Zobacz temat - [R200]Bardzo szybko się rozgrzewa silnik chyba termostat
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200]Bardzo szybko się rozgrzewa silnik chyba termostat

toxx - Sro Gru 12, 2012 19:27
Temat postu: [R200]Bardzo szybko się rozgrzewa silnik chyba termostat
Witam przed chwilą pojawiła mi się usterka. Silnik w mig się rozgrzewa do nominalnej temperatury. Wąż górny gorący dolny letni. Grzeję w kabinie jak nie wiem wydaję mi się że padł termostat ale wszystkie wątki, które przeglądałem opisują odwrotny efekt, że silnik się nie grzeje i nie ma ogrzewania.
Adrian - Sro Gru 12, 2012 19:29

Jeszce raz i powoli... Co i w jakich okolicznościach się stało?
toxx - Sro Gru 12, 2012 19:34

Pojechałem na zakupy samochód potrzebował czasu żeby się rozgrzać . Wróciłem wszedłem do domu na ok. godzinę. Wychodzę odpalam przejechałem ok 100 metrów a wskazówka pokazuje nominalną temp. pracy silnika ogrzewanie działa. Więc sprawdziłem węże chłodziwa i górny jest gorący a dolny ledwie letni czy to termostat padł?
robsson78 - Sro Gru 12, 2012 19:44

A wskazówka temperatury przekracza połowę skali ? Lub zbliża się do czerwonego pola ?
toxx - Sro Gru 12, 2012 19:46

wskazówka temp. jest tak jak powinna być w połowie nawet nie ale podnosi się do tej pozycji bardzo szybko tym bardziej, że teraz za oknem panuje niska temperatura.
robsson78 - Sro Gru 12, 2012 19:51

Po godzinnym postoju jak pisałeś wcześniej auto nagrzewa się szybciej niż po całej nocy.
Jeśli wskazówka nie podnosi się ponad normę to ja bym nie panikował.
Rozumiem że masz już to auto jakiś czas i nigdy tak szybko się nie nagrzewało ?

toxx - Sro Gru 12, 2012 19:54

mam już go ponad 2 lata i nigdy tak nie było do tego chcąc sprawdzić ten problem (mógłby być to czujnik temp. 2 ) przejechałem się nim dalej i wąż dolny cały czas zimny. Oba powinny być ciepłe przecież
kruszan - Sro Gru 12, 2012 20:01

Bardzo możliwe, że termostat zepsuł się/zaciął w pozycji zamkniętej, wtedy będzie efekt szybkiego grzania i właśnie węże będą ciepłe i zimne, nie wymiesza się płyn. Obserwuj czy podczas dłużej jazdy się nie otworzy, lub czy nie skoczy temperatura i nie zacznie się gotować (skoczy ponad 90...). Wtedy jak nadal nie będzie otwarty, a węże będą dalej jeden taki 2gi taki, to będziesz miał pewność.
robsson78 - Sro Gru 12, 2012 20:06

Nie potrafię postawić diagnozy na odległość ale skoro wskazówka nie idzie do góry to nie jest jeszcze tak źle. Ja bym zostawił to do jutra. Po nocy sprawdzisz jak się nagrzewa. Jeśli uszkodzony jest termostat to na pewno po kilku kilometrach jazdy wskazówka pójdzie do góry. Obserwuj ją i jeśli tylko dygnie powyżej połowy to zatrzymaj auto. Uszkodzony termostat to jeszcze nie koniec świata ważne aby w porę zatrzymać auto a nie jak już jest na czerwonym.
leszczu - Czw Gru 13, 2012 12:05

Ja tu nie widzę żadnego problemu. :wink:
toxx - Czw Gru 13, 2012 14:59

Dzisiaj pojeździłem trochę dłużej no i tak silnik osiąga temp. poniżej połowy wskazówki na desce rozdzielczej i utrzymuje ją ogrzewanie w środku działa lecz po włączeniu długo leci takie zimno letnie powietrze zanim zacznie grzać odpowiednio wąż górny gorący tak jaki i przy nagrzewnicy lecz dolny zimny jak cholera przecież on odchodzi od termostatu. Powinien przecież też być gorący nie prawda? Płyn w zbiorniczku też chłodny.
kzrr - Czw Gru 13, 2012 15:36

Może coś nagrzewnica jest zapchana albo nie działa tak jak trzeba. Z drugiej strony, przecież nie od razu leci ciepłe powietrze z dmuchawy - musi trochę złapać temperaturę żeby było letnie, ciepłe a potem gorące powietrze.
toxx - Czw Gru 13, 2012 15:59

wyłączyłem całkowicie ogrzewanie ominąłem nagrzewnice i puścił termostat wszystkie węże ciepłe. Tylko problem w tym, że jak bym tego nie zrobił to auto by stało odpalone i by się nie rozgrzało do tej nominalnej temp. Czy wy też tak macie czy ja już jestem zbyt wrażliwy. Może gdzieś jest minimalna nieszczelność?
leszczu - Czw Gru 13, 2012 16:15

toxx napisał/a:
i by się nie rozgrzało do tej nominalnej temp.

