Zobacz temat - [Rover 75] Nie ma wstecznego po naprawie proszę o pomoc
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [Rover 75] Nie ma wstecznego po naprawie proszę o pomoc

juby1987 - Wto Sty 29, 2013 00:24
Temat postu: [Rover 75] Nie ma wstecznego po naprawie proszę o pomoc
Jak w temacie, brak wstecznego skrzynia Jatco.
Postaram się jak najkrócej popisać cały problem, kupiłem Rovera 75 2001r. z uszkodzoną skrzynią nie było wstecznego, byłem pewny że to wina taśmy wstecznego ale jednak się myliłem, skrzynię wyjąłem wraz z silnikiem gdyż do roboty okazały się uszczelki głowicy. korek który przekazuje ciśnienie na tłok zaciskający taśmę wstecznego był uszkodzony mechanicznie i zaklejony poxipoliną mimo to tryskał tamtędy olej po wrzuceniu wstecznego auto chciało jechać ale nie jechało, biegi do przodu chodziły bez zarzutu. Otwieram skrzynię, a tam wszystko jak nowe, napisy na tarczkach, brak śladów pracy łożysk itd. doszedłem do wniosku że wszystko przez ten korek, przy okazji zmieniłem taśmę bo oryginalne mają tą wadę że pękają, kupiłem też uszczelnienia wstecznego na tłoki koszy i wymieniłem na wszelki wypadek, wymieniłem ten korek, składam całość do kupy wymieniam filtr wlewam nowy olej odpalam, uzupełniam poziom oleju, i teraz dopiero się zaczął problem auto nadal nie ma wstecznego i wskakuje "EP" czyli tryb awaryjny, i teraz mam dylemat skrzynia złożona na perfect a nie lata. co sprawdzić bo już mnie załamuje???
Przepraszam za chaotyczny język ale mam nadzieję że zrozumiecie sens wypowiedzi.
który elektrozawór jest odpowiedzialny za wsteczny???

dzieju - Wto Sty 29, 2013 09:31

Qrde pomysle czy moge ci pomoc bo sam mialem troche przebojow rok temu .

Aktualnie mam 2 skrzynie :D , jedna prawie nowa i jedna po naprawie .

Troche przeszedlem .

U mnie przyczyna uszkadzania skrzyni byl zalany sterownik skrzyni i skrzynka bezpiecznikow nad nogami pasazera .

Zerknij tam i zobacz wtyczki po wypieciu .

Ja pomysle czy mam kogos kogo moge polecic aby ci pomogl :/

juby1987 - Wto Sty 29, 2013 09:52

Dorabiam sobie w warsztacie przy automatach dlatego wydawało mi się że dam radę bez kumpla który tym sie fachowo zajmuje a tu dupa :( kostki są wporządku kable wszystkie i bezpieczniki też, wiążki całe, podobno w tych skrzyniach kasuje się błędy ale nie chcą powiedzieć jak tylko mówią że mi to zrobią, i twierdzą że wsteczny jest załączany tu mechanicznie i że coś musiałem przeoczyć. czyli "EP" według znajomego fachowca od skrzyń jest przez brak ustawienia luzów a brak wstecznego to moja niewiedza ale to się potwierdzi jak to znowu wyjmę i zawiozę do kumpla :( jak się patrzę ile to roboty to się płakać chce:(
lece wyjmować skrzynkę :( zerkne na forum jeszcze za jakieś 30 min może ktoś na coś wpadnie.

rafalmis1 - Wto Sty 29, 2013 10:14

juby1987 napisał/a:
odpalam, uzupełniam poziom oleju


jak wymieniłeś olej ?? na pracującym silniku ?? ile wlałeś ??

w skrzyni jest śruba, znaczy się na zewnątrz skrzyni na obudowie, śrubę którą jak się odkręci, to się traci wsteczny.

zerknij tu
http://forum.roverki.eu/v...zarpie&start=20

[ Dodano: Wto Sty 29, 2013 10:14 ]
aby zresetować skrzynie, to trzeba wyjąć bezpiecznik na około 30s , tylko nie wiem który, w skrzynce bezpieczników pod maską, nie ma ich tam dużo :mrgreen:

SeniorA - Wto Sty 29, 2013 12:37

rafalmis1 napisał/a:
aby zresetować skrzynie, to trzeba wyjąć bezpiecznik na około 30s , tylko nie wiem który
F4 i na dłużej.
rafalmis1 napisał/a:
w skrzyni jest śruba,
przecież pisze , że z tym robił , wymieniał taśmę.
juby1987 - Sro Sty 30, 2013 13:19

Skrzynia była otwarta więc olej lałem od zera. Wiem że jak się wykręci śrubę od taśmy to wsteczny ginie bo tłok nie zamknie taśmy, jest to dla mnie logiczne, mniej logiczne jest dla mnie to że niektórzy tę śrubę mylą ze spustem oleju.
czy ma ktoś może cały schemat działania Jatco?? chodzi mi o schemat jak załącza się wsteczny bieg, co za niego odpowiada, chodzi o specjalistyczne dokumenty określające zasady działania tej skrzyni z tego co wiem jest to prawie nie dostępne :( Co do oleju skrzynia była pusta jedynie w sprzęgle był olej który tam zalałem sam wlałem jeszcze 6l. przez korek odpaliłem poruszałem biegami zgasiłem auto i przerwa na fajkę odpalam ruszam biegami skrzynia chodzi płynnie i cicho, wrzucam na N czekam aż złapie odpowiednią temperaturę, odkręcam śrubę przelewową sprawdzam nic nie leci dolewam jeszcze około 1l. olej poleciał, zakręcam śrubkę gaszę auto. testuje skrzynie biegi wchodzą prócz wstecznego przejechałem ze 3 m. do przodu i nagle wyświetla się EP został mi tylko 3 bieg :(
Skrzynia wyjęta jadę do kolegi od skrzyń nie chciałem u niego robić bo chciał mnie policzyć jak zwykłego klienta ale jakoś może się z nim dogadam, przecież razem często naprawiamy skrzynie może jakoś mnie bez większych kosztów wspomoże. jak będę wiedział coś to się odezwę, najgorsze jest to że wcześniej nic złego tam nie było widać może on coś zobaczy albo użyczy mi schematów których strzerze jak skarbów narodowych.

[ Dodano: Sro Sty 30, 2013 13:19 ]
A więc panowie przestroga na przyszłość skrzynia którą miałem w aucie była po generalnym tak jak mi się wydawało choć wcześniej nie byłem tego pewny. Ktoś kto robił skrzynie zgubił jedna gumkę która musi być pod sterownikiem są tam dwie uszczelki płaskie i powinna być gumka w kształcie grzybka której nie było. znajomy spojrzał i odrazu odkrył brak. w poniedziałek ma jeszcze sprawdzić całą skrzynie bo jeśli ktoś popełnił taki błąd mógł zrobić jeszcze coś innego. Brakująca gumka jest właśnie od wstecznego. I tak się właśnie kończy niepełna wiedza na temat skrzyń biegów, nawet by mi do głowy nie przyszło że tam ma być jeszcze jakieś brakujące uszczelnienie.