Zobacz temat - [R416] Wyciek spod wtrysku! POMOCY!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Wyciek spod wtrysku! POMOCY!

grzybers1991 - Pon Gru 24, 2012 10:42
Temat postu: [R416] Wyciek spod wtrysku! POMOCY!
Witam! mam problem ponieważ zauważyłem że ubywa mi płynu chłodniczego więc zacząłem szukać wady. Znalazłem - cieknie z miejsca gdzie wtryski są przymocowane do głowicy. Załączam zdjęcie. Proszę o pomoc co to może być? Pozdrawiam!
Adrian - Pon Gru 24, 2012 11:40

Uszczelka kolektora ssącego do wymiany. :wink:
kondzio508 - Pon Gru 24, 2012 11:47

jak zdemontujesz kolektor obejżyj dokładnie płaszczyzne samego kolektora , i stan uszczelki , jezeli jest praktycznie równa i płaska jak kolektor to wymień ją na nową . po zabiegu trzeba odpowietrzyć dobrze układ chłodzenia , i jak bedziesz zrzucał kol. dolotowy sprawdz stan i czystosc kuleczki która ma za zadanie odpowietrzać głowice . Można ja też sprawdzic przed demontażem np. przycisnąc przewód chłodniczy górny na wyłaczonym silniku i powinno być słychać jak kulka sie przelewa z płynem w kolektorze .
leszczu - Pon Gru 24, 2012 12:40

A ja dodam jeszcze od siebie, że oprócz uszczelki daj jeszcze silikonu. :wink:
grzybers1991 - Sob Gru 29, 2012 13:05

ok dzieki panowie! :wink: bardzo mi pomogliście. Bałem się że mogła to być pęknięta głowica bo wyciek płynu chłodniczego spod kolektora trochę mnie dziwił. Dziękuję i Pozdrawiam! :wink:

[ Dodano: Sob Gru 29, 2012 13:05 ]
Witam ponownie! uszczelka wymnieniona wszystko gra, zapaliłem, chodził dość długo, pojechałem się przewieźć nawet i tu kolejny problem... zgasiłem silnik i za ok 2 minuty chciałem zapalić i za żadne skarby nie odpali, NIE MOŻE PRZEŁAMAĆ. :( akumulator jest dobry (prawie nowy) rozrusznik wykręciłem bo myślałem że to jego wina a on kręci pięknie. Zamontowałem i dalej TO SAMO! :( nie mam zielonego pojęcia co to może być. PROSZĘ O POMOC JEŚLI KTOŚ WIE.

leszczu - Sob Gru 29, 2012 13:17

Rozrusznik kreci na samochodzie ??
kondzio508 - Sob Gru 29, 2012 14:24

grzybers1991, posprawdzaj kabelek od czujnika koła zamachowego , grzebałes nie daleko niego jak robiłes kolektor dolotowy to może cos sie gdzieś rozłaczyło . z tyłu . sprawdz z kanału czy czujnik podłaczony .
grzybers1991 - Nie Gru 30, 2012 17:04

tak rozrusznik kręci na samochodzie a kable wszystkie podpięte dobrze. nie wiem może przez to że pewnego dnia jadąc do domu pękł mi wąż chłodnicy 8 km od domu i wychlapało mi cały płyn a nie zauważyłem od razu dopiero pod domem zobaczyłem że kopci spod maski. Może go przytarło? bo jak mówiłem na zimnym pali a na ciepłym nie może przełamać tak jakby ciasno chodził.
leszczu - Nie Gru 30, 2012 17:20

grzybers1991 napisał/a:
Może go przytarło?

Przytrzeć nie, ale wydmuchać uszczelkę głowicy. :neutral:
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html

grzybers1991 - Nie Gru 30, 2012 23:32

rozumiem ale gdyby mi uszczelkę wydmuchało to płyn mógłby uciekać do oleju a płyn jest w normie jak tylko wymieniłem węża i uszczelkę kol. ssącego. a i mogłaby być mniejsza kompresja, bo mogłaby prawda? i wtedy łatwiej by kręcił rozruchem. a on ma z tym problemy przy ciepłym silniku. A możliwe że szczotki na rozruszniku nie łapią?

