|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie działa obrotomierz i czujnik temperatury płynu.
polion - Pią Gru 28, 2012 15:48 Temat postu: [R75] Nie działa obrotomierz i czujnik temperatury płynu. Kupiłam ten samochód parę dni temu.Nie działa w nim obrotomierz i wskaźnik temperatury płynu chłodzącego.Bezpieczniki sprawdzone-są dobre.Co może być przyczyną tego stanu. Za pomoc dziękuję.
SeniorA - Pią Gru 28, 2012 17:15
polion napisał/a: | .Nie działa w nim obrotomierz i wskaźnik temperatury płynu chłodzącego | i tylko tyle ? , nie świeci czerwona ostrzegawcza kontrolka , silnik normalnie zapala i pracuje ?.l
Legwan1989 - Pią Gru 28, 2012 18:54
polion, do tego na komputerze wyswietla się komunikat kontroli trakcji ?
[ Dodano: Pią Gru 28, 2012 18:54 ]
U mnie od czasu do czasu też tak jest, szczególnie w mrozy. Dodatkowo pada wtedy podgrzewanie tylnej szyby
SeniorA - Pią Gru 28, 2012 19:29
polion napisał/a: | Co może być przyczyną tego stanu | np.usterka zegarów , dlatego trzeba zrobić test zegarów http://forum.roverki.eu/v...p?p=85346#85346 ( poz. 2 ). Może być usterka komunikacji Can-bus z ECM ( sprawdzić wtyczki przewodów przy zegarach , czujnikach temperatury i położenia wału).
polion - Pią Gru 28, 2012 20:37
Test licznika i obrotomierza był robiony.Podczas testu obrotomierz maksymalnie poszedł do góry. Po uruchomieniu silnika obrotomierz stoi na zerze temperatura też. Żadna kontrolka się nie pokazuje wszystko pozostałe działa.Przy okazji mam pytanie czy czujnik temperatury jest powiązany z obrotomierzem.
Adsik - Pią Gru 28, 2012 20:47
polion napisał/a: | Przy okazji mam pytanie czy czujnik temperatury jest powiązany z obrotomierzem. |
Nie. Ale możesz sprawdzić jego rezystancję za pomocą miernika i będzie wiadomo czy jest sprawny.
polion - Pią Gru 28, 2012 21:55
Zrobiłam test komputera liczby 7. 7.0 było-128,7.1 miga od 0 do -005,7.2 i 7.3 pokazuje 0.Co to znaczy.
SeniorA - Pią Gru 28, 2012 22:53
polion napisał/a: | Zrobiłam test komputera liczby 7. | ale na zimnym , gorącym ,pracującym czy też wyłączonym silniku ?. 7.2 i 7.3 pokazuje 0000 tzn. że test jest robiony na postoju i wyłączonym silniku.
polion - Sob Gru 29, 2012 09:42
Jeżeli robiłam test 7 to na uruchomionym silniku.Na początku zimnym,później ciepłym.Zauważyłam też,że nie działa ogrzewanie tylnej szyby i chyba tempomat,bo gdy włączę przycisk nic się nie świeci.
SeniorA - Sob Gru 29, 2012 11:15
moim zdaniem jest usterka w działaniu instalacji/komunikacji Can-bus między ECM i zegarami (np. woda, wilgoć , brak kontaktu ) . Jeszcze , czy przy włączonym zapłonie po otwarciu drzwi kierowcy zapala się ikonka na zegarach o otwarciu drzwi ?.
sknerko - Sob Gru 29, 2012 12:19
Miałem taką usterkę jak polion i jak pojechałem na T4 do PHJOWI to wyświetliło bład komunikacji CAN jak pisze SeniorA i do tego brak 2 biegu wentylatora chłodnicy i wiecie co miałem przetarty do masy kabel od drugiego biegu wentylatora i masa szła na komp który uruchamia wentylator, jak to naprawiłem obrotomierz ożył i reszta niuansów również się naprawiła.
polion - Sob Gru 29, 2012 14:19
Kontrolki otwartych drzwi i maski świecą,czujnik temteratury płynu sprawdzony-dobry.Być może jakiś kabelek jest przerwany.ale kiedy ja do tego dojdę.
SeniorA - Sob Gru 29, 2012 14:35
polion napisał/a: | Kontrolki otwartych drzwi i maski świecą, | tzn. że to tylko Can-bus, podejrzany jest kabelek od czujnika temp. płynu i kabelek od czujnika położenia wału. A co z kontrolką TC , świeci ?.
polion - Sob Gru 29, 2012 14:51
Kontrolka TC nie świeci, tylna szyba nie działa,kontrolka pasów też.To tyle co udało mi się narazie zauważyć po kilku dniach od kupna.Sprawdzę te kabelki mam nadzieję,że nie są długie.Dziękuję za dotychczasową pomoc.Jeżeli ktoś potrzebuje pomocy w mitsubishi canterze ,lublinie lub alfie romeo z silnikiem boxera to służę prawie fachową pomocą.
