|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] Wymiana rozrządu
jrdarus1 - Pią Sty 04, 2013 22:52 Temat postu: [MG ZR 160] Wymiana rozrządu Witam zakupiłem dziś rozrząd do mojego VVC i w niedziele chciał bym się zabrać za wymianę. Czy ma ktoś jakieś doświadczenie w tym? co trzeba dokładnie odkręcić pomijając oczywiście obudowę na co zwracać szczególną uwagę? czy ten pasek krótki się po-prostu zsunie czy coś trzeba poluzować? odkręcać łapę silnika? koło pasowe? czy trudno jest to zrobić gdy silnik jest w budzie? proszę o porady, a najlepiej instrukcję krok po kroku.
Dziękuję i Pozdrawiam
Kozik - Sob Sty 05, 2013 19:05
jrdarus1 napisał/a: | czy ten pasek krótki się po-prostu zsunie czy coś trzeba poluzować? |
pasowałoby ściągnąć koła żeby założyć pasek
jrdarus1 napisał/a: | odkręcać łapę silnika? |
odkręcić
jrdarus1 napisał/a: | czy trudno jest to zrobić gdy silnik jest w budzie? |
da radę, robiłem to już parę razy bez wyciągania silnika
ściągasz koło prawe i pod nadkolem masz super dojście
jrdarus1 napisał/a: | na co zwracać szczególną uwagę? |
po ustawieniu rozrządu sprawdzić czy z jednej i z drugiej strony jest na znakach, najlepiej przyłożyć linijkę i zobaczyć z większej odległości czy znaki się pokrywają
jrdarus1 napisał/a: | Witam zakupiłem dziś rozrząd do mojego VVC i w niedziele chciał bym się zabrać za wymianę. |
jeśli robiłeś to już w jakimś aucie to dasz radę, "to nie prom kosmiczny" (cyt. Markzo)
jrdarus1 - Sob Sty 05, 2013 19:29
Kozik, dziękuję za zainteresowanie, na pewno te parę rad mi usprawni pracę.
Pozdrawiam
kondzio508 - Sob Sty 05, 2013 20:31
jrdarus1,
Rada jedna i najwazniejsza Nie rob tego w niedziele , bo niedzielna praca w g.... sie obraca , i mowie to bo sam sie o tym nie raz przekonlem co do rozrzadu to trzeba tez podczas dokrecania napinacza pilonowac zeby nie przestawil sie znak napinacza , trzeba caly czas imbusem trzymac w odpowiedniej pozycji i napinacz dokrecic 25 NM .
jrdarus1 - Sob Sty 05, 2013 20:41
Tylko w niedziele mam możliwość dzień jak co dzień nie ma co się bać
Ps według instrukcji napinacz 45NM
leszczu - Nie Sty 06, 2013 12:27
jrdarus1 napisał/a: | Ps według instrukcji napinacz 45NM |
Nie wiem czy robi to jakąś różnice, ale twój schemat jest od starszego VVC z manualnym napinaczem. Teraz masz automatyczny, gdzie instrukcja podaje 25 nm.
jrdarus1 - Nie Sty 06, 2013 19:43
Rozrząd wymieniony wszystko obyło się bez komplikacji śmiga jak należy. Dzięki za zainteresowanie.
Pozdrawiam
czort - Nie Sty 06, 2013 19:55
jrdarus1 napisał/a: | Rozrząd wymieniony wszystko obyło się bez komplikacji śmiga jak należy. Dzięki za zainteresowanie. |
Ile Ci ta wymiana zajeła czasu? Samemu wymieniałeś?
jrdarus1 - Nie Sty 06, 2013 20:14
Wymieniałem z dziewczyny ojcem który jest mechanikiem bez pośpiechu zajęło nam to jakieś 3 godzinki najwięcej pieprzenia było z obudową dolną słabe dojście do śrubek konieczność odsuwania, odkręcania napinacza paska klinowego, co chwile podnoszenie i opuszczanie silnika, czyszczenie wszystkiego itp.
Gonia - Sro Sty 09, 2013 19:57
leszczu napisał/a: | jrdarus1 napisał/a: | Ps według instrukcji napinacz 45NM |
Nie wiem czy robi to jakąś różnice, ale twój schemat jest od starszego VVC z manualnym napinaczem. Teraz masz automatyczny, gdzie instrukcja podaje 25 nm. |
W VVC nie ma automatycznego napinacza.
browar24 - Sro Kwi 08, 2015 19:28
Witam, jet ktoś w stanie mi powiedzieć, na ile wiarygodny i dobry jest niżej przedstawiony filmik wymiany rozrządu w mg zr 160?
https://www.youtube.com/watch?v=1Qn8ljQKZxA
Czy gdzieś jeszcze z tyłu nie ma drugiego paska ?
Pozdrawiam
smolar121 - Sro Kwi 08, 2015 21:32
filmik dobry, tylko kto wyjmuje silnik zeby zmienić sam rozrząd na filmie jest łatwo bo nie masz problemu z dojściem, tylko ja w swoim zr 160 miałem napinacz manualny i tyle. no i oczywiście masz z drugiej strony silnika krótki pasek od wałków
browar24 - Czw Kwi 09, 2015 11:09
Doskonale o tym wiem, że jeśli silnik jest w aucie to dostęp jest dużo gorszy.
Czym najlepiej zablokować rozrząd? Macie jakiś sprawdzony domowy sposób Chodzi i te specjalistyczne blokady, które wsuwa się między koła.
|
|