[ Dodano: Nie Gru 30, 2012 23:32 ]
A i zauważyłem że olej leje spod skrzyni z okolicy łączenia skrzynia-silnik. jak przejadę kawałek to olej leje prawie ciurkiem. Widzę że szkoda sobie głowy tym zawracać i wam panowie bo obawiam się że nadaje się jedynie na żyletki. :(

leszczu - Pon Gru 31, 2012 10:41

grzybers1991 napisał/a:
A i zauważyłem że olej leje spod skrzyni z okolicy łączenia skrzynia-silnik. jak przejadę kawałek to olej leje prawie ciurkiem. Widzę że szkoda sobie głowy tym zawracać i wam panowie bo obawiam się że nadaje się jedynie na żyletki.

Ciurkiem. :neutral: Możliwe, że simering wału puścił.

grzybers1991 - Pon Gru 31, 2012 10:52

kuzyn też mi tak mówił że to prawdopodobnie simering wału będzie. nie no to już jest przesada - jak nie jedno to drugie. Jakaś jedna wielka cholerna masakra:/
kondzio508 - Pon Gru 31, 2012 12:51

Bo jak juz coś sie zaczyna grzebac to trzeba całośc na raz wymienic i spokój :P sam teraz robie HGF w swiezo załozonym silniku , i ciagnie koszty lawinowo , co i róż trzeba było cos nowego załozyc , chyba ze robić partyzantke i nic nie wymieniac :P tylko to co pusciło :P
grzybers1991 - Wto Sty 01, 2013 19:41

tak zgodzę sie z tobą ale mi to znowu jak nie obudowa termostatu lała - wymieniłem. potem wąż chłodnicy pękł potem uszczelka kol. ssącego. teraz znów nie przełamuje na ciepłym i jeszcze ten wyciek ze skrzyni. mam go zaledwie miesiąc i mam go dość :P
Hrabia - Czw Sty 10, 2013 22:04

grzybers1991, ja obstawiam spartoloną wymianę uszczelki kolektora ssącego bo prawdopodobnie zalewa Ci cylinder. U mnie był taki problem ale jak miałem trzaśniętą uszczelkę pod głowicą. Rozrusznik nie da rady sprężyć cieczy :)
Wykręcaj świece i sprawdź czy w którymś z cylindrów nie ma płynu. Wymieniałeś uszczelkę pod kolektorem więc jest szansa (i miej taką nadzieję) że to tylko ona.
Kiedy silnik i osprzęt (kolektor) jest gorący może dochodzić do takiej akcji.

Ps. Przekręcasz kluczyk i słychać że rozrusznik szarpnie przez ułamek sekundy i gwałtownie staje? Jeśli tak to tu poszukaj przyczyny.

grzybers1991 - Pią Sty 11, 2013 07:58

rozumiem, ale płynu chłodniczego nie ubywa mi ani grama:/ a zakładając uszczelkę dałem jeszcze silikonu (oczywiście wysokotemperaturowego);)
Hrabia - Pią Sty 11, 2013 10:03

No i co teraz? Będziesz wszystko po kolei wymieniał? Nie dostaniesz na forum 100% diagnozy swojego silnika. U mnie też na oko poziom płynu się zgadzał może dla tego że układ się zapowietrzal. Po tym co piszesz to silnik dostał w literalna pupe więc może puszcza uszczelka głowicy i też masz powietrze w układzie? Rozumiesz o co mi chodzi? Sprawdzaj zgodnie z tym co piszą osoby które miały takie problemy bo to jeszcze nic nie kosztuje. Mi też kilka ras wydawało się dziwnych ale po przemysleniu okazywało sie jakąś rada może mieć ręce i nogi. Chodzi tylko o wykrecenie swięc a możesz tym sposobem wykluczyć dwie albo i więcej usterek bardzo popularnych w tych silnikach.
grzybers1991 - Nie Sty 13, 2013 15:30

Hrabia napisał/a:
grzybers1991, ja obstawiam spartoloną wymianę uszczelki kolektora ssącego bo prawdopodobnie zalewa Ci cylinder.


Ale gdyby zalewało mi cylek płynem to czy silnik by wtedy pracował nierówno? Bo tak mi się wydaje.

