|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R 216 coupe] swap na 2.0Ti
mlody975 - Sro Lut 06, 2013 12:09 Temat postu: [R 216 coupe] swap na 2.0Ti Witam, czeka mnie wymiana silnika w swoim Roverku i mysle nad swapem na 2.0 turbo.
mam kilka pytań.
czym różnią się silniki turbo z R220 i R820? w R820 jest 180KM a w R220 200KM?
z kąd wynika różnica tych 20KM ?
kupno R220 turbo coupe jest raczej ciężkie w PL, dlatego myśle nad kupnem kompletnego 820turbo.
Powiedzcie mi czy to jest w ogole realny swap ? oprócz całego auta 820turbo co bede potrzebował ? półosie, chłodnice od 220 turbo ?
rozgladałem się za silnikiem hondy i niczego ciekawego nie widziałem, dlatego mysle o zainwestowaniu wiekszej ilości gotówki i zrobieniu mocniejszego autka.
mam dwa takie same Roverki i jednego chciałem sprzedac, ale to jest troche trudne, bo jest raczej mało zainteresowanych.. wiec mysle o przeróbce jednego na turbo.
tronsek - Sro Lut 06, 2013 13:10
mlody975 napisał/a: | Powiedzcie mi czy to jest w ogole realny swap ? | Jest realny. Kolega Pyros to zrobił. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=84789
mlody975 napisał/a: | co bede potrzebował ? półosie, chłodnice od 220 turbo ? | Wózek i przednią belkę od 220 Turbo, wiązkę.
mlody975 - Sro Lut 06, 2013 13:59
dzieki za link przeglądałem forum ale widocznie nie tam gdzie trzeba
mowisz, że bedzie potrzebny wózek, czy od wersji gti 220 bedzie pasował czy musi byc od coupe ? rozumiem że 220 coupe w wersji bez turbo tez byłby dobrym dawcą ?
a co z różnicą tych silników ? który byłby lepszy 180KM czy 200KM ?
Wojtek88 - Sro Lut 06, 2013 14:12
D16Z6 + soft turbo, nie wiem czy lepiej/gorzej finansowo ale wg mnie łatwiej
Vito_ - Sro Lut 06, 2013 15:02
Najłatwiej będzie jednak swapować z coupe:
uderz może tutaj o zestaw na swapa:
silnik + skrzynia + półosie + wiązka z kompem + belka pod silnik + łapy silnika + zegary (inny predkosciomierz o ile pamietam).
Najlepiej dogadać się na odcięcie przedniej ćwiartki ogołoconej z maski, błotników zderzaka i przywieźć sobie na lawecie
Wojtek88 napisał/a: | D16Z6 + soft turbo, nie wiem czy lepiej/gorzej finansowo ale wg mnie łatwiej |
oddradzam, to praktycznie koniec możliwości dla seryjnego silnika D16Z6, i skrzynia z D-serii nie ma szpery dodatkowo sporo mniej Nm wyjdzie jak z roverowego 2.0T z MBC
mlody975 - Sro Lut 06, 2013 15:25
Vito_, nie widze żadnego linka
Wojtek88, wiadomo, że łatwiej byłoby wpakować dserie, ale gorzej dołożyc turbo i jakoś mądze to wystroić, a 2.0T z rovera to bym tylko poprzekładał i by grało
a finansowo to chyba podobnie, albo nawet taniej wyjdzie swap na 2.0T
Wojtek88 - Sro Lut 06, 2013 15:26
Vito_ napisał/a: | Najłatwiej będzie jednak swapować z coupe:
uderz może tutaj o zestaw na swapa:
silnik + skrzynia + półosie + wiązka z kompem + belka pod silnik + łapy silnika + zegary (inny predkosciomierz o ile pamietam).
