Zobacz temat - [R416]Szarpanie silnika/lewe powietrze??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416]Szarpanie silnika/lewe powietrze??

utal - Pon Gru 31, 2012 16:51
Temat postu: [R416]Szarpanie silnika/lewe powietrze??
Witam

Od tygodnia mam problem z moim roverem. Po dopaleniu, na zimnym silniku szarpie samochodem. Szczególnie jest to odczuwalne po przełączeniu na gaz (sekwencja). Gdy samochód się rozgrzeje, szarpanie staje się mniej dokuczliwe, ale zdarza się że przy delikatnym przyśpieszaniu całym autem narywa. Wyeliminowałem rzeczy związane z elektryką( kable, świece, kopułkę, palec) - po przeczytaniu wszystkich postów, również przewody podciśnienia są sprawdzone.
Niepokoi mnie tylko wyraźnie słyszalny świst powietrza w kolektorze. Czy u Was również jest takie coś słyszalne?? Zastanawiam się także nad pochłaniaczem oparów paliwa, gdyż nie słychać żeby działał w nim elektrozawór.Czy może on powodować "lewe powietrze"??

Dla uściślenia dodam, że mam zmienioną przepustnicę na metalową, a silnik krokowy jest sprawny.

michu027 - Wto Sty 01, 2013 11:35

Wydaje mi się że najlepiej sprawdzić szczelność układu dolotowego zasłaniając/zatykając filtr powietrza :) u mnie jest tak szczelny że gdy przytkam ręką to auto gaśnie.
Pozdrawiam :)

utal - Wto Sty 01, 2013 15:30

Spróbuję zatem zatkać dopływ powietrza przed przepustnicą i zobaczę co się będzie działo. Napiszę jak będą efekty.

[ Dodano: Wto Sty 01, 2013 15:30 ]
Zrobiłem dzisiaj próbę i niestety auto nie zgasło...zarówno na gazie, jak i na benzynie obroty spadają, ale silnik pracuje nadal. Zastanawiam się czy kolektor się nie rozszczelnił. W sb będę go wymieniał i zobaczę czy jest jakaś poprawa.

michu027 - Wto Sty 01, 2013 17:13

No to już chyba wiadomo co jest przyczyną szarpania :) Trzeba to uszczelnić i gdy dalej będzie szarpać to coś pomyślimy, ale myślę że uszczelnienie pomoże :)
utal - Sob Sty 05, 2013 15:16

Dzisiaj wymieniłem kolektor ssący (oczywiście zamontowałem nową uszczelkę) oraz zmieniłem przepustnicę , ponownie na plastikową. Wszystko poskręcałem, posprawdzałem i po odpaleniu dalej szarpie silnikiem. W dodatku na plastikowej przepustnicy jest słabsza reakcja na gaz..:/
Tak jak pisałeś, ponownie zrobiłem test z zatkaniem przepustnicy i dalej auto nie gaśnie...Dopiero gdy zatka się otwór(znajdujący się w przepustnicy) idący do silnika krokowego auto przygasa i po paru sekundach całkiem gaśnie.

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co może byc przyczyną szarpania auta??

marcin333 - Nie Sty 06, 2013 17:11

Jak zatkasz otwor od krokowca to poprawna reakcja bo on reguluje wolne obroty.

Czujnik polożenia przepustnicy, czujnik temperatury do kompa i luz na kole rozrządu to ostatnie może zapłon pływać lub być opóźniony, lub czujnik podciśnienia.
Odłącz filtr z węglem aktywnym i zaślep otwór w tym miejscu w przepustnicy.

Możliwe też ciśnienie paliwa i wtryski jak dzieje się to na benzynie, a na gazie ok

utal - Nie Sty 06, 2013 21:10

Listwa wtryskowa została wymieniona na inną i efekt jest ten sam;/. Czujnik temp do kompa sprawdzałem dziś i przy ok 50st wskazywał 0,74kohm (czy jest to odczyt dobry dla tej temperatury). Co do czujnika położenia przepustnicy to również wymieniłem go na inny i nie było widać żadnej poprawy. Elektromagnes w filtrze węglowym działa, bo przy nagrzanym silniku słychać jak pracuje, natomiast spróbuję zaślepić otwór w przepustnicy i sprawdzę co się będzie działo...
Zastanawiam się czy słaba kompresja na którymś z cylindrów nie powoduje szarpnięć. W środę będę mierzył kompresję i zobaczymy jakie będą rezultaty...tylko czy to może aż w takim stopniu wpływać na pracę silnika ??

Co do czujnika podciśnienia w komputerze to nie znam się na tyle db na elektronice, żeby bawić w jego rozbieranie i ew zamianę :-|

Adrian - Nie Sty 06, 2013 21:16

Czyściłeś ten zielony czujnik temperatury powietrza zamontowany w kolektorze ssącym?
utal - Nie Sty 06, 2013 21:28

Nie czyściłem, ale przełożyłem go wraz z nowym kolektorem. Był w o wiele lepszym stanie niżeli stary. A co do ew czyszczenia, to wystarczy go przemć benzyną ekstrakcyjną, czy użyć jakiegoś specjalnego środka??
Adrian - Nie Sty 06, 2013 21:30

Benzyna wystarczy.

Widzę, że nie sprawdzałeś cewki. Może trzeba pójść tą drogą?

utal - Nie Sty 06, 2013 21:39

Faktycznie, cewka nie była sprawdzana, ale z tego co mi wiadomo, to przy niesprawnej cewce byłby problemy z rozruchem, a ja takich nie mam. No chyba, że spadki napięcia powodują to, że nie za każdym razem idzie iskra na świecę.
A tak przy okazji, to czy jest jakiś sposób na spr cewki bez jej zastępowania inną??

Adrian - Nie Sty 06, 2013 21:43

Domowymi metodami raczej się nie da. Trzeba podmienić na jakąś pasującą.
utal - Nie Sty 06, 2013 21:55

Najpierw sprawdzę czujnik powietrza w kolektorze i czujnik położenia przepustnicy, a w międzyczasie zamówię cewkę i dam znać jakie będą rezultaty :-)
michu027 - Nie Sty 06, 2013 22:08

a przypadkiem do kolektora ssacego nie ma wejścia odmy?
Adrian - Nie Sty 06, 2013 22:13

utal,
Resetowałeś ustawienia TPSa po wymianie na inny?

utal - Nie Sty 06, 2013 22:54

Resetowałem krokowca, ale TPS nie..??Czy nie jest to przypadkiem ta sama procedura??
Adrian - Nie Sty 06, 2013 22:56

Krokowca się nie resetuję, tylko TPS. :wink:
utal - Wto Sty 08, 2013 19:13

Dzięki Adrian za słuszną uwagę w kwestii TPS-a;-)

PS Ten tydzień będzie sądny dla mojego roverka...

[ Dodano: Pon Sty 07, 2013 21:44 ]
Z rzeczy, które udało mi się dzisiaj sprawdzić, to czujnik położenia przepustnicy(podmieniłem na inny) oraz wyczyszczenie czujnika powietrza w kolektorze. Niestety nie widać żadnej poprawy :cry:

Pozostało mi tylko sprawdzenie cewki (czekam na inną) oraz spr kompresji...

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 19:13 ]
Kompresja również sprawdzona i żaden z cylindrów nie odbiega znacząco od normy (od 9,8 do 10,2). Ostatnia deska ratunku w podmianie cewki, a jeżeli to nic nie da to nie mam już dalej pomysłów... :sad:

kamilos2521 - Sro Sty 09, 2013 11:28

witam
Odłącz kabelek czujnik co idzie do czujnika oparów
Jak miałem podobny problem mechanik odłączył czujnik i już 1,5 roku jak ręką odjął a wcześniej wymieniłem pół osprzętu silnika i nic
Pozdrawiam

MultecFSO - Sro Sty 09, 2013 13:08

Kompresja nominalna dla silnika serii K to ok. 14MPa. Sprężanie rzędu 10 i poniżej nie świadczy dobrze o jego stanie. :mad:
To do czego porównywałeś swoje wyniki to STOPIEŃ sprężania, a on dla tego silnika wynosi 10.5:1.

utal - Pon Sty 14, 2013 20:38

kamilos2521 wtyczkę z pochłaniacza oparów w pierwszej kolejności odpiąłem i nie było widać żadnej poprawy, także ten problem wyeliminowałem;-)

MultecFSO jeżeli kompresja była by tak mała w stosunku do tego co piszesz, to miałbym spadek mocy i znacze ilości oleju silnik by spalał. Ja natomiast nie odczuwam braku mocy ani nie widzę żeby olej znikał w strasznych ilościach.

Myślę, że jednak jest to wina elektryki (cewki) bo nie zawsze jest db spalana dawka paliwa i dlatego te szarpanie. Przekonam się dopiero jak podmienię ją na nową;-)

[ Dodano: Pon Sty 14, 2013 20:38 ]
Wymieniłem cewkę i kable zapłonowe (jednak miały przebicie), ale niestety kolejny raz nic to nie dało. Doszedł nowy objaw, a mianowicie kiedy zjechałem z autostrady i po przejechaniu ok 1 km (jechałem na benzynie, bo na gazie strasznie szarpało) do jechałem do przejazdu kolejowego, gdzie trzeba było wyhamować, auto zgasło:/... teraz to już sam nie wiem, ale nie są to objawy charakterystyczne dla silnika krokowego??

michu027 - Pon Sty 14, 2013 22:32

A może najprościej, regulacja zapłonu + rozrządu? Możliwe że coś się mogło przestawić i dlatego silnik nie pracuje jak powinien.
utal - Wto Sty 15, 2013 08:09

Rozrząd był wymieniany w lato przy okazji robienia głowicy i od tego czasu było wszystko ok. Wątpię w to żeby się rozrząd przestawił, bo auto pali na dotyk, ale dla pewności jeszcze raz sprawdzę i ustawię całość.
Adrian - Wto Sty 15, 2013 09:06

A pozostałe elementy układu zapłonowego (chodzi mi głównie o kopułkę i palec) to tylko sprawdzałeś czy je wymieniłeś?
leszczu - Wto Sty 15, 2013 12:01

utal napisał/a:
gdzie trzeba było wyhamować, auto zgasło:/... teraz to już sam nie wiem, ale nie są to objawy charakterystyczne dla silnika krokowego??

Własnie silniczek krokowy odpowiada za obroty jałowe silnika. :wink:

utal - Pią Sty 18, 2013 09:59

Problem rozwiązany, okazało się że nowy palec z eps-a był do d... . Po zmianie na stary auto zaczęło normalnie pracować na benzynie, natomiast na gazie dalej szarpie, ale to pewnie kwestia regulacji albo któryś ze wtrysków jest już na wykończeniu.

Dzięki Wszystkim za pomoc;-)