Zobacz temat - [R75] Swiatła drogowe jako dzienne?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Swiatła drogowe jako dzienne?

grnb - Sro Gru 26, 2012 17:05
Temat postu: [R75] Swiatła drogowe jako dzienne?
Witam, widziałem wiele tematów o światłach dziennych ale nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie.
Czy jest w r75 możliwość włączenia świateł drogowych jako dziennych (zmniejszona moc, świecące jedynie drogowe, bez pozycji, tablicy czy oświetlenia wnętrza)?

0L0 - Czw Gru 27, 2012 08:28

Przepisy jasno określają kiedy i w jakich warunkach można używać świateł drogowych.

Poza tym w R75 w drogowych są żarówki H1 55W, więc nie wiem gdzie tam mniejsza moc.

Dziadek - Czw Gru 27, 2012 09:23

0l0 napisał/a:
Przepisy jasno określają kiedy i w jakich warunkach można używać świateł drogowych.

Poza tym w R75 w drogowych są żarówki H1 55W, więc nie wiem gdzie tam mniejsza moc.

Nie kumasz tematu!
Jest możliwość podłączenia układu ograniczającego prąd dochodzący do H1 o ok.60% i stosowanie jako światła dzienne,ale wydaje mi się że w R75 tego nie ma i jedyne wyjście to specjalne modemy dostępne choćby na alledrogo.
Ja po prostu miesiąc temu zamontowałem ledy,choć nie ukrywam że temat H1 też mnie interesował.

dukat11 - Czw Gru 27, 2012 09:36

grnb napisał/a:
Witam, widziałem wiele tematów o światłach dziennych ale nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie.
Czy jest w r75 możliwość włączenia świateł drogowych jako dziennych (zmniejszona moc, świecące jedynie drogowe, bez pozycji, tablicy czy oświetlenia wnętrza)?


Ja próbowałem włączyć to poprzez navcoder ale bez sukcesów. Niby moduł świateł ten sam co w BMW ale wsad epromu raczej trochę inny.

sash997 - Czw Gru 27, 2012 10:24

wystarczy na T4 włączyć tryb skandynawski i bedą swiatła dzienne na światłach mijania,też próbowałem navcoderem i niby zapisuje ustawienia mruga światłami ale nic sie nie zmienia,widziałem w bmw to rozwiązanie i przez ograniczenie mocy na drogowych te żarówki świecą na żółto :-|
Dziadek - Czw Gru 27, 2012 10:38

Barwę światła zmienia niższe napięcie dochodzące do żarnika,przez co widmo zmierza w stronę czerwieni.
Według mnie i tak byłoby to niezłym rozwiązaniem,bo generalnie żarówki świateł drogowych są sporadycznie używane,a użycie H7 jako dziennych skraca ich żywotność i zmniejsza ich sprawność wtedy gdy są potrzebne, czyli po zmroku.

rafalmis1 - Czw Gru 27, 2012 11:20

http://moto.allegro.pl/sw...2880275102.html
Sam używam takiego czegoś w Scenicu i myślałem aby w R założyć. Tylko nie kupowałem u tego sprzedawcy, teraz nie mogę znaleźć aukcji na której ja kupiłem

Pieta - Czw Gru 27, 2012 12:17

mam u siebie włączona poprzez T4 opcję tzw. dziennych świateł (światła mijania, tylne i podświetlenie tablicy )
Ułatwienie jest, bo nie muszę pamiętać o włączaniu świateł.

