Zobacz temat - [honda civic 2.0itd] gasnie na ciepłym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [honda civic 2.0itd] gasnie na ciepłym

darek3200 - Czw Sty 24, 2013 16:13
Temat postu: [honda civic 2.0itd] gasnie na ciepłym
witam prosba o rade . silnik 105 km 2.0 tdi. rano jak zimny pali bez problemu dzis podczas jazdy czyli jak ciepły to zgasł 2 razy i zeby zapalił trzeba długo krecic .dolny waz chłodnicy sie NIE nagrzewa :cry: silnik pracuje normalnie . auto mam od niedawna i pytanie ;czy przy tym silniku powinien byc obieg spowrotem do zbiorniczka wyrównawczego?
szoso - Czw Sty 24, 2013 17:44

darek3200 napisał/a:
;czy przy tym silniku powinien byc obieg spowrotem do zbiorniczka wyrównawczego?

to jest w każdym aucie

bizon - Czw Sty 24, 2013 18:27

to chyba sterownik pompy
michu027 - Czw Sty 24, 2013 22:14

Jak Ci zgaśnie, spróbuj odłączyć wtyczkę od czujnika temp.
Kolega miał taki problem w VW golfie 4 TDi, i coś tam na komputerze poprzestawiali magicy i było ok :)
Ale sprawdź czy na odpiętej wtyczce zapali lepiej na ciepłym.

darek3200 - Pią Sty 25, 2013 10:00

michu027 napisał/a:
Jak Ci zgaśnie, spróbuj odłączyć wtyczkę od czujnika temp.
Kolega miał taki problem w VW golfie 4 TDi, i coś tam na komputerze poprzestawiali magicy i było ok :)
Ale sprawdź czy na odpiętej wtyczce zapali lepiej na ciepłym.





własnie na odpietym pali od kopa czyli czujnik do wymiany i termostat bo ten dolny waz sie nie nagrzewa. a płyn powinien wracac do zbiorniczka? w tym modelu ? bo wiem ze nie wkazdym przepływa

Brt - Pią Sty 25, 2013 10:26

na dolny wąż od chłodnicy to nie patrz ... ten silnik ma duży deficyt ciepła w zimie i dojście do temperatury pracy czasem trwa kilkanaście km, szczególnie jak mocno grzejesz wnetrze. Jesli silnik po nagrzaniu prawidłowo trzyma temperaturę to termostatu nie ruszaj i się nie przejmuj tym, że dolny wąż od chłodnicy do silnika masz zimny.
tronsek - Pią Sty 25, 2013 10:35

Cytat:
to chyba sterownik pompy
W tych silnikach nie ma sterownika pompy.
darek3200 - Pią Sty 25, 2013 13:59

Brt napisał/a:
na dolny wąż od chłodnicy to nie patrz ... ten silnik ma duży deficyt ciepła w zimie i dojście do temperatury pracy czasem trwa kilkanaście km, szczególnie jak mocno grzejesz wnetrze. Jesli silnik po nagrzaniu prawidłowo trzyma temperaturę to termostatu nie ruszaj i się nie przejmuj tym, że dolny wąż od chłodnicy do silnika masz zimny.



wiec co robic jak gasnie na ciepłym ? i szybko sie nagrzewa po 3 km ma juz normalna temp a wczoraj było z -6 cały dzien to troche za szybko i ze srodkowego nawiewu gornego nie leci takie ciepłe powietrze jak z tych bocznych :cry: jak zagrzeje sie pod 1 kreske temp i zgasze go i po 10 minutacz bedzie krecił a nie zapali gdy ostygnie wskazówka opadnie to od kopa pali . porazka :evil: nie ma nigdzie komp do niego to masakra jest :mad:

bizon - Pią Sty 25, 2013 14:24

darek3200 napisał/a:
i ze srodkowego nawiewu gornego nie leci takie ciepłe powietrze jak z tych bocznych :cry:

o tym sporo tematow bylo, naloezy wyregulowac linke

szoso - Pią Sty 25, 2013 16:35

darek3200 napisał/a:
nie ma nigdzie komp do niego to masakra jest :mad:

spróbuj zrobić tak jak jest napisane tutaj, może uda ci się wybłyskać błędy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic921241.html

Damian_Pietras - Pią Sty 25, 2013 19:23
Temat postu: Re: [honda civic 2.0itd] gasnie na ciepłym
darek3200 napisał/a:
witam prosba o rade . silnik 105 km 2.0 tdi. rano jak zimny pali bez problemu dzis podczas jazdy czyli jak ciepły to zgasł 2 razy i zeby zapalił trzeba długo krecic .dolny waz chłodnicy sie NIE nagrzewa :cry: silnik pracuje normalnie . auto mam od niedawna i pytanie ;czy przy tym silniku powinien byc obieg spowrotem do zbiorniczka wyrównawczego?


Obieg jest zrealizowany za pomocą czarnej plastikowej rurki ktróra poprowadzona jest wzdłuż pasa przedniego i przechodzi przez osłonę alternatora (w wersji z klimą )

Tak jak kolega powyżej podpowiedzał wybłyskaj błedy i prawdopodobnie bedzie coś wiecej wiadomo.

ps . napisz czy po zakupie coś wymienialeś (rozrząd) , miałeś wcześniej jakieś usterki ??

darek3200 - Pon Sty 28, 2013 12:54
Temat postu: Re: [honda civic 2.0itd] gasnie na ciepłym
Damian_Pietras napisał/a:
darek3200 napisał/a:
witam prosba o rade . silnik 105 km 2.0 tdi. rano jak zimny pali bez problemu dzis podczas jazdy czyli jak ciepły to zgasł 2 razy i zeby zapalił trzeba długo krecic .dolny waz chłodnicy sie NIE nagrzewa :cry: silnik pracuje normalnie . auto mam od niedawna i pytanie ;czy przy tym silniku powinien byc obieg spowrotem do zbiorniczka wyrównawczego?