Wyżej piszesz, że wskazówka jest prawie w połowie teraz, że nie dogrzewa się do nominalnej temp. Ja już się pogubiłem.

kzrr - Czw Gru 13, 2012 16:23

Nagraj filmik jak on się nagrzewa, przegrzewa, niedogrzewa czy cokolwiek innego :D
toxx - Czw Gru 13, 2012 18:30

Wskaźnik jest tak jak na załączonym obrazku http://imageshack.us/phot...1213180541.jpg/ i nie podniesie się wyżej nie ma takiej opcji (sorry za jakość) węże są miękkie
robsson78 - Czw Gru 13, 2012 20:35

Jeśli wskazówka zachowuje się stabilnie tzn. nie drga, nie opada, nie skacze impulsywnie do góry to wygląda mi to na uszkodzony termostat na szczęście w pozycji "otwarty"

Po obrotomierzu widać że silnik jest niedogrzany.

toxx - Czw Gru 13, 2012 20:52

Kolego no według mnie to nie jest otwarty bo jeden wąż jest zimny a drugi gorący. Gdyby był otwarty bardzo długo by się rozgrzewał i węże były by cały czas jednakowej temperatury czyż nie tak?. Napisałem wcześniej że udało mi się go rozgrzać tak że dwa węże uzyskały podobną temperaturę czyli termostat ze stanu zamknięcie otworzył się. Węże są bardzo miękkie czy to nie świadczy o jakiejś nieszczelności układu?
leszczu - Pią Gru 14, 2012 11:21

toxx napisał/a:
Wskaźnik jest tak jak na załączonym obrazku http://imageshack.us/phot...1213180541.jpg/ i nie podniesie się wyżej nie ma takiej opcji (sorry za jakość)

Wskaźnik pokazuje dobrze. :wink:
robsson78 napisał/a:
Po obrotomierzu widać że silnik jest niedogrzany.

Głupoty gadasz.
toxx napisał/a:
Kolego no według mnie to nie jest otwarty bo jeden wąż jest zimny a drugi gorący.

Wiemy jaka jest teraz pogoda. Jak jeszcze włączysz ogrzewanie to silnik nie potrzebuje otwarcia termostatu.

seba1x - Pią Gru 14, 2012 13:09
Temat postu: [R200]Bardzo szybko się rozgrzewa silnik chyba termostat
A Ja mam pytanko mam r200 sd i moje pytanie czy normalne jest to ze po przejechaniu ok 5km z nawiewu leci juz cieple powietrze a wskazówka dalej leży nie podnosi sie. po przejechaniu 10-15km w aucie gorąco a wskazówka pokazuje 1/4 wskaźnika. Możliwe ze czujnik przekłamuje?
kruszan - Pią Gru 14, 2012 13:29
Temat postu: Re: [R200]Bardzo szybko się rozgrzewa silnik chyba termostat
seba1x napisał/a:
A Ja mam pytanko mam r200 sd i moje pytanie czy normalne jest to ze po przejechaniu ok 5km z nawiewu leci juz cieple powietrze a wskazówka dalej leży nie podnosi sie. po przejechaniu 10-15km w aucie gorąco a wskazówka pokazuje 1/4 wskaźnika. Możliwe ze czujnik przekłamuje?


po 10-15km powinien być na 90 już, po 5min mam około 60-70, leci już w miarę ciepłe powietrze, ale po dystansie 15 to już nie powinno być tak mało wg. wskaźnika

seba1x - Pią Gru 14, 2012 14:47
Temat postu: Re: [R200]Bardzo szybko się rozgrzewa silnik chyba termostat
kruszan napisał/a:
seba1x napisał/a:
A Ja mam pytanko mam r200 sd i moje pytanie czy normalne jest to ze po przejechaniu ok 5km z nawiewu leci juz cieple powietrze a wskazówka dalej leży nie podnosi sie. po przejechaniu 10-15km w aucie gorąco a wskazówka pokazuje 1/4 wskaźnika. Możliwe ze czujnik przekłamuje?


po 10-15km powinien być na 90 już, po 5min mam około 60-70, leci już w miarę ciepłe powietrze, ale po dystansie 15 to już nie powinno być tak mało wg. wskaźnika


czyli wniosek taki ze czujnik do wymiany? ale jadąc teraz do pracy wylaczylem ogrzewanie i po 10km mialem 90st ale tez przyciskalem w gaz dosyc mocno bo jak jade tak do 2.5 tys obr. to ledwo sie nagrzewa.