Jest w R75 również opcja włączenia dziennych poprzez użycie świateł drogowych o zmniejszonej mocy. Jest taka opcja przygotowana na region Kanady. W innych krajach podobno zabronione.
Jak byłem na T4 włączyć dzienne, serwisant powiedział, że trzeba by było zmienić region w komputerze aby włączyć tą opcję dla Kanady. Nie wiem czym by skutkowała zmiana regionu na inny niż po wyjściu z fabryki.

sknerko - Czw Gru 27, 2012 14:00

Pieta, coś nie do końca to jest prawda bo mam kanadę włączoną i różni się tym, że światła zapalają się po odpaleniu silnika a nie jak w skandynawskim po przekręceniu kluczyka.
Pieta - Czw Gru 27, 2012 14:11

W załączniku jestwyciąg z dokmentacji Rovera
mam u siebie nr 2
Serwisant potwierdził opcję 3

sknerko - Czw Gru 27, 2012 14:28

Dobra czyli są trzy opcje
1. wszystko wyłaczone czyli włączasz sam jak potrzeba
2. włączone krótkie i postojowe plus tablice i tylne a podświetlenia brak po przekręceniu kluczyka.
3. opcja z długimi jako dzienne po przekręceniu kluczyka only Kanada.
Więc miałem najpierw opcje nr 2 włączoną w serwisie rovera i to była wg nich opcja skandynawska i jak byłem u PHJOWI to poprosiłem go o opcje jak mam teraz czyli skandynawska ale po odpaleniu silnika dopiero a nie po kluczyku i on wtedy mi powiedział że musi mi wgrać program Kanadyjski żeby to działało i że to jest opcja dla Kanady. Jak Mariusz418 mi kiedyś dłubał w aucie to mi to przypadkiem znowu przełączył i miałem skandynawię standardową do czasu aż JOWI nie poprawił ponownie. Żukowaty miał tak samo włączone w swoim. Aha i jest to ponoć najnowszy program rovera jaki był i żeby to włączyć to musiał mi cały soft silnika wgrać od nowa ten najnowszy bo na moim z 2000r nie dało się takiego czegoś aktywować.
Ciekawe że w instrukcji nie ma ani słowa o takiej opcji jak mam ja że po odpaleniu silnika się włączają

Pieta - Czw Gru 27, 2012 14:43

Nie wiedziałem, że jest opcja włączenia świateł po uruchomieniu silnika.
Pytałem wczesniej "szpeca" w od T4 w Gdańsku i powiedział, że nie można tak zrobić. Więc chyba z nie jest tak dobry jak by można było oczekiwać.

sknerko - Czw Gru 27, 2012 16:00

Ha :mrgreen: Mariusz418 wiedział, że opcja jest ale w moim włączyć nie mógł z jakichś powodów, potem JOWI włączył :razz: , Mariusz wyłączył przypadkiem i znowu JOWI włączył :mrgreen: i tak mam do teraz, jedynie co zapomniałem to chciałem mieć na kompie pokładowym info o przednich halogenach i nie mam mam ttylko kontrolkę a Zukowaty miał na kompie i kontrolkę
dafit - Pią Gru 28, 2012 14:23

a czy po włączeniu tej opcji skandynawskiej czy tam kanadyjskiej, dalej działa opcja tych świateł odprowadzających? że palą sie jakieś 15s po wyłączeniu silnika?
Punx - Pią Gru 28, 2012 15:21

U mnie opcja "Go Home" działała przy włączonej opcji kanadyjskiej, ale niestety na wizycie na T4 przy sprawdzaniu wtrysków "samoistnie" ?! się opcja kanadyjska wyłączyła. Musze ponownie podjechać ją włączyć gdyż już się przyzwyczaiłem do tej wygody.
sknerko - Sob Gru 29, 2012 12:27

dafit napisał/a:
a czy po włączeniu tej opcji skandynawskiej czy tam kanadyjskiej, dalej działa opcja tych świateł odprowadzających? że palą sie jakieś 15s po wyłączeniu silnika?
Działa to bez względu na to jak zapalają się światła, oczywiście działa tylko wtedy jak masz włączone światła pokrętłem jak jedziesz na dziennych czyli gałka świateł na OFF to światła gasną razem z silnikiem co jest logiczne bo po co ci GO HOME w dzień. Zawsze mnie śmieszy jak wieczorem przy markecie ludzie zwracają mi uwagę że świateł nie wyłączyłem :mrgreen:
Punx napisał/a:
ale niestety na wizycie na T4 przy sprawdzaniu wtrysków "samoistnie" ?! się opcja kanadyjska wyłączyła. Musze ponownie podjechać ją włączyć gdyż już się przyzwyczaiłem do tej wygody.
No właśnie, to jest chyba związane z wersją programu w T4 bo Mariusz418 też mi kanadę wyłączył robiąc coś innego w aucie a PHJOWI co by nie robił to tego nie rozprogramowuje
Punx - Sob Gru 29, 2012 20:15