SeniorA - Sob Gru 29, 2012 14:58
polion napisał/a: | Kontrolka TC nie świeci | a to jeszcze może być winna instalacja od ABS.
rafalmis1 - Sob Gru 29, 2012 18:20
Kontrolka pasów jest, ale prawie nikt jej nie ma aktywnej, najlepiej zobacz czy pod fotelem nie masz wolnej kostki, jak tak, to znaczy ze nie masz czujnika w napinaczu
polion - Sob Gru 29, 2012 20:16
Dlaczego od ABS skoro żadna kontrolka z tym związana się nie zapala.Jak mam sprawdzić przewody od czujników, w jaki sposób.
SeniorA - Sob Gru 29, 2012 20:37
polion napisał/a: | Dlaczego od ABS skoro żadna kontrolka z tym związana się nie zapala | jak nie świeci kontrolka TC, to znaczy, że zegary nie komunikują się ( linią Can-bus ) z układem ABS , pytanie czy ABS działa. A w grodzi między kabiną i silnikiem jest sucho ?, nie ma wody ? odpływy drożne ?.
polion - Pią Sty 11, 2013 13:29
Wszystkie przewody od czujnika wału i temperatury sprawdzone są, aż do tej aluminiowej skrzynki,niestety nie wiem jak się ona nazywa.Jak na razie przewody są dobre.Postanowiłam wymontować zegary i stwierdziłam,że były już rozbierane, ponieważ miały wyłamane zamki.Co mam zrobić teraz bo nie mam żadnego pomysłu,a temperatura nadal nie działa.
k704080 - Pią Sty 11, 2013 22:20
Na 100 procent czujnik prawy abs
SeniorA - Pią Sty 11, 2013 22:34
polion, jak nie działa obrotomierz i wskaźnik temperatury, to ewidentnie nie dochodzi sygnał z ECM do zegarów. Może być wina ECM ( ta aluminiowa skrzynka), przewodów lub samych zegarów.Ja rozłączyłbym wtyczki w ECM i spryskał elektrosolem albo kontaktem, to samo z zegarami.Później można podmienić zegary do sprawdzenia skoro były rozbierane ( w Twojej miejscowości jest firma z częściami ,może mają ).Pozostaje sprawdzenie przewodów miedzy ECM i zegarami.
[ Dodano: Pią Sty 11, 2013 22:34 ]
k704080 napisał/a: | Na 100 procent czujnik prawy abs | a co ma wspólnego czujnik ABS z obrotomierzem czy też z czujnikiem temperatury ? po za tym nie świeci kontrolka ABS.
polion - Sob Sty 12, 2013 13:46
Wszystko jest spryskane ,kable i wtyczki sprawdzone dobre.Muszę kupić drugie zegary i jak pisał poprzednik sprawdzę jeszcze prawy abs.Przy okazji mam pytanie odnośnie tych zegarów.W moim samochodzie są zegary z kwadratowym wyświetlaczem tym górnym więc kupując drugie muszą buć takie same czy mogą być inne.
SeniorA - Sob Sty 12, 2013 15:53
z wymianą zegarów to nie jest taka prosta sprawa, bo muszą być skonfigurowane do przebiegu i wyposażenia auta. W tej sprawie skontaktuj się z kolegą Roadking (605 732 736), może lepiej je sprawdzić lub naprawić niż kupować inne.
[ Dodano: Sob Sty 12, 2013 14:45 ]
Przewód magistrali Can z ECM do zegarów jest żólto/brązowy, warto sprawdzić czy nie ma przerwy.Podczas testu zegarów obrotomierz się odzywał.Na forum jest dużo napisane o wymianie zegarów.
