Zobacz temat - [R75] kilka problemów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] kilka problemów

konkretny - Pią Gru 28, 2012 02:40
Temat postu: [R75] kilka problemów
Witam Państwa,

Zebrało się kilka usterek w moim aucie i chciał bym porady co zrobić..

1. Niebieski dym z rury (przy odpalaniu spora ilość potem kolor wraca do normy wraz z ilością dymu)

2. Spalanie oleju. (czym może być to spowodowane? Co robić?)

3. Dziś pojawił się kolejny problem: zaczęły świecić mi się 3 kontrolki: abs-u, układu kontroli trakcji, oraz układu hamulcowego (co robić? :( )

4. Co myślicie na temat "Modyfikatora Plus" ??

_____________________________________________

Nowe problemy:

Czy uszkodzony zamek drzwiowy i niedziałający alarm ma wpływ na brak działalności na prędkościomierz abs i kontrole trakcji ?
Sprawdziłem prawe koło od kierowcy kabel był trochę przetarty zabezpieczyłem, ale nic to nie dało.


2) Chodzi tu o kabel masowy gdzie powinien iść dalej?

Cytat:







Liczę na waszą pomocz góry dziękuję i pozdrawiam.

sknerko - Pią Gru 28, 2012 08:28

ad3. sprawdź przewody do czujników ABS i sprawdź wtyczke do siłownika kontroli trakcji na podszybiu u mnie najpierw przetarty kabel był a potem wtyczka nie kontaktowała.
ad4. Zapomnij o wynalazkach bo nic nie dają a potrafią szkód narobić.

automechanik - Pią Gru 28, 2012 08:54

konkretny, co do pytania czwartego nie zgodzę się zesknerko, stosowałem ten preparat w kancioku (fiat 125p) i uratował mnie w czasie wyjazdu do Chorwacji. Straciłem ciśnienie oleju(uszkodzona uszczelka między pompą a pierwszą panewką), przejechałem 20km bez ciśnienia zanim silnik stanął, zablokował się. Nie można było obrócić wałem, po wystygnięciu odpalił, wjechał na zamówiona przez ubezpieczyciela lawetę i na warsztacie zdjąlem miskę i wymieniłem uszczelkę. Sprawdziłem panewki, żadnych śladów zatarcia.
Ponadto silnik chodził po aplikacji zdecydowanie ciszej, zużywał znacznie mniej oleju (pamiętajmy, że to Fiat 125p nie ma nawet uszczelniaczy trzonków zaworowych)

SeniorA - Pią Gru 28, 2012 12:12

konkretny napisał/a:
Dziś pojawił się kolejny problem: zaczęły świecić mi się 3 kontrolki: abs-u, układu kontroli trakcji, oraz układu hamulcowego (co robić? )
do sprawdzenia wtyczka pompy ABS-u jak w tym temacie
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80083
konkretny napisał/a:
Niebieski dym z rury (przy odpalaniu spora ilość potem kolor wraca do normy wraz z ilością dymu)
jak olej jest właściwy to najczęściej przyczyną są zużyte uszczelnienia zaworów.
konkretny napisał/a:
Spalanie oleju. (czym może być to spowodowane? Co robić?)
związane z uszczelnieniem zaworów.
sknerko - Pią Gru 28, 2012 12:50

automechanik, stosowałem to coś w 3 polonezach z polskimi silnikami i w żadnym z nich nie było żadnych ale to żadnych objawów które opisujesz, chodziły tak samo i paliły tyle samo paliwa przed i po zalaniu modyfikatora, w jednym jak mi zaczął brać trochę olej to po zalaniu specyfiku żadnych zmian a po zmianie oleju już bez specyfiku zaczął żłopać olej i wylądował u mechanika

[ Dodano: Pią Gru 28, 2012 12:50 ]
aha, lałem sobie to bo dostawałem w gratisie przy kupnie olejów i filtrów u kuzyna w hurtowni

franki01 - Pią Gru 28, 2012 22:10

Spaliny maja niebieski kolor bo właśnie spala się olej i stąd ubytek. Należałoby sprawdzić uszczelnienia - na pierwszy strzał jest uszczelka pod pokrywą zaworów. Jakaś uszczelka pękła albo stwardniała.

Co do błędu, RAVE w przypadku tych błędów nazywa problem "ABS and EBD failure". Mogła pójść pompa ABS. Przy padniętym czujniku ABS pali się tylko lampka kontroli trakcji i ABSu.