To jak już jesteśmy przy światłach dziennych i temat wydaje się wyczerpany, pozwolę sobie na kontynuację go w nieco rozszerzonej formie. Mianowicie jeśli ktoś ma pomysł jak dorobić w R75 czujnik zmierzchu -> urządzenie automatycznie włączające podświetlanie deski rozdzielczej przy włączonym systemie kanadyjskim/skandynawskim to proszę o opisanie swoich pomysłów.
sknerko - Wto Sty 01, 2013 15:53

Punx, a to tak ciężko przekręcić gałkę podczas jazdy jak stwierdzisz że zegarów nie widzisz?
Punx - Wto Sty 01, 2013 18:48

Pewnie że nie, ale idąc takim tokiem myślenia to po co nam w samochodach ta cała automatyzacja/ulepszacze ? Niech wszystkie drzwi mają szyby na korbki, fotele niech będą przesuwane manualnie, niech radio będzie z mega gałką tylko do ręcznego strojenia, a automatyczne skrzynie biegów niech pozostaną tylko w teorii, nie montujmy ich w samochodach, a bo to przecież tak ciężko pomichrać przekładnią ? A najlepiej żeby wycieraczki nie parkowały same, można je przecież wyłączać w momencie gdy są nad dolną krawędzią przedniej szyby :)

Sorry za sarkazm ale nie mogłem się powstrzymać.

sknerko - Wto Sty 01, 2013 19:27

Ty chyba nie rozumiesz idei systemu kanadyjskiego chodzi o to by nie zapominać włączania świateł w dzień i by nie używać podświetlenia gdy nie jest potrzebne a przy tym nie zużywać przełącznika bo on niestety ale się zużywa. Jak masz włączone dzienne to np. nie zapalisz świateł długich tylko mrugniesz, więc twój automat musiałby więcej funkcji włączać niż tylko podświetlenie. Akurat z tym sarkazmem to trafiłeś na nie odpowiednią osobę bo jestem z tych co lubią automaty na wszystko co może być ale nie przesadzajmy czasem przydaje się ruszyć bo inaczej tylko brzuch rośnie. :mrgreen: Nie masz pojęcia ile bym dał za czujnik deszczu w moim 75 bo akurat wycieraczki mnie drażnią w tym aucie a przy pierwszej możliwej okazji zapodałem sobie domykanie szyb kluczykiem a gałkę od świateł i tak używam sporadycznie, dlatego zanim na kogoś naburczysz to przemyśl bo może ci złośliwie tego nie pisze :smile:
rafalmis1 - Wto Sty 01, 2013 19:57

sknerko, chcesz powiedzieć, że jak się ma czujnik deszczu, to szyby domykają się automatycznie jak zostawisz samochód pod chmurką jak zaczyna padać :?:
sknerko - Wto Sty 01, 2013 20:36

Nie. czujnik działa na wycieraczki a domykanie to osobny gadżet w 75 ale jest i go mam włączonego bo lubię mieć "automaty" w aucie. a swoją drogą jak bym miał czujnik deszczu to kto wie czy bym takiego patentu jak piszesz do tego nie skonstruował.
rafalmis1 - Wto Sty 01, 2013 20:59

domykanie z kluczyka mam, ale myślałem, ze czujnik deszczu tez umożliwia nam taką opcje
sknerko - Wto Sty 01, 2013 21:53

a masz czujnik deszczu? może jakiś elektronik dorobiłby tobie taki gadzet bo moim zdaniem jest to wykonalne
rafalmis1 - Wto Sty 01, 2013 22:41

