Zobacz temat - [R 416] Zmiana Skrzyni JAKA ??? + odelzone koło
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R 416] Zmiana Skrzyni JAKA ??? + odelzone koło

RafalTBG - Wto Lut 05, 2013 23:52
Temat postu: [R 416] Zmiana Skrzyni JAKA ??? + odelzone koło
Pytanie do starszej gwardii

Od czego podejdzie skrzynia do 416 1,6 97r. Potrzebuję skrzyni z dłuższym przełożeniem bo seryjna ma za krutkie biegi. Oraz czy sprzęgło jest takie same i mocnowanie (łapy)

Między czasie przy wymianie skrzyni będę odchudzał koło zamoachowe o 30%


Skrzynię i tak będę musiał zmieniac na dniach. Mam drugą seryjną w zapasie ale wolałbym właśnie coś z dłuższym przełożeniem. Do tego skrucenie drążka zmiany biegow o 2cm ( z doswiadczenia wiem ze wystarczy :twisted: )

Z góry THX :mrgreen: za nfo

Markzo - Sro Lut 06, 2013 09:44

RafalTBG napisał/a:
Od czego podejdzie skrzynia do 416 1,6 97r. Potrzebuję skrzyni z dłuższym przełożeniem bo seryjna ma za krutkie biegi. Oraz czy sprzęgło jest takie same i mocnowanie (łapy)

ciężka sprawa, dłuzsza jest chyba z 1,8 ale to juz pg1...

RafalTBG napisał/a:
Między czasie przy wymianie skrzyni będę odchudzał koło zamoachowe o 30%

:ok:

RafalTBG napisał/a:
Skrzynię i tak będę musiał zmieniac na dniach. Mam drugą seryjną w zapasie ale wolałbym właśnie coś z dłuższym przełożeniem. Do tego skrucenie drążka zmiany biegow o 2cm ( z doswiadczenia wiem ze wystarczy )

a po co Ci dłuższa skrzynia? zamiast skracać drążek kup shorta do r65 :ok:

greg-si - Sro Lut 06, 2013 19:03

RafalTBG, jakie masz koła (średnica i dokładnie opona)
RafalTBG - Sro Lut 06, 2013 22:59

greg-si z tego co mi sie wydaje to 185/65/14 albo 185/60/14 na dzis dzien. Wiem czego chce bo nie raz zmienialem przelozeniea tylko wlasnie nie wiedzialem jak to jest w 416 1,6 czy cos podejdzie do tego samego sprzęgła, mocowania i przegubów.

zmiana z np 0,95 na 1,05 daje kolosalną różnicę

przykład opel 2,0 słynne 8zaworowe OHC po zmianie z F16 CR na F16 WR KOOOOOOOOLOOOOSALNA RÓŻNICA .

no nic pozostaje tylko odelżyć kułko i momentu sporo przybedzie za to kucyki uciekną hehe


będę zmienial jeszcze kolektor dolot na VVC z racji tego ze dawca ma nitro LPG.
Obiło mi się coś o forum że można zmienic wałki rozrządu z czegos tam i mamy 135 kucy z 112. Jest to na pewno realne tylko z jakiego pieca są te wałeczki ?? i jak sprawa z kompem czy seryjny pociągnie czy jest zamiennik pod seryjne wtyczki z innego modelu ( ten co ma te wałki)


Cytat:
a po co Ci dłuższa skrzynia? zamiast skracać drążek kup shorta do r65


zamiast tracic tyle kasy to sam to zrobie w 15 ;] i dużo prościej a efekt nawet lepszy. POLECAM

leszczu - Czw Lut 07, 2013 11:44

RafalTBG napisał/a:
Obiło mi się coś o forum że można zmienic wałki rozrządu z czegos tam i mamy 135 kucy z 112.

