Zobacz temat - [R75] ROZRZĄD 2,0 V6 BENZYNA
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] ROZRZĄD 2,0 V6 BENZYNA

kirk50 - Pon Lut 04, 2013 21:36
Temat postu: [R75] ROZRZĄD 2,0 V6 BENZYNA
Witam wszystkich forumowiczów!
Po krótce napiszę historię mojego R75 - jak w temacie chodzi o rozrząd! Samochód kupiłem prawie 3 lata temu i zaryzykowałem z rozrządem nie wymieniając go po zakupie - wiadomo, koszty (chociaż poprzedni właściciel go nie wymieniał, informując mnie o tym a miał go ponad rok, samochód był sprowadzany z Niemiec gdzie również nie było wiadomo czywłaściciel z Niemiec go robił - tamten gośc kupił go z przebiegiem 150 000 a ja z przebiegiem 160 000 km)- w tej chwili samochód ma 190 000 km. Samochód był zadbany a u mnie jest jeszcze bardziej zadbany - dbam lepiej o niego niż o siebie :grin: Wszystko w nim chodzi jak w zegarku i na przestrzeni tych 3 lat wymieniłem tylko to co było ze spraw eksploatacyjnych (olej, filtry, klocki i 2 wahacze przednie a z niespodzianek tylko termostat no i że mam automat był też i wsteczny :sad: - no ale teraz automat pracuje jak nówka. Samochód jest kompletnie bezawaryjny - no ale teraz zaczyna po głowie chodzic mi ten rozrząd bo trochę się naczytałem o spustoszeniach w razie jego awarii no i zaczynam miec obawy że może już nie byc tak pięknie :o a więc będzie u mnie to pierwszy raz więc chcę zaczerpnąc waszych doświadczeń (wiem że było dużo postów na ten temat i prawie wszystko wyczytałem ale jak wiadomo aktualizacje są zawsze mile widziane :mrgreen:
Jak wiadomo finanse zawsze grają rolę ale jakośc w tym przypadku również:

Mam na uwadze dwa komplety rozrządu:

http://www.s-part.pl/rover-75,39,3.html z s-part i

http://allegro.pl/rover-7...2964020172.html z allegro

Pytania:

1. Który byście wybrali zestaw?

2. Jak wygląda jakośc pasków DAYCO (podobno szybko się rozciągają)? - może inne lepsze są GATES, CONITECH...

3. Która pompa wody jest lepsza QH (Quinton Hazell czy SKF a może jeszcze inna w zestawie z Allegro jest CONTINENTAL?)

4. Sprawa uszczelniaczy, w zestawie ich nie ma, na forum jest napisane 8 a w innych miejscach że 6 (4 uszczelniacze "czerwone tylne i 2 uszczelniacze "czarne" przednie a poza tym jest zaślepka wałka rozrządu przednia więc jest jeszcze tylnia? - wtedy było by 8 pozycji ale z zaślepkami - czy dobrze myślę?

5. No i sprawa najważniejsza jakie są koszty robocizny?

Bardzo byłbym wdzięczny gdyby też odpowiedziały osoby które już robiły rozrząd jakiś czas temu (albo już drugi raz) i jakich firm części używali no i ile ich kosztowała robocizna bo części będę kupował sam.

Jestem z Poznania (może byc również iokoloice) więc może ktoś poleci mi dobry warsztat który to zrobi naprawdę fachowo.