kruszan - Pią Gru 14, 2012 15:24

ja napisałem jak jest u mnie, jadą normalnie czyli do 2tys obr. ekonomicznie po 10-15km mam równe 90, ciepło. Jak przyciskam, wyprzedzam itp. to jest gorąco nie do wytrzymania, albo przykręcam nawiew, albo wyłączam go...

jakoś u Ciebie z oporem dochodzi do tej temp, albo nie potrafi jej utrzymać, może czyszczenie nagrzewnicy? może nowy płyn do układu? może termostat... dużo ostatnio tych tematów, miesza się już wszystko :idea:

robsson78 - Pią Gru 14, 2012 17:33

leszczu napisał/a:

robsson78 napisał/a:
Po obrotomierzu widać że silnik jest niedogrzany.

Głupoty gadasz.


Leszczu Spójrz jeszcze raz na to zdjęcie http://imageshack.us/phot...1213180541.jpg/ jeśli silnik jest dogrzany do odpowiedniej temperatury to na wolnych obrotach wskazówka obrotomierza jest nieco niżej przynajmniej tak jest u mnie a tu mi wygląda jak by był na lekkim ssaniu jeszcze.

kzrr - Pią Gru 14, 2012 17:49

robsson78 napisał/a:
jeśli silnik jest dogrzany do odpowiedniej temperatury


na tym zdjęciu to nie jest dogrzany silnik zgodnie z tym co powinno być.

A podwyższone obroty wcale nie muszą oznaczać że auto jest na ssaniu. Może być przepustnica, krokowiec, linka od gazu i tysiąc innych pierdół, nawet ładowanie możesz mieć za słabe, wtedy silnik wyższymi obrotami stara się rekompensować tą stratę.

robsson78 - Pią Gru 14, 2012 17:59

leszczu napisał/a:

Wiemy jaka jest teraz pogoda. Jak jeszcze włączysz ogrzewanie to silnik nie potrzebuje otwarcia termostatu.

Z tym się zgadzam. Kiedyś u mechanika po wymianie pompy i rozrządu odpowietrzaliśmy układ chłodzenia na zewnątrz, było około -5 i mimo że silnik był włączony ponad godzinę to wentylator się nie włączył. Dopiero jak wstawiliśmy go do budynku to się załączył po około 20-30 minutach.
Mimo wszystko takie wskazanie czujnika jak zaprezentowane na zdjęciu, nie jest normalne. Nie ma takiej opcji aby temperatura aż tak spadła jak termostat jest sprawny.
Trzeba też założyć że wszystko może być OK a uszkodzony jest jedynie czujnik temp. na zegary.
Metoda na sprawdzenie termostatu jest prosta.
Temperatura rośnie na postoju a spada w czasie jazdy - obieg przez chłodnicę, termostat jest cały czas otwarty.

[ Dodano: Pią Gru 14, 2012 17:59 ]
robsson78 napisał/a:
Po obrotomierzu widać że silnik jest niedogrzany.

leszczu napisał/a:
Głupoty gadasz.

kzrr napisał/a:
robsson78 napisał/a:
jeśli silnik jest dogrzany do odpowiedniej temperatury

na tym zdjęciu to nie jest dogrzany silnik zgodnie z tym co powinno być.

Przecież pisze że wygląda na niedogrzany. Wiem że obciążenie silnika ma wpływ na obroty ale problem dotyczy temperatury więc zakładam że to przez otwarty termostat.

seba1x - Pią Gru 14, 2012 21:14

kruszan napisał/a:
ja napisałem jak jest u mnie, jadą normalnie czyli do 2tys obr. ekonomicznie po 10-15km mam równe 90, ciepło. Jak przyciskam, wyprzedzam itp. to jest gorąco nie do wytrzymania, albo przykręcam nawiew, albo wyłączam go...

jakoś u Ciebie z oporem dochodzi do tej temp, albo nie potrafi jej utrzymać, może czyszczenie nagrzewnicy? może nowy płyn do układu? może termostat... dużo ostatnio tych tematów, miesza się już wszystko :idea:

plyn chlodniczy wraz z termostatem wymieniałem dwa tyg temu bo wczesniej bylo jeszcze gorzej moze ten nowy termostat tez nie jest za dobry jest to firmy vernet.

