|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kilka nurtujacych pytan.
redcarpet88 - Sob Lis 24, 2012 08:44 Temat postu: [R75] Kilka nurtujacych pytan. Do rzeczy. Zastanawia mnie to jakim cudem przy wyprzedzaniu na 4-5 biegu przy wcisnieciu duzej ilosci gazu auto dostaje obrotow i zachowuje sie jakby kola mieszaly w miejscu. Obroty rosna natomiast predkosc nieznacznie. To normalne w tych autach? pierwszy raz takie cos spotkalem.
Kolejne pytanko . Przy odpalaniu silnika kontrolki sie swieca w momecie przekrecenia klucza odcina 100% napiecia slychac charakterystyczne tykniecie i auto nie odpala. Zeby to zniwelowac musze poruszac klemami akumulatora. Czy ktos spotkal sie z takim klopotem i wie co to moze byc
dukat11 - Sob Lis 24, 2012 09:10
redcarpet88 napisał/a: | Do rzeczy. Zastanawia mnie to jakim cudem przy wyprzedzaniu na 4-5 biegu przy wcisnieciu duzej ilosci gazu auto dostaje obrotow i zachowuje sie jakby kola mieszaly w miejscu. Obroty rosna natomiast predkosc nieznacznie. To normalne w tych autach? pierwszy raz takie cos spotkalem |
sprzęgło umiera
redcarpet88 napisał/a: | Kolejne pytanko . Przy odpalaniu silnika kontrolki sie swieca w momecie przekrecenia klucza odcina 100% napiecia slychac charakterystyczne tykniecie i auto nie odpala. Zeby to zniwelowac musze poruszac klemami akumulatora. Czy ktos spotkal sie z takim klopotem i wie co to moze byc |
Przy zbyt niskim napięciu podczas rozruchu jest odcinany rozrusznik więc nie odpalisz. Do tego mrugają ci światła
redcarpet88 - Sob Lis 24, 2012 09:27
czyli moze pomoc przeczyszczenie klem a co do 2 musze szykowac sie na wymiane sprzegla. Nic dziekuje za pomoc.
[ Dodano: Sob Lis 24, 2012 09:27 ]
w zasadzie to mam jeszcze 1 pytanko apropo sprzegla . Musze wymienic je cale czy to ta pompka wysprzegnika czy cos tego typu Duzo czytalem ale zbyt krotko mam to auto by samemu sie domyslec .
automechanik - Sob Lis 24, 2012 11:13
Komplet a przynajmniej tarcza, docisk, wysprzęglik.
Do sprawdzenia dwumasa.Wymiana samej tarczy daje pozorne oszczędności bo następne w kolejności są wysprzęglik i docisk i to właśnie w takiej kolejności.
Wyczyść klemy, zabezpiecz wazeliną techniczną i dokręć by nie było luzu ale nie na siłę.Dobrze byłoby sprawdzić pojemność i prąd rozruchowy akumulatora oraz ładowanie.
Dziadek - Sob Lis 24, 2012 11:45
Jestem kilka dni po wymianie akumulatora.
Początkowo też myślałem że to wina klem,ale czyszczenie i wazelinowanie na nic się zdało.Objawy miałem dokładnie takie same,nawet lekko spiłowałem klemy na styku,żeby mocniej zaciskały bieguny,ale autko kręciło albo nie i to niezależnie od temperatury.
Wystarczy zmierzyć napięcie spoczynkowe aku- powinno być ok.12,7 V ,a u mnie nawet po kilkugodzinnym doładowaniu było 11,9-12,0 i to znak umierającego aku,który w innym aucie jeszcze by sobie nieźle radził,ale R75 ma szczególne wymagania co do napięcia rozruchu.
Gwoli ścisłości mój akumulator miał niewiele ponad 4 lata i nie był z dolnej półki.
Po wymianie wszystko wróciło do normy.
mimo66 - Sob Lis 24, 2012 12:11
Od "trzech samochodów" wymieniam akumulatory co cztery lata.
Kupuję nowy i po czterech latach nadaje się tylko jako światełko zapasowe na działkę.
Niestety teraz tak robią wszystko żeby wytrzymało określony czas.
Nikomu nie opłaca robić się samochodów, sprzętu AGD i akumulatorów które wytrzymują 10 i więcej lat.
redcarpet88 - Nie Lis 25, 2012 10:25
Patrzac na objawy mojego psujacego sie sprzegla jest ktos w stanie stwierdzic jaka czesc za to odpowiada?? Jeszcze w zadnym aucie nie spotkalem sie z czyms tak dziwnym
TomaszM - Nie Lis 25, 2012 11:10
tarcza... w dużym uproszczeniu ślizga się i nie przenosi momentu z silnika na koła
redcarpet88 - Nie Lis 25, 2012 12:23
dzieki wielkie juz mialem zamawiac cale sprzeglo ^^ a jak zobaczylem ceny to mi szczena opadla 890 zl a czeka mnie jeszcze zmiana wachacza gdyz jest mega zapieczone i niemoge wymienic tulei olejowej na wachaczu
TomaszM - Nie Lis 25, 2012 14:07
Powodem jest tarcza, ale wymień cały komplet sprzęgła !
