Zobacz temat - [MG ZS 180 2,5 V6] moment dokręcania śrub głowicy? Zna ktoś?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS 180 2,5 V6] moment dokręcania śrub głowicy? Zna ktoś?

Invisible - Czw Gru 20, 2012 16:42
Temat postu: [MG ZS 180 2,5 V6] moment dokręcania śrub głowicy? Zna ktoś?
Witam. Otóż, że się zabrałem do roboty i rozkręciłem pół silnika mam problem ze znalezieniem schematu dokręcania śrub do głowicy, tak samo z śrubami od rozpołowienia głowicy. W tym miejscu nie ma uszczelki tylko jest zastosowany sylikon. Ale na pewno też jest sposób na dokręcenie tych śrub tak jak i przy pokrywie zaworów. Ma ktoś może takie schematy? Nie mogę nigdzie znaleźć takich ważnych informacji. Tak samo nigdzie nie znalazłem schematu ustawienia rozrządu ;) Musiałem robić znaki. Panowie jak macie to prześlijcie mi w jakiś sposób. Przyda się na przyszłość na forum ;)

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Markzo - Pią Gru 21, 2012 16:47

wszystko masz w RAVE, pobierz i działaj. Po co rozdarłeś motor?
Invisible - Sob Gru 22, 2012 12:52

zaglądałem do zaworów i uszczelniaczy ;) czysta ciekawość. Głowica poszła do majstra i wygląda jak nowa.

Jeżeli chodzi o głowicę to:

posób dokręcania śrub
naprężanych głowicy cylindrowej
(metoda dokręcania momentem
oraz kątowa)
Przed zainstalowaniem śrub w
silniku posmarować gwinty i łby śrub
olejem silnikowym.
Dokręcić każdą śrubę głowicy
cylindrowej w pokazanej kolejności
momentem do 2.5 kgm.
Zaznaczyć punkt odniesienia i
znowu dokręcić każdą ze śrub w tej
samej kolejności o kąt 90°
(drugie dokręcanie).
Stosując śruby typu naprężanego
oraz metodę dokręcania momentem
oraz kątową, uzyskujemy to, że nie
ma potrzeby ponownego dokręcania
śrub głowicy cylindrowej po
naprawie. Ogólnie mówiąc możliwe
jest dwukrotne wykorzystanie śrub
głowicy po demontażu a
wymagana długość śrub głowicy
wynosi 200 mm.