnie padnięta sonda lambda i co chwila wywala kolejne błędy P0170 Fuel trim malfunction (Bank 1), P0171 - System Too Lean (Bank 1), i inne, co ewidentnie wskazuje na sondę bliżej silnika. Co ciekawe jazda do 3k obr jest bardziej oszczędna niż do 2-2,5
ziperant - Nie Lis 25, 2012 13:35
troche słabszy jest to co ja mam juz zrobic
[ Dodano: Nie Lis 25, 2012 13:35 ]
a kontrolka to mi sie nie swieci
ADI-mistrzu - Nie Lis 25, 2012 14:06
Bo w R200 niema kontrolki engine, od R25 dopiero.
Mógł paść czujnik podciśnienia lub jest wężyk zatkany.
Dla testu możesz w czasie pracy silnika odpiąć wężyk i zobaczyć czy zacznie inaczej pracować.
ziperant - Nie Lis 25, 2012 15:01
sorry ale ja sie nie zabardzo znam skąd mam ten węzyk odpiąć
ADI-mistrzu - Nie Lis 25, 2012 15:28
Dlatego dałem zdjęcie gdzie on jest. Odepnij go np. od komputera (ECU), jak samochód nie zmieni pracy to znaczy że jest uszkodzony MAP sensor.
Ewentualnie pojedź na diagnostykę komputerową to się pewnie wyjaśni.
ziperant - Nie Lis 25, 2012 15:58
to odłacze go i mam tak jezdzic z odłaczonym
ADI-mistrzu - Nie Lis 25, 2012 16:00
Odłącz go i spróbuj nagle przy gazować powyżej 3tys, powinien się np. przydławić.
Rademenez_ - Nie Lis 25, 2012 19:34 Temat postu: Spalanie Witam. Może prościej w takim wypadku podjechać na analizę spalin ? Wprawny diagnosta oceni , czy przez wydech "wylewa" się paliwo.
brkzzz - Nie Lis 25, 2012 20:27
Przy takim spalaniu, to nie potrzeba diagnosty do stwierdzenia czy jest za bogata mieszanka, wystarczy stanąć za samochodem
ziperant - Pon Lis 26, 2012 17:34
po odlaczeniu wezyka auto jakby chcialo zgasnac a potem wrócilo na obroty i bylo dobrze potem znowu odlaczylem i juz nic sie nie dzialo
ADI-mistrzu - Pon Lis 26, 2012 20:06
Możesz spróbować odłączyć odłączyć te wężyki i je przeczyścić.
Ale to raczej ni MAP sensor.
BigBoyPL - Pon Lis 26, 2012 21:31
Mi to wygląda na lambda sensor ale jak wymieniana to nie wiem co
ziperant - Wto Lis 27, 2012 18:39
a czy to moze byc wina sondy lambdy bo byla kupiona tansza uniwersalna a nie oryginalna z bosha
BigBoyPL - Sro Lis 28, 2012 17:41
Sprawdź sobie miernikiem napięcia.
ziperant - Czw Lis 29, 2012 17:18
miernikiem byla sprawdzana opornosc jezeli oto ci chodzi to pokazywalo nie pamietam dokladnie ale chyba 0,8 czy mniej nawet
brkzzz - Czw Lis 29, 2012 19:06
Tutaj są wartości napięcia lambdy, 3 od góry;
http://www.mgfcar.de/sensor/
ziperant - Pon Gru 03, 2012 19:14
bylem na komputerze sonda lambda nie pracuje ale powiedzcie dlaczego nowa uniwersalna sonda nie pracuje da sie cos z tym zrobic
BigBoyPL - Sro Gru 05, 2012 15:11
Jakiej firmy i jakie oznaczenia. Niektóre sondy wchodzą do tego gwintu za głęboko i wtedy trzeba dystans kupować, inne za blisko i też poprawnie wtedy nie mierzą. Skoro jest uniwersalna to znaczy że nie ma takiej wtyczki jak oryginalna więc ktoś to musiał przerobić. Może się pomylił w połączeniach.
pistolet - Sro Gru 05, 2012 20:43
Kolego ziperant, ja u siebie wymieniałem sondę lambda na tą:
http://www.wegasklep.pl/S...li-SLP4108.html
Jest "uniwersalna", ale działa bardzo dobrze. Problem ze spalaniem z głowy... Gdzieś na forum jest mój temat o tym. Pozdrawiam.
brkzzz - Czw Gru 06, 2012 01:27
pistolet, ta sonda była plug&play? Dużo Ci spadło spalanie?
pistolet - Sob Gru 15, 2012 10:18
Nowa sonda nie miała wtyczki. Trzeba było przełożyć starą wtyczkę. Spalanie widocznie spadło, zaraz po wymianie sprawdzałem spalanie i na trasie zszedłem do 5,08l/100km mogę podać linka do dziennika kosztów w autocentrum jak chcesz.
Tutaj wrzuciłem zdjęcia z analizy spalin - praca starej sondy i praca nowej. Od razu widać, że pracuje jak należy...
http://forum.roverki.eu/v...sc&start=40#top
Teraz jeżdżę na LPG i spalanie mam w granicach 8,5-9,5l/100km w trasie 9-11l/100km w miescie, ale za czasów PB po wymianie sondy przy normalnej codziennej jeździe to wychodziło koło 8l/100km PB w mieście 6-7l/100km w trasie (nie żałując sobie i nie jeżdżąc wyjątkowo oszczędnie)
brkzzz - Sob Gru 15, 2012 11:07
pistolet napisał/a: | Trzeba było przełożyć starą wtyczkę. |
Polutowałeś kabelki? Bo niektórzy twierdzą, że nie należy ich lutować tylko stosować specjalne przejściówki, które są dołączone do sond uniwersalnych.
pistolet - Sob Gru 15, 2012 20:16
Lutowałem, a połączenia schowałem w koszulkach termokurczliwych.
ziperant - Sob Gru 22, 2012 10:44
kupilem nowa sonde z bosha( w starej wtyczka byla przekladana poprostu sonda byla jakas felerna i zwrucili mi za nia kase ) spalanie spadlo na 10 l ale jeszcze silniczek krokowy na biegu jałowym wariuje co by tu zrobic i czy to ma znaczenie na spalanie . Mam jeszcze dodatkowe pytanie da sie zamontowac jakies urzadzenie ktore wyswietlalo by spalanie samochodu tak jak to jest w nowszych modelach aut
brkzzz - Sob Gru 22, 2012 13:01
Oczywiście, że wariujące obroty mają wpływ na spalanie.
Jeśli chciałbyś komputer pokładowy z aktualnym spalaniem musiałbyś podpinać się pod wtryski.
ADI-mistrzu - Sob Gru 22, 2012 13:49
Do spalania musisz mieć sygnał o prędkości samochodu, obrotach silnika oraz czasu wtrysku.
Do tego znać wydajność wtryskiwaczy, wtedy można to obliczyć.
ziperant - Nie Gru 23, 2012 12:01
czy silniczek krokowy mozna czyms przeczyscic i czy to cos da bo ciezko jest gdziekolwiek dostac nowy
toxx - Nie Gru 23, 2012 14:31
Proszę http://www.roverki.pl/zro...-krokowego.html przeczyszczenie może ci coś pomóc ale nie koniecznie:)
|
|