PS. Jakiej znowu tulei olejowej?
redcarpet88 - Nie Lis 25, 2012 14:47
to wymienie cale choc zal bo wysoko lapie wiec szkoda takie sprzegło wyrzucic. Na wachaczu sa 2 tuleje 1 zamontowana na stale i 2 ta co sie da ja wymienic ma ona w sobie jakis olej taka nietypowa jest. Tylko prblem w tym ze mam przedni wachacz tak zapieczpony ze niema sposobu zeby go zdjac i chyba bede musial potraktowac to palnikiem
dukat11 - Nie Lis 25, 2012 16:48
redcarpet88 napisał/a: | to wymienie cale choc zal bo wysoko lapie wiec szkoda takie sprzegło wyrzucic. Na wachaczu sa 2 tuleje 1 zamontowana na stale i 2 ta co sie da ja wymienic ma ona w sobie jakis olej taka nietypowa jest. Tylko prblem w tym ze mam przedni wachacz tak zapieczpony ze niema sposobu zeby go zdjac i chyba bede musial potraktowac to palnikiem |
Ale w R75 masz hydrauliczne sprzegło więc łapie zawsze tak samo jak pompka sprawna. Co do wahacza to nie kumam. Nie w nim a ni na nim żadnej tulei olejowej. Z tyłu jest tuleja która kosztuje 25 (wkład) lub ok 100zł cała z obudową. Wahacz wyjmij ściągaczami bo inczej uszkodzisz sworznie kulowe.
TomaszM - Nie Lis 25, 2012 19:28
Zdecydowanie polecam nie dotykać samemu auta jeśli się na tym kompletnie nie znasz. Nie masz wiedzy technicznej jeśli chodzi o sprzęgło, a jesli widzisz na wahaczu w R75 2 tuleje (jest tylko jedna) i w dodatku jedną olejową (?), to proponuję jednak w każdej sprawie wstawiać auto do mechanika, zamiast brać palnik do ręki i niszczyć auto...
redcarpet88 - Nie Lis 25, 2012 22:46
moze zle sie wyrazilem . Sam nie ruszam auta niemam zielonego pojecia o mechanice. Mechanik zamowil ta tulej czy co tam od wachacza wedlug starej. Byla to jakas tuleje w kgtorej znajdowal sie olej. Pierwszy raz takie cos widzailem kpsztowalo to 180 zl. Co do wachacza mechanik probowal wszelkich sposobow zeby go zdjac, po czym stwierdzil ze jest zapieczonyponiewaz z lewej strony ten sam wachacz zszedl bez klopotu. I na tej podstawie stwierdzil ze trzeba go wypalic i dac nowy.
PD - Nie Lis 25, 2012 23:30
na wahaczu sa dwa sworznie i jedna tuleja gumowa,
olejowa jest poduszka przy silniku wiec nie wiem co ten mechanik tam olejowego wymienia?;]
pozatym tuleje tylna wahacza mozna wymienic bez demontazu samego wahacza...
redcarpet88 - Pon Lis 26, 2012 06:00
to moze czas zmienic mechanika
apples - Pon Lis 26, 2012 10:01
redcarpet88 napisał/a: | I na tej podstawie stwierdzil ze trzeba go wypalic i dac nowy. | Tu masz komplet http://allegro.pl/nowy-wa...2786819713.html bo zaraz zaśpiewa za nowy wahacz z 800zł redcarpet88 napisał/a: | a jak zobaczylem ceny to mi szczena opadla 890 zl | Tu masz oryginał http://allegro.pl/land-ro...2807444530.html + wysprzęglik oryginał http://allegro.pl/land-ro...2750660160.html Dobry zamiennik http://allegro.pl/land-ro...2763830104.html (kiedyś koncern AP) i tani wysprzęglik http://allegro.pl/land-ro...2773924438.html lub ten komplet http://allegro.pl/land-ro...2758291044.html (to chyba teraz koncern AP)
Cały temat o sprzęgle http://forum.roverki.eu/v...p=494811#494811
redcarpet88 - Pią Gru 21, 2012 08:03
dziekuje bardzo bo faktycznie za whacz krzyczal 500 + 180 tuleje . Jeszcze 1 pytanka co do trwalosci zamiennika sprzegla. Warto go kupowac czy za pol roku zdechnie i znow nowe
[ Dodano: Pią Gru 21, 2012 08:03 ]
narescie znalazlem czas poczytac o sprzegle po swietach oddam mojego Zuczka na wymiane kompletu. Tylko doradzcie orginal czy zameinnik Jaka moze byc roznica trwalosci tych czesci
tommitmx - Nie Gru 30, 2012 12:26
podpinam się do pytania, ile wytrzyma sprzęgło i wysprzęglik po jego wymianie??
|
|