:beczy: nie mam, na początku jak kupiłem samochód, to myślałem, ze można dołożyć, ale to się wiąże w wymianą szyby, bo czujnika podobno nie da się przykleić :zły:
sknerko - Sro Sty 02, 2013 08:40

Mi chodzi po glowie to http://allegro.pl/samocho...2843181737.html ale musiałbym mieć nieoczekiwany przypływ gotówki :mrgreen: i nie wiem czy to w naszych autach by dalo radę.
Brt - Sro Sty 02, 2013 10:31

bardziej sie przydaje opcja regulacji automatycznej czasu miedzy poszczególnymi "machnieciami" w trybie przerywanym, niż tylko przełączanie między trybami "przerywany" "wolny" "szybki" ... a ten moduł wg opisu raczej tego nie umożliwia. Ale nie powiem automatyka wycieraczek jest wygodna :ok: ... nie zawsze działa idealnie, ale przy dobrej kalibracji w 80 - 90% przypadków działa tak jak trzeba :ok:
Punx - Nie Lut 10, 2013 00:36

Przestroga dla osób posiadających system skandynawski i wybierających się na T4.

Jeśli macie włączone automatyczne zaświecanie świateł po odpaleniu silnika i wybieracie się do warsztatu, gdzie auto będzie podłączane pod T4, może was spotkać niechciane samoistne zdeaktywowanie tej opcji. Mnie niestety spotkało to nieszczęście, że system skandynawsi został wyłączony, zorientowałem się po jakimś czasie że jadę bez włączonych świateł. Włączenie tej opcji trzeba było ponawiać (miesiąc później).

Otóż wszystko zależy od wersji softu T4 a raczej jego regionalizacji, nie każda wersja T4 ma w swoim menu możliwość ustawienia tego systemu, np. w angielskiej wersji były tylko światła dzienne jako włączone (zapalają się po przekręceniu kluczyka) lub wyłączone. Wersja językowa niemiecka miała w opcji świateł dziennych co najmniej 3 różne ustawienia (być może więcej, nie znam języka więc nie przykumałem ile tam tego było), na pewno 3cia opcja w menu świateł dziennych to system skandynawski czy może nordycki i nie ma tu znaczenia czy jako kraj ustawimy Kanadę czy Niemcy (nie mylić z ustawieniami języka). Włączenie tej opcji zadziała do momentu ponownego podłączenia auta pod T4 w wersji pozbawionej opcji skandynawskiej w menu. Wówczas (zazwyczaj) bez wiedzy serwisanta oraz właściciela auta system świateł przestawi się na pierwszą opcję z manu świateł dziennych występującą w danej wersji T4 - w moim przypadku były to światła dzienne wyłączone.

Taki stan rzeczy daje do myślenia, całkiem możliwe że poszczególne wersje T4 różnią się i innymi opcjami które raz włączone w jednym warsztacie mogą niespodziewanie zostać wyłączone w innym.

MaReK - Nie Lut 10, 2013 01:10

Ja mam system skandynawski i wielokrotnie jestem podłączany pod T4 ;) Nigdy mnie nie spotkała taka przyjemność, ale to pewnie dlatego, że osoba które mnie podłącza panuje nad tym co robi ;) Jak jednak ktoś wpisuje na starcie region w którym auto się fizycznie znajduje, wypełni VINy i inne takie, to faktycznie - może rozwalić konfigurację auta.

Punx napisał/a:
Wówczas (zazwyczaj) bez wiedzy serwisanta

Chyba tutaj jest najważniejsza sprawa opisywanego przez Ciebie przypadku :)

Wersja oprogramowanie dostępna nawet w naszych forumowych zasobach z płytą do naszych aut, jest w wersji angielskiej (chociaż pakiety językowe są dostępne) i każda z nich ma opcję skandynawską. Innych wersji nie znam, może faktycznie jest tak jak piszesz :)

British Cars, PHJOWI na pewno ogarniają T4 w takim stopniu, żeby nie wywalić klientowi konfiguracji auta.