[ Dodano: Sob Sty 12, 2013 15:53 ]
polion napisał/a: | Muszę kupić drugie zegary | a jak będzie to wina sterownika ECM ?.
znalazłem w dokumentacji opis usterki :
Fault finding
In trying to diagnose and locate a fault on the CAN-Bus or any of its associated components a
logical approach should be used. Examples:
Are the tachometer and coolant gauges working? If either is working, this indicates the CAN
link from the ECM to the IPK is operating.
i
Can-Bus fault diagnosis
The IPK displays six messages it receives from CAN. These are:
1. Tachometer
2. Engine temperature
3. PRNDL display (automatics only)
4. Check engine lamp
5. Glowplugs (Diesel only)
6. Traction control
If any of these signals are present at the IPK, it is established that Can-Bus is functioning correctly
as a communication link. If all of these signals are absent from the IPK then it is likely that a CAN-Bus
fault exists (short to ground, open circuit). If signals one and two are not present, then the
ECM is suspect as this transmits these signals onto the CAN-Bus. If an individual signal is missing,
it is likely to be a fault with that particular circuit or system, or with this particular connection to the
CAN-Bus.
polion - Sro Lut 06, 2013 19:20
Witam serdecznie po długiej przerwie. Sprawdziłam czujniki, kable od czujników do komputera i od komputera do licznika.Wszystko jest dobrze.Wymieniłam licznik ,który na 100 procent jest dobry.Zrobiłam reset i test pozycji 14,aby sprawdzić błędy i oto wynik 14.0 F4C45A 14.1 C78184 14.2 CFCE39 14.3 288800 14.4F08400 .Są inne od poprzednich.Jutro zdejmę zderzak i błotnik aby sprawdzić wentylator.Nie wiem co jeszcze mogę zrobić,żeby wreszcie mieć temperaturę i obroty,których w teście komputera brak.Czujnik abs też dobry.Działa prędkościomierz i paliwo.
SeniorA - Sro Lut 06, 2013 20:21
polion napisał/a: | test pozycji 14,aby sprawdzić błędy i oto wynik 14.0 F4C45A 14.1 C78184 14.2 CFCE39 14.3 288800 14.4F08400 .Są inne od poprzednich | Bo to nie są błędy z Twojego auta, tylko z tego w którym zegary poprzednio były założone/pracowały.
polion - Czw Lut 07, 2013 17:44
Zderzak zdjęłam,wraz z czarną skrzynką przy wentylatorze i sprawdziłam trzy biegi wentylatora.Wszystkie działały poprawnie,więc wentylator skręciłam i zaczęłam patrzeć na kable,które były widoczne w tej grubej wiązce kabli w pobliżu.Zauważyłam,że już ktoś tam czegoś szukał,ponieważ jeden kabelek był sztukowany i zaizolowany.Rozgarniając te kable spostrzegłam urwany żółty cienki przewód,po złączeniu go zegary ożyły ogrzewanie tylnej szyby też.Radość jednak nie trwała długo,gdyż po chwili przepalił się bezp.15A ten pod maską.Po wymianie na nowy wentylator chłodnicy nie załącza się do temperatury 105 stopni dłużej bałam się sprawdzać,żeby nie przegrzać silnika.Mało tego,przestała grzać tylna szyba,a temp.zewnętrzna pokazuje-30 stopni.Przed przepaleniem bezp.było wszystko dobrze.Co mam teraz robić ?
SeniorA - Czw Lut 07, 2013 19:22
polion napisał/a: | Co mam teraz robić ? | poczekać aż czujnik temperatury zewnętrznej ''dojdzie do siebie'' bo był rozłączany , to potrwa kilka albo kilkanaście godzin.Chyba, że zapomniałaś go podłączyć. Potem sprawdzić na nowo co się dzieje.Drugi bieg załącza się przy 106 st.C
[ Dodano: Czw Lut 07, 2013 19:22 ]
polion napisał/a: | po chwili przepalił się bezp.15A | ale który ?, F4 od wentylatora ? czy inny.
polion - Czw Lut 07, 2013 19:45
Ten mały 15A,drugi od góry.
iloczu - Czw Lut 07, 2013 20:09
seniorA ma racje .ja tez cos takiego mialam i to byla wina przetartych kabli od czujnika ABS ,a blizej przedni prawy. moze byc przetarty lub do wymiany
SeniorA - Czw Lut 07, 2013 21:50
polion napisał/a: | spostrzegłam urwany żółty cienki przewód | a nie był to żółto/niebieski ? , bo taki idzie z przekaźnika wentylatora I biegu do ECM.
polion - Pią Lut 08, 2013 19:23
Nie przerwany był żółto-czarny,który jest skręcony z żółto-brązowym.Naprawa tego przewodu sprawiła ,że ruszył obrotomierz i temperatura.Po przepalonym bezpieczniku sprawdziłam przewody które idą od niego.Okazało się,że ten kabelek,który był wcześniej przez kogoś łączony,był przerwany.Po złączeniu go ogrzewanie tylnej szyby działa.Jeszcze raz sprawdziłam wentylator,który podczas podłączenia pod akumulator działał na wszystkich biegach.Prąd do tej skrzynki od wentylatora dochodził,ale wiatrak nadal stał.Po wyjęciu samej płytki okazało się,że są przepalone dwie ścieżki.Ścieżki naprawione,przy temp.96 stopni załączył się pierwszy bieg.Ponieważ samochód jest rozebrany nie grzałam go bardziej.Przed awarią sprężarka klimatyzacji nie załączała się-teraz jest ok.Dobrze,że jest takie forum i ludzie tacy jak SeniorA,któremu serdecznie dziękuję za pomoc.Punkcik za pomoc przyznałam.