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam :mrgreen:

SeniorA - Pon Lut 04, 2013 22:48

DANMAR M.Nowak (PH JOWI ) Nowe Miasto n/W
http://www.roverki.pl/czc...=47&sobi2Id=142

mariusz_technik - Wto Lut 05, 2013 10:49

Też chętnie poczytam bo w najbliższym miesiącu będę też kupował rozrząd :roll:
sknerko - Wto Lut 05, 2013 10:57

kirk50, Zapytaj u Wojtka w Puszczykowie to taki nasz guru lokalny :mrgreen:
http://www.roverki.pl/czc...=47&sobi2Id=183

rafalmis1 - Wto Lut 05, 2013 12:01

kirk50 napisał/a:
Jak wygląda jakośc pasków DAYCO

na pierwszy montaż Dayco dostarcza paski
http://www.the75andztclub...&t=75282&page=2

ja osobiście kupiłem Gaytes, ale jak bym znalazł wcześniej informacje o Dayco, to bym je wziął

kirk50 napisał/a:
Która pompa wody jest lepsza QH

pompę zalecają oryginalną, ze względu na jej duże obciążenie, pompę kupiłem w landroverowy.p

l
kirk50 napisał/a:
4 uszczelniacze "czerwone tylne i 2 uszczelniacze "czarne" przednie


łącznie 6 i nic więcej
kirk50 napisał/a:
No i sprawa najważniejsza jakie są koszty robocizny?

wiem że robocizna u PH JOWI kosztuje 1000 zł
w mojej miejscowości, można rozrząd zrobić za 500 zł

kirk50 - Wto Lut 05, 2013 12:48

Sknerko: Pana Wojtka jeszcze nie pytałem bo najpierw chcę wiedziec gdzie inni robili (może też robiłeś masz ten sam silnik).
Przy okazji, wielkie dzięki za polecenie pana Wojtka z Puszczykowa :grin: mieliśmy okazję poznac się na stacji benzynowej "BP" koło PLAZA gdzie właśnie wracałem z naprawy skrzyni automatycznej i padł mi wtedy termostat a ja to łączyłem z naprawą skrzyni biegów bo stało się to w jednym czasie i dałeś mi wizytówkę Pana Wojtka z czego skorzystałem i jestem bardzo zadowolony (resztę czyli oleje, filtry wahacze...i wszysko zrobione perfect) ale nie pytałem czy robi rozrząd :cry: Pana Wojtka jak najbardziej polecam :ok:

[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 12:47 ]
R
rafalmis1: Dzięki za informację :grin:

A z pasków GATES jesteś zadowolony?

W takim razie ta oryginalna pompa wody to CONTINENTAL bo właśnie landrowerowy taką sprzedaje?

A w twoim mieście robią za 500 ale czy mahją blokady i robią to dobrze??? Robiłeś to u nich?

A ta miejscowośc to gdzie jest?

[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 12:48 ]
Przy okazji,...powiedzcie jak się pogrubia nick osoby dla której odpowiadam - bo nie wiem :mad:

sknerko - Wto Lut 05, 2013 13:23

Wojtek robi rozrząd w V6 bo robił Zukowatemu.
W moim rozrząd robił serwis w Komornikach za czasu poprzedniego właściciela.
Nick pogrubia sie zaznaczając tekst klikając na przycisk z literka B po prawej okienka szybka odpowiedź lub analogicznie w oknie odpowiedzi

rafalmis1 - Wto Lut 05, 2013 13:31

kirk50 napisał/a:
A z pasków GATES jesteś zadowolony?

czekam na założenie, w niedziele mam dzwonić kiedy oddać samochód

kirk50 napisał/a:
W takim razie ta oryginalna pompa wody to CONTINENTAL bo właśnie landrowerowy taką sprzedaje?

nie wiem, ponieważ ja zadzwoniłem i poprosiłem o oryginalny i jak dostałem paczkę, to jest pudełko MG ROVER

kirk50 napisał/a:
A w twoim mieście robią za 500 ale czy mahją blokady i robią to dobrze

nie mają blokad, ale jak będę się umawiał, to będę proponował, ze załatwię i czy nie mają nic przeciwko, oczywiście cenę będę negocjował jak będą chcieli blokady

kirk50 napisał/a:
A ta miejscowośc to gdzie jest

Podkarpacie, okolice Rzeszowa

kirk50 napisał/a:
Przy okazji,...powiedzcie jak się pogrubia nick osoby dla której odpowiadam - bo nie wiem

