|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - [Rover 75 w automacie] - poszukiwania i prośba o ocenę
Ziom - Pon Lis 26, 2012 01:21 Temat postu: [Rover 75 w automacie] - poszukiwania i prośba o ocenę Witam wszystkich.
Jak w temacie - chciałbym w najbliższym czasie stać się szczęśliwym posiadaczem R75. Szukam zadbanego egzemplarza z automatyczną skrzynią biegów. Forum przeglądam już od pewnego czasu, ale dopiero teraz postanowiłem się zarejestrować. A skłoniła mnie do tego wielokilometrowa i co gorsza, zupełnie bezowocna wycieczka po samochód, jaką sobie ostatnio zafundowałem.
Moją uwagę skupiają obecnie 2 oferty.
1. Warszwa:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2812312480
2. Płock:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2810457823
Prosiłbym o ich ocenę. Czy jest coś niepokojącego na pierwszy rzut oka? Może ktoś już je oglądał na żywo, bądź miał do czynienia ze sprzedawcami? Ewentualnie, jeśli jest tu ktoś z Płocka, czy mógłby się podjąć obejrzenia samochodu z drugiego linka?
Mam wątpliwości co do kierownicy i tego, jak się ona ma do oryginału. Czy nie powinna być cała w jednolitym kolorze? Czy też można ją było sobie (powiedzmy, że za dopłatą) dowolnie 'personalizować'?
Zwraca uwagę również niski przebieg. Jest co prawda książka serwisowa, która go potwierdza, ale zastanawiam się czy można w jakikolwiek sposób sprawdzić autentyczność takiej książki?
Czy może martwić również fakt, iż po wpisniu nr VIN w wyszukiwarce, która znajduje się na tym forum, wszystko się zgadza, a w innej - znalezionej w Google, pojawia się 'skrzynia manulna'. Czy takie pomyłki się zdarzają?
Na koniec chciałbym jeszcze rozwiać parę wątpliwości zwiazanych ogólnie z Roverem 75:
- czy jasna skóra ('sandstone beige') występuje w jednym jedynym odciecniu? Czy też tych odcieni jest kilka (np. jaśniejszy beż i ciemniejszy)?
- czy jest się czego bać, jeśli wskazówka obrotomierza wykazuje dość duże wahania na wolnych obrotach?
- czy różnica w dźwięku (bardziej chodzi mi tu o czystość niż o siłę) pomiędzy zestawem z głośnikami Harman-Kardon i radiem Alpine, a tym bez nich, jest duża, czy słyszą ją tylko 'melomani'?
- czy jeśli samochód sprowadzony został z Niemiec i jest 'do opłat', mogą wystąpić jakiekolwiek problemy z jego opłaceniem i rejestracją w Polsce?
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Vigoslaw - Pon Lis 26, 2012 08:01
Co do tego z Warszawy...
Zarejestrowany już jest dosyć długo zarejestrowany w Polsce, to jak dla mnie duży +
Oprócz tego ma rzadki kolor tapicerki (wiem, że to kwestia gustu), ale bardziej przypomina Jaguara Do tego ma najfajniejsze felgi z 75
Szkoda, że nie ma zdjęc deski rozdzielczej
Co do Płocka to jak zwykle wyretuszowane zdjęcia i pieknie wyczyszczony...
Warto zobaczyć, i sprawdzić, kierownica wygląda ciekawie, ale czy tak ma być, to pytanie do znawców modelu...
Pozdrawiam,
V.
SeniorA - Pon Lis 26, 2012 09:45
Vigoslaw napisał/a: | kierownica wygląda ciekawie, ale czy tak ma być, | nie , to jest od bordowej tapicerki, lakier albo perła albo metalik-trzeba się zdecydować, no i nie ma kompletu kluczyków jak pisze sprzedający .
mike-l - Pon Lis 26, 2012 13:04
Ten z Płocka ma chyba uszkodzony grill. Kierownica faktycznie od innego auta. Przedni zderzak powinien mieć pomalowany czarny pas, a jest jakiś jasny zielony. Kontroli trakcji nie ma. Ładnie zdjęcia, ale brak zdjęcia silnika. Szkoda, że zwykłe alusy. Na plus dwa kluczyki i szyber, niski przebieg (jeśli prawdziwy). Jak się podoba (auto ładne ) to trzeba obejrzeć samemu i sprawdzić co się da.
Ten drugi, od osoby prywatnej, to fatalne zdjęcia z których niewiele wynika. Oprócz tych fajnych alusów Opis jak najbardziej na "+".
Oskar - Pon Lis 26, 2012 20:26
Jakie ładne alusy? Przecież to są zwykłe 16. Nic specjalnego, 17 oryginalne to tak się zgodzę ale te są słabe. Mi osobiście zielona tapicerka nie podoba się wcale. Taką kierownicę widziałem kiedyś w samochodzie w kolorze brązowym, ale wszytko w samochodzie tym miało ten odcień. Faktycznie jest coś nie tak z tą listwą pod zderzakiem. Alufelgi z wersji conoiser mi się tam podobają bardziej niż te zwyczajne 16. Przebieg można sprawdzić kompem, w automatach można też po zużyciu pedała hamulca mniej więcej określić. Pytałeś o radio, tak jest różnica między zwykłym alpine czy philipsem a harmon. Jest tylko jeden odcień beżu ale pewnie z wiekiem niektóre będą miały lepiej zachowany inne gorzej. Jeżeli obroty chodzą nie równo, to może oznaczać wiele rzeczy, od cewek (3x przód około 600 zł + 3x tył około 800 zł) mogą to być przepięcia na kablach do cewek komplet kabli około 200 zł. co do rejestracji to nie wiem, ale wydaje mi się że będzie duża różnica w opłatach między silnikiem 2,5 a 2,0..
sash997 - Pon Lis 26, 2012 21:24
tak sie zastanawiam... skąd ci z płocka tych dziadków tyle z roverami znajdują
http://moto.allegro.pl/dz...2773730234.html
mike-l - Wto Lis 27, 2012 00:40
Oskar napisał/a: | Jakie ładne alusy? |
Kwestia gustu.
