Zobacz temat - [R420] FALUJĄCE OBROTY/ ZIMNO W KABINIE!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] FALUJĄCE OBROTY/ ZIMNO W KABINIE!!

silesius - Nie Gru 23, 2012 22:14
Temat postu: [R420] FALUJĄCE OBROTY/ ZIMNO W KABINIE!!
Witam:), mam 2 pytanka:), po pierwsze mam problem z potencjomentrem tj autko zanim sie nie zagrzeje do min60-80 st dostaje lekkich falujących obrotów na biegu jalowym, niby nic - mechanik mowi ze spokojnie mozna z tym jeździc bo po zagrzaniu auta falowanie ustajem jednak czasami zauwazam tez ze przy zmianie biegów 1/2 i 2/3 auto czasami szarpie dlatego rozwazam wymiane potencjometru juz teraz, - mechanik wycenil robote na 20/30zl ale ile moze kosztowac nowy potencjometr?? i czy ktos ma namiary gdzie go zamowic??

sprawa nr2- latem klima elegancko smiga ale przyszla zima i chcialoby sie miec cieplo w srodku a tu lipa- dmuchawy chodza elegancko, 4 predkosci do wyboru ale obojetnie czy to przy starcue czy po przejechaniu 50-80km - caly czas leci z nich zimne powietrze!, dodam ze wymienilem pol roku temu filtr powietrza, podejrzewam termostat- czy ktos to potwierdzi??i tu ponowna prosba o cynka gdzoe kupic NOWY i ile kosztuje wraz z wymiana, moze ktos bedzie wiedzial to bardzo proszę o cynka, pozdrawiam serdecznie!

tronsek - Nie Gru 23, 2012 22:32

silesius napisał/a:
obojetnie czy to przy starcue czy po przejechaniu 50-80km - caly czas leci z nich zimne powietrze!
a jak się zachowuje wskaźnik temperatury na desce ?? Jest na połowie skali ??
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności czy zawór się otwiera.

silesius - Nie Gru 23, 2012 22:37

powiem tak....wszystko co napisalem odnosnie ogrzewania bylo jesienią, w miedzyczasie musialem wymienic uszczelke pod glowica+ planowanie glowicy, plynu w zbiorniczku mam teraz na maxa i jakby zauwazylem ze minimalnie ale jednak letnie powietrze zaczelo leciec, temperatura na desce przed HGF wariowala tj silnik sie grzal prawie na maxa skali a plynu ubywalo w mega tempie, teraz po zrobieniu HGF temp w normie, plyn tez, tylko ze nadal max co wycisne z ogrzewania to ledwie lekko letnie powietrze, nawet jak auto troche pochodzi;/
tronsek - Nie Gru 23, 2012 22:40

Sprawdź zawór nagrzewnicy, czy pracuje w pełnym zakresie. Od tego trzeba zacząć.
silesius - Nie Gru 23, 2012 22:50

zawor nagrzewnicy to jest ta taka wajha z niebieska albo biała strzałka na konsoli tak?, sorki za byc moze durne pytania ale to moje pierwsze auto i sie dopiero ucze wszystkiego :) , a z tym potencjometrem wiesz moze skad i za ile dostac NOWY?, bardzo dziekuje za wszelkie odpowiedzi!:)
Adrian - Nie Gru 23, 2012 22:56

Zawór masz pod maską, zamontowany na wężach przed ścianą grodziową. Sterowany jest przez linkę. Gdy przekręcasz pokrętło, to on dźwignia zamontowana na nim powinna się ruszać.