SeniorA - Pią Gru 28, 2012 22:36

franki01 napisał/a:
na pierwszy strzał jest uszczelka pod pokrywą zaworów. Jakaś uszczelka pękła albo stwardniała.
uszczelka pod pokrywą zaworów nie ma tu żadnego wpływu , tylko uszczelniacze zaworów jak wyżej już pisałem.
konkretny - Sob Gru 29, 2012 00:17

Dziękuję za pomoc.

Po dolaniu płynu hamulcowego wskaźnik hamulca ręcznego na dolnym ekranie już nie świeci.
Zaobserwowałem również, że prędkościomierz przestał działać.

Zapomniałem dodać iż gdy samochód odpalam za pierwszym razem lub odczekam kilka minut po jeździe i wyłączeniu silnika obie kontrolki się nie świecą.
Co więcej kontrola trakcji działa i jest odczuwalna.
Po nie określonym czasie jazdy raz po 5min innym razem po 2min kontrolki znowu się zapalają i wtedy kontrola trakcji już nie działa.

Pozdrawiam.

rafalmis1 - Sob Gru 29, 2012 00:43

Cytat:
do sprawdzenia wtyczka pompy ABS-u jak w tym temacie

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80083


do tego sprawdzić czy kable od czujników abs się nie przetarły, ściągasz koło i lecisz po kabelku, a później pod maskę i sprawdzasz dalej, z tyłu pod kanapą masz kable od czujników, ale najpierw na zewnątrz sprawdzić

[ Dodano: Sob Gru 29, 2012 00:43 ]
konkretny napisał/a:
oraz układu hamulcowego

miałem to samo, klocki wymienione i przy okazji czujnik, ponieważ uszkodziłem przy wymianie (czujnik zużycia klocków jest w prawym kole, z tyłu i z przodu)

jak to nie pomoże to w tedy możesz się martwić
franki01 napisał/a:
Co do błędu, RAVE w przypadku tych błędów nazywa problem "ABS and EBD failure". Mogła pójść pompa ABS. Przy padniętym czujniku ABS pali się tylko lampka kontroli trakcji i ABSu.

automechanik - Sob Gru 29, 2012 05:03

sknerko, nie wiem czy używałeś akurat modyfikatora plus, a jeśli tak to może te silniki były już w stanie agonalnym, a takim nie pomoże już nic prócz obróbki skrawaniem.
SeniorA - Sob Gru 29, 2012 08:09

konkretny napisał/a:
Zaobserwowałem również, że prędkościomierz przestał działać.
sknerko napisał/a:
sprawdź przewody do czujników ABS
brak sygnału z czujnika prawego przodu lub pompy ABS.
konkretny - Sob Gru 29, 2012 11:13

automechanik napisał/a:
sknerko, nie wiem czy używałeś akurat modyfikatora plus, a jeśli tak to może te silniki były już w stanie agonalnym, a takim nie pomoże już nic prócz obróbki skrawaniem.


Czyli używałeś już tego modyfikatora i polecasz? //

Dziękuję za odpowiedzi.
Dziś lub jutro sprawdzę to co opisujecie.

Chciał bym dodać, że dzień wcześniej wszystko działało jak należy.
Dopiero następnego dnia w trasie zapaliły się kontrolki wyżej wymieniane.
Mam nadzieję, że to nie będzie pompa. :(

SeniorA - Sob Gru 29, 2012 11:20

konkretny napisał/a:
Mam nadzieję, że to nie będzie pompa.
co najwyżej brak kontaktu na wtyczce pompy.
sknerko - Sob Gru 29, 2012 11:49

automechanik zauważyłem ciekawa prawidłowość jak tylko z kimś się nie zgadzam w jakimś temacie to dostaje w odpowiedzi że jeździłem trupem. Szkoda, że mi się jakoś nigdy silnik nie zatarł w starym aucie jak tobie a z poważniejszych rzeczy było uszczelnienie silnika razem z uszczelnieniem głowicy. Nie wiem czemu zakładasz, że uratował cię specyfik a nie zwykły zbieg okoliczności i to, że silnik był w dobrym (dość dobrym) stanie. Ty piszesz że miałeś w jednym starym fiacie a ja w trzech polonezach jeden 1979, drugi 1983, trzeci 1989 i u mnie ten najmłodszy nie dał rady i się rozszczelnił jak przestałem to lać, czyli dawało coś ale chyba rzecz nie polega na tym by raz dolany środek lać już do śmierci auta.
konkretny - Sob Gru 29, 2012 12:21

Mam jeszcze pytanko.