Oskar napisał/a: | co do rejestracji to nie wiem, ale wydaje mi się że będzie duża różnica w opłatach między silnikiem 2,5 a 2,0.. |
Jest bardzo duża, dokładnie 15.5%.
może mają specjalną wyszukiwarkę
Ziom - Wto Lis 27, 2012 02:27
Vigoslaw napisał/a: | Co do Płocka to jak zwykle wyretuszowane zdjęcia i pieknie wyczyszczony |
Poczytałem sobie dzisiaj co nieco nt. handlarzy z Płocka. Niestety, ale - delikatnie mówiąc - można się zniechęcić (kręcenie liczników, kasowanie błędów w komputerze, kupowanie książek serwisowych, poważne wady ukryte, itd.). Zdarzyło się oczywiście parę pozytywnych opinii, ale było ich zdecydowanie mniej. Poznałem historię legendarnego już chyba 'magika z aparatem' ; )
SeniorA napisał/a: | no i nie ma kompletu kluczyków jak pisze sprzedający . |
Nie bardzo rozumiem. Ma dwa kluczyki. Czy coś jeszcze wchodzi w skład 'kompletu'?
mike-l napisał/a: | Ten z Płocka ma chyba uszkodzony grill |
Tego nie zauważyłem, a faktycznie coś jest chyba nie tak. To raczej nie wina zdjęć.
mike-l napisał/a: | Kierownica faktycznie od innego auta. |
To jest 100% informacja? Gościu w rozmowie telefonicznej, jaką przeprowadziłem jeszcze zanim założyłem ten temat, wspominał coś o tym, iż ów dziadek dopłacił sobie parę marek i wybrał wersję 'brown' ; ) Mówił również, iż na jego oko ; ), jedyne co było lakierowane, to maska. O grillu nie było mowy. O zderzaku również - choć tu przyznam się nie wiem, o co chodzi z tym czarnym pasem. Jeśli chodzi o zderzak, pytałem go jedynie o te miejsca, które zaznaczyłem w załączniku - że wydają mi się jakieś zbyt matowe. W odpowiedzi usłyszałem, że to kwestia oświetlenia, a w rzeczywistości nic tam nie ma.
mike-l napisał/a: | Kontroli trakcji nie ma |
Czyli mam rozumieć, że tym trzecim-środkowym przyciskiem jest elektryczna roleta tylnej szyby, tak?
Oskar napisał/a: | Przebieg można sprawdzić kompem |
Chodzi o ten komputer T4? Jaki jest koszt takiego sprawdzenia i gdzie to się robi?
Oskar napisał/a: | w automatach można też po zużyciu pedała hamulca mniej więcej określić |
Zakładając pesymistycznie, iż kierownica była przekładana dlatego, że przebieg jest znacznie wyższy niż widnieje obecnie, nie sądzę, by był problem z przełożeniem pedała hamulca, i 'dopracowaniu' innych rzeczy.
sash997 napisał/a: | tak sie zastanawiam... skąd ci z płocka tych dziadków tyle z roverami znajdują |
. i w dodatku większość tych ogłoszeń, jak i samych samochodów wygląda niemal identycznie (kolor zielony, jasne skóry, pluszowe dywaniki ; ) itd.).
Co do kwestii wizualnych i mniej istotnych:
- mi najbardziej podobają się felgi z wersji poliftowych (to chyba 17, są w załączniku, nie wiem, jaka jest ich nazwa),
- o odcień jasnej skóry pytałem dlatego, gdyż na wspomnianej przeze mnie jałowej wycieczce, oglądałem Rovera właśnie z takim dość ciemnym beżem, niemal zółtym - zuptełnie innym niż na zdjęciach i zupełnie innym niż sobie wyobrażałem (to ten Rover pracował nierówno na wolnych obrotach).
Co do oferty z W-wy: mnie też nie przekonują na razie ani te zdjęcia, ani ta zielona skóra. Może gdybym ją zobaczył na żywo, zmieniłbym zdanie. Na plus - tak jak kolega napisał - rozsądny opis (przez chwilę przeszło mi przez myśl, iż sprzedawcą możę być ktoś z forumowiczów ; )
sobierw - Wto Lis 27, 2012 06:24
A co powiesz na Rovera 75 od naszego kolegi - gość prowadzi sprzedaż części do naszych aut i ma bardzo dobrą opinię - ja również ją podzielam - Adaś/Sebastian jest super i ma wystawione ne allegro auto.
http://allegro.pl/rover-7...2815490333.html
Dane firmy:
SEBASTIAN OSTROWSKI
ADI AUTO CZĘŚCI-SERWIS
duchowizna 22
05-170 ZAKROCZYM
REGON: 145953029
NIP: 118-132-55-21
[ Dodano: Wto Lis 27, 2012 06:24 ]
A jak nie R75 to może R45 lub MG. Nasz klubowy kolega Tomek ma swoje auto do sprzedania:
http://allegro.pl/mg-zs-1...2807421283.html
Tomek prowadzi warsztat i zajmuje się przede wszystkim roverami, dane firmy:
Tomasz Maniewski
Firma Usługowa DELTA
Kraszewskiego 22
39-220 Pilzno
REGON: 180174536
NIP: PL8722100287
Sam bym go kupił bez zastanowienia ale w pierw muszę sprzedać R45 1.6 z 2001 roku (zielony, 5 drzwi) za 7000 zł - może chcesz??
z 2 tygodnie temu u Maniusia zrobiłem 99% niezbędnych wymian i napraw - zostało całkiem niewiele by auto służyło przez bardzo dłuuuuuugo
SeniorA - Wto Lis 27, 2012 14:07
Ziom napisał/a: |
SeniorA napisał/a:
no i nie ma kompletu kluczyków jak pisze sprzedający .