Hrabia - Nie Sty 13, 2013 16:43

Rozumiem Twoj tok myslenia ale nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi. Moze chodzic zle a moze chodzic dobrze. Przy odpalonym motorze plyn zostaje wypchniety przez zawory tak to nazwe wydechowe. Do cylindra nie wlewa sie ten plyn jw takim tempie zeby mialo to destabilizowac prace silnika. W momencie kiedy gasisz silnik nie plyn po pewnym czasie moze zalac cylinder w znacznym stopniu. Uscislij prosze wszystkie problemy jakie masz z silnikiem lub jego osprzetem. Tylko tak z sercem. Napisz po kolei co i po czym sie stalo bo dawkujesz nam informacje o problemach a jeden moze wynikac z drugiego a z konktetna wiedza latwiej bedzie kolegom pomoc.
Walcz do konca ;)

grzybers1991 - Pon Sty 14, 2013 14:02

Rozumiem. Nie wiem czy bedzie się chciało komuś czytać i odpowiadać na moje problemy ale napiszę wszystko:) a więc: kupiłem roverka wiedząc że wycieka płyn chłodniczy, a raczej woda więc ten problem usunąłem.
Okazało się, że obudowa termostatu była pęknięta wiec kupiłem "nową" (na allegro) problem zniknął.

Nie było 1 i 2 biegu nawiewu więc znalazłem na forum, że można wlutować rezystorki. Kupiłem, wlutowałem ale niestety zaczęły się grzać i spaliły się. Były dokładnie takie same jak czytałem na forum.

Wiedziałem też, że wyrzuca bieg wsteczny, jednak nie wiedziałem, że NIE MA OLEJU W SKRZYNI. kupiłem olej, wlałem, okazało się, że po jeździe wycieka prawie ciurkiem. Nie wiem może dlatego bieg wsteczny wyrzuca. A jeśli mowa już o wstecznym to kiedy go wrzucę i trzymam za drążek to wtedy nie wyrzuci.

Teraz mam jeszcze problem z PAROWANIEM SZYB. zauważyłem że nie ma filtra przeciwpyłkowego ani nagrzewnicy klimatyzacji (ponieważ wyciągałem nagrzewnicę bo jedno z tych piór (czy jak to się mówi) był urwany)
No i ten ciężki przełam na ciepłym silniku :(

Poza tym przeguby stukają, pęknięta przednia szyba no i dodam jeszcze, że wskaźnik temperatury podnosi się jak silnik jest już ciepły, ale po chwili opada do zera. Oraz wskaźnik poziomu paliwa wogóle się nie podnosi :(
I chyba tyle problemów z moim ROVERKIEM ;)

leszczu - Pon Sty 14, 2013 14:22

grzybers1991, napisz jeszcze za ile go kupiłeś ??
grzybers1991 - Pon Sty 14, 2013 18:32

2200 dałem za niego:/
leszczu - Pon Sty 14, 2013 18:38

grzybers1991 napisał/a:
2200 dałem za niego:/

No to kurde, czego ty oczekujesz za auto warte 2200 zł ??

grzybers1991 - Pon Sty 14, 2013 22:59

sory ale kolega HRABIA chciał więc napisałem wszystkie wady. A za 2200 myślałem że będzie w lepszym stanie niż jest zważając przede wszystkim na to że nie ma samego gazu to już z ceny spada. a tu jeszcze tyle wad i z tym że ubezp skończyło się 5.12 a kupiłem go 25.11 . Więc chyba powinien być w lepszym stanie co?? przynajmniej mi tak się wydaje. Nie wierzę w to że sam byś dał 2200 za niego gdybyś znał jego stan.
Hrabia - Pon Sty 14, 2013 23:32

leszczu, a co ma wartosc pojazdu do tego czy uda sie go naprawic? Ja wiem ze wlasciciel w/w auta chce wsiadac i jezdzic ale jednak przyznam racje ze w tych pieniadzac... . Jak nie chcesz wkladac i sam bedziesz naprawiac to moze dasz rade ale pare zlotych Ci sie przyda. Mozesz tez odzyskac czesc kasy sprzedajac go na czesci :/
leszczu - Wto Sty 15, 2013 12:22

Hrabia napisał/a:
leszczu, a co ma wartosc pojazdu do tego czy uda sie go naprawic?

Nie o to mi chodziło. Ja ten post grzybers1991, odebrałem tak, że po prostu narzeka na auto, że ma tyle i wad itd. Dlatego zapytałem ile dał za niego. Za dobry stan R400 trzeba dać w tej chwili coś koło 5000-6000 tyś.

grzybers1991 - Wto Sty 15, 2013 12:32

Że narzekam?? nie wiem czy zauważyłeś ale Hrabia napisał: "Uscislij prosze wszystkie problemy jakie masz z silnikiem lub jego osprzetem. Tylko tak z sercem. Napisz po kolei co i po czym sie stalo bo dawkujesz nam informacje o problemach a jeden moze wynikac z drugiego a z konktetna wiedza latwiej bedzie kolegom pomoc. "
Więc napisałem wszystkie jego wady!
Ps. Gdybym miał 5-6 klocków nie kupowałbym ROVERA!!

leszczu - Wto Sty 15, 2013 12:50

grzybers1991 napisał/a:
Że narzekam??