Jaki olej i świece polecacie?
Rover 2000 2.0 benzyna v6

sknerko - Sob Gru 29, 2012 12:33

Mam taki jak ty i leję Full syntetyk wcześniej Castrol teraz mam mobil 1 5W40. Zawsze był w tym aucie taki olej więc taki leję. świece kup oryginały albo NGK (oryginały tańsze a tak samo dobre) http://landstore.pl/swiec...ander-platinium
SeniorA - Sob Gru 29, 2012 14:44

sknerko napisał/a:
mam mobil 1 5W40. Zawsze był w tym aucie taki olej więc taki leję.
sknerko, to na jakim w końcu oleju jeździsz ? , bo pisałeś ,że na 5W30 i ja się dziwiłem bo to olej nie do tego silnika w naszym klimacie. Pisałeś :
" cały czas Castrol Edge 5W/30 miałem od czasu jak nim jeżdżę czyli 2 lata i teraz rok na Mobilu "
" a teraz mam taki wlany http://www.mobil.com/Pola...mula_5W-30.aspx"

Tak na marginesie to nie ma Mobil 1 5W40 , jest Mobil Super 5W40.

mirekbuk120 - Sob Gru 29, 2012 18:06

franki01 napisał/a:
Przy padniętym czujniku ABS pali się tylko lampka kontroli trakcji i ABSu.

Nie do końca prawda.
Opiszę mój przypadek na przyszłość dla innych.
W trakcie jazdy zaliczyłem niewielką dziurę- zapaliła się kontrolka TC po chwili ABS.
Po kilkuset metrach zapaliła się kontrolka h. ręcznego.
Dojechałem na miejsce. Po ponownym odpaleniu nic się nie świeci. Jadę z powrotem, znów zapala się TC i ABS na dodatek silnik zaczyna poszarpywać. Już myślę o holowaniu :cry: . Gaszę silnik, odpalam na nowo i wszystko ok. Jadę dalej. Po chwili znów kontrolka TC, ABS, STOP. Najdziwniejsze że nawet przy lekkim dotknięciu pedału hamulca wyczuwam jak załącza się pompa ABS (mimo palącej się kontrolki).
Tak dojechałem do domu.
Sprawdzam po kolei- bezpieczniki ok, multimetrem czujniki ok, przewody ok, kostka na pompie wygląda ok. Poskładałem wszystko z nadzieją że może coś się ruszyło. A tu nic. Kawałek drogi i znów jaja. Ale zauważyłem, że najwięcej dzieje się na dziurach. Więc jeszcze raz sprawdzam przewody czujników, i jest :mrgreen: . Przednie lewe kolo maleńkie przetarcie stykało z metalowym elementem karoseri. Trochę izolacji i wszystko wróciło do normy.
Wniosek: przy zwarciu w tym samochodzie wszystko szaleje, wszystko jest ze sobą połączone.

SeniorA - Nie Gru 30, 2012 13:54

mirekbuk120 napisał/a:
franki01 napisał/a:
Przy padniętym czujniku ABS pali się tylko lampka kontroli trakcji i ABSu.

Nie do końca prawda.
bo franki01 wyciągnął błędne wnioski . Należy zapytać co jest przyczyną że świeci kontrolka ABC i TC , a wtedy odpowiedź że usterka w obwodzie ABS , może to być nie tylko czujnik ale też np. przewód , pompa lub pierścień łożyska.Jeśli przy tej usterce zajdzie potrzeba zadziałania ( a nie musi ) układu EBD , to dodatkowo zaświeci się kontrolka hamulca.Tak właśnie było u kolegi mirekbuk120, nie wszystko jest ze sobą połączone , a szaleje to co ma szaleć.