Nie bardzo rozumiem. Ma dwa kluczyki. Czy coś jeszcze wchodzi w skład 'kompletu'?
| komplet , to trzy kluczyki.Trzeci to tzw. awaryjny(do portfela) z transponderem ale bez pilota, wykonany z twardego tworzywa.Kluczyk służy do otwierania drzwi i wyłączenia immo.
[ Dodano: Wto Lis 27, 2012 10:01 ]
Ziom napisał/a: | nie sądzę, by był problem z przełożeniem pedała hamulca | oczywiście , nie ma żadnego problemu. Nakładki są wymienne i dostępne.
[ Dodano: Wto Lis 27, 2012 14:07 ]
Ziom napisał/a: | mike-l napisał/a:
Kierownica faktycznie od innego auta.
To jest 100% informacja? Gościu w rozmowie telefonicznej, jaką przeprowadziłem jeszcze zanim założyłem ten temat, wspominał coś o tym, iż ów dziadek dopłacił sobie parę marek i wybrał wersję 'brown' | nie było takiej wersji , była natomiast Aubergine ale można było zamówić całą tapicerkę w tym kolorze a nie tylko samą kierownicę.
Ziom - Pią Sty 11, 2013 22:07
Witam ponownie po krótkiej nieobecności.
Na wstępie powrócę jeszcze do tego, o czym była tu mowa parę miesięcy temu. Ofertę z Płocka oglądała na żywo osoba, która zajmuje się w tym mieście takimi wstępnymi oględzinami dla kogoś, kto nie chce ryzykować przejechania kilkuset km w ciemno.
Potwierdził, iż samochód na żywo prezentuje się ciekawie. Wewnątrz ponoć bardzo dobrze utrzymany. Na zewnątrz niewiele rys i niedoskonałości. Za dużo jednak w tym aucie jest znaków zapytania - szczególnie jeśli chodzi o przód: szyba przednia nieoryginalna, malowana maska (aczkolwiek pomalowana podobno dobrze i już parę lat temu), uszkodzony grill, nieoryginalna kierownica, chyba również jedna z lamp wymienionych. Z całą też pewnością nie jest to auto od pierwszego właściciela. Pomimo tego byłem gotów jechać z pieniędzmi zobaczyć je osobiście (zdjęcia Magika-Fotografa zrobiły swoje ) Niestety, wizja podpisania umowy na tzw. niemca zupełnie mnie wyleczyła z tej oferty.
Ale do sedna. Proszę o ocenę tego Rovera:
http://otomoto.pl/rover-7...-C27435111.html
Oglądałem go wczoraj. Na dniach muszę podjąć decyzję odnośnie kupna. W zasadzie, to jestem już 'po słowie'.
Uwagi po obejrzeniu ogłoszenia i lekturze forum:
- wersja dobrze wyposażona; komplet opon; z minusów to brak jedynie elektrycznej rolety tylnej szyby oraz - co ważniejsze - najsłabsza wersja audio (Harmony)
- w Roverach brak ESP i podgrzewanej przedniej szyby (jest tylko specjalny przycisk z nawiewem klimy na nią)
Uwagi po oględzinach (zaznaczam, że żaden ze mnie mechanik-specjalista, jak również pozostałe 3 osoby, które mi pomagały, takowymi nie są ):
/Na minus/
- tylko jeden kluczyk (w obudowie nieoryginalnej); oryginał jest, ale bez 'środka' i ze zdezelowanym przyciskiem gumowym, a więc może służyć jedynie do otwierania i zamykania drzwi
- problem z centralnym zamkiem - jedne z tylnych drzwi otwierają się dopiero po drugim, czy trzecim wciśnięciu pilota
- nie jest to 'igła lakiernicza' - są gdzieniegdzie pewne zarysowania (szczególnie jedno na drzwiach kierowcy bardziej widoczne)
- umyty silnik
- woda trochę kapała do bagażnika
/Na plus/
- zadbany egzemplarz, zwłaszcza w środku - skóra na kierownicy, siedzeniach, i lewarku może faktycznie wskazywać na niewielki przebieg
- silnik równo pracuje na wolnych obrotach
- nie usłyszeliśmy w trakcie krótkiej jazdy próbnej na przegląd diagnostyczny, by coś było nie tak ze skrzynią, bądź silnikiem
- szyby w oryginale (z tym, że bodajże część była z '99 r., a druga część z '00 r.; czy to normalne?)
Uwagi po przeglądzie w Podstawowej Stacji Kontroli Pojazdów (50 zł):
/Na plus/
- amortyzatory OK
- hamulce OK
- w zawieszeniu generalnie ''podczas badania pojazdu nie stwierdzono usterek'' oraz na nasze główne pytanie, czy może być to samochód złożony z kilku, diagnosta odpowiedział przecząco
/Na minus/
- wymieniany był jeden wahacz z przodu; wymienić należy jakąś śrubę sworznia z prawej strony (która była za krótka) oraz wymienić łożysko skrętne kolumny MacPhersona z lewej strony przedniej
- oraz, co może zdaje się budzić większy niepokój, na jakimś przewodzie (widocznym po podniesieniu auta) przy chłodnicy oleju bodajże, były oznaki wycieku; olej lekko się po tym przewodzie sączył
Podsumowanie i pytania:
1) czy któraś z usterek, bądź problemów przedstawionych przeze mnie w uwagach /Na minus/ mogą się okazać szczególnie trudne w naprawie i kosztowne?
2) jako, że nikt z obecnych przy oględzinach nie miał wcześniej do czynienia z R75, niewiele było również czasu, nie udało nam się sprawić, by szyberdach rozsunął się na całej długości (otwierany był jedynie uchylnie); w jaki sposób się go rozsuwa? Czy może to oznaczać, że jest niesprawny?
