Zobacz temat - [R75]Nakrętka antykradzieżowa Problem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]Nakrętka antykradzieżowa Problem

amman - Pon Lis 19, 2012 21:22
Temat postu: [R75]Nakrętka antykradzieżowa Problem
Mam problem z śrubami zabezpieczającymi przed kradzieżą alufelg
Auto niedawno zakupione i niestety przy kupnie nie myślałem o tym aby sprawdzać czy jest nasadka na śruby
teraz problem
Chcę zmienić opony ale nie mam nasadki do tych śrub
Wygląd podobny do tych tylko ja mam 14 ząbków nie 9
http://allegro.pl/sruby-a...2783431519.html
Jest ktoś może w posiadaniu takich nasadek lub wie gdzie je można dostać ?


Dodałem mniej więcej dokładne foto

sash997 - Pon Lis 19, 2012 22:10

najprostrzy sposób o ile oczywiście nie chcesz ich dalej używać to ostre wiertło i rozwierć,chyba że lubisz to udogodnienie to musisz szukać,najlepiej jakbyś miał plac z anglikami niedaleko to byś coś dopasował myśle :smile:
Boncky - Pon Lis 19, 2012 22:41

powinienem takie końcówki mieć, mam te same zestawy.... nawet z rovera jeszcze:) jutro spojrzę, pisz PW, najwyżej zeszlifujesz tak aż spasuje jeżeli nie da rady bierzesz duży imbus i kawałek kartki czystej, przykładasz kartkę do nakręki i dociskasz palcami, zrobi Ci się obrys z brudu na kartce, wycinsz nożyczkami, przykładasz do imbusa odrysowujesz, kątówka w ręke, szlif i masz klucz:) dla wprawnej ręki 30min roboty
heniekbojka - Pon Lis 19, 2012 22:51

Niedawno miałem ten sam problem. Wymiana opon i zonk w wulkanizacji. Śruby odkręcił mi właściciel zaprzyjaźnionego warsztatu ślusarskiego. Zrobił to, wbijając na siłę do środka śrub coś w rodzaju podobnych średnicą stalowych imbusów (miał ich całą szufladę o różnych średnicach). Mocno wbite w śruby "imbusy" odkręcił przy pomocy klucza i rury. Śruby zabezpieczające wyrzuciłem, nowe, zwykłe kupiłem w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym. Koszt operacji: flaszka dla ślusarza (usługa niestandardowa tzw. wyzwanie, kolega nie rozlicza w PZL tylko "przelewem").
Cztery śruby w sklepie koszt 20 zł.
Nie polecam rozwiercania śrub, zrobione są z "fest " materiału, rozwiercenie ich wymaga dużo czasu, męczarni i zmarnowania dobrych wierteł. (porada od 77-letniego ślusarza!!!)
W przypadku braku ślusarza, można zbliżony średnicą imbus lub podobne żelastwo dospawać do śruby i w ten sposób ją odkręcić.

automechanik - Wto Lis 20, 2012 07:31

Nie polecam spawania migiem za mały przetop a spawarką za duży prąd, łatwo uszkodzić alufelgę.
Podstawa to porządne ostukanie śruby przez jakiś wałek przy użyciu ciężkiego młotka (czasem używamy nawet 5-cio kilogramowego).
Następnie można posłużyć się metodą opisaną przezBoncky, ,lub dopasować imbus wieloklinowy splin ewentualnie rozwiercając śrubę (śruby zabezpieczające nie są tak twarde) można wtedy klucz wbić i rozruszaną przez ostukanie śrubę można już stosunkowo łatwo wykręcić.
I jeszcze jedno w przypadku alufelg żadnego grzania, lepiej zastosować sprężony dwutlenek węgla w celu schłodzenia śruby następuje skurcz, który uwalnia zapieczoną śrubę.

michalie - Wto Lis 20, 2012 12:01

Panowie mam alu felgi oryginalne od 75 i mam wrażenie jakby śruby były nieco za krótkie,
i nie wiem czy takie powinny być czy może dłuższe (nie mierzyłem ich)
Teraz chce założyć zimówki na stalowych felgach i pytanko czy musze kupić nowe śruby do stalówek czy przykręcić na tych do alusów ?