Najlepiej dogadać się na odcięcie przedniej ćwiartki ogołoconej z maski, błotników zderzaka i przywieźć sobie na lawecie
Wojtek88 napisał/a: | D16Z6 + soft turbo, nie wiem czy lepiej/gorzej finansowo ale wg mnie łatwiej |
oddradzam, to praktycznie koniec możliwości dla seryjnego silnika D16Z6, i skrzynia z D-serii nie ma szpery dodatkowo sporo mniej Nm wyjdzie jak z roverowego 2.0T z MBC |
koniec możliwości, bo 1.6, ale ponad 200 KM realne na doładowaniu takim jak seryjnie w Coupe Turbo, nie będę się rozpisywał jaką przewagę mają hondowskie silniki, po prostu części są łatwo i wszędzie dostępne, również problem ze skrzynią biegów odchodzi, pg1 jest za wiodka
Seryjny Tomcat nie dał rady (przez długą skrzynię) EG4 D16B2 (nonVtec) na soft turbo ^^
koniec wywodu
mlody975 napisał/a: | Vito_, nie widze żadnego linka
Wojtek88, wiadomo, że łatwiej byłoby wpakować dserie, ale gorzej dołożyc turbo i jakoś mądze to wystroić, a 2.0T z rovera to bym tylko poprzekładał i by grało
a finansowo to chyba podobnie, albo nawet taniej wyjdzie swap na 2.0T |
może i taniej, ja patrzę przyszłościwo, miałem tomcata, wiem ile się czeka na części, wiem ile kosztują, jaka jest eksploatacja, bardzo fajne auto, ale nie na moją kieszeń
d-seria i soft turbo to pikuś, nie zdajesz sobie sprawy ile takich/podobnych setup'ów jeździ po Polsce
Vito_ - Sro Lut 06, 2013 16:07
Wojtku siedze w Hondach od 2006 miałem ich lekko licząc 6...
Nie ma co porównywać EG D16T do seryjnego tomcata który nie dość, że nigdy nie trzyma seryjnych 200 koni na seryjnym doładowaniu to jeszcze waży 200kg więcej jak EG...
mlody975 - Sro Lut 06, 2013 16:27
i tak jestem bardziej przekonany do swapa 2.0T
wiem że jest pełno hondziarzy którzy uturbiaja d-serie, jednak wolalbym seryjne 2.0T niż dłubnięte 1,6 z doładowaniem.
Vito_,
mogłbyś podać mi ten link ?
Vito_ - Sro Lut 06, 2013 22:28
http://otomoto.pl/rover-2...-C27687123.html
Markzo - Sro Lut 06, 2013 23:01
Jesli dobrze pamietam, to Twoj tomcat Wojtku dmuchał jakieś 0,5-0,6bara. Na takim doładowaniu to faktycznie słabo jedzie. Popatrz na film jak przyśpiesza Tomcat Vito_, na 0,9b watpie, zeby 1,6 bylo lepszym wyborem, miałem, remontowałem... generalnie dość kiepski motor Tseria o wiele pancerniesza i przyjemniejsza w jezdzie na codzien - do czasu aaz wstanie turbo jedzie się pojemnoscią, a potem wiadomo
mlody975 - Czw Lut 07, 2013 08:45
Vito_, tam zaglądam codziennie, pierwszy ma panewke do zrobienia a drugi jest bez turbo..
Vito_ - Czw Lut 07, 2013 09:46
Ogłoszenie do którego dawałem Ci linka znikło, i przez to wyrzuca te dwa, był 220 Turbo na czesci, niebieski, 1500zł było za kompletny silnik, myślę, że jeszcze gościu go wrzuci
Yog-Sothoth - Czw Lut 07, 2013 10:54
Nie jest tak że R220 miał 200KM a 820 180KM bo to zależy od modelu. Obydwie 800tki które miałem to były wersje 200KM, chyba od 95r. tam było tyle mocy także takiego trzeba by szukać na Allegro.
mlody975 - Sro Lut 13, 2013 17:16
Więc tak, dzwoniłem do gościa od tego niebieskiego Rovera.