Tu chodzi dokładnie o motor 1.8.

greg-si - Czw Lut 07, 2013 17:38

RafalTBG napisał/a:
przykład opel 2,0 słynne 8zaworowe OHC po zmianie z F16 CR na F16 WR KOOOOOOOOLOOOOSALNA RÓŻNICA .

Konkretnie jaka?
Uważam że skrzynia w 1.4/1.6 jest bardzo ok pod względem przełożeń. Jak ją 'wydłużysz' to na niskich obrotach będzie tragedia. W serii jest nie najlepiej a jak będzie dłuższa to wogóle.

Ale właśnie, nic nie słyszałem o różnicach w przełożeniach R65. Jak już to wolałbym zaadaptować PG1, tam już coś możesz pokombinować (skrzynia z R420Si jest długa).

RafalTBG - Czw Lut 07, 2013 20:34

Cytat:
Jak ją 'wydłużysz' to na niskich obrotach będzie tragedia


własnie że nie bo po to chce odelzyc koło ( baaaardzo poprawia moment) :grin:




Cytat:
Jak już to wolałbym zaadaptować PG1, .... (skrzynia z R420Si jest długa).


wszczepiał już ktos ?? chodzi mi co z sprzęgłem ( na kole) i mocowanie z 420 czy samemu kombinacje ?

greg-si - Czw Lut 07, 2013 20:47

RafalTBG napisał/a:
własnie że nie bo po to chce odelzyc koło ( baaaardzo poprawia moment) :grin:

Wątpię byś to kołem przeskoczył. No ale tutaj akurat nie ma co gdybać bo z R65 wiele nie da się ukręcić.

RafalTBG napisał/a:
wszczepiał już ktos ?? chodzi mi co z sprzęgłem ( na kole) i mocowanie z 420 czy samemu kombinacje ?

Ja Ci tylko naświetliłem drogę. Reszty musisz sam poszukać. Tutaj na forum nie słyszałem by ktoś to robił. Przeszukaj internet może na coś trafisz.

RafalTBG - Czw Lut 07, 2013 23:15

ok temat jak narazie wyjaśniony. Jak będzie po operacji to dam znac
Pływak - Pon Lut 11, 2013 09:05

RafalTBG napisał/a:

własnie że nie bo po to chce odelzyc koło ( baaaardzo poprawia moment) :grin:

Chetnie zobacze wykres z przed i po odelzeniu z ta bardzo duza poprawa momentu :D Prawda jest taka, ze odelzone kolo zamachowe w aucie do uzytku codziennego ma wiecej wad niz zalet i to Ci napisze kazdy kto sie zna na temacie. Odsylam do roznych for tematycznych gdzie oprocz za i przeciw mozna sobie podziwiac fotki co sie dzieje gdy nieumiejetnie odelzymy seryjne kolo :D

RafalTBG - Wto Lut 12, 2013 18:54

to ma byc street killerek takze spoko wiem ocb jakie są za i przeciw. Jeśli masz jakies konkretne filmiki na myśli to podaj link z góry dzieki ;]
Pływak - Sro Lut 13, 2013 20:28

Za duży kilerek z 1.6 nie będzie chyba, ze mu turbo zapodasz w innym wypadku objedzie cię większość klekotów po czipie :P Nie mam nic konkretnego na myśli tylko kilka fotek ukazujących jak za mono odelżone i źle wyważone koło może się zachować. Na SR bodajże były fotki aut, w których koło zamachowe postanowiło się przemięscić na jednej ZTCP przebiło ściane grodziową i kawałki wleciały do srodka. Dlatego przy poważnych modach zamiast odelżac przez mocną obróbkę ubytkową gdzie osłabia się konstrukcje, stosowane są koło z lżejszych i zarazem mocniejszych materiałów + wyważanie całego układu, a nie samego koła. Ogólnie w tym seryjnym 1.6 gra nie warta świeczki gdybyś zrobił pomiar przed i po zobaczył byś, ze przyrost jeśli w ogóle będzie to minimalny i to przeważnie w górnych zakresach obrotów.