możesz np. kliknąć na nick osoby i automatycznie w "szybkiej odpowiedzi" pogrubi się
lub po prawej stronie w szybkiej odpowiedzi masz takie ikonki jak "B";"I";"U", zaznaczasz tekst i klikasz w "B"

a jak chcesz kogoś cytować, to zaznaczasz w jego poście tekst który chcesz cytować i po prawej stronie u góry postu zaznaczanego masz takie ikonki jak "ignoruj";"cudzysłów";"cudzysłów-cytuj" klikasz który Ci odpowiada


ps. za
-pompę wody
-napinacz hydrauliczny
-rolki INA
zapłaciłem 1050

kirk50 - Wto Lut 05, 2013 22:16

rafalmis1, no to dzięki za instrukcję :)
A bez blokad trochę bym się bał robic rozrząd, jakby nie patrzec to najważniejsza rzecz...

[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 22:16 ]
sknerko, ...też dzięki za intrukcję :)
A nie wiesz czy Wojtek używa blokady?

sknerko - Sro Lut 06, 2013 08:17

kirk50 napisał/a:
A nie wiesz czy Wojtek używa blokady?
Nie wiem ale podejrzewam, że ma a nawet jak nie ma to ma patent jak zrobić bo Zukowatemu to chyba 3 razy rozbierał i składał na 3 silnikach.
Alex_Tom - Wto Maj 19, 2015 15:10

Co myślicie o zestawie wyposażenia oryginalnego OEM, OES ?
Na allegro jest taki zestawik:
http://allegro.pl/rozrzad...5132872218.html
Można śmiało brać czy lepiej będzie jak kupię każdą część oddzielnie gdzie pompa będzie na pudełku MGRover, tak samo napinacz hydrauliczny? No i rolki INA i paski Dayco ale w tej aukcji akurat to jest.

adam_26 - Wto Maj 19, 2015 21:16

Ja kupowałem ten zestaw w sierpniu ubiegłego roku za 1300 PLN, i powiem tak tobie też go polecam ;) . Kupowałem rozrząd bezpośrednio na stronie http://s-part.pl po wcześniejszym kontakcie tel z właścicielem, brałem jeszcze inne części na kasę w sumie ponad 2000 tys pamiętam że dostałem zniżkę na ok 200zł dla klubowicza wszystkie części tak jak napisane i oryginalne. Jedyne co musisz się o pompę dopytać bo oryginalna podobno miała biały wirnik a ta nie miała. Jak byś chciał mam nawet zdjęcia części/pudełek.
cin1391 - Wto Maj 19, 2015 21:47

Jeżeli chodzi o blokady rozrządu, to mój lokalny szaman ma na to sprytny sposób.

Rozcina stary pasek nożykiem do tapet wzdłuż w połowie szerokości, po czym zdejmuje jedną połówkę. Druga połówka trzyma koła zębate, wtedy spokojnie wsuwa nowy pasek aż do połówki starego paska. Stary rozcina i zdejmuje, nowy dosuwa do końca.

Przy tej metodzie nie ma szans na przestawienie rozrządu i nie potrzeba żadnych blokad. :)

AdaskoC - Sro Maj 20, 2015 07:31

cin1391, sprytny ten Twój szaman :-)

Tylko tym sposobem ciężko zmienić pompę, napinacz, nie wspominając o uszczelniaczach walka rozrządu:-) pompę i napinacz przy pomocy drugiej osoby to jeszcze zrobi, ale to meczarnia

cin1391 - Sro Maj 20, 2015 09:50

AdaskoC napisał/a:
Tylko tym sposobem ciężko zmienić pompę, napinacz, nie wspominając o uszczelniaczach walka rozrządu:-) pompę i napinacz przy pomocy drugiej osoby to jeszcze zrobi, ale to meczarnia