Z tego co mówił zajmuje się sprowadzaniem takich właśnie Roverów z niemiec do Polski.
powiedział że te wszystkie części ma ale drogo mnie to wszystko wyjdzie i tłumaczył mi że z 216 nie da się zrobic 220turbo. Mówił że w 220 jest inna ściana grodziowa i inna płyta podłogowa, mówił też że jak włoże do mojego auta silnik 2.0turbo to bude rozerwie na połowe bo jest za słaba.
Ogólnie mało przychylny koleś, odpuściłem.
Na weekendzie pojade oglądać 820ti, jest całkiem niedaleko i za rozsądną kase, zobaczymy co z tego bedzie, gość raczej starszy przywiózł go z włoch około 5lat temu i teraz nim nie jezdzi.
Mowił że to silnik turbo 200KM, jeśli silnik bedzie w porządku to najprawdopodobniej go wezme. tylko co z resztą części ? nie znacie jakiegoś składu z czesciami do tomcata ?
wie ktoś czy w 820 tez były skrzynie z torsenem? jeśli były to powiedzcie mi jak sprawdzić czy skrzynia ma szpere ? bo to też bardzo ważna i przydatna część przy aucie Fwd turbo.
jak sprawdzic czy turbina jeszcze pożyje ? nie miałem nigdy auta doładowanego a remont turbo na stracie to troche lipa
Pozdrawiam i czekam na Waszą nieocenioną pomoc
Markzo - Sro Lut 13, 2013 17:26
mlody975 napisał/a: | Więc tak, dzwoniłem do gościa od tego niebieskiego Rovera.
Z tego co mówił zajmuje się sprowadzaniem takich właśnie Roverów z niemiec do Polski.
powiedział że te wszystkie części ma ale drogo mnie to wszystko wyjdzie i tłumaczył mi że z 216 nie da się zrobic 220turbo. Mówił że w 220 jest inna ściana grodziowa i inna płyta podłogowa, mówił też że jak włoże do mojego auta silnik 2.0turbo to bude rozerwie na połowe bo jest za słaba. |
hahahaha dobre
mlody975 napisał/a: | wie ktoś czy w 820 tez były skrzynie z torsenem? jeśli były to powiedzcie mi jak sprawdzić czy skrzynia ma szpere ? bo to też bardzo ważna i przydatna część przy aucie Fwd turbo. |
powinny oba koła mielić, na asfalcie a drugie np na asfalcie z piaskiem;)
mlody975 napisał/a: | jak sprawdzic czy turbina jeszcze pożyje |
czy nie wali olejem w dolot bardzo, czy nie nie ma luzów na wirniku czy nie dymi na niebiesko, czy np po dluzszej jezdzie ostrej zostawisz go na posotju i czy zaczyna dymic czy nie halasuje z abardzo
mlody975 - Sro Lut 13, 2013 17:41
Markzo napisał/a: | hahahaha dobre |
po Twojej wypowiedzi mam rozumieć że to tylko jakieś bajery ?
mowił to poważnie, może jeszcze za bardzo nie znam sie na budowie 220turbo bo czytać to jedno a pogrzebać przy aucie to drugie:P ale mi sie wydawało że to bajery, mówił żebym najpierw poczytał angielskie forum i tam wszystko pisze ze sie nie da itp.. i że ludzie po przeczytaniu jakiegoś Polskiego forum do niego dzwonią i pytaja o części tak jak ja i żę się na tym wogole nie znamy itp...
ale dobra, temat jest o swapie a nie o jakimś ludku co nie chce sprzedawać innym swoich części
teraz co z tymi częściami ? najprościej byłoby kupic 220turbo, ale jak nie znajde to pokombinuje z osiemsetką.
przócz osprzętu silnika pasowałoby założyc hamulce, w 220ti są wieksze tacze czy tylko dołożyli ABS ? jeszcze coś oprócz wymienionych wczesniej czesci bedzie mi potrzebne ?
