|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Chcę kupić ROVERka - [ MG ZS 180 ] opinię na temat kupna, awaryjności
Berry - Nie Sty 13, 2013 21:14 Temat postu: [ MG ZS 180 ] opinię na temat kupna, awaryjności Witam
Jestem na kupnie nowego autka, Przyznam że podoba mi się MG ZS z silnikiem V6, chciałbym jednak znać opinię wasza o tym samochodzie.
Zawieszenie pewnie takie jak w civicu (wahacze, stabilizatory itp), elementy napędu pewnie inne z racji innego silnika, ale przeguby, półosie są dostepne do tego auta bez problemu? znajdą się jakichś dobrych firm?
Jak z silnikiem, auto ogólnie małej masy więc silnik nie wysilony, opiszcie troche o awaryjności tej jednostki/osprzętu, jak z elektryką tego samochodu(często wcześniejsze modele mają prostrzą eletrykę, mniej awaryjną przez to), skrzynie wytrzymałe?
Czy warto...? Bo opcja inna to volvo 2.0T, no ale lubię budę civic i podoba mi się pomysł włożenia V6 przez MG do tego auta
Po zrobieniu przelotu ta maszynka może dojść do 200KM
tronsek - Nie Sty 13, 2013 21:18
Berry napisał/a: | Po zrobieniu przelotu ta maszynka może dojść do 200KM | O tym zapomnij. Zrobienie przelotu zabierze kilka KM.
Berry - Nie Sty 13, 2013 21:55
Po strojeniu przybędzie.
greg-si - Nie Sty 13, 2013 22:00
a czym to chcesz wystroić?
rafalmis1 - Nie Sty 13, 2013 22:46
np. kolega Markzo zrobił swapa z 2.5 do 2.0T i ponieważ koszty przerobienia 2.5 podobno duże, ale to najlepiej z nim porozmawiać
mzas - Nie Sty 13, 2013 23:19
Berry napisał/a: | Po strojeniu przybędzie. |
Jeżeli oczekujesz kosmicznych doznań i liczysz na jakieś dłubanie przy tym silniku to możesz się przeliczyć. Przeczytaj temat kolegi markzo na forum. Jedyna możliwość, która coś da w tym przypadku to kompresor lub swap na 2.0T ( jak finalnie postąpił markzo) .
Listę rzeczy które zrobiłem przez swój okres użytkowania masz u mnie w garażu. Ogólnie ze swojego samochodu jestem bardzo zadowolony, zarówno z osiągów jak i eksploatacji. Części zamienne dostępne bez problemu np. www.tomateam.pl .
Markzo - Nie Sty 13, 2013 23:36
Na cuda nie licz, tym bardziej na wyniki takie jak u naszych angielskich przyjaciół - czyli wolny wydech 2,5 cala, wywalić kata + stożek i ma być 200+. Przerobiłem te ich pomysły i auto miało mniej mocy niż seria. chyba ok 173KM. Dopiero po założeniu kata, oryginalnego filtra i zrobieniu porządnego dolotu zimnego powietrza auto pokazało 180KM. Potem jeszcze wrzuciłem puche i filtr z modelu ZT190 ale na hamowni nie byłem - motor wyjechał z auta a wleciało 2,0Tseries. Stroić się da na ori sterowniku (jest mapowalny) albo świniakiem (np det3). Tylko nie wiem jak to wyjdzie finansowo... Najlepiej byłoby go dmuchnąć turbem, miejsce na jedno Big Turbo jest, kolektor 6w1 idzie też zrobić. Pojawia się tylko problem CR bo ten motor jest mocno doprężony - 10,5:1. To sporawo na dmuchanie, a korby i tłoki raczej nie wyglądają jakby chciały przyjąć jakiegoś grubszego niuta. Pasowałoby go zakuć albo odprężyć kanapką. Z V6 pod maską przejeździłem ok 1,5 roku i jest to genialne auto. Usterek zero, spalanie bardzo w porządku, fun z jazdy, dźwięk itp - super. Prowadzi się fenomenalnie i jak na FWD nie ma się czego czepić. A przy sprawnych visach, cewkach itp kultura pracy silnka tez wymiata - zapaloną fajke postawisz na motorze w czasie pracy ja zeswapowalem 2,0T bo chciałem iść w większą moc. Motor w serii uturbiony, dużo mocniejsze bebechy i łatwiejsze krzesanie powera ale V6 zawsze będe miło wspominał i polecał
ADI-mistrzu - Pon Sty 14, 2013 07:34
Aby odprężyć auto to można jeszcze czoło górne tłoka frezować, pytanie tylko jak grube jest aby nie przesadzić.
kasjopea - Pon Sty 14, 2013 07:46
Berry napisał/a: | Jestem na kupnie nowego autka | cokolwiek to znaczy .
bociannielot - Pon Sty 14, 2013 10:50
Berry napisał/a: | Bo opcja inna to volvo 2.0T | a jaki dokładnie model
Berry - Pon Sty 14, 2013 12:00
-Ecu masterem
-Nie oczekuje cudu ale +25km z wydechu i dolotu tym bardziej dla silnika 2,5 V6 to nie powinien być żaden wyczyn
-model s40 165KM
Właśnie słyszałem o tym VISie że jest drogie i awaryjne, nie przyglądałem się jeszcze działaniu tego cuda
Jak się sprawuje LPG w tych autkach, macie jakieś sprawdzone zestawy?
rafalmis1 - Pon Sty 14, 2013 12:42
nie jest tak złe z VIS-ami, zregenerowałem oba za 250 zł. Dostajesz na nich gwarancję
bociannielot - Pon Sty 14, 2013 12:43
Berry napisał/a: | -model s40 165KM | bardzo dobry model, poza tym są tez 2.0 200km ale te są już gorsze i nie tolerują lpg. S40 jest chyba jednak wolniejsze od 2.5 kv6, nie mniej jednak sam trochu choruje na takie s40 i wolałbym je od mg zs .