3) podobnie ma się sprawa ze spryskiwaczami reflektorów (jak je uruchomić?) oraz z podgrzewaniem siedzeń (po wciśnięciu przycisku na konsoli nie było żadnych efektów na fotelach)
4) fotel kierowcy jest z pamięcią; jak rozpoznać, czy nie jest to przypadkiem fotel z 'anglika'?
5) w numerze VIN szóstą literką jest 'Z', a więc pojazd ma najlepszą wersję wyposażenia fabrycznego - Connoisseur (zgodnie z: http://www.the75andztclub...d.php?t=75282). Z kolei zgodnie z tabelką stąd (http://www.roverki.pl/rover-75-1999-2005/dane-techniczne.html) wersja Connoisseur powinna mieć w standardzie i rolętę tylnej szyby i kontrolę trakcji. W tym samochodzie żaluzja jednak nie występuje. Czy w tabelce na stronie może być błąd?
6) czy znane na forum radio 2-din z dużym wyświetlaczem dotykowym będzie działać z głośnikami z systemu Harmony i będzie to można bez większych trudności podłączyć?
7) czy w każdym R75 klamki tak 'dziwnie' (ciężko) działają?
8) czy normalnym objawem jest, iż przy obecnej pogodzie (ok. 0 st.C), po włączeniu silnika, z tłumika wydobywała się dość znaczna ilość dymu (ale raczej nie tego złego biało-niebieskiego ), a po paru minutach ta ilość była już niewielka?
9) sprzedawca zapewnia, że w Niemczech był tylko jeden właściciel; briefu nie widziałem, bo jest w urzędzie, a kopii nie ma; czy jestem w stanie w jakikolwiek sposób zweryfikować w tym momencie to, czy faktycznie pojazd jest od pierwszego właściciela?
10) widziałem dwa wydruki z przeglądu TUV (jeden nawet ważny do 2014 r.) z 2010 i 2012 r. Był na nich wpisany przebieg relatywnie mniejszy do dzisiejszego. Czy coś takiego faktycznie potwierdza, iż przebieg jest oryginalny? Z tego, co się orientuję, w Niemczech przywiązują również dużą wagę do emisji spalin - czy mogę sugerować się tym, iż skoro takowy przegląd przeszedł, emisja spalin jest w normie, to i z silnikiem nic złego się nie dzieje?
11) i teraz istotna sprawa - w cenie prezentowanej w ogłoszeniu komis gwarantuje wymianę rozrządu, olejów (również w skrzyni), płynów, filtrów, piór wycieraczek oraz konserwację, a więc tzw. pakiet startowy. Wszystko w swoim serwisie. Odnośnie rozrządu ma być komplet. Właściciel nie przewidział jedynie wymiany uszczelniaczy wałków. Czy należy je wymienić, a jeśli tak, to jakiej marki polecacie? Słyszałem coś również o tym, iż bardzo ważne jest odpowietrzenie pokrywy rozrządu. To prawda?
Czy ktoś z Forumowiczów oglądał te auto przede mną? Bądź ma jakiekolwiek doświadczenia z tą firmą?
Domyślam się, iż na wiele z powyższych pytań odpowiedzi znajdują się już na forum. Ale tych wątpliwości jest tak dużo (a i czas mam mocno ograniczony), że mógłbym nie zdążyć z ich właściwym ogarnięciem. Proszę zatem o pomoc.
sash997 - Pią Sty 11, 2013 22:50
"wyposażony jest w silnik 2,0 V6 produkowany na bazie BMW" jaką ci handlarze mają wyobraźnie
SeniorA - Sob Sty 12, 2013 07:23
"wyposażony jest w silnik 2,0 V6 produkowany na bazie BMW"
i to pisze f-ma z 23 letnim stażem (KIA,Hyundai,Daewoo). Ziom napisał/a: | oryginał jest, ale bez 'środka' i ze zdezelowanym przyciskiem gumowym, | przy takim przebiegu auta i od pierwszego właściciela 1 kluczyk zamiast 3 i zniszczony? .. zastanawiające.
Nie jest to pakiet chrom bo nie ma osłon chromowanych pod klamkami Ziom napisał/a: | problem z centralnym zamkiem - jedne z tylnych drzwi otwierają się dopiero po drugim, czy trzecim wciśnięciu pilota | nie jest to normalne ,pada jeden silniczek w zamku. Ziom napisał/a: | szyby w oryginale (z tym, że bodajże część była z '99 r., a druga część z '00 r.; czy to normalne?)
| tak Ziom napisał/a: | czy któraś z usterek, bądź problemów przedstawionych przeze mnie w uwagach /Na minus/ mogą się okazać szczególnie trudne w naprawie i kosztowne? | raczej nie, ale może oni to powinni usunąć skoro robili przegląd. Ziom napisał/a: | podobnie ma się sprawa ze spryskiwaczami reflektorów (jak je uruchomić?) oraz z podgrzewaniem siedzeń (po wciśnięciu przycisku na konsoli nie było żadnych efektów na fotelach) | spryski działają przy włączonych światłach i co 5 użycie sprysków szyb, podgrzewanie siedzeń sprawdzamy na pracujacym silniku Ziom napisał/a: | fotel kierowcy jest z pamięcią; jak rozpoznać, czy nie jest to przypadkiem fotel z 'anglika'? | jak przyciski są na lewą rękę kierowcy to jest europa Ziom napisał/a: | czy normalnym objawem jest, iż przy obecnej pogodzie (ok. 0 st.C), po włączeniu silnika, z tłumika wydobywała się dość znaczna ilość dymu (ale raczej nie tego złego biało-niebieskiego ), a po paru minutach ta ilość była już niewielka? | jak to jest jasny to jest para i jeśli na zimnym silniku.Jeśli dym niebieski to olej ( uszczelniacze). Ziom napisał/a: | Właściciel nie przewidział jedynie wymiany uszczelniaczy wałków. Czy należy je wymienić, | jak nie ma wycieków to nie ma potrzeba wymieniać. Ziom napisał/a: | Słyszałem coś również o tym, iż bardzo ważne jest odpowietrzenie pokrywy rozrządu. To prawda? | chodzi o odpowietrzanie skrzyni korbowej.To są przewody, trzeba ściągnąć górną osłonę silnika i sprawdzić ich drożność i szczelność.