Fakt, to sposób na wymianę samego paska :)

karol77787 - Nie Maj 24, 2015 14:40

Hmm. Hmm ja pamiętam ze mój mechanik przy wymianie rozrządu nie potrzebował żadnych blokad zrobił sobie jakieś samorobki w miedzy czasie wiec jak ktoś ma pojęcie to zmieni w tym aucie bez problemu a koszt z tego co pamiętam nie przekroczył 300zl za robocizny. Pozdro
Alex_Tom - Nie Maj 24, 2015 20:14

adam_26 napisał/a:
Ja kupowałem ten zestaw w sierpniu ubiegłego roku za 1300 PLN, i powiem tak tobie też go polecam ;) . Kupowałem rozrząd bezpośrednio na stronie http://s-part.pl po wcześniejszym kontakcie tel z właścicielem, brałem jeszcze inne części na kasę w sumie ponad 2000 tys pamiętam że dostałem zniżkę na ok 200zł dla klubowicza wszystkie części tak jak napisane i oryginalne. Jedyne co musisz się o pompę dopytać bo oryginalna podobno miała biały wirnik a ta nie miała. Jak byś chciał mam nawet zdjęcia części/pudełek.

Dzięki adam_26, jednak chyba kupię na landroverowy.pl bo tam znalazłem zestaw gdzie wszystko jest oryginalne a cena nie różni się znacznie od tych OEM.

Jeszcze pytanie do wszystkich. Czy tych 7 uszczelniaczy ( 1 na wale i 6 na wałkach ) wymienia się zawsze zapobiegawczo czy tylko jak się pocą ?
I jeszcze są jakieś zaślepki odpowietrzenia skrzyni korbowej - te takie wielkości zakrętek. Może je też wymienić zapobiegawczo ? Czy zostawić w spokoju ? No chyba, że coś źle przeczytałem o tych zaślepkach.

AdaskoC - Nie Maj 24, 2015 20:18

Alex_Tom napisał/a:
Jeszcze pytanie do wszystkich. Czy tych 7 uszczelniaczy ( 1 na wale i 6 na wałkach ) wymienia się zawsze zapobiegawczo czy tylko jak się pocą ?


Zapobiegawczo, żeby później rozrządu nie rozbierać jak zacznie się pocić

Alex_Tom - Wto Sty 19, 2016 19:15

Mam prośbę, może głupią.
Chodzi o to, że będę wymieniał rozrząd ale przed tym chciałbym na ten temat popatrzeć coś w Rave. Problem mam w tym, że nie mogę w ogóle zaprzyjaźnić się z tym Rave :oops: Mógłbym mnie ktoś poinstruować gdzie wejść w Rave aby dokopać się do rozrządu, np. do momentów jakimi należy dokręcać poszczególne podzespoły. Mam wydruk z Autodaty ale chciałbym sobie porównać z Rave.
Bo rozumiem, że odpalam Rave, wchodzę w Rover, dalej Technical Information, potem Rover 75 & Tourer i dalej nie wiem co w tym drzewku z lewej strony rozwinać. Przeglądałem wszystko ale o rozrządzie i momentach nic nie znalazłem. Chyba, że słabo szukam :cry:

SeniorA - Wto Sty 19, 2016 22:23

Alex_Tom napisał/a:
gdzie wejść w Rave aby dokopać się do rozrządu,
nie ma w całości opisu wymiany rozrządu , wszystko jest porozrzucane .
Alex_Tom napisał/a:
wchodzę w Rover, dalej Technical Information, potem Rover 75 & Tourer i dalej nie wiem co w tym drzewku z lewej strony rozwinać.
Workshop manual, Service procedures i tu szukać w poszczególnych procedurach.
Alex_Tom - Sro Sty 20, 2016 09:03

Już widzę jak to działa. Coś wygrzebałem. Dziękuję SeniorA.