Pieta - Wto Lis 20, 2012 12:51

mam u sibie felgi z VW i dokupiłem śruby o tej samej długości co w oryginalnych aluminiowych i wszystko gra.
Kupiłem inne śruby bo do felg VW, ponieważ potrzebne sa śruby z łbem z kulistą podstawą. W R75 masz stożek
Długość śruby bez łba to o ile dobrze pamiętam 25mm

domel101 - Wto Lis 20, 2012 19:28

a nie podpasuje końcówka z jakiegoś modelu BMW :?:

[ Dodano: Wto Lis 20, 2012 19:28 ]
byłem w garażu i na plastiku maskującym tą śrubą antykradzieżową mam znaczek BMW, także może z jakiejś serii 5 podpasuje. poszukaj u właścicieli BMW

amman - Wto Lis 20, 2012 21:20

Z tego co wiem to od BMW mają 9 trybów
Chyba że do właśnie tak jak mówisz któraś seria miała inne..

dawidd - Sro Lis 21, 2012 08:38

będziesz spawał - biedzisz wymieniał felgę, bodziesz walił młotem będziesz wymieniał łożyska. Jeżeli chcesz to zrobić łatwo i bez strat to zrób jak ktoś wyzej napisal( 2 m-ce temu mailem to samo - zgubiłem nasadkę a 3 kola musiałem odkręcić) Wiertło kobaltowe 10 (dość drogie ale za to śruba podda sie jak by była z aluminium) Podstawa to: wolne obroty na wiertarce i wiertło co chwile maczasz w oleju żeby je schłodzić, no i mocno dociskasz wiertarek. Jedna sruba poddaje sie po 3-5 min wiercenia - wypraktykowany i pewny sposób
sash997 - Sro Lis 21, 2012 16:48

dawidd napisał/a:
Jedna sruba poddaje sie po 3-5 min wiercenia - wypraktykowany i pewny sposób

dokładnie tak,ja wierciłem naizwykleiszym wiertłem do metalu grunt aby ostre było,myk myk i koło spada,potem wykręcacz reszte śruby palcami ewentualnie kombinerkami

lebiediev - Sro Lis 21, 2012 18:14

Miałem ten sam kłopot i to dwa razy za pierwszym razem dobry spawacz i 15 minut roboty ... wspawał mi zwykłą śrube do tej zabezpieczającej i sie odkręciło za drugim razem śruba była zrobiona z jakiegoś materiału co nie dało się do niego nic przyspawać to nasadka nabita na chama i też jakoś poszło
zajcev - Wto Sty 15, 2013 16:57

Mogę dopowiedzieć nieco w tym temacie, albowiem i ja niechybnie zgubiłem ową nasadkę antykradzieżową i się zastanawiałem, który ze wspomnianych sposobów wypróbować.
Wypróbowałem zupełnie inny, wykonałem telefon na dział części salonu BMW, pan mi odpowiedział, że oczywiście istnieje możliwość zamówienia duplikaty tej przejściówki, muszę co prawda samochodem sie na parkingu pod salonem pokazać, żeby ze wzornika zamówił odpowiednią przejściąwkę.
Koszt: 34 pln

bez spawania, bez dłubania, bez kompletu nowych śrub antykradzieżowych czy nawet zwykłych

myslę, że jak na użyteczność tej nasadki 34 pln to rewelacyjna cena
nie wątpię, że wiercenie (+ połamane wiertła), spawanie, szlifowanie itd sporo więcej by kosztowało (czasu, zdrowia, "niewypowiedzianych" słów)
pozdr
zajcev

sash997 - Wto Sty 15, 2013 17:12

zajcev napisał/a:
nie wątpię, że wiercenie (+ połamane wiertła), spawanie, szlifowanie itd sporo więcej by kosztowało

nie każdy ma do salonu BMW 5km :P
albo nie może czekać na nasadke np tydzień (weekend,święta itp)
ale faktycznie jeśli salon jest blisko to naprawde chyba najłatwiejszy sposób :mrgreen:

zajcev - Sob Sty 19, 2013 13:44

dzisiaj byłem zeby przymierzyli z wzornika który nr przejsciowki, dzisiaj jest sobota - zamówiłem, we wtorek z rana moge odebrać, czyli 1 dzien roboczy, mysle ze szybko.
pozdr

Adsik - Sob Sty 19, 2013 16:57

I ostateczna cena wyszła 34zł?
sebexx1971 - Nie Sty 20, 2013 10:34

Miałem ten sam problem i przedłużka 1/2 cala pasuje idealnie ten kwadrat wbiłem młotkiem i odkręciłem pneumatem bez problemowo w 5 minut
zajcev - Pią Lut 08, 2013 12:08

Adsik, nawet nieco poniżej, zapłaciłem jakoś 33,70 coś tam, a znając numer nabity na tej "przejściówce" można także zamówić duplikat wysyłkowo (no tylko wtedy koszt przesyłki należy doliczyć)
Ogólnie, przyznam, że za takie pieniążki nie chciałoby mi sie rzeźbić z końcówkami nabijanymi młotkiem

Pozdr koledzy