Obieg jest zrealizowany za pomocą czarnej plastikowej rurki ktróra poprowadzona jest wzdłuż pasa przedniego i przechodzi przez osłonę alternatora (w wersji z klimą )

Tak jak kolega powyżej podpowiedzał wybłyskaj błedy i prawdopodobnie bedzie coś wiecej wiadomo.

ps . napisz czy po zakupie coś wymienialeś (rozrząd) , miałeś wcześniej jakieś usterki ??





wiec tak rorzrzad zerwany pasek podczas jazdy[ zrobiony ].1000zl]sprzegło tez robiłem i było w serwisie hondy bo po odpaleniu wchodził na 3000 obrotow i zaraz opadały nic nie zrobili samo mu przeszło. i teraz to ze gasnie i jak ciepły długo kreci .klima nie chodzi nieszczelna . i chociaz tyle ze jak na 105 koni i kombi silnik bardzo zwawy :roll: no i spalanie niskie teraz na zime 6 litra tylko .

[ Dodano: Pon Sty 28, 2013 12:54 ]
czesc a czy Mogłbys mi powiedziec czy u Ciebie przelewa zpowrotem płyn chłodniczy do zbiorniczka tym gornym wezykiem na zbiorniczku ? bo u mnie nie i nie wiem czy pompa wody nie poszla :cry:

Damian_Pietras - Pon Sty 28, 2013 22:21

jutro sprawdze ;-)
kurczak - Wto Sty 29, 2013 01:36

mam dizeka i przy tych temperaturach trzeba czasu żeby dolny przewód chłodnicy się nagrzał ,więc tu nie szukaj wady ,to normalne
Damian_Pietras - Sro Sty 30, 2013 09:55

Sprawdziłem i u mnie płyn sie nie przelewa.
darek3200 - Czw Sty 31, 2013 09:33

dobra dzieki .spróbuje wybłyskac błedy i zobacze co wyjdzie.
Damian_Pietras - Pią Lut 08, 2013 19:44

darek3200 napisał/a:
dobra dzieki .spróbuje wybłyskac błedy i zobacze co wyjdzie.


Czy coś się wyjaśnilo ??

bizon - Sob Lut 09, 2013 11:34

Damian_Pietras napisał/a:
dobra dzieki .spróbuje wybłyskac błedy i zobacze co wyjdzie.


Czy coś się wyjaśnilo ??


ale w temacie jest itd, w opisie tdi. w itd chyba nei idzie wyblyskac

Damian_Pietras - Sob Lut 09, 2013 11:52

bizon napisał/a:
Damian_Pietras napisał/a:
dobra dzieki .spróbuje wybłyskac błedy i zobacze co wyjdzie.


Czy coś się wyjaśnilo ??


ale w temacie jest itd, w opisie tdi. w itd chyba nei idzie wyblyskac


w hondzie jest oznaczenie ITD (pompa VP37) = rover SDI
Honda nie miała wcale tej elektronicznej pompy VP30

Zreszta sam mam ten samochód i mozna wybłyskać

bizon - Sob Lut 09, 2013 12:16

Damian_Pietras napisał/a:
w hondzie jest oznaczenie ITD (pompa VP37) = rover SDI
Honda nie miała wcale tej elektronicznej pompy VP30

achaaaa

Damian_Pietras - Sob Lut 09, 2013 22:02

darek3200 napisał/a:
Brt napisał/a:
na dolny wąż od chłodnicy to nie patrz ... ten silnik ma duży deficyt ciepła w zimie i dojście do temperatury pracy czasem trwa kilkanaście km, szczególnie jak mocno grzejesz wnetrze. Jesli silnik po nagrzaniu prawidłowo trzyma temperaturę to termostatu nie ruszaj i się nie przejmuj tym, że dolny wąż od chłodnicy do silnika masz zimny.



wiec co robic jak gasnie na ciepłym ? i szybko sie nagrzewa po 3 km ma juz normalna temp a wczoraj było z -6 cały dzien to troche za szybko i ze srodkowego nawiewu gornego nie leci takie ciepłe powietrze jak z tych bocznych :cry: jak zagrzeje sie pod 1 kreske temp i zgasze go i po 10 minutacz bedzie krecił a nie zapali gdy ostygnie wskazówka opadnie to od kopa pali . porazka :evil: nie ma nigdzie komp do niego to masakra jest :mad:


samodiagnostyka w civicu :



złaczka 5 pinowa : zwierasz pin1 (czarny kabelek) z pinem3 (kabelek zielono-czerwony)

wykaz błędów :

http://www.fotosik.pl/pok...ef676d2468.html



darek3200 - Pią Lut 22, 2013 10:50

dzieki za schematy narazie sie nic nie wyjasniło czasami zgasnie na ciepłym ale jezdze bo nic inego mu nie jest

[ Dodano: Pią Lut 22, 2013 10:50 ]
czesc a Mogłbys mi jeszcze powiedziec czy w Twojej hondzie robi sie cisnienie w zbiorniczku wyrownawczym?