Wg. mnie ta cena odpowiada wartości auta jak prawdą jest to co podaje sprzedawca.Będzie mały problem kosztowy dorobienia kluczyków, bo używanie R75 z 1 kluczykiem to spory kłopot .
sobierw - Sob Sty 12, 2013 15:51
nie znalazłem wpisu (nie odczyłame) - czy zauważyłeś że osłona poduszki (ala drewienko) ma inny odcień niż pozostała część deski?? to znaczy że poduszki wystrzeliły a przynajmniej jedna. Skoro piszeż że kolumna była wymieniania to znaczy że został strzelony właśnie w bok z przodu
Jeżeli auto jest zadbane to dlaczego właściciel nie zadbał o dorobienie drugiego kluczyka to nie jest problem - można kupić tzw. czyste klucze i a) dorobić + b) zaprogramować. Zadbanie środka to "pikuś" trochę szarego mydła i odkurzacz z funkcją prania + garaż by w cieple wszystko wykonać i masz tzw. zadbane auto od niepalącej osoby. Ja jestem za kupowaniem auta tak jak stoi - czyli bez szykowania. Na wiosnę gdy brałem 75-kę od Marka przy wsparciu Mariusza418 i Tomika (TomaTeam) auto totanie nie było przygotowanie do sprzedaży - to pozwala na przygotowanie go pod siebie ale przde wszystkim wynegocjowanie niższej ceny. Rozważ tę formę kupienia auta.
haszczyc - Sob Sty 12, 2013 16:58
jeśli został dobrze naprawiony po wypadku to czemu nie kupić? większość sprowadzanych przed handlarzy ma jakąś czarną przeszłość, ale jeśli fachowo została wykonana naprawa to warto się zainteresować
SeniorA - Sob Sty 12, 2013 18:13
Ziom napisał/a: | komis gwarantuje wymianę rozrządu, olejów (również w skrzynii), | zapytaj jakie wlali oleje do silnika i skrzyni ? , coś nam to powie, a może wpisali to do książki serwisowej ?.
Ziom - Sob Sty 12, 2013 19:28
sash997 napisał/a: | "wyposażony jest w silnik 2,0 V6 produkowany na bazie BMW" jaką ci handlarze mają wyobraźnie |
I tak zrobili postęp, bo jeszcze kilka dni temu widniał opis: ''produkowany przez BMW''
Generalnie jest to ich pierwszy sprzedawany Rover. Chcą się zorientować, jakie będzie zainteresowanie, odzew.
SeniorA napisał/a: | przy takim przebiegu auta i od pierwszego właściciela 1 kluczyk zamiast 3 i zniszczony? .. zastanawiające. |
Też mnie to mocno zastanawiało już wcześniej. W czasie oględzin zapytałem o tą kwestię. W odpowiedzi usłyszałem coś w rodzaju: ''Niemiec jak jeździ samochodem, nie myśli o tym, że za ileś lat sprzeda swój samochód Polakowi. Nie przywiązuje wagi do takich rzeczy jak kluczyk, itp. Dostaliśmy jeden kluczyk, nie pytaliśmy o drugi.'' Od razu powiem, że taka odpowiedź mnie nie zadowoliła
Dlatego właśnie, zależy mi na tym, żeby sprawdzić, czy faktycznie te auto jest od jednego właściciela. Tylko jeszcze nie zagłębiałem się w ten temat, gdzie się to sprawdza, i czy w ogóle się da.
Póki co przerobiłem (ale i tak mętlik w głowie pozostał) temat dorobienia kluczyka do R75. Nie zdawałem sobie sprawy, że tyle z tym zachodu.
SeniorA napisał/a: | Ziom napisał/a:
problem z centralnym zamkiem - jedne z tylnych drzwi otwierają się dopiero po drugim, czy trzecim wciśnięciu pilota
-> nie jest to normalne ,pada jeden silniczek w zamku. |
Jest problem żeby to wymienić? Ich mechanik rzekomo się tym interesował, ale szybko spasował (nie wiem, czy przez koszty, brak czasu, chęci, czy przez brak umiejętności i wiedzy).
SeniorA napisał/a: | Ziom napisał/a:
czy któraś z usterek, bądź problemów przedstawionych przeze mnie w uwagach /Na minus/ mogą się okazać szczególnie trudne w naprawie i kosztowne?
-> raczej nie, ale może oni to powinni usunąć skoro robili przegląd. |
Zobowiązali się, że w miarę możliwości i bez ponoszenia większych kosztów usuną wskazane niedociągnięcia.
SeniorA napisał/a: | spryski działają przy włączonych światłach i co 5 użycie sprysków szyb, podgrzewanie siedzeń sprawdzamy na pracujacym silniku |
W takim razie spryskiwacze może faktycznie będą działać. Z kolei w trakcie sprawdzania podgrzewania foteli, silnik był chyba włączony. Po jakim czasie powinny zacząć się nagrzewać? Sprzedawca mówił coś o bezpiecznikach, że być może to ich wina.
