|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Wycieraczki się nie wyłaczają.
etm - Pon Gru 17, 2012 10:56 Temat postu: [R416] Wycieraczki się nie wyłaczają. Witam.
Mam następujący problem. Otóż wczoraj wróciłem do domu i zostawiłem auto jak zwykle w garażu. Oczywiście wcześniej przed wjazdem używałem wycieraczek bo trochę padało.
Dziś rano bardzo się zdziwiłem , gdyż po przekręceniu kluczyka zaczęły samoistnie działać wycieraczki. Przestawienie w pozycje 0 nie powoduje wyłączenia wycieraczek. Pomaga jedynie wyciągnięcie bezpiecznika. Dodam, że wycieraczki reagują na przełączenie na 3 bieg oraz na pociągniecie wajchy w dół. Na biegu I i INT wycieraczki działają z taką sama prędkością.
Gdzie zacząć szukać przyczyny?
sTERYD - Pon Gru 17, 2012 11:57
spróbuj odłączyć wyłącznik wycieraczek przy kierownicy. Jeśli po tym ustanie, to jego wina, jeśli nie, to albo MFU, albo blaszka parkowania się zgięła i cały czas zwiera.
etm - Pon Gru 17, 2012 13:28
A co to jest MFU? Wyłącznik rozumiem, że znajdę przy przełączniku wycieraczek?
bizon - Pon Gru 17, 2012 13:41
ja bym szukal winy w tych opadach. moze gdzies wilgoc robi spiecie
etm - Pon Gru 17, 2012 20:26
Hmm, dziwna sprawa. Postanowiłem zrobić test mfu wg tego schematu http://forum.roverki.eu/v...hlight=test+mfu
i o dziwo po wejściu do trybu diagnostycznego wycieraczki przestały działać, sprawdziłem działanie wszystkich biegów i jest ok. Jedynie przy pkt. dotyczącym wymuszonego spryskiwania szyby nie słychać pisków, a powinny niby być ( nie wiem o co to chodziło z tym wymuszonym spryskiwaniem, ale ja po prostu pociągnąłem wajchę do siebie i spryskałem szyby ale zero reakcji- pisku). Auto diagnostyka też przeszła prawidłowo. Po wyjściu z trybu diagnostycznego , wycieraczki zaczęły znowu chodzić cały czas.
Gdzie tutaj może być problem?
[ Dodano: Pon Gru 17, 2012 20:26 ]
Mfu i silniczek wycieraczek można chyba wykluczyć bo po odpięciu wtyczek od manetki wycieraczek , wycieraczki zatrzymują się. Teraz pytanie czy da się ten przełącznik rozebrać i naprawić
sTERYD - Pon Gru 17, 2012 22:39
rozebrać się da, czy da się naprawić to już zależy co tam się zepsuło.
etm - Pon Gru 17, 2012 22:51
Cóż, rozebrałem ten przełącznik zespolony, przeczyściłem, ale ja tam żadnych przerw nie widzę, Po złożeniu, niestety nie ma poprawy. A może przekaźnik czasowy takie numery wykręca? Gdzie on się znajduje?
sTERYD - Pon Gru 17, 2012 22:59
nie ma przekaźnika czasowego. Pracą przerywaną steruje MFU. Najprościej by było posprawdzać poszczególne elementy przekładając ze sprawnego auta...
etm - Wto Gru 18, 2012 00:20
sTERYD, Zastanawia mnie tylko, czemu gdy wejdę w tryb diagnostyczny MFU, to wszystko jest ok, a po wyjściu z niego już nie tzn. wycieraczki działają non stop. Masz może pomysł co to może oznaczać?
bizon - Wto Gru 18, 2012 09:03
etm napisał/a: | Mfu i silniczek wycieraczek można chyba wykluczyć bo po odpięciu wtyczek od manetki wycieraczek , wycieraczki zatrzymują się. Teraz pytanie czy da się ten przełącznik rozebrać i naprawić |
to tak nie do konca.
manetka przepuszcza napiecie w zaleznosci od ulozenia. jak odepniesz to napiecie nie idzie dalej, co nie oznacza ze manetka szwankuje ale gdzies dalej moga byc problemy
etm - Sro Sty 02, 2013 21:17
Problem rozwiązany. Winny był nadpalony MFU. Wymiana zajęła 30 min a koszty ok. 30 zł.
|
|