Cytat:
mam go zaledwie miesiąc i mam go dość
:wink:
grzybers1991 - Wto Sty 15, 2013 12:57

yyyy wiesz co? nie szukaj haczyków którymi mógłbyś mnie zagiąć bo w tym poście nie było nic o NARZEKANIU tylko o opisaniu wad! :
"Rozumiem. Nie wiem czy bedzie się chciało komuś czytać i odpowiadać na moje problemy ale napiszę wszystko:) a więc: kupiłem roverka wiedząc że wycieka płyn chłodniczy, a raczej woda więc ten problem usunąłem.
Okazało się, że obudowa termostatu była pęknięta wiec kupiłem "nową" (na allegro) problem zniknął.

Nie było 1 i 2 biegu nawiewu więc znalazłem na forum, że można wlutować rezystorki. Kupiłem, wlutowałem ale niestety zaczęły się grzać i spaliły się. Były dokładnie takie same jak czytałem na forum.

Wiedziałem też, że wyrzuca bieg wsteczny, jednak nie wiedziałem, że NIE MA OLEJU W SKRZYNI. kupiłem olej, wlałem, okazało się, że po jeździe wycieka prawie ciurkiem. Nie wiem może dlatego bieg wsteczny wyrzuca. A jeśli mowa już o wstecznym to kiedy go wrzucę i trzymam za drążek to wtedy nie wyrzuci.

Teraz mam jeszcze problem z PAROWANIEM SZYB. zauważyłem że nie ma filtra przeciwpyłkowego ani nagrzewnicy klimatyzacji (ponieważ wyciągałem nagrzewnicę bo jedno z tych piór (czy jak to się mówi) był urwany)
No i ten ciężki przełam na ciepłym silniku :( "

Poza tym przeguby stukają, pęknięta przednia szyba no i dodam jeszcze, że wskaźnik temperatury podnosi się jak silnik jest już ciepły, ale po chwili opada do zera. Oraz wskaźnik poziomu paliwa wogóle się nie podnosi :(
I chyba tyle problemów z moim ROVERKIEM ;)

A cały czas mowa o tym poście...
Myślałem że to forum służy do pomocy a nie do brania kogoś na haczyk.
Wielkie dzięx za pomoc!

leszczu - Wto Sty 15, 2013 13:10

grzybers1991 napisał/a:
yyyy wiesz co? nie szukaj haczyków którymi mógłbyś mnie zagiąć

Ale ja nie chce cie zagiąć. :wink:

A co do problemów.
grzybers1991 napisał/a:
Wiedziałem też, że wyrzuca bieg wsteczny, jednak nie wiedziałem, że NIE MA OLEJU W SKRZYNI. kupiłem olej, wlałem, okazało się, że po jeździe wycieka prawie ciurkiem. Nie wiem może dlatego bieg wsteczny wyrzuca. A jeśli mowa już o wstecznym to kiedy go wrzucę i trzymam za drążek to wtedy nie wyrzuci.

Tu wymiana i dolanie oleju nic nie pomoże wsteczny wyskakiwał i będzie wyskakiwać. Jedynie wymiana całej skrzyni lub naprawa tej, co jest nie opłacalne rozwiąże problem.
grzybers1991 napisał/a:
że wskaźnik temperatury podnosi się jak silnik jest już ciepły, ale po chwili opada do zera.

Do sprawdzenia czujnik lub masa czujnika.
grzybers1991 napisał/a:
Oraz wskaźnik poziomu paliwa wogóle się nie podnosi

Trzeba demontować bak i wymienić pływak, ewentualnie sprawdzić połączenia kabelków.

Pawel_416 - Wto Sty 15, 2013 17:48

hejka.
leszczu możesz ,mi napisać gdzie się znajduje ten czujnik od temperatury?
u mnie też coś z tą wskazówką się dzieje,raz na dole ,raz wraca na swoją pozycję..przez ostatni czas,jest w pozycji mniej niż połowa,wyżej nie wychodzi,nawet jak były ciepłe dni.
dzięki i pozdrawiam.

leszczu - Wto Sty 15, 2013 18:19

Pawel_416 napisał/a:
hejka.
leszczu możesz ,mi napisać gdzie się znajduje ten czujnik od temperatury?
u mnie też coś z tą wskazówką się dzieje,raz na dole ,raz wraca na swoją pozycję..przez ostatni czas,jest w pozycji mniej niż połowa,wyżej nie wychodzi,nawet jak były ciepłe dni.
dzięki i pozdrawiam.

Druga tabelka.
http://www.mgfcar.de/sensor/

Pawel_416 - Wto Sty 15, 2013 18:33

Podziękował ci...
Jest problem dalej,jeśli chodzi ci o te dwa czujniki przy silniku u góry?
Wymieniłem te dwie szt. około 2 tyg.temu,i problem nie ustąpił.
(Wcześniejsze to nawet plastików nie miały,obudowy,było związane taśmami,ale działało ;)

leszczu - Sro Sty 16, 2013 10:18

Pawel_416 napisał/a:
Jest problem dalej,jeśli chodzi ci o te dwa czujniki przy silniku u góry?

TAk te dwa sa od pokazywanie temp. ten brazowy daje wskazania na komputer, a ten czarny (u ciebie powinien być niebieski, choć niekoniecznie) daje wskazania właśnie na licznik.
Luknij jeszcze na ten temat.
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=czujnik

bizon - Sro Sty 16, 2013 10:57

Z czujnikiem od wskazan na zegary to jest tak, ze jak czasem opada do zera i od razu wraca na swoje miejsce to jest szansa ze czujnik ok a tylko przewod styka gdzies do masy czasem.

grzybers1991 napisał/a:
Nie było 1 i 2 biegu nawiewu więc znalazłem na forum, że można wlutować rezystorki. Kupiłem, wlutowałem ale niestety zaczęły się grzać i spaliły się. Były dokładnie takie same jak czytałem na forum.

sprobuj zlutowac tylko te sprezynki co sa oryginalnie.

grzybers1991 napisał/a:
Teraz mam jeszcze problem z PAROWANIEM SZYB.



co do parowania duzo osob ma z tym problem i bylo kilka posto w ktorych byly wymieniane wszystkie przyczyny parowania i jak sie zadba o nie (nie sa to zadne koszty) to problem smozna wyeliminowac. sam wymienialem te przyczyny chyba z 3 razy

[ Dodano: Sro Sty 16, 2013 10:57 ]
a do wyskakujacego wstecznego idzie sie przyzwyczaic :)

grzybers1991 - Sro Sty 16, 2013 16:09

ok rozumiem dzięki. Wsteczny to mały problem. A jeśli chodzi o te sprężynki od dmuchawy to nie było żadnej sprężynki tylko 4 miedziane blaszki zostały. Widocznie wszystkie sie popaliły albo ktoś grzebał. :|

[ Dodano: Sro Sty 16, 2013 16:09 ]
a z tym parowaniem szyb to może być to że nie ma filtra przeciwpyłkowego?
Bo niestety nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi czy dlatego mogą parować:/

bizon - Sro Sty 16, 2013 16:55

grzybers1991 napisał/a:
a z tym parowaniem szyb to może być to że nie ma filtra przeciwpyłkowego?
Bo niestety nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi czy dlatego mogą parować:/

np
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=79948

grzybers1991 - Sro Sty 16, 2013 18:14

a jeszcze jedno. nie leci mi wogóle powietrze przez otwory z podszybia (od środka oczywiście) i nie wiem dlaczego:/ może coś spartoliłem przy zakładaniu deski rozdzieczej:/
bizon - Sro Sty 16, 2013 19:40

grzybers1991 napisał/a:
nie leci mi wogóle powietrze przez otwory z podszybia (od środka oczywiście)

jesli wszystko rozbierales to byc moze zle wyregulowales linke od zmiany przeplywu powietrza

grzybers1991 - Pią Sty 18, 2013 14:05

no fakt, może być i to, ale patrzyłem na tą linkę kilka razy bo sam myślałem że mogłem ją źle zatrzasnąć, ale jednak wszystko jest dobrze:/

[ Dodano: Pią Sty 18, 2013 14:05 ]
witam! co do biegów nagrzewnicy to kupiłem rezystory i zamontowałem ale po chwili grzeją się tak że nie da się ich dotknąć:( dlaczego tak się dzieje?