turbina - Wto Cze 10, 2014 22:57
Witam kiedyś już miałem podobny problem ale szybko znikł wiec myślałem że to masa. Teraz znowu nie mam temperatury i obrotomierza no i nie działa klima do tego. Rozebrałem zegary, podszybie wtyczkę przy kompie no i nic tam nie widać uszkodzonego. Dobrałem się też do puszki przy wentylatorze ale ktoś tam coś natworzył bo jeden mały przekaznik nie ma podłaczonych dwóch kabli tylko sterujące zostały. Reszta jakoś polepiona.. Nie wiem gdzie moge szukać przyczyny usterki bo od czasu do czasu obroty i temperatura zadziałają krótką chwilę i znowu opadają do zera więc tak jakby coś nie łączyło. Poza tym wszystko działa poprawnie.
wellman - Wto Cze 10, 2014 23:50
Jeśli ten mały przekaźnik w puszcze sterownika wentylatora chłodnicy wygląda u Ciebie tak:
To nic nie jest natworzone i jest ok. To jeden z wariantów tego sterownika.
Co do Twojego problemu - termometr, obrotomierz i klimę łączy tylko jeden element, komunikacja przez Canbus z ECU. Zatem problemu szukałbym w tej okolicy i najpierw sprawdził, czy przypadkiem do ECU nie dostaje się woda (temat odpływów na forum był poruszany wielokrotnie, więc nie będę powielał).
Może być też problem z jakąś wiązką, ale to już może być trochę szukania, więc na początek sprawdź to.
sknerko - Sro Cze 11, 2014 07:25
lubi się przetrzeć wiązka z nadkola w stronę wentylatora i to tez powoduje takie ekscesy
turbina - Sro Cze 11, 2014 17:12
u mnie niestety wyglada to nieco inaczej. Nie ma wcale płytki drukowanej.
I co to łaściwie jest canbus bo ecu to zdaje się komputer. W tej przegrodzie gdzie on jest jest sucho.
wellman - Sro Cze 11, 2014 17:38
Musiałbyś zapodać zdjęcie, wtedy można określić czy to jest jakaś przeróbka czy jeden z wielu istniejących wariantów.
ECU pospolicie nazywany jest "komputerem", tak. CANBUS natomiast to magistrala łącząca wszystkie te moduły. W tym przypadku miałem na myśli przewody wychodzące z ECU, w tym również wiązkę, o której napisał sknerko.
Więc jeśli ECU i okolica są suche to czas zacząć szukać w przewodach.
turbina - Pon Cze 23, 2014 20:08
Pogrzebałem dziś trochę w samochodzie no i nie wiem czy znalazłem przyczynę ale obrotomierz ożył. Na pompie abs zaśniedziały piny nawet 3 wypadło. Tylko teraz powiedzcie czy przyczyną braku wskazań mogła być ta wtyczka czy może gdzieś ruszyłem kabel i zadziałało..? sporo porozbierałem nie chce skręcać na darmo:)
Co do zdjęcia to wrzucę wieczorem bo coś tel mi się połączyć z kompem nie chce:)
i co to jest taki biały czujnik jakby na zakończeniu podłużnicy od strony kierowcy?
[ Dodano: Sob Cze 14, 2014 09:03 ]
co to jest to białe na podłużnicy?
[ Dodano: Sob Cze 14, 2014 09:05 ]
dlaczego nie widać zdjecia coś robie nie tak, jak to wstawic poprawnie..??
[ Dodano: Pon Cze 23, 2014 21:08 ]
Rozwiązałem już problem obrotomierza i temperatury. Otóż winne były piny na pompie ABS które zaśniedziały i wypadły. Na szczęście znalazłem łatwo nową pompę z trakcją i wtyczkę do niej bo do poprzedniej sam dorabiałem kilka kabli. Więc sprawa rozwiązana. Dzięki za wszelką pomoc.
goonzo88 - Pon Cze 23, 2014 21:00
Miałem ten sam problem po wymianie tarcz hamulcowych z przodu. Okazało się ze bezpośrednią przyczyną niedziałających wskazań zegarów była niedopięta wtyczka przewodu od abs przy prawym przednim kole
|
|