Berry - Pon Sty 14, 2013 18:23
to dobrze z tym visem
Był fajny 2.0T ale szczypałem się z kasą, z 2003 roku za 11900 do opłat, ale poszedł.
MG w sumie tańsze i całkiem sporej mocy jak na tak nie duże autko.
Jak z tym gazem,mamy kogoś na forum z podtlenkiem?
ArO - Pon Sty 14, 2013 19:48
z lpg raczej nie ma problemu
Berry - Pon Sty 14, 2013 20:33
w jakie spalanie ma taki MG pryz spokojnej jeździe?
Jeszcze jedno bardzo istotne pytanie, bagażnik otwiera się z szybą, czy sama klapa?
Pakuje czasami nagłosnienie im więcej miejsca wtedy tym lepiej.
ADI-mistrzu - Pon Sty 14, 2013 20:41
Zależy czy kupisz wersje sedan czy HB
Berry - Pon Sty 14, 2013 20:53
Z tych na allegro ?
[0]=&a_text_i[1][1]=&a_text_i[4][0]=&a_text_i[4][1]=&a_text_i[5][0]=&a_text_i[5][1]=&a_text_i[14][0]=160&a_text_i[14][1]=&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E]mg zs
jak to poznać
Brt - Pon Sty 14, 2013 20:59
sedan
http://otomoto.pl/mg-zs-z...-C26229884.html
hatchback
http://otomoto.pl/mg-zs-2-0-td-C27079306.html
najłatwiej po lampach z tyłu
mzas - Pon Sty 14, 2013 21:13
Berry napisał/a: | w jakie spalanie ma taki MG pryz spokojnej jeździe?
Jeszcze jedno bardzo istotne pytanie, bagażnik otwiera się z szybą, czy sama klapa?
Pakuje czasami nagłosnienie im więcej miejsca wtedy tym lepiej. |
W wersji sedan bagażnik otwiera się bez szyby , w wersji hatchback otwiera się razem z szybą.
Mój egzemplarz pali około 8-8,5 l w trasie , w mieście około 12 przy spokojnej jeździe. Przy dynamicznej jeździe +3 l benzyny .
Berry - Pon Sty 14, 2013 21:17
myślałem że to będe bardziej kosmetyczne różnice, a tu tyłek całkowicie inny
To czas zacząć polowanie
PS macie gdzieś specyfikacje rozmiaru bagażnika?
rozmiar największego głośnika sub ma Wymiary (Sz x Wys x Gł) 53 cm x 61 cm x 64 cm, czy sie wciśnie w sedania do bagaznika lub chociaż na tylne siedzenie
Ciufa - Pon Sty 14, 2013 23:47
http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
Markzo - Wto Sty 15, 2013 07:53
Berry napisał/a: | Właśnie słyszałem o tym VISie że jest drogie i awaryjne, nie przyglądałem się jeszcze działaniu tego cuda |
visy można naprawić samemu, ja tak zrobiłem i chodzą spoko
Berry napisał/a: | Jak się sprawuje LPG w tych autkach, macie jakieś sprawdzone zestawy? |
w ZS nie miałem, ale taki sam silnik mamy w R75 i ma LPG od początku jak go kupiliśmy. W chwili zakupu 157kkm, teraz 235kkm (czy cos koło tego) i z gazem problemów brak. Instalka: Stag, wtryski magic jet, reduktor silver, działa to całkiem spoko
kzrr - Wto Sty 15, 2013 08:22
Tylko dobre zagazowanie V6 w ZS, to może byc prawie połowa wartości samochodu
Markzo - Wto Sty 15, 2013 08:24
kzrr napisał/a: | Tylko dobre zagazowanie V6 w ZS, to może byc prawie połowa wartości samochodu |
dobra instalacja na jeszcze lepszych komponentach niż to co mamy u siebie (np na wtryskach HANA i wydajniejszym parowniku) z strojeniem auta na hamowni i na drodze to koszt ok 3200zł. Dobry ZS to raczej nie wydatek 6k pln raczej bliżej 10k, choć i egzemplarze za 12k pozostawiają sporo dożyczenia ale to jak z każdym autem, dobre kosztuje i ciężko go znależć
kzrr - Wto Sty 15, 2013 08:30
No kilka znajomych osób które gazowały V6 płaciło po około 4200-4500. (nie wiem czy to dużo czy mało jakie podzespoły itp bo kompletnie mnie to nie interesuje) ale cena j/w. a patrząc na ceny ZS nawet gdzieś stoi jakiś za 6-7 tys, to średnio koło 10k pln trzeba dać.
bociannielot - Wto Sty 15, 2013 11:24
kzrr napisał/a: | No kilka znajomych osób które gazowały V6 płaciło po około 4200-4500. | tak to duzo jak widzisz na przykładzie MARKZO też mi się wydaje ze za zadbanego ZS-a trzeba min ok 10k dac albo i wiecej
rafalmis1 - Wto Sty 15, 2013 12:09
ja za instalacje zapłaciłem 3400, tylko dopłaciłem za inny przełącznik gazu i za miejsce tankowania, obok oryginału.
trzeba też wspomnieć o rozrządzę, że do tanich nie należy, mnie części kosztowały prawie 1300 zł, a za wymianę krzyczą nawet 1000 zł
|
|