|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 iDT] Czujnik temperatury
Bartek8508 - Pon Lis 19, 2012 23:53 Temat postu: [R45 iDT] Czujnik temperatury Hej, dzisiaj zagotowałem silnik i oprócz wskazówki na czerwonym polu nie nie zasygnalizował tego czerwoną kontrolką. Zdjąłem osłonę i znalazłem nie podłączony czujnik na kolektorze ssącym. To ten jest od kontrolki? Mam też problem z wywalaniem płynu przez korek zbiornika wyrównawczego ale na razie jestem na etapie wykluczania wszystkiego innego przed kosztowną wymianą uszczelki pod głowicą.
kadzaf - Wto Lis 20, 2012 00:59
Bartek8508 napisał/a: | dzisiaj zagotowałem silnik i oprócz wskazówki na czerwonym polu nie nie zasygnalizował tego czerwoną kontrolką |
Po to zalozony zegar aby na niego zerkac , a o kontrolce to pierwsze słysze
Bartek8508 napisał/a: | Zdjąłem osłonę i znalazłem nie podłączony czujnik na kolektorze ssącym. To ten jest od kontrolki? |
Dziwne troche skoro byłby odłaczony to w jaki sposób wskazywałby.(ten 1 pinowy jest od zegara)
Bartek8508 napisał/a: | Mam też problem z wywalaniem płynu przez korek zbiornika wyrównawczego ale na razie jestem na etapie wykluczania wszystkiego innego przed kosztowną wymianą uszczelki pod głowicą. |
Zaobserwuje jak zachowuje sie w trakcje gdy zaczyna wywalac wode ,czy chłodnica jest cała ciepła oraz czy na odkreconym korku przelewa do zbiorniczka (na probe mozesz do konca nie dokrecac korka i obserwowac jak wtedy bedzie zachowywał sie)
mirwin - Wto Lis 20, 2012 07:07
A na kolektorze ssacym to nie jest czujnik temperatury zasysanego powietrza? Ten od wskazań na deske jest wkręcony (z lewej strony patrząc z przodu auta) nad alternatorem i pod rurą powrotu płynu do chłodnicy. Jakby on był odłączony to wtedy wcale nie pokazywałby temperatury.
szoso - Wto Lis 20, 2012 07:20
Bartek8508 napisał/a: | Zdjąłem osłonę i znalazłem nie podłączony czujnik na kolektorze ssącym |
co to jest napisał mirwin wyżej
w idt jest on nie podłączony i pełni rolę zaślepki
Bartek8508 - Wto Lis 20, 2012 11:47
Czyli nie ma kontrolki jak rozumiem... Na zegary zerkam często ale czerwona kontrolka jest lepiej zauważalna niż wskazówka Co do płynu to zauważyłem, że od strony błotnika zbiorniczek jest popękany. Myślałem, że tam cieknie ale jednak wali przez korek.
szoso - Wto Lis 20, 2012 12:02
nie ma kontrolki od układu chłodzenia
co do wywalania płynu to spróbuj jeszcze wymienić korek
Bartek8508 - Wto Lis 20, 2012 14:06
Ten korek pasuje?
http://moto.allegro.pl/ko...2784763554.html
Obstawiam jeszcze zatkaną chłodnicę albo awarię pompy. Ostatnio trzyma troche wyższą temperaturę. Termostat wymieniony jest na nowy.
szoso - Wto Lis 20, 2012 14:53
tak pasuje
Bartek8508 napisał/a: | Obstawiam jeszcze zatkaną chłodnicę |
sprawdź czy się płyn przelewa na gorącym silniku do zbiorniczka tym cienkim przewodem od chłodnicy
ktoś ostatnio pisał, że przewód ten był zagięty i się nie przelewało a płyn wywalało korkiem
Bartek8508 - Wto Lis 20, 2012 16:43
Płyn przelewa sie nawet na zimnym. Ciężko zauważyć jak mocno leci ale widać po ściankach że cały czas go pompuje.
Ok, jestem po próbie Wytarłem zbiorniczek do sucha i rozgrzałem silnik. Nie potrafiłem go skatować do włączenia wentylatorów ale zagrzał się do normalniej temperatury. Co by się nie działo trzyma wskazówkę na połowie skali. Chłodnica ciepła (góra, na dół nie mam jak ręki wcisnąć), węże twarde, ciepłe. Woda do zbiorniczka jest pompowana przez cały czas. Przy wysokich obrotach mam wrażenie jakby woda była z pianą ale plastik jest gruby i może to złudzenie. Bez korka na gorącym i zimnym nie wywala wody. Ogólnie to wodę wywalało przy prędkościach powyżej 120km/h i przynajmniej godzinie jazdy. Teraz przez 5 km trzymałem 140kmh i nic się nie działo. Stan oleju taki sam, nie ma majonezu pod korkiem, nigdy nie kopci, nagrzewa się normalnie, odpala normalnie, dźwięk silnika bez zmian... Jakieś pomysły co może być? Jaki koszt wymiany uszczelki pod głowicą w iDT?
kadzaf - Wto Lis 20, 2012 21:19
Bartek8508 napisał/a: | Płyn przelewa sie nawet na zimnym. Ciężko zauważyć jak mocno leci ale widać po ściankach że cały czas go pompuje. |
czyli wyglada wszystko na ok
Bartek8508 napisał/a: | Nie potrafiłem go skatować do włączenia wentylatorów |
naprawde moze byc ciezko ,chyba ze przyslonisz czym przednia czesc chłodnicy (dykta itp)
Bartek8508 napisał/a: | Co by się nie działo trzyma wskazówkę na połowie skali. Chłodnica ciepła (góra, na dół nie mam jak ręki wcisnąć), |
I tak powinna byc ,a zeby sprawdzic czy doł rowniez ciepły nalezy od dołu sprawdzic(jest dostep aby dotknac,chodzi o sprawdzenie czy termostat puszcza)
Bartek8508 napisał/a: | Woda do zbiorniczka jest pompowana przez cały czas. Przy wysokich obrotach mam wrażenie jakby woda była z pianą ale plastik jest gruby i może to złudzenie. Bez korka na gorącym i zimnym nie wywala wody. |
Raczej tu chodzi o cisnienie jakie wytwarza sie w ukadzie chłodzenia i po to ten przewod jest aby uchodziło nim i korek upuszał na zewnatrz,jesli wszystko jest ok to i bez korka bedzie chodził prawidłowo i nie powinien wyrzucac.
Bartek8508 - Wto Lis 20, 2012 22:13
Po jakim przebiegu wymieniacie pompę wody? Może ona nie daje rady i pod dużym obciążeniem woda się gotuje...
Remigiusz - Wto Lis 20, 2012 23:05
Bartek8508, Po takim jakie ty masz np objawy lub jak zaczyna cieknąc z okolic pompy. L-seria ma ten plus ze można pompę wymienić w każdej chwili bez zwalania rozrządu
kadzaf - Wto Lis 20, 2012 23:22
gdby siedzila pompa wody to grzewanie by nie dzialalo oraz chlodnica u dolu bylaby zimna raczej
Bartek8508 - Sro Lis 21, 2012 07:44
Zamówiony już zbiorniczek, korek i magistrala wody bo kompletnie zardzewiala. Jak zajrzę głębiej do portfela to pompa chyba też wjedzie.
|
|