[ Dodano: Nie Gru 30, 2012 13:54 ]
mirekbuk120 napisał/a:
znów zapala się TC i ABS na dodatek silnik zaczyna poszarpywać.
bo ECM nie otrzymał info o prędkości auta
mirekbuk120 napisał/a:
Najdziwniejsze że nawet przy lekkim dotknięciu pedału hamulca wyczuwam jak załącza się pompa ABS (mimo palącej się kontrolki).
lampka paliła się bo usterka była w pomięci sterownika mimo że ABS był sprawny (przestaje świecić po 20 cyklach jazdy bez wystąpienia usterki ).
mirekbuk120 - Nie Gru 30, 2012 15:05

Dzięki SeniorA za fachowe wytłumaczenie zasady działania podzespołów tego samochodu. Ja napraw dokonuje na podstawie wiedzy własnej plus nieocenione podpowiedzi własnie takich życzliwych fachowców jak Ty :mrgreen: .
Interesuje mnie jeszcze jedno:
SeniorA napisał/a:
znów zapala się TC i ABS na dodatek silnik zaczyna poszarpywać.
bo ECM nie otrzymał info o prędkości auta
- ale to był czujnik lewego koła, a z tego co wiem ECM otrzymuje info o prędkości z prawego. Tak czy się mylę?
SeniorA - Nie Gru 30, 2012 15:32

mirekbuk120 napisał/a:
ale to był czujnik lewego koła, a z tego co wiem ECM otrzymuje info o prędkości z prawego. Tak czy się mylę?
z prawego czujnika sygnały otrzymuje eeprom zegarów do obsługi między innymi szybkościomierza i innych układów BCU (np. zamków,wycieraczek,zużycia paliwa/komp diagnostyczny ) , natomiast lewy czujnik informuje ECM o szybkości auta w celu właściwej strategii sterowania silnikiem (także do współpracy z tempomatem ).
mirekbuk120 - Nie Gru 30, 2012 16:53

Już od jakiegoś czasu wzrosło spalanie paliwa.
SeniorA napisał/a:
natomiast lewy czujnik informuje ECM o szybkości auta w celu właściwej strategii sterowania silnikiem

Jeśli dobrze rozumiem :idea: , to zakłócenia(błędne informacje) z tego czujnika mogą mieć z tym związek.

SeniorA - Nie Gru 30, 2012 20:49

Cytat:
Już od jakiegoś czasu wzrosło spalanie paliwa.
SeniorA napisał/a:
natomiast lewy czujnik informuje ECM o szybkości auta w celu właściwej strategii sterowania silnikiem

Jeśli dobrze rozumiem , to zakłócenia(błędne informacje) z tego czujnika mogą mieć z tym związek.
mogą , głównie na wolnych obrotach, bo ECM nie wie czy auto jedzie czy stoi.
sknerko - Wto Sty 01, 2013 16:12

SeniorA tak to jest jak pisze się z pamięci. Oczywiście, że mam olej 5W30 Mobil 1 ten http://www.mobil.com/Pola...mula_5W-30.aspx wcześniej był Castrol tak jak pisałem.
SeniorA - Sro Sty 02, 2013 20:32

sknerko napisał/a:
Oczywiście, że mam olej 5W30 Mobil 1 ten http://www.mobil.com/Pola...mula_5W-30.aspx
no to dalej się dziwię, że jeździsz na oleju który nie spełnia najważniejszego parametru zalecanego przez producenta silnika kV6 tzn. klasy lepkości ( 40 ) i jest olejem z grupy specjalnych do silników diesla ciasno spasowanych z filtrem cząstek stałych.
sknerko - Sro Sty 02, 2013 22:26

Jak by trzymać sie zaleceń producenta to powinienem lać półsyntetyk 10W40. Auto zawsze miało lany olej z oznaczeniem 5W30 i taki ma nadal przy czym jak przeczytasz sobie kartę mobila co go mam w silniku to tam stoi że jest on wg normy API oznaczony SM / SN czyli najwyższej jakości do silników benzynowych (S od spark a druga litera czym dalsza tym lepszy)
mało tego VW i BMW rekomenduje go do benzyny na terenie Europy więc mało prawdopodobne by popsuł wynalazek Rovera który jest moim zdaniem mniej zaawansowany technicznie jak w/w.

SeniorA - Czw Sty 03, 2013 12:06

sknerko napisał/a:
Jak by trzymać sie zaleceń producenta to powinienem lać półsyntetyk 10W40
no właśnie nie tylko, bo zalecenie to dotyczy klasy lepkości w klimacie o temperaturach -20/+30 st.C i w następnym zdaniu pisze,że w innych warunkach obowiązują klasy lepkości:
a 10W-30; 5W30 – K1.8 & M47R only
b 10W-40, 50, 60; 5W-40, 50 60 – all engine
types

c 10W-30 – K1.8 & M47R only
d 10W-40, 50, 60 – all engine types
sknerko napisał/a:
jak przeczytasz sobie kartę mobila co go mam w silniku to tam stoi że jest on wg normy API oznaczony SM / SN czyli najwyższej jakości do silników benzynowych (S od spark a druga litera czym dalsza tym lepszy)
ale to jest amerykańska norma klasy jakości , europejska to ACEA i tu olej powinien być klasy A3(która przejęła normę A2-96) a nie C1,C2 czy też C3.Ale nie to jest najważniejsze , tylko klasa lepkości na ciepło której nie powinno się obniżać.

[ Dodano: Czw Sty 03, 2013 11:16 ]
Kolega TomaszM w jednym z tematów przytoczył dokładniej klasy lepkości dla kV6
"Zalecenia alternatywne, KV, VV series: -30°C do >40°C, 0W-40; -30°C do >40°C, 0W-50; -30°C do >40°C, 0W-60; -31°C do >40°C, 5W-40; -31°C do >40°C, 5W-50; -31°C do >40°C, 5W-60; -21°C do >40°C, 10W-40; -21°C do >40°C, 10W-50; -21°C do >40°C, 10W-60; 0°C do >40°C, 15W-40; 0°C do >40°C, 15W-50; 0°C do >40°C, 15W-60; 0°C do >40°C, 20W-40; 0°C do >40°C, 20W-50; 0°C do >40°C, 20W-60

Widać wyraźnie, że jedynie nie wolno stosować olejów rzadkich, tj. xW30 i xW20 (żadne 5W30, 10W30, 0W30, 5W20, 0W20), można natomiast 5W40, 0W40 i wyżej (50, 60)

BTW, ten sam silnik montowany w Kia Carnival 2,5 też był zalewany tylko i wyłącznie syntetykami..."
O olejach już było tyle ,że nie warto już więcej pisać i każdy może sam decydować na czy jeździ.
sknerko, to było tylko moje zdziwienie , nie krytyka.

[ Dodano: Czw Sty 03, 2013 12:06 ]
sknerko napisał/a:
Auto zawsze miało lany olej z oznaczeniem 5W30
to nie jest argument , bo serwisy najczęściej leją to co jest dla nich korzystne.
sknerko napisał/a:
VW i BMW rekomenduje go do benzyny na terenie Europy
ale Mobil do Rovera rekomenduje inne swoje oleje.
sknerko - Czw Sty 03, 2013 12:44

SeniorA napisał/a:
sknerko, to było tylko moje zdziwienie , nie krytyka.
Ja to rozumiem i powtarzam serwis rovera w Niemczech lał taki olej do niego, potem serwis w Polsce (wiem że są do d...)też taki olej lał i ja leję dalej tyle że już nie serwis tylko mechanik zmienia olej. Klasy lepkościowe znam i nie stresuje się, tym bardziej że pisze ze olej przewyższa te normy.
konkretny - Nie Sty 06, 2013 16:13

Nowe problemy:

Czy uszkodzony zamek drzwiowy i niedziałający alarm ma wpływ na brak działalności na prędkościomierz abs i kontrole trakcji ?
Sprawdziłem prawe koło od kierowcy kabel był trochę przetarty zabezpieczyłem, ale nic to nie dało.


2) Chodzi tu o kabel masowy gdzie powinien iść dalej?

Cytat:







Liczę na waszą pomocz góry dziękuję i pozdrawiam.

SeniorA - Nie Sty 06, 2013 17:17

konkretny napisał/a:
Czy uszkodzony zamek drzwiowy i niedziałający alarm ma wpływ na brak działalności na prędkościomierz abs i kontrole trakcji ?
nie.
konkretny napisał/a:
Chodzi tu o kabel masowy gdzie powinien iść dalej?
ma być przykręcony do karoserii tzn. do boczka do którego przykręcony jest błotnik ( na wysokości poduszki silnika ).Na foto jest chyba widoczny ten przewód przykręcony do boczka.
konkretny - Nie Sty 06, 2013 17:36

a drugi koniec do czego?
SeniorA - Nie Sty 06, 2013 17:48

konkretny napisał/a:
a drugi koniec do czego?
no tak jak na foto tzn. do szyny łączącej, to jest przewód 30-40 cm.