pozdrawiam
Markzo - Sro Lut 13, 2013 17:46
mlody975 napisał/a: | po Twojej wypowiedzi mam rozumieć że to tylko jakieś bajery ? |
inaczej, to są brednie
mlody975 napisał/a: | mowił to poważnie, może jeszcze za bardzo nie znam sie na budowie 220turbo bo czytać to jedno a pogrzebać przy aucie to drugie:P ale mi sie wydawało że to bajery, mówił żebym najpierw poczytał angielskie forum i tam wszystko pisze ze sie nie da itp.. i że ludzie po przeczytaniu jakiegoś Polskiego forum do niego dzwonią i pytaja o części tak jak ja i żę się na tym wogole nie znamy itp... |
wiele rzeczy się angolom nie mieści w głowach nie ma co im wierzyć, przecież na naszym forum jest taki swap 216 -> 220T
Hamulce i zawias sa takie same w 216 i 220 (262mm wentylowane z przodu i tarcze tył). Zajzyj do tematu o aucie (chyba user Pyros) tam wszystko jest
link:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=84789
mlody975 - Pon Lut 18, 2013 22:08
Wiatm, dzisiaj kupiłem Rovera 820 coupe turbo.
do auta dorzucił mi alufelgi 17' z dwiema nowymi oponami i dwiema calkiem ładnymi, mysle że sie oplacało.
silnik chodzi całkiem dobrze, zbióre ma kosmiczną wiec chyba cos z niego bedzie. wydaje mi sie ze skrzynia ma szpere bo równo ciągnie i ma dość dobrą trakcje.
auto bede rozbierał na części, także jeśli cos potrzebujecie piszcie na PW
jak bede miał chwile wystawie ogłoszenie w odpowiednim dziale.
Chciałbym się pozbyć części jak najszybciej, żebym mógł kupić reszte gratów do budowy 220turbo
Markzo - Pon Lut 18, 2013 23:21
pogratulować
ile finalnie zapłaciłeś?
mlody975 - Wto Lut 19, 2013 16:03
2000, ale mysle że felgi 17 z oponami są warte koło tysiaca, i stoi na calkiem ladnych zimówkach 16. Mam nadzieje że się zwróci
tylko że te felgi w 820 maja rozstaw 4x114 a ja mam 4x100 w 216stce, czy to prawda ?
jesli tak to szkoda bo 17 w 216 moglyby fajnie wygladac
Chłop mówił że są nowe wszystkie tarcze i klocki auto jest sprawne, ma tylko dziure w skórze i brak przeglądu.
tronsek - Wto Lut 19, 2013 16:50
mlody975 napisał/a: | w 820 maja rozstaw 4x114 a ja mam 4x100 w 216stce, czy to prawda ? | Tak, to prawda.
mlody975 - Wto Lut 19, 2013 17:12
no to troche lipa...
Wie ktoś może czy da sie przelozyc hamulce od 820 do 216? mialbym wtedy ABS nowe hamulce i zmieniony rozstaw śrub pod felgi
Jest jakaś różnica w elektronice silnika 2,0T i 2,0 bez turbo tego 136KM ? wiazka jest taka sama i tylko inny program w kompie ?
Ogólnie to mam teraz dwie opcje, albo kupie 220 bez turbo, zamienie silniki z 820t i sprzedam 820 a 220 pojdzie na dwace swapa,
albo druga opcja : sprzedam 820 na czesci i złom i jak starczy kasy to kupie 220 N/A (chyba tak sie oznacza silniki bez doładowania ) i z niego wezme reszte czesci..
jest na allegro jeden 220 tylko troche daleko 400km w jedną stronę..
kupno 3 auta jest chyba najbardziej oplacalne, ponieważ kupowanie samych części wyjdzie chyba drożej a jak bede miał auto u siebie to wyjme z jednego i włoże do drugiego i niczego nie pomyle:P
Ogólnie to wszyscy mi teraz mowią jak ogladaja moj nowy nabytek ze szkoda go na czesci bo to jeszcze calkiem dobre auto. Mi tez troche szkoda, ale chyba nie bede miał wyjscia. juz grafitowego miałem kupic na czesci a odratowałem go i teraz bede robił swapa
greg-si - Wto Lut 19, 2013 17:29
Hamulce możesz przełożyć ale tylko zaciski i klocki (przód). Tarcze musiałbyś kupić z ZR/ZS. ABS i inne pierdoły raczej nie ma szans.
