|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [honda civic 2.0itd] gasnie na ciepłym
darek3200 - Czw Sty 24, 2013 16:13 Temat postu: [honda civic 2.0itd] gasnie na ciepłym witam prosba o rade . silnik 105 km 2.0 tdi. rano jak zimny pali bez problemu dzis podczas jazdy czyli jak ciepły to zgasł 2 razy i zeby zapalił trzeba długo krecic .dolny waz chłodnicy sie NIE nagrzewa silnik pracuje normalnie . auto mam od niedawna i pytanie ;czy przy tym silniku powinien byc obieg spowrotem do zbiorniczka wyrównawczego?
szoso - Czw Sty 24, 2013 17:44
darek3200 napisał/a: | ;czy przy tym silniku powinien byc obieg spowrotem do zbiorniczka wyrównawczego? |
to jest w każdym aucie
bizon - Czw Sty 24, 2013 18:27
to chyba sterownik pompy
michu027 - Czw Sty 24, 2013 22:14
Jak Ci zgaśnie, spróbuj odłączyć wtyczkę od czujnika temp.
Kolega miał taki problem w VW golfie 4 TDi, i coś tam na komputerze poprzestawiali magicy i było ok
Ale sprawdź czy na odpiętej wtyczce zapali lepiej na ciepłym.
darek3200 - Pią Sty 25, 2013 10:00
michu027 napisał/a: | Jak Ci zgaśnie, spróbuj odłączyć wtyczkę od czujnika temp.
Kolega miał taki problem w VW golfie 4 TDi, i coś tam na komputerze poprzestawiali magicy i było ok
Ale sprawdź czy na odpiętej wtyczce zapali lepiej na ciepłym. |
własnie na odpietym pali od kopa czyli czujnik do wymiany i termostat bo ten dolny waz sie nie nagrzewa. a płyn powinien wracac do zbiorniczka? w tym modelu ? bo wiem ze nie wkazdym przepływa
Brt - Pią Sty 25, 2013 10:26
na dolny wąż od chłodnicy to nie patrz ... ten silnik ma duży deficyt ciepła w zimie i dojście do temperatury pracy czasem trwa kilkanaście km, szczególnie jak mocno grzejesz wnetrze. Jesli silnik po nagrzaniu prawidłowo trzyma temperaturę to termostatu nie ruszaj i się nie przejmuj tym, że dolny wąż od chłodnicy do silnika masz zimny.
tronsek - Pią Sty 25, 2013 10:35
Cytat: | to chyba sterownik pompy | W tych silnikach nie ma sterownika pompy.
darek3200 - Pią Sty 25, 2013 13:59
Brt napisał/a: | na dolny wąż od chłodnicy to nie patrz ... ten silnik ma duży deficyt ciepła w zimie i dojście do temperatury pracy czasem trwa kilkanaście km, szczególnie jak mocno grzejesz wnetrze. Jesli silnik po nagrzaniu prawidłowo trzyma temperaturę to termostatu nie ruszaj i się nie przejmuj tym, że dolny wąż od chłodnicy do silnika masz zimny. |
wiec co robic jak gasnie na ciepłym ? i szybko sie nagrzewa po 3 km ma juz normalna temp a wczoraj było z -6 cały dzien to troche za szybko i ze srodkowego nawiewu gornego nie leci takie ciepłe powietrze jak z tych bocznych jak zagrzeje sie pod 1 kreske temp i zgasze go i po 10 minutacz bedzie krecił a nie zapali gdy ostygnie wskazówka opadnie to od kopa pali . porazka nie ma nigdzie komp do niego to masakra jest
bizon - Pią Sty 25, 2013 14:24
darek3200 napisał/a: | i ze srodkowego nawiewu gornego nie leci takie ciepłe powietrze jak z tych bocznych |
o tym sporo tematow bylo, naloezy wyregulowac linke
szoso - Pią Sty 25, 2013 16:35
darek3200 napisał/a: | nie ma nigdzie komp do niego to masakra jest |
spróbuj zrobić tak jak jest napisane tutaj, może uda ci się wybłyskać błędy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic921241.html
Damian_Pietras - Pią Sty 25, 2013 19:23 Temat postu: Re: [honda civic 2.0itd] gasnie na ciepłym
darek3200 napisał/a: | witam prosba o rade . silnik 105 km 2.0 tdi. rano jak zimny pali bez problemu dzis podczas jazdy czyli jak ciepły to zgasł 2 razy i zeby zapalił trzeba długo krecic .dolny waz chłodnicy sie NIE nagrzewa silnik pracuje normalnie . auto mam od niedawna i pytanie ;czy przy tym silniku powinien byc obieg spowrotem do zbiorniczka wyrównawczego? |
Obieg jest zrealizowany za pomocą czarnej plastikowej rurki ktróra poprowadzona jest wzdłuż pasa przedniego i przechodzi przez osłonę alternatora (w wersji z klimą )
Tak jak kolega powyżej podpowiedzał wybłyskaj błedy i prawdopodobnie bedzie coś wiecej wiadomo.