SeniorA napisał/a: | Ziom napisał/a:
Właściciel nie przewidział jedynie wymiany uszczelniaczy wałków. Czy należy je wymienić,
-> jak nie ma wycieków to nie ma potrzeba wymieniać. |
W tym właśnie sęk, że silnik był z pewnością myty. To mnie niepokoi. A na stacji po podniesieniu auta, z jakiegoś przewodu minimalnie kapał olej.
sobierw napisał/a: | czy zauważyłeś że osłona poduszki (ala drewienko) ma inny odcień niż pozostała część deski?? to znaczy że poduszki wystrzeliły a przynajmniej jedna. Skoro piszeż że kolumna była wymieniania to znaczy że został strzelony właśnie w bok z przodu |
Tego nie zauważyłem, nikt z nas nie zauważył i nie pomyślał, żeby dokładniej się temu fragmentowi przyjrzeć. A ze zdjęć faktycznie może się wydawać, że odcień drewna na przeciwko fotelu pasażera jest nieco jaśniejszy (aczkolwiek okleina nad radiem również sprawia takie wrażenie). Pytanie, czy to światło się tak odbija, czy ta część jest wymieniona. A jeśli jest wymienona, to czy spełni swoją funkcję, kiedy zajdzie taka potrzeba
Z prawej strony wymieniony był wahacz, nie zaś cała kolumna - ale nie wiem, czy to to samo.
sobierw napisał/a: | Zadbanie środka to "pikuś" trochę szarego mydła i odkurzacz z funkcją prania + garaż by w cieple wszystko wykonać i masz tzw. zadbane auto od niepalącej osoby. |
Bardziej niż o czystość (do której nie miałem zastrzeżeń) chodziło mi o to, że nie było widać nigdzie żadnych przetarć, a i zagniecenia skóry były znikome. O ile kierownicę i lewarek można wymienić, to w bawienie się w wymianę wszystkich foteli przy takiej cenie samochodu raczej nie chce mi się wierzyć.
Widzę, że miałeś wymieniany szyberdach. Powiedz, co się u Ciebie działo? I czy szyberdach w R75 rozsuwa się poziomo na całej długości (jeśli tak, to w jaki sposób należy manewrować przyciskami), czy tylko uchylnie?
Teraz przypomniało mi się jeszcze, że drzwi kierowcy minimalnie odstawały z zewnątrz przy samym dole od słupka i listwy dolnej. Czy to normalne? (raczej chyba nie, bo z drugiej strony tego nie było). A jeśli nie, to czy można coś takiego wyregulować na zawiasach?
[ Dodano: Sob Sty 12, 2013 19:28 ]
SeniorA napisał/a: | zapytaj jakie wlali oleje do silnika i skrzyni ? , coś nam to powie, a może wpisali to do książki serwisowej ?. |
Jeszce tego nie zrobili. Całość ma zostać wykonana w przyszłym tygodniu. Umówiłem się z nimi tak, że jak się dowiem czegoś przydatnego, mam im przesłać informacje. A oni przekażą to swojemu mechanikowi.
W czasie oględzin, wspominałem im o tym, jak ważne jest wymienienie oleju w skzyni, i żeby przypadkiem o tym nie zapomnieli Rozmawialiśmy n/t oleju w automacie. Podałem - zgodnie ze specyfikacją - ''Texaco NR402 lub inny o tych samych właściwościach''. W odpowiedzi usłyszałem coś w rodzaju: ''zobaczymy, rozbieżemy i podejmiemy decyzje, bo nie wiadomo, co Niemiec wlewał w Niemczech. Że niby lepiej wlać jakiś olej standardowy i nie ryzykować, gdy się nie wie, co w skrzynii jest''. A co do silnika, to wleją ''zgodny ze specyfikacją'' (w tym przypadku rozumiem, iż ma to być 10W40).
Mniej więcej tak to wyglądało, choć głowy nie daje, że czegoś nie pokręciłem
Książki serwisowej nie orzymali od Niemca. Ponoć o nią pytali, ale jej nie było.
To i ten kluczyk sprawiają, że kwestia jednego właściciela wydaje się niestety mocno podejrzana.
SeniorA - Sob Sty 12, 2013 20:39
Ziom napisał/a: | Jest problem żeby to wymienić? | to nie jest duży problem , zamek może być od anglika ( 50-70 zł ) .Opis wymiany ( proste )jest na forum. Ziom napisał/a: | Po jakim czasie powinny zacząć się nagrzewać? | odczucie jest po 2 -3 minut Ziom napisał/a: | Pytanie, czy to światło się tak odbija, czy ta część jest wymieniona. | zobacz inne oferty sprzedaży na allegro , tam tego nie widać. Ziom napisał/a: | 'zobaczymy, rozbieżemy i podejmiemy decyzje, bo nie wiadomo, co Niemiec wlewał w Niemczech. Że niby lepiej wlać jakiś olej standardowy i nie ryzykować, gdy się nie wie, co w skrzynii jest''. A co do silnika, to wleją ''zgodny ze specyfikacją'' (w tym przyapdku rozumiem, iż ma to być 10W40). | no to mówią głupoty albo się nie znają. bo do skrzyni autom. Jatco nie można lać standardowego bo wtedy się ryzykuje , a jak poznają co lał niemiec ?.Do silnika przy tym przebiegu syntetyk 5W40. Chyba , że ma dużo większy przebieg .Widzę że musisz sam poczytać o wymianie oleju w skrzyni żeby ich przypilnować albo oświecić bo mogą popsuć skrzynię (były takie przypadki ). http://forum.roverki.eu/v...p=471342#471342
[ Dodano: Sob Sty 12, 2013 20:18 ]
Ziom napisał/a: | czy faktycznie te auto jest od jednego właściciela. Tylko jeszcze nie zagłębiałem się w ten temat, gdzie się to sprawdza, i czy w ogóle się da.
| zatelefonować do poprzedniego właściciela, chyba mają dokumenty kupna. Ziom napisał/a: | to czy można coś takiego wyregulować na zawiasach?
| raczej nie , dlaczego odstają ?, zobacz na zawiasy na słupku czy są ślady regulacji albo przykręcania. Ziom napisał/a: | bawienie się w wymianę wszystkich foteli przy takiej cenie samochodu raczej nie chce mi się wierzyć. | dlaczego nie, koszt 500 zł i 2h roboty, wydaje się,że są oderwane schowki z tyłu oparć.
Nie kieruj się wyglądem lewarka skrzyni bo w automacie do końca wygląda jak nowy.
[ Dodano: Sob Sty 12, 2013 20:39 ]http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346
Ziom napisał/a: | ''Niemiec jak jeździ samochodem, nie myśli o tym, że za ileś lat sprzeda swój samochód Polakowi. Nie przywiązuje wagi do takich rzeczy jak kluczyk, | no pewnie ,przecież nie zależy mu na tym czy go ktoś okradnie czy ukradnie auto.Zrób sobie test zegarów to się dowiesz coś więcej np.czy nie były zmieniane zegary (nr. VIN ) ,datę produkcji auta ,ile dni upłynęło od ostatniego przeglądu itd. Test jest tu http://forum.roverki.eu/v...p?p=85346#85346
Ziom - Pon Sty 14, 2013 17:11
SeniorA napisał/a: | zobacz inne oferty sprzedaży na allegro , tam tego nie widać. |
To fakt.
SeniorA napisał/a: | a jak poznają co lał niemiec ?. |
Być może mowa była tu jednak o oleju w silniku. Sprawdzą na podstawie karteczek z wymiany lub na podstawie oceny gęstości, nie wiem.
SeniorA napisał/a: | Do silnika przy tym przebiegu syntetyk 5W40. Chyba , że ma
dużo większy przebieg . |
Raczej wskazywali na 10W40, czyli półsyntetyk. A więc zgodnie ze specyfikacją stąd: http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
Jeśli taki wleją (który jest tańszy niż 5W40) - stanie się coś złego?
A jeżeli przebieg nie jest prawdziwy?
SeniorA napisał/a: | Widzę że musisz sam poczytać o wymianie oleju w skrzyni żeby ich przypilnować albo oświecić bo mogą popsuć skrzynię (były takie przypadki ). |
Chodzi wyłącznie o uszkodzenie wstecznego biegu przez omyłkowe odkręcenie śruby nie tej co trzeba? Jak to jest opisane tutaj: http://auto-krak.pl/auto-...rak-wstecznego/ Czy coś jeszcze można zepsuć?
Czy olej stąd: http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=-&c=48 będzie w porządku do silnika 2,0? Bo na tej stronie jest napisane, iż ''przeznaczone dla silników 1,8 i 2,5''.
Chociaż nie wiem, oni i tak pewnie będą chcieli wlać jakiś swój: albo wg własnego uznania, albo wg zapasów jakimi dysponują. W jaki sposób poznam, czy ewentulanie ten od nich będzie się nadawał, będzie odpowiednim zamiennikiem?
SeniorA napisał/a: | zatelefonować do poprzedniego właściciela, chyba mają dokumenty kupna. |
Nie sądzę, by byli skorzy do udostępnienia telefonu, nawet jeśli go mają.
Zgodzili się na to, iż gdy będą w urzędzie, zrobią kopię briefu, i wtedy będę mógł go sobie obejrzeć.
SeniorA napisał/a: | raczej nie , dlaczego odstają ?, zobacz na zawiasy na słupku czy są ślady regulacji albo przykręcania. |
Gdzieś na forum spotkałem się z takim zdjęciem, że maska przednia w Roverze, który był prezentowany na jakimś pokazie (a więc prosto z fabryki) była źle spasowana. Stąd pomyślałem, że takie rzeczy mogą się zdarzać.
SeniorA napisał/a: | dlaczego nie, koszt 500 zł i 2h roboty, |
Z tego sprawy sobie nie zdawałem.
SeniorA napisał/a: | wydaje się,że są oderwane schowki z tyłu oparć. |
W czasie jazdy próbnej faktycznie schowek z tyłu oparcia fotelu kierowcy nie trzymał się zatrzasków (nie wspominałem o tym, bo uznałem to za mało istotne). W fotelu pasażera było w porządku.
W jaki sposób to dostrzegłeś? Ja na zdjęciach nic nie widzę
Czy testbook do Rovera (który jest w Dąbrowie Górniczej) jest w stanie w 100% wykazać faktyczny przebieg auta?
SeniorA - Pon Sty 14, 2013 17:45
Ziom napisał/a: | Raczej wskazywali na 10W40, czyli półsyntetyk. A więc zgodnie ze specyfikacją | ale specyfikacja podaje minimalne parametry oleju których nie wolno przekroczyć ( nie może być np. 15W/40 lub 0W/30 ) zalecenie to dotyczy klasy lepkości w klimacie o temperaturach -20/+30 st.C i w następnym zdaniu pisze,że w innych warunkach obowiązują klasy lepkości:
a 10W-30; 5W30 – K1.8 & M47R only
b 10W-40, 50, 60; 5W-40, 50 60 – all engine
types
c 10W-30 – K1.8 & M47R only
d 10W-40, 50, 60 – all engine types
lepszy zawsze można wlać i jest podany w rozszerzonej specyfikacji Ziom napisał/a: | Jeśli taki wleją (który jest tańszy niż 5W40) - stanie się coś złego? | inaczej silnik pracuje na syntetyku niż na prawie mineralnym Ziom napisał/a: | Chodzi wyłącznie o uszkodzenie wstecznego biegu | tak Ziom napisał/a: | Zgodzili się na to, iż gdy będą w urzędzie, zrobią kopię briefu, i wtedy będę mógł go sobie obejrzeć. | a dlaczego ? , widać mają coś na sumieniu.Przecież przed kupnem masz prawo zobaczyć wszystko. Ziom napisał/a: | maska przednia w Roverze, który był prezentowany na jakimś pokazie (a więc prosto z fabryki) była źle spasowana. | maska ma regulację tzw. odbojnikami Cytat: | Ja na zdjęciach nic nie widzę
| ja widzę bo wiem jak to ma być.
[ Dodano: Pon Sty 14, 2013 17:45 ]
Kolega TomaszM w jednym z tematów przytoczył dokładniej klasy lepkości dla kV6
"Zalecenia alternatywne, KV, VV series: -30°C do >40°C, 0W-40; -30°C do >40°C, 0W-50; -30°C do >40°C, 0W-60; -31°C do >40°C, 5W-40; -31°C do >40°C, 5W-50; -31°C do >40°C, 5W-60; -21°C do >40°C, 10W-40; -21°C do >40°C, 10W-50; -21°C do >40°C, 10W-60; 0°C do >40°C, 15W-40; 0°C do >40°C, 15W-50; 0°C do >40°C, 15W-60; 0°C do >40°C, 20W-40; 0°C do >40°C, 20W-50; 0°C do >40°C, 20W-60
Widać wyraźnie, że jedynie nie wolno stosować olejów rzadkich, tj. xW30 i xW20 (żadne 5W30, 10W30, 0W30, 5W20, 0W20), można natomiast 5W40, 0W40 i wyżej (50, 60)
Ziom - Pon Sty 14, 2013 17:59
SeniorA napisał/a: | maska ma regulację tzw. odbojnikami |
I można ją regulować, nawet jeśli z jednej strony grilla przestrzeń między maską a zderzakiem była prawidłowa, a z drugiej nie?
Rzuć proszę jeszcze okiem, na kwestię oleju w skrzyni (ewentualnych zamienników), oraz na sprawę testbooka - które dopisałem wyżej.
SeniorA napisał/a: | a dlaczego ? , widać mają coś na sumieniu. |
A może po prostu (chociaż to raczej moje pobożne życzenia) nie chcieliby, bym z tym Niemcem rozmawiał n/t ceny, po której sprzedał samochód.
Niedobrze. Mętlik w głowie mam coraz większy..
SeniorA - Pon Sty 14, 2013 19:24
tak , ja na nim jeżdżę .
[ Dodano: Pon Sty 14, 2013 18:14 ]
Ziom napisał/a: | I można ją regulować, nawet jeśli z jednej strony grilla przestrzeń między maską a zderzakiem była prawidłowa, a z drugiej nie? | tak , bo są w rogach maski.
[ Dodano: Pon Sty 14, 2013 18:17 ]
Ziom napisał/a: | nie chcieliby, bym z tym Niemcem rozmawiał n/t ceny | przecież mogli nawet za darmo dostać ,wiadomo że to nikogo nie interesuje, a niemiec i tak by nie powiedział.
[ Dodano: Pon Sty 14, 2013 18:30 ]
Tu jest o olejach do automatu Jatco http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=41318
[ Dodano: Pon Sty 14, 2013 19:24 ]
Texaco jest dostępne tutaj http://moto.allegro.pl/te...2924088689.html
encor - Pon Sty 14, 2013 19:51
Cytat: | A może po prostu (chociaż to raczej moje pobożne życzenia) nie chcieliby, bym z tym Niemcem rozmawiał n/t ceny, po której sprzedał samochód. |
A może po prostu samochód wzięli z komisu/szrotu, a nie od prywatnej osoby (pewnie właściciela na oczy nawet nie widzieli) jak robi to 90% handlarzy i komisów?!
Ziom - Pon Sty 14, 2013 21:55
encor napisał/a: | A może po prostu samochód wzięli z komisu/szrotu, a nie od prywatnej osoby (pewnie właściciela na oczy nawet nie widzieli) jak robi to 90% handlarzy i komisów?! |
Może. Tylko czy, gdyby był to szrot, przegląd niemiecki TUV byłby ważny do 2014 r.?
SeniorA - Pon Sty 14, 2013 22:02
Ziom, a wiesz coś na temat LPG w tym aucie , bo wcześniej było wystawione z LPG i za 16900 zł. Czyli co zdemontowali gaz ?. Czy w kompletnym rozrządzie uwzględniają napinacz hydrauliczny?.
Ziom - Wto Sty 15, 2013 10:08
SeniorA napisał/a: | Ziom, a wiesz coś na temat LPG w tym aucie , bo wcześniej było wystawione z LPG i za 16900 zł. Czyli co zdemontowali gaz ?. Czy w kompletnym rozrządzie uwzględniają napinacz hydrauliczny?. |
Gazu nie ma. Jest możliwość montażu u nich za dopłatą wskazanej w tych dwóch ogloszeniach różnicy w cenie, a więc 2 tys. Podejrzewam, że wystawili takie dwie oferty dlatego, że ktoś może szukać i wertować ogłoszenia tylko i wyłącznie z zaznaczonym filtrem sortującym LPG.
Tak, napinacz hydrauliczny ma być wymieniony.
encor - Wto Sty 15, 2013 17:16
Ziom napisał/a: | Może. Tylko czy, gdyby był to szrot, przegląd niemiecki TUV byłby ważny do 2014 r.? |
W czym to przeszkadza ? Przegląd w niemczech robi się co dwa lata, nie tak jak u nas co roku, czyli przegląd był robiony w 2012 roku, więc w tym czasie teoretycznie auto mogło się zepsuć, ulec stłuczce i został sprzedany do komisu, polak ściągnął, naprawił po kosztach i gra
Oczywiście, to jest tylko czarny scenariusz i nie piszę, że tak było, czy tak musi być, tylko tak dla informacji
Jeśli chodzi o olej w skrzyni, to gdy szukałem dla siebie R w automacie, to czytałem gdzieś na forum, że właściwy olej to podstawa, ponieważ inny może znacznie skrócić żywotność skrzyni, ale nie wiem nic więcej na ten temat, bo kupiłem manuala, akurat taki się trafił
Ziom - Nie Lut 24, 2013 16:50
Trochę to wszystko trwało, trochę było sporów ze sprzedającym, ale od tygodnia jeżdżę już sobie swoim nowym R75, opisywanym wyżej
Dziękuję Wszystkim - wypowiadającym się w tym wątku - za pomoc, a zwłaszcza forumowiczowi SeniorA za poświęcony czas i ogrom przekazanej wiedzy.
sobierw - Nie Lut 24, 2013 17:38
Gratulacje - podeślij zdjęcia swojego autka powodzenia na nowej drodze jeżdżenia
|
|