Wszystko zależy jaki masz silnik turbo i jaki jest silnik N/A.
Ogólnie wiązki różnią się trochę (dodatkowe czujniki w turbo) inna wtyczka do wiązki zapewne. Ciut się przyglądałem tematowi i nie jest to P&P.
mlody975 - Wto Lut 19, 2013 19:24
Markzo napisał/a: | Hamulce i zawias sa takie same w 216 i 220 (262mm wentylowane z przodu i tarcze tył). |
w 220 NA hamulce są takie same jak 220t i 216?
w 220 NA jest ABS ?
Wiecie może czym różnią się 220t i 220 NA oprócz tego że jeden ma turbo a drugi nie ?
chodzi mi o pierdoły typu pompa paliwa, licznik zbiorniczki itp ? może to szczegóły ale nie chce, żeby poźniej sie okazało że czegoś braknie i nie bede mógł tego zdobyć.
na allegro jest jeden 220 NA http://otomoto.pl/rover-220-C26890295.html
mysle czy by go nie łyknąć, stoi dość długo, wiec mysle że da rade potargować, w sumie silnik nie musi być igła, buda też, chodzi mi o szczegóły, których brakuje w moim 216, np szyba czołowa, boczek, i inne elementy wnetrza, gdyby kupować osobno wyszłaby niezła sumka, no i graty do swapa typu zawieszenie silnika, zbiorniczki itp. jutro zadzwonie do goscia, poprosze o szczegółowe zdjęcia i spróbuje potargować, zobaczymy czy bedzie sie opłacać.
czy cena za sanki 400zł to dużo ?mi sie wydaje że troche tak, jeden gość z łodzi mi tak powiedział... a za wiążke z kompem 800-900zł
Im dłużej siedze w temacie swapa tym wiecej problemów napotykam, ale się podjąłem i nie mam zamiaru odpuszczać trzymajcie kciuki
greg-si - Wto Lut 19, 2013 19:36
Zawsze lepiej brać całe auto niż kupować wszystko oddzielnie.
Markzo miał graty z 220T i chyba była tam inna pompa paliwa.
Yog-Sothoth - Wto Lut 19, 2013 20:32
Jeszcze masz inną opcję - kupić 220 turbo z zarżniętym silnikiem i przerzucić z 820 Choć ja bym zostawił tą 820 coupe jeśli blachy są w dobrym stanie bo to świetny samochód
Poszedł PW w sprawie części.
mlody975 - Wto Lut 19, 2013 21:01
Yog-Sothoth napisał/a: | Jeszcze masz inną opcję - kupić 220 turbo z zarżniętym silnikiem i przerzucić z 820 |
wiem, też biorę to pod uwagę, z zarżniętym silnikiem stoi za 4,5k przymierzałem się do niej ale chyba to za duza kasa jak za auto z takim silnikiem..
znajdzie sie jakaś okazja to kupie. to byłaby najlepsza opcja, albo kupic jakiegoś niemca czy włocha 220ti.
Yog-Sothoth napisał/a: | Choć ja bym zostawił tą 820 coupe jeśli blachy są w dobrym stanie bo to świetny samochód |
blachy są ok, choć to chyba nie jest w ocynku jak 216 i ruda siedzi po wew stronie maski i na blotniku prawy tył, tam coś było nieudolnie naprawiane. pozatym blacha wydaje sie zdrowa, blotnike lewy przód zagięty i przytarty, błotnik lewy tył ma zagięty rant, wiecej rzeczy jak na razie nie zauważyłem, choć przyznam się, że budy zbytnio nie oglądałem, w moim przypadku im wiecej byłoby rdzy i zadrapań tym byłoby lepiej
pozatym niepodoba mi się wnętrze 820, wole środek 216 ale każdy może mieć inny gust
greg-si napisał/a: | Markzo miał graty z 220T i chyba była tam inna pompa paliwa. |
inna pompa niż w czym ?