Ja Ci powiem, że przy odpowiednim klikaniu w klawiszki oprogramowania T4 można kazać przywrócić mu wszystkie ROMy modułów od BCU po ECU ;) Dzięki czemu jak ktoś miał modyfikowaną mapę silnika i 200 KM pod maską z tego tytułu, to nagle może mieć 115 lub 131 w zależności co auto ma w serii :) Tak samo jest z opcją "gongu" przy kluczykach pozostawionych w stacyjce i licznikiem elektronicznym na wyświetlaczu.

Aha i nie mylmy opcji skandynawskiej z opcją świateł drogowych jako dzienne :)
Drogowe światła to potocznie "długie" i mogą świecić ze zmniejszoną mocą. Dostępne w wersji regionalnej dla Kanady (podobno) ;D


Pozdrawiam,

[ Dodano: Nie Lut 10, 2013 01:10 ]
sknerko napisał/a:
Mi chodzi po glowie to http://allegro.pl/samocho...2843181737.html ale musiałbym mieć nieoczekiwany przypływ gotówki :mrgreen: i nie wiem czy to w naszych autach by dalo radę

Sknerko ale przecież R75/ZT mają taką opcję jak czujnik deszczu. Kwestia tylko szyby... głupio wygląda czujnik deszczu z bebechami na wierzchu :D ALe można dokupić z używki takie rzeczy i mieć ;D

sknerko - Pon Lut 11, 2013 08:56

MaReK, ale z tego co wiem to trzeba kupić całą szybę i wymienić bo sam czujnik doklejony do zwykłej nie działa, do tego doliczyć koszt wymiany szyby pewnie z uszczelkami (niebezpieczeństwo dodatkowych dźwięków od wiatru po wymianie) i lusterko też trzeba zmienić ew. przełożyć bo jest trochę inaczej jak jest z czujnikiem no i ja bym może i sam sobie założył resztę elektrycznie ale nie każdy da radę czyli dodatkowo koszt elektryka co podłączy, więc koszty możesz sobie sam policzyć i się zastanowić co bardziej się opłaca
MaReK - Pon Lut 11, 2013 10:05

No o tym właśnie pisałem ;)
W odległej galaktyce, kiedy moja szyba poddała się od naprężeń występujących przy zjeżdżaniu z podnośnika kolumnowego (a wcześniejszym dzwonie poprzedniego właściciela), stanąłem przed faktem wymiany jej. Stwierdziłem, że na gwizdek mi szyba z czujnikiem, jak go nie używam, a pewnie będzie droższa ;) Wtedy Pan ze stacji "AUTOJAAN" popatrzył na mnie i ochrzanił mnie słowami "Eh... kupiłeś se fure za miliony i będziesz ją szpecił bo Ci szkoda kilku złotówek?" :) Nie ukrywam, pobudził moją ambicję i dumę, więc kazałem mu szukać szyby pod czujnik. Jakież było moje zdziwienie, jak oryginalny Pilkington kosztował coś w okolicach 600 zł z vatem. Wcześniejsza opcja szyby bez, jakiegoś innego producenta miała koszotwać 850 zł z vat. W obydwu cenach wliczony był montaż. Zmieniłem zatem szybę i powiem Ci, że nic nie cieknie, nie szumi (tzn. szumi, ale uszczelkami w drzwiach) ;)

A z czujnika deszczu korzystam i do bardzo często ;)

sknerko - Pon Lut 11, 2013 10:40

Czyli mamy 600 do 140 wybór należy do zakupującego.
Jak bym miał fabrycznie czujnik to bym kupił szybę pod czujnik bez dyskusji ale 450 piechotą nie chodzi więc obecnie skłaniał bym się do tego z allegro.

sash997 - Pon Lut 11, 2013 10:58

jak wymieniałem szybe ,to gość sie zapytał czy mam czujnik bo są 2 rodzaje,powiedziałem że niemam a czym sie to różni to mi tylko powiedział że miejscem na czujnik bo cena ta sama,szyba GUARDIAN coś poniżej 500zł z montażem ,robiłem to w 2011 roku