Zobacz temat - [r75] Uszkodzone sprzęgło sprężarki klimy. Ciągłe buczenie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75] Uszkodzone sprzęgło sprężarki klimy. Ciągłe buczenie

Jarcun - Sob Sty 12, 2013 08:45
Temat postu: [r75] Uszkodzone sprzęgło sprężarki klimy. Ciągłe buczenie
Witam wszystkich. !! ! poruszam stary ale po ostatnim zdarzeniu wydaje się błędny temat, który dotyczy wielu z nas.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39471
Wyżej mowa o wspomaganiu, jednak ostatnio stwierdzam ze to najprawdopodobniej sprężarka klimatyzacji......
Jadąc z kolega po auto na postoju nie wiem jakim cudem wyłączone miałem ECON czyli chodziła sprężarka a ja mam problem z wentylatorem ( chociaż od voyagera jest już przygotowany tylko nie chce sie w zime) po jakim czasie słyszę cholerne obciążenie silnika a po chwili dym spod maski!!!!!! okazało si że sprężarka zbiła takie ciśnienie że przypaliło mi pasek wieloklinowy. podczas włączania sprężarki zaraz po zdarzeniu aż gdzieś tam iskry się pojawiły.......
do czego zmierzam.....
Po tym niemiłym zdarzeniu te dziwne dźwięki, szumy , brzęczenie o którym pisaliśmy w w/w temacie po prostu znikły. CISZA :)
Ale teraz zagadka. Wymieniłem pasek. Nasmarowałem łożyska napinacza przy okazji wymieniłem wahacz. Zapalam!! BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZYYYYYYY. no ręce mi opadły. Powrót tego wstrętnego dzwięku. Dacie wiare..... Czy na sprzęgle sprężarki jest jakieś łożysko??? czy ma tam co się zatrzeć?? (pomijająć samą sprężarke)...Ja patrzyłem od spodu ale przeszkadza mi ta mała chłodniczka która przykręcona jest do misy.... Szkoda mi wyciągać bo miałem nabijaną klime a i sprężarka w lato chodzi jak żyletka...Mój roverek jest wypieszczony i gdybym sie pozbył tego dźwięku to już w ogóle poezja...
Dodam tylko że po rozgrzaniu silnika i przejechaniu kilkunastu KM dzwięk ten troche słabnie....
Pozdrawiam Panów ekspertów którzy pomogli mi nieraż........ DO usłyszenia

mirekbuk120 - Sob Sty 12, 2013 18:59

U mnie na przepalonym silniku wentylatora, klimatyzacja również wydawała dziwne dźwięki. Jednak nie miały one charakteru ciągłego. Tzn. pojawiał się, dało się wyczuć silne obciążenie silnika, po czym ustawał i po chwili znów to samo. Z tego co wyczytałem to klima ma jakiś zawór bezpieczeństwa więc dziwny wydaje mi się twój przypadek
Jarcun napisał/a:
po jakim czasie słyszę cholerne obciążenie silnika a po chwili dym spod maski!!!!!! okazało si że sprężarka zbiła takie ciśnienie że przypaliło mi pasek wieloklinowy. podczas włączania sprężarki zaraz po zdarzeniu aż gdzieś tam iskry się pojawiły.......
. Natomiast jeśli nie masz nadal sprawnego wentylatora to zrozumiałe że klima wydaje takie dzwięki-za duże ciśnienie w układzie.
Ps. ja też mam silnik od voyagera

automechanik - Sob Sty 12, 2013 21:00

Jest łożysko i może się zatrzeć choć pracuje tylko gdy sprężarka jest wyłączona.Natomiast zatarcie sreżarki w momencie włącenia klimatyzacji skutkuje spaleniem paska wieloklinowego. Przy włączonej klimatyzacji łożysko stoi napędzana jest sprężarka.
Wczasie obsługi paska wieloklinowego nalezy sprawdzić wszystkie podzespoły napędzane paskiem jak również rolki prowadzące i napinające. Nie rozumiem
jak można nasmarować napinacz (kryte łożysko zestałym zapasem smaru) skoro już hałasuje to smarowanie mu już nie pomoże. Większość łożysk krytych ze stałym zapasem smaru ( uszkodzonych) wycisza się po nagrzaniu,choć nie do końca, dlatego użytkownicy jeżdżą czekając nie wiem na CO?

Jarcun - Sob Sty 12, 2013 21:01

tak tylko na ECON też buczy....
automechanik - Sob Sty 12, 2013 21:16

Dlatego napisałem, że należy sprawdzić wszystkie podzespoły, które są przeciez łozyskowane, jak również łozyska napinaczy i rolek zwrotnych.
I nie będę tu piśał o konkretnym silniku bo dotyczy to wszystkich.

[ Dodano: Sob Sty 12, 2013 21:16 ]
Przez długi czas hałasowało mi łożysko napinacza, zwłaszcza przy niskich temperaturach, po nagrzaniu dżwięk, właśnie takie buczenie zanikał. To sytuacja z zeszłego zimowego okresu, wymieniłem kompletny napinacz z łożyskiem no i niestety pojawił się podobny dżwięk tym razem z alternatora.
Dlatego powtarzam wszystko co jest napędzane i przenosi napęd od paska musi być sprawne.

Jarcun - Nie Sty 13, 2013 21:20

Dzięki. Ciężko to wysłuchać tym bardziej że dźwięk pochodzi z góry 90 % powiedziało by że to pompa wspomagania...
jak wyjaśnić to że po tym zatarciu dźwięk znikł...??? to znaczy że te podzespoły były tak nagrzane że łożysko nie wydawało dźwięków???
to ma jakiś sens bo ja nie miałem łożyska krytego tylko taką duuuuuuuża plasikową zaślepkę na napinaczu paska wieloklinowego....

automechanik - Pon Sty 14, 2013 09:39

Zaślepka zasłania tylko śrubę, którą jest przykręcona rolka napinacza.
Łożysko jest w rolce.