ps . napisz czy po zakupie coś wymienialeś (rozrząd) , miałeś wcześniej jakieś usterki
darek3200 - Pon Sty 28, 2013 12:54 Temat postu: Re: [honda civic 2.0itd] gasnie na ciepłym
Damian_Pietras napisał/a: | darek3200 napisał/a: | witam prosba o rade . silnik 105 km 2.0 tdi. rano jak zimny pali bez problemu dzis podczas jazdy czyli jak ciepły to zgasł 2 razy i zeby zapalił trzeba długo krecic .dolny waz chłodnicy sie NIE nagrzewa silnik pracuje normalnie . auto mam od niedawna i pytanie ;czy przy tym silniku powinien byc obieg spowrotem do zbiorniczka wyrównawczego? |
Obieg jest zrealizowany za pomocą czarnej plastikowej rurki ktróra poprowadzona jest wzdłuż pasa przedniego i przechodzi przez osłonę alternatora (w wersji z klimą )
Tak jak kolega powyżej podpowiedzał wybłyskaj błedy i prawdopodobnie bedzie coś wiecej wiadomo.
ps . napisz czy po zakupie coś wymienialeś (rozrząd) , miałeś wcześniej jakieś usterki |
wiec tak rorzrzad zerwany pasek podczas jazdy[ zrobiony ].1000zl]sprzegło tez robiłem i było w serwisie hondy bo po odpaleniu wchodził na 3000 obrotow i zaraz opadały nic nie zrobili samo mu przeszło. i teraz to ze gasnie i jak ciepły długo kreci .klima nie chodzi nieszczelna . i chociaz tyle ze jak na 105 koni i kombi silnik bardzo zwawy no i spalanie niskie teraz na zime 6 litra tylko .
[ Dodano: Pon Sty 28, 2013 12:54 ]
czesc a czy Mogłbys mi powiedziec czy u Ciebie przelewa zpowrotem płyn chłodniczy do zbiorniczka tym gornym wezykiem na zbiorniczku ? bo u mnie nie i nie wiem czy pompa wody nie poszla
Damian_Pietras - Pon Sty 28, 2013 22:21
jutro sprawdze
kurczak - Wto Sty 29, 2013 01:36
mam dizeka i przy tych temperaturach trzeba czasu żeby dolny przewód chłodnicy się nagrzał ,więc tu nie szukaj wady ,to normalne
Damian_Pietras - Sro Sty 30, 2013 09:55
Sprawdziłem i u mnie płyn sie nie przelewa.
darek3200 - Czw Sty 31, 2013 09:33
dobra dzieki .spróbuje wybłyskac błedy i zobacze co wyjdzie.
Damian_Pietras - Pią Lut 08, 2013 19:44
darek3200 napisał/a: | dobra dzieki .spróbuje wybłyskac błedy i zobacze co wyjdzie. |
Czy coś się wyjaśnilo
bizon - Sob Lut 09, 2013 11:34
Damian_Pietras napisał/a: | dobra dzieki .spróbuje wybłyskac błedy i zobacze co wyjdzie.
Czy coś się wyjaśnilo |
ale w temacie jest itd, w opisie tdi. w itd chyba nei idzie wyblyskac
Damian_Pietras - Sob Lut 09, 2013 11:52
bizon napisał/a: | Damian_Pietras napisał/a: | dobra dzieki .spróbuje wybłyskac błedy i zobacze co wyjdzie.
Czy coś się wyjaśnilo |
ale w temacie jest itd, w opisie tdi. w itd chyba nei idzie wyblyskac |
w hondzie jest oznaczenie ITD (pompa VP37) = rover SDI
Honda nie miała wcale tej elektronicznej pompy VP30
Zreszta sam mam ten samochód i mozna wybłyskać
bizon - Sob Lut 09, 2013 12:16
Damian_Pietras napisał/a: | w hondzie jest oznaczenie ITD (pompa VP37) = rover SDI
Honda nie miała wcale tej elektronicznej pompy VP30
|
achaaaa
Damian_Pietras - Sob Lut 09, 2013 22:02
darek3200 napisał/a: | Brt napisał/a: | na dolny wąż od chłodnicy to nie patrz ... ten silnik ma duży deficyt ciepła w zimie i dojście do temperatury pracy czasem trwa kilkanaście km, szczególnie jak mocno grzejesz wnetrze. Jesli silnik po nagrzaniu prawidłowo trzyma temperaturę to termostatu nie ruszaj i się nie przejmuj tym, że dolny wąż od chłodnicy do silnika masz zimny. |
wiec co robic jak gasnie na ciepłym ? i szybko sie nagrzewa po 3 km ma juz normalna temp a wczoraj było z -6 cały dzien to troche za szybko i ze srodkowego nawiewu gornego nie leci takie ciepłe powietrze jak z tych bocznych jak zagrzeje sie pod 1 kreske temp i zgasze go i po 10 minutacz bedzie krecił a nie zapali gdy ostygnie wskazówka opadnie to od kopa pali . porazka nie ma nigdzie komp do niego to masakra jest |
samodiagnostyka w civicu :
złaczka 5 pinowa : zwierasz pin1 (czarny kabelek) z pinem3 (kabelek zielono-czerwony)
wykaz błędów :
http://www.fotosik.pl/pok...ef676d2468.html
darek3200 - Pią Lut 22, 2013 10:50
dzieki za schematy narazie sie nic nie wyjasniło czasami zgasnie na ciepłym ale jezdze bo nic inego mu nie jest
[ Dodano: Pią Lut 22, 2013 10:50 ]
czesc a Mogłbys mi jeszcze powiedziec czy w Twojej hondzie robi sie cisnienie w zbiorniczku wyrownawczym?
|
|