Zobacz temat - [R45 Diesel] Dziura w przewodzie wody
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 Diesel] Dziura w przewodzie wody

Lukasik - Wto Gru 18, 2012 17:07
Temat postu: [R45 Diesel] Dziura w przewodzie wody
Pękła w moim roverku rura wody przy chłodnicy. Taka krótka wygięta w literkę S która połaczona jest z trójnikiem bądź nawet czwórnikiem. Wspomniałem o tym w innym poście. Zamówiłem na alledrogo TAKĄ.
Prośba o pomoc czy właściwą zamówiłem. Mam zamiar zmienić tylko tą małą w literkę S.

redcloud - Wto Gru 18, 2012 17:23

mozesz zaznaczyc strzalkami ktora dokladnie? potrzebujesz tą cienka? czy ta razem z ta cienka?
Lukasik - Wto Gru 18, 2012 17:57

Chodzi mi o tą zaznaczoną. Ona jest bodajże przymocowana do chłodnicy i do trójnika i idzie bezpośrednio pod rura do intercoolera.
redcloud - Wto Gru 18, 2012 18:07

no tak, jedna z tych rur odchodzących z trójnika idzie do chłodnicy w górnej części,
tutaj masz elegancki schemat:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003145

Tak w ogóle my wszyscy korzystamy z tej strony jak szukamy "jak_coś_jest_podłączone"

bizon - Wto Gru 18, 2012 18:16

no i ja bym sie zastanowil nad powodem pekniecia weza. byc moze korek nie wypuszcza cisnienia
Lukasik - Wto Gru 18, 2012 18:32

Myślę że powód jest dość banalny. Wydaje mi się że problem leży w zamontowaniu tej rury bezpośrednio pod rurą intercoolera. Ta od coolera jak się napompuje to pręży na tą od wody. I ta rura od coolera nie jest nowa to i pewnie olej trochę puszcza. Ta od wody miała prawo chyba sparcieć od oleju.

[ Dodano: Wto Gru 18, 2012 18:32 ]
Dzięki bardzo za schemat. Na pewno się przyda. Stronkę dodałem do swoich zakładek. Myślę że z wymianą tej rurki nie będzie większego problemu. Zdjąć z chłodnicy i z trójnika wstawić nową znaczy inną i po kłopocie. Dolać płynu i gotowe. Ma ponoć sam się odpowietrzyć.

magneto - Wto Gru 18, 2012 20:01

Lukasik napisał/a:
Wydaje mi się że problem leży w zamontowaniu tej rury bezpośrednio pod rurą intercoolera

chyba tak bo miałem dokładnie to samo. Jak juz będiesz wymieniał to zobacz w jakim stanie są pozostałe.U mnie uszkodzona była rownież ta co leci wzdluż bloku silnika.Dobry dostęp do niej był z kanału.Z góry nie było widać uszkodzenia

Ps. troche dużo jak za taki kawałek rury. Ja znalazlem na allegro komplet używanych za 200 z przesyłką

redcloud - Wto Gru 18, 2012 21:51

A ja się zastanawiam, czy można stosować np rury silikonowe np firmy FMIC do całego układu chłodzenia. Przecież są kolanka, trójniki i inne. Wiem, że to trochę droga zabawa ale w sumie silikon jest bardziej wytrzymały od gumy i nie parcieje?
bizon - Sro Gru 19, 2012 08:37

redcloud napisał/a:
w sumie silikon jest bardziej wytrzymały od gumy i nie parcieje?

Ale czy to by mialo sens? Przeciez nie bedziesz 20 lat jezdzil tym samochodem

Lukasik - Sro Gru 19, 2012 09:09

magneto napisał/a:
Ps. troche dużo jak za taki kawałek rury. Ja znalazlem na allegro komplet używanych za 200 z przesyłką

Za cały ten powiedzmy czwórnik taka cena. Nie za tą jedną rurkę.

[ Dodano: Sro Gru 19, 2012 09:09 ]
Na razie dolewam płynu i jeżdżę do racy. Wskazówka nie podnosi się za wysoko, raczej jest na normalnym poziomie i leci ciepłe powietrze z nawiewów. Takie jedno krótkie pytanie jeszcze. Jak by poszła uszczelka pod głowicą to auto zapewne nie chodziło by równo i mogło by cały czas kopcić. Mogło by też nie mieć siły jechać i osiągi by spadły. Zgadza się? Czy nie było by to zauważalne w czasie jazdy? Boje się, żeby nie przegrzać silnika.

bizon - Sro Gru 19, 2012 10:30

Lukasik napisał/a:
Jak by poszła uszczelka pod głowicą to auto zapewne nie chodziło by równo i mogło by cały czas kopcić. Mogło by też nie mieć siły jechać i osiągi by spadły

u mnie dlugo nie bylo objawow, tylko rozne poziomy plynu w zbiorniczku. czasem zakopcil

redcloud - Sro Gru 19, 2012 12:09

Jak kiedyś powiedzieli mi koledzy na tym forum: "jeżeli Twój mechanik mówi Ci, że w Twoim iDT poszła uszczelka to na 99% zmień mechanika". :)
bizon - Sro Gru 19, 2012 12:22

redcloud napisał/a:
"jeżeli Twój mechanik mówi Ci, że w Twoim iDT poszła uszczelka to na 99% zmień mechanika". :)

o sdi tez tak mowia a jakos ja mialem walnieta jak kupilem samochod

Lukasik - Sro Gru 19, 2012 18:13

redcloud napisał/a:
Jak kiedyś powiedzieli mi koledzy na tym forum: "jeżeli Twój mechanik mówi Ci, że w Twoim iDT poszła uszczelka to na 99% zmień mechanika". :)

No to bardzo się ciesze. Ulżyło mi i to jeszcze jak. Bałem się tego jak chole...a.

redcloud - Sro Gru 19, 2012 18:41

Zresztą wiesz, musisz mieć przynajmniej kilka typowych objawów HGFa, poszukaj na forum jest tych tematów od cholery, choćby mój;
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=77308

bizon, nie strasz kolegi :wink:

Lukasik - Pią Gru 21, 2012 16:43

Zmieniłem przewód dzisiaj. Okręciłem go dodatkowo taką taśmą Uzupełniłem płyn, nawet trochę więcej niż max. Autko chodziło może z 40 min płyn sie zagrzał ale chłodnica cały czas zimna była. Pojechałem do pracy i wskazówka cały czas była na normalnym poziomie to znaczy w połowie. Z nawiewów leciało ciepłe powietrze ale nie gorące. Czyżby się zapowietrzył układ i trzeba troszkę pojeździć żeby było dobrze. Bo sam ma się odpowietrzyć?
A i jeszcze dodam że pod pracą odkręciłem korek od zbiorniczka i nic się nie wydarzyło. Myślałem że może płyn zabulgota i przybędzie ale nic nawet nie syknął.

redcloud - Pią Gru 21, 2012 18:54

no to chyba nie HGF :)
Natomiast co do grzania a raczej nie grzania w naszych dieselkach to te typy tak mają :) Zastanawiam się właśnie czy nie zasłonić grila, żeby go dogrzać.

Lukasik - Pią Gru 21, 2012 19:41

Ja trochę przesłoniłem od góry. Całej chłodnicy nie zasłaniałem. I prawdę mówiąc to nie wiem czy to coś pomaga. Może za mało przesłoniłem. Jak otworze maskę to od góry do zderzaka mam zasłonięte. I tak zanim się zagrzeje auto to ja już zdążę zmarznąć.