robsson78 - Nie Gru 16, 2012 22:01

Na potrzeby tego postu pozwalam sobie wrzucić krótki filmik mojego autorstwa który obrazuje w jakiej pozycji powinien znajdować się wskaźnik temperatury po osiągnięciu optymalnej temperatury. Proszę też zwrócić uwagę na położenie wskazówki obrotomierza na biegu jałowym.
Film został nagrany po przejechaniu odcinka drogi 5,5 km. w mieście.
Temperatura powietrza na zewnątrz wynosiła około -5
Podczas nagrania włączone były następujące urządzenia pobierające prąd.
- światła drogowe
- nawiew wentylatora w pozycji II
- radio
http://www.youtube.com/wa...e&v=3rky-EVoDqM

toxx - Nie Gru 16, 2012 22:13

Wyraźnie widać wskazanie temp. jest po środku u mnie jest niżej i do takiego wskazania nie dochodzi, zauważyłem nieszczelność i ją usunąłem lecz nie sprawdzę czy to pomogło bo zalało mi świece i nie mogę się uporać teraz z tym problemem;p
kzrr - Nie Gru 16, 2012 22:22

Moim zdaniem to nie jest prawidłowa wartość temperatury cieczy chłodzącej. Jest za wysoko, nie wiele bo nie wiele ale jednak. Obroty ok.
Robertus74 - Pon Gru 17, 2012 10:49

robsson78 napisał/a:
Na potrzeby tego postu pozwalam sobie wrzucić krótki filmik mojego autorstwa który obrazuje w jakiej pozycji powinien znajdować się wskaźnik temperatury po osiągnięciu optymalnej temperatury.

Przyznam, że u mnie wskaźnik temperatury chyba jeszcze nigdy nie doszedł do takiego położenia.

szoso - Pon Gru 17, 2012 10:59

kzrr, patrząc od białego pola na dole do czerwonego na górze jest idealnie na środku a nie wyżej
kzrr - Pon Gru 17, 2012 11:54

No tak idealnie na środku - a z tego co wiem to prawidłowa wartość temperatury jest jednak ciut poniżej tego "idealnego środka".

Tak jak na przykład tutaj http://www.google.pl/imgr...61&tx=151&ty=53

Adrian - Pon Gru 17, 2012 12:06

Oj już dajcie spokój z tym wskaźnikiem. Jak komuś przeszkadza te 2 milimetry, to niech wyda 90 PLN na nowy czujnik. :razz: Z wiekiem jego charakterystyka działania może się zmienić i będzie troszkę oszukiwał. Można w sumie również spróbować przeczyścić jego styki i wtyczkę.
leszczu - Pon Gru 17, 2012 15:34

robsson78 napisał/a:
Na potrzeby tego postu pozwalam sobie wrzucić krótki filmik mojego autorstwa który obrazuje w jakiej pozycji powinien znajdować się wskaźnik temperatury po osiągnięciu optymalnej temperatury. Proszę też zwrócić uwagę na położenie wskazówki obrotomierza na biegu jałowym.
Film został nagrany po przejechaniu odcinka drogi 5,5 km. w mieście.
Temperatura powietrza na zewnątrz wynosiła około -5
Podczas nagrania włączone były następujące urządzenia pobierające prąd.
- światła drogowe
- nawiew wentylatora w pozycji II
- radio
http://www.youtube.com/wa...e&v=3rky-EVoDqM


Napisze tak. Wskaźnik pokazuje za wysoko temp. U mnie przy takim stanie wskazówki mam koło 100 C. Więc coś masz nie tak. :wink: Obroty też masz lekko za niskie, ale to tylko minimalnie. :grin:

[ Dodano: Pon Gru 17, 2012 15:34 ]
kzrr napisał/a:
Tak jak na przykład tutaj http://www.google.pl/imgr...61&tx=151&ty=53

Tu ładnie widać jaki powinny być ustawione wskazówki od temp i obrotomierza.

toxx - Pon Gru 17, 2012 15:42

Reasumując udało mi się auto odpalić, usunięta nieszczelność w układzie. Wskazówka może troszeczkę poszła do góry ale nie na środek, widocznie tak ma być. Auto się nie grzeję, ogrzewanie działa także jest ok.
Cytat:
kzrr napisał/a:
Tak jak na przykład tutaj http://www.google.pl/imgr...61&tx=151&ty=53

obrotomierz jak i temp. tak jak na zdjeciu

leszczu - Pon Gru 17, 2012 15:47

Cytat:
Cytat:
kzrr napisał/a:
Tak jak na przykład tutaj http://www.google.pl/imgr...61&tx=151&ty=53

obrotomierz jak i temp. tak jak na zdjeciu

Tak ma być. :ok:

robsson78 - Pon Gru 17, 2012 17:49

leszczu napisał/a:
Więc coś masz nie tak.

Aż tak to nie jest. Zawsze tak miałem, przed wymianą pompy i termostatu też. Z temperaturą nie mam żadnych problemów a wentylator włącza się jak tylko wskazówka dygnie pół milimetra w górę. Wskazania zależą od wyskalowania czujnika ale to temat rzeka więc nie kontynuuje go. Najważniejsze że toxx rozwiązał problem bo nikt nie lubi jak z autem jest coś nie tak :wink: