|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 1.4] Rozładowujący się akumulator
latoking - Nie Gru 02, 2012 11:52 Temat postu: [R45 1.4] Rozładowujący się akumulator Witam
mam nietypowy problem; Otóż ostatnio mechanik mi powiedział, że muszę mieć walnięty czujnik temperatury bo nie załącza mi się wentylator. Chciałem sprawdzić czy wentylator w ogóle chodzi więc odłączyłem czujnik no i się załączył; niestety wieczorem samochód nie chciał odpalić jakby akumulator się rozładował. Otwieram maskę próbuje uruchomić i zapalił za pierwszym razem. Odczekałem chwilę próbuje zapalić przy zamkniętej masce i znów nici, przy otwartej zapala.
Jeszcze jedno - przy zgaszeniu silnika słychać pisk spod maski przez ok 20 min. Jeszcze jedno mnie dziwi, że teraz po zgaszeniu silnika i po odłączeniu czujnika załącza się wentylator; gdy odepnę klemę a później czujnik temperatury to wentylator się nie załącza.
Akumulator Centra dwuletni
ma ktoś pomysł co może być przyczyną rozładowywania się akumulatora
pozdrawiam
Adrian - Nie Gru 02, 2012 12:59
To raczej nie wina akumulatora. On się nie rozładowuję, skoro chwilę później samochód odpala. Posprawdzaj, przeczyść i popraw punkty masy na początek. Skąd dokładnie dobiega ten pisk?
latoking - Nie Gru 02, 2012 18:59
Szczerze to naprawdę nie wiem skąd dobiega pisk bo gdziekolwiek przyłożę ucho to tam słyszę ten pisk;
też mi się wydaje że to nie wina akumulatora; może jakiś przekaźnik,m który ze stacyjki nie daje sygnału że silnik jest wyłączony?
[ Dodano: Nie Gru 02, 2012 18:59 ]
Zauważyłem jeszcze ze jedna klema (od minusa) jest lekko obluzowana - czy to może też być przyczyną?
dokręcanie śruby nic niestety nie daje; macie jakiś pomysł żeby ja mozniej złączyć z akumulatorem?
michu027 - Wto Gru 04, 2012 22:09
Najprostszy sposób wg mnie to kupno i założenie nowej klemy
Ewentualnie można pokręcić na boki i wcisnąć jak najgłębiej, a następnie spróbować przykręcić. W którymś miejscu może złapać, jednak proponowałbym wymianę na nową koszt nie wielki, a będzie pewność
brkzzz - Sro Gru 05, 2012 00:47
Może ten pisk to syczenie korka zbiorniczka wyrównawczego lub zapowietrzony /nieszczelny układ?
bizon - Sro Gru 05, 2012 08:46
Ja mam luzna kleme minusowa od roku i nic to nie zmienia. mialem wtedy problemy z zalaczajacym sie alarmem wiec ja poluzowalem zeby szybko pod maske i odlaczyc, i jakos do dzis zapominam jej przykrecic
Tomi1 - Sro Gru 05, 2012 21:54
jak podczas rozruchu potrzebne jest te powiedzmy 300 A to ta klema musi przewodzić
może być nie zaciśnieta (tylko tak na styk) ale powierzchnia styku z biegunem aku ma przewodzić bo inaczej lipa
latoking - Sro Gru 05, 2012 22:05
Zapomniałem napisać że sprawa się wyjaśniła; po dokręceniu klemy problemy ustały. Dzięki wszystkim za podpowiedzi
Temat można zamknąć
IROLA - Czw Gru 06, 2012 08:13
Cytat: | Jeszcze jedno - przy zgaszeniu silnika słychać pisk spod maski przez ok 20 min |
Z tego co czytałem (i sam tak mam) to ten pisk to "dźwięk" podtrzymywania napięcia na listwie wtryskiwaczy - nie wiem jak w 400setkach ale w naszych (dwie cewki bezpośrednio na świecach). Moim zdaniem jest to prawidłowe działanie.
|
|