Zobacz temat - [R25] Problem z odpalaniem.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Problem z odpalaniem.

PrzemekR25 - Czw Lis 22, 2012 11:42
Temat postu: [R25] Problem z odpalaniem.
Szukałem trochę po forum ale nie znalazłem tematu który by opisywał mój problem. A mianowicie... Niedawno wymieniałem rozrząd i pasek od alternatora... Po tej wymianie samochód bardzo długo odpala ( za 3-4 razem ) i po odpaleniu wypuszcza chmurę białego dymu... Na ciepłym silniku problem znika. Dodam tylko, że przed tą wymianą odpalał w sekundę nawet na zimnym silniku.

Dzięki za wszelkie informacje ;)

Kapussta23 - Czw Lis 22, 2012 11:48

Prawdopodobnie przestawiłeś kąt wtrysku.Jedź na komputer na ustawienie,Albo metodą prób i błędów samemu przestaw na fasolkach na kole od wałka rozrządu.
PrzemekR25 - Pon Gru 03, 2012 11:50

mechanik powiedział, że trzeba wymienić świece... czy może mieć to wpływ na problem opisany wyżej?
Kapussta23 - Pon Gru 03, 2012 12:04

Zależy o jakiej temperaturze rozruchu mówisz.Świece zaczynają dopiero działać chyba przy minusowych temperaturach wiec wątpię ze problem leży po stronie świec.Wykręć jedną Świece i sprawdź ją prostownikiem jezeli bedzie grzała to przy dodatniej temperaturze i na jednej zakręci ładnie.
bociannielot - Pon Gru 03, 2012 12:10

PrzemekR25, jak Kapussta23, pisze - sprawdź kąt wtrysku - świece zostaw w spokoju póki co
torek86 - Pon Gru 10, 2012 15:42

Słuchajcie mam podobny problem... z tym, że przed mrozami, autko zapalało za drugim razem.. i też puszczało białego dymka.. w weekend zostawiłem auto pod chmurką na dwa dni.. wczoraj wieczorem ledwo odpaliłem .. chyba za 4 czy 5 razem.. jak zacząłem jechać, to po jakimś czasie po zagrzaniu się zaczął szarpać i przerywać co jakiś czas, natomiast dojeżdżając do świateł zdarzyło mu się 3 razy zgasnąć.
dzisiaj po nocy w garażu także odpalił dopiero po czwartym i to dość długim kręceniu.
Czy u mnie może też być problem z kątem wtrysku, czy może kwestia leży w paliwie ? (Aku na pewno zdrowy, bo kręci jak szalony)

bociannielot - Pon Gru 10, 2012 15:45

torek86, może być też paliwo - ja bym zrobił tak, przepal do konca zatankuj ponownie, zobaczymy
torek86 - Pon Gru 10, 2012 16:20

zostało mi jeszcze prawie połowa baku... może po prostu doleję do pełne lepszego paliwa.. czy lepiej jednak to wyjeździć? W sumie zatankowane było na Lukoil'u...
Kapussta23 - Wto Gru 11, 2012 13:33

Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
torek86 - Wto Gru 11, 2012 14:14

hm... dobre pytanie.. ja w sumie nie wymieniłem od kupna.. czyli już jakieś 18 000km na pewno zrobiłem.. a kiedy wymieniał poprzedni właściciel.. hm.. nie wiem :roll:
bociannielot - Wto Gru 11, 2012 14:22

torek86, wyjeździj fe paliwo wymień :ok:
torek86 - Wto Gru 11, 2012 14:49

no właśnie jeszcze półtorej kreski :wink: o dziwo, jak postał w garażu to dziś już odpalił normalnie.. obroty też ok.. nie przygasa.. wina chyba ewidentnie paliwa.. które przy w sumie nie wielkim mrozie.. (-13) dało :dupa:
szoso - Wto Gru 11, 2012 15:35

torek86 napisał/a:
wina chyba ewidentnie paliwa.. które przy w sumie nie wielkim mrozie.. (-13) dało :dupa:

normalna ropa z tego co gdzieś czytałem jest do -8-10 stopni, zimowego pewnie jeszcze nie przywożą jak znam życie, czekają na większe mrozy

torek86 - Pią Gru 14, 2012 00:02

Dziś zalałem ON Ultimate na BP no i cóż.. nie wielka poprawa. auto przy butowaniu powyżej 3tyś obr całkowicie muli i niemal staje dęba.. tak jak by odcinał się zapłon.. dopiero jak odpuszczę gaz to auto zaczyna z powrotem jechać.. jak się jeździ delikatnie traktując gaz to nie ma większych problemów.. :roll:
mirwin - Pią Gru 14, 2012 07:11

A spróbuj może dolać środka do czyszczenia wtrysków. ja kiedyś zastosowałem i byłem mile zaskoczony. Ja używałem STP. Zaszkodzić nie zaszkodzi a kto wie, może pomoże.
kurek - Pią Gru 14, 2012 07:16

Mam podobny problem tylko u mnie nawet w lecie po nocy był problem z odpaleniem, zastanawiam się czy nie zamontować zaworu zwrotnego bo u mnie to ewidentnie wina cofającego się paliwa, przynajmniej tak mi się wydaje. W którym miejscu najlepiej zamontować? przed gruszką? może wiecie jakiej średnicy powinien być zawór? Jestem w pracy i nie mam jak zmierzyć, a chciałbym go dzisiaj zamówić :) (mój R to 220 sd)
torek86 - Pią Gru 14, 2012 08:32

rozmawiałem dziś z mechanikiem i stwierdził, żebym wymienił filtr paliwa.. drogi nie jest.. więc zacznę od tego.. dodam, że jak wczoraj jechałem w nocy ( autem wyjechałem z garażu) to na 5 biegu przy obrotach około 2100 , zaczął szarpać, czkać. Dodałem gazu na chwilę się uspokoiło.. i później znów.. dojeżdżając do świateł, roverek zgasł.. i odpalić go było naaaaprawdę ciężko... później już jak tylko załączyła się turbina to zaczynał zamiast przyspieszać, to zwalniać.. eh.. postaram się zmienić filtr paliwa, i zobaczymy co będzie. jak nie pomoże, to będę myślał dalej..
P.S. czy da radę wymienić filtr samemu, czy to jakaś bardziej skomplikowana naprawa jest niż się wydaje? :roll:

kurek - Pią Gru 14, 2012 09:10

poradzisz sobie, odpinasz wężyki, odkręcasz puszkę, a później czynność powtarzasz w odwrotnej kolejności ;) szkoda z tym jechać do mechanika


edit:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001376

szoso - Pią Gru 14, 2012 09:35

torek86 napisał/a:
P.S. czy da radę wymienić filtr samemu, czy to jakaś bardziej skomplikowana naprawa jest niż się wydaje? :roll:

jesteś leniwy i poszukać się nie chce :wink:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=83894

torek86 - Pią Gru 14, 2012 19:48

ups :oops:

[ Dodano: Pią Gru 14, 2012 19:48 ]
wymieniłem filtr paliwa.. trochę się przejechałem i w sumie nic się nie dzieje.. więc miejmy nadzieję, że to była przyczyna czkawek i przygasania. :mrgreen: