Zobacz temat - [25/45|ZR/ZS] Zmiana cyferek na LCD
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [25/45|ZR/ZS] Zmiana cyferek na LCD

Remigiusz - Pią Gru 14, 2012 13:00
Temat postu: [25/45|ZR/ZS] Zmiana cyferek na LCD
Chciałem opisać krotko mój problem z którym się borykam już od długiego czasu i w końcu się udało dojść jak to zrobić :wink:

Mam zegary z MK2 i stan licznika jednak jest o ponad 100tys za wysoki w porównaniu z orig co byl w 45 :mrgreen: Wiec jak to przeprogramować :ok:

Tutaj jest nasz chip który nas interesuje 93C46:




Trzeba go wylutowac i przeprogramowac.

Do tego użyłem Willem Programmer z opcja NM93c46 chips & 16bit mode dla naszego 93C46 chipa.

Jedyny problem z odczytaniem stanu jest taki ze trzeba zamienić byte by je dobrze odczytać :

Tutaj pokazuje o co chodzi:



Niestety nie wiem jak dokładnie do 1km zakodować chipa ale jedynie rozbieżność jest do 100km wiec nie ma tragedii :wink: Trzeba tylko wyszukać liczbę km która się da podzielić przez 16 i ta wkleić na całej długości 0060 oraz 0070 :wink:

Tutaj było dla 142.608km :wink:

Dla testow ja przylutowałem zwykły DIP8 93c46 chipa dla szybkiego przeprogramowania


Na szybko żeby włączyć LCD robi się taki myk:


Dla dalszej zabawy był zapis na min oraz max stan licznika: :mrgreen:






Powodzenia życzę :wink:

bizon - Pią Gru 14, 2012 13:10

Miejmy nadzieje ze nie jestes teraz w stanach, bo tam za ingerowanie w licznik przebiegu jest przestepstwem :P
Remigiusz - Pią Gru 14, 2012 13:13

bizon, Kto by chciał tam być :wink: Tam gorsza dyktatura jak za Niemców :wink:
bizon - Pią Gru 14, 2012 13:36

tak tylko wspomnialem, bo jak zbytnio zostanie rozpowszechnione jak "przekrecac" liczniki, to za jakis czas jak bede chcial kupic rovera 2000r to wszystkie beda mialy przebieg 20.000 i tekst sprzedawcy: "panie, ja tylko do kosciola raz w tygodniu jezdzilem".
redcloud - Pią Gru 14, 2012 13:55

a nie da sie zmienic stanu licznika na zegarach zwyklym komputerem ELM?
Remigiusz - Pią Gru 14, 2012 14:01

redcloud, Nie da się jedynie się da to zrobić tak jak pokazałem :wink: Nie wiem jakim cudem by się miał elm podłączyć z zegarami jak to nie ma żadnej łączności z OBD :wink:
piotrekcrash - Pią Gru 14, 2012 14:07

Cytat:
jedynie się da to zrobić tak jak pokazałem

Całe szczęście inaczej byłoby tak jak bizon napisał.
Dlatego wszystkie VAGi w Polsce maja przebiegi licznikowe nieadekwatne do stanu faktycznego, bo tam jest to prostsze i każdy średni-ogarnięty majster to robi.

bociannielot - Pią Gru 14, 2012 14:37

Cytat:
Miejmy nadzieje ze nie jestes teraz w stanach, bo tam za ingerowanie w licznik przebiegu jest przestepstwem
_________________

Nie tylko tam - bardzo wysokie kary za coś takiego są też w Norwegii np

piotrekcrash - Pią Gru 14, 2012 18:48

bociannielot napisał/a:
Cytat:
Miejmy nadzieje ze nie jestes teraz w stanach, bo tam za ingerowanie w licznik przebiegu jest przestepstwem
_________________

Nie tylko tam - bardzo wysokie kary za coś takiego są też w Norwegii np


Kazdy przekret to wie dlatego auta sprowadzane ze USA maja krecone liczniki na miejscu w Polsce:P

brkzzz - Sob Gru 15, 2012 02:32

Dobrze by było, gdyby na samym kręceniu by się kończyło :P
Remigiusz - Sro Sty 02, 2013 23:22

Kilka nowych prób :D udało się dojść bliżej zera i bliżej max :D





Jeżeli ktoś chciał by wiedzieć co się dzieje po 999.999km na liczniku to wygląda to potem tak :D



[ Dodano: Sro Sty 02, 2013 23:16 ]
Co ciekawe z tymi kościami DIp8 co mam coś nie halo jest bo nie potrafi licznik zapamiętać nowe kilometry, podłączyłem je na probe w tryb jazdy i po dwóch kilometrach powraca licznik do pierwszego zapisu czyli mamy np 15km potem 16km i 17km i nagle znów jest 15km :|

Jak się go np wyzeruje dzienne kilometry to pokazuje tylko Error :evil: Nie wiem co jest z tym.

NA orig kości SMD działa jak należy czyli liczy 15, 16, 17, 18 itd i jak się wyzeruje to działa jak trzeba. Dziadostwo to jest, elektronika to ZŁO :!: :!:

ADI-mistrzu - Sro Sty 02, 2013 23:40

Jakie masz oznaczenie kości i jakie są w oryginale?
Remigiusz - Czw Sty 03, 2013 00:05

Original SMD:
jest Logo "F"
B98AG lub 898AG (nie widzę dokładnie tego)
93C46
EM8


Nowe:
Dip8:
KM93C46
Korea
049E04H

SMD:
Logo "ST"
93C461
9531
(brak oznaczenia Pin1 )

ADI-mistrzu - Czw Sty 03, 2013 10:58

Na SMD też taki błąd masz ?
Remigiusz - Czw Sty 03, 2013 21:42

Na tych nowych SMD nie da rady ich zaprogramować bo nie chcą się zaprogramować w 16bit tylko na 8bit działa i licznik tego nie czyta. Wiec działa tylko orig. kosc smd i ten DIp8 ale nie liczy tych kilometrów dalej niż dwa km.

Próbowane było z orig. wsadem na Dip8 i jest to samo :neutral:

[ Dodano: Czw Sty 03, 2013 13:32 ]
Ok działa to w końcu na tych nowych chipach SMD. Oglądnąłem Datasheet i żeby uruchomić go na 16bit nie wolno Pin6 podłączać. Wiec tak zrobiłem i od razu się dało zaprogramować i działa w liczniku. Te Dip8 jednak się nie nadają do licznika bo nie potrafi ich licznik dobrze zapisać z tymi nowymi SMD działa wszystko poprawnie :)

Wiec wynika ze nasze orig chipy z licznika maja wewnętrznie Pin6 wyłączony :wink:

[ Dodano: Czw Sty 03, 2013 21:41 ]
Kilka danych jak by się komuś chciało algorytm rozpracować :D



Co się dzieje po 999.999km :D

http://youtu.be/8x8c8uX84O0


maniu48 - Czw Sty 03, 2013 21:58

Ha haha Remi dobry jestes.
ADI-mistrzu - Czw Sty 03, 2013 22:29

Dobry kawałek na początku, co to ;> ?