Markzo - Sro Lut 20, 2013 08:42
mlody975 napisał/a: | Wiecie może czym różnią się 220t i 220 NA oprócz tego że jeden ma turbo a drugi nie ? |
pompą paliwa. Turbo ma dużo wydajniejszą, patrząc po rimmerbros widać, że do turbo nie podchodza pompy z innych modeli. Ja u siebie mam póki co pompę z KV6 (nie wiem, czy nie jest taka sama jak w kazdej kserii?) i daje rade, ale jezdze na w zasadzie seryjnych ustawieniach. Będe wkładał pompe z turbo jak się ociepli.
mlody975 napisał/a: | czy cena za sanki 400zł to dużo ?mi sie wydaje że troche tak, jeden gość z łodzi mi tak powiedział... a za wiążke z kompem 800-900zł |
ten gość z łodzi to zdzierca straszny, za chłodnice mi krzyknął (do coupe) chyba 400 czy 600złl... kilka gratów które dostałem w sumie za smieszne pieniądze u niego kosztowały blisko 1500zł.
mlody975 napisał/a: | Im dłużej siedze w temacie swapa tym wiecej problemów napotykam, ale się podjąłem i nie mam zamiaru odpuszczać trzymajcie kciuki |
dasz spokojnie rade, moj ZS już smiga chwile i warto - bardzo fajny motor
Vito_ - Sro Lut 20, 2013 15:57
Przecież pompe paliwka wyciągnie sobie z 820ti i przełoży
mlody975 - Sro Lut 20, 2013 21:44
Vito_ napisał/a: | Przecież pompe paliwka wyciągnie sobie z 820ti i przełoży |
Dzięki, właśnie miałem pytać czy z 820ti podpasuje
Markzo - Sro Lut 20, 2013 23:30
mlody975 napisał/a: | Vito_ napisał/a:
Przecież pompe paliwka wyciągnie sobie z 820ti i przełoży
Dzięki, właśnie miałem pytać czy z 820ti podpasuje |
a jesteście pewni? bo np dla 620Ti jest taka sama pompa jak w Kserii. Sprawdzalismy to z Gregiem ostatnio jak próbowałem dojść ładu co i jak. Patrząc po katalogach najmocniejszą pompę mam 220 Coupe Turbo.
greg-si - Czw Lut 21, 2013 14:37
Markzo, ale 820Ti nie braliśmy pod uwagę (przynajmniej ja ) Choć wątpię by limuzyna miała wydajniejszą pompkę.
Markzo - Czw Lut 21, 2013 15:06
greg-si napisał/a: | Markzo, ale 820Ti nie braliśmy pod uwagę (przynajmniej ja ) Choć wątpię by limuzyna miała wydajniejszą pompkę. |
też wątpię w wydajniejszą pompę w 8setce. Tak samo w 220CT (chyba tylko?) wystepowały tłoki Mahle i zewnętrzna chłodnica oleju
mlody975 - Czw Lut 21, 2013 18:22
czyli co ? pompa paliwa do 220CT pasuje tylko od Rovera 220CT?
wydajnością bym się nie przejmował, bo silnik zasila teraz przecieżpompa z 820Ti, raczej problem może być w zamocowaniu pompki do baku..
greg-si - Czw Lut 21, 2013 18:48
Ogarniaj mechanikę, pompkę z 820Ti sobie zostaw i jak nie da rady Twoja to wtedy podmienisz
mlody975 - Czw Lut 21, 2013 19:12
wiem, wiem, ale jak nie mam co innego do roboty to sie dopytuje, lepiej teraz na spokojnie pytać, niż później na szybko.
na razie jestem na etapie kompletowania reszty czesci.
W weekend pojade zobaczyć tego 220CT z gliwic co ma panewkę padniętą. Może bedzie coś warty.
A jeszcze wcześniej chciałbym sprzedać chociaż jednego Rovera, albo 820 albo zielonego 216, bo jak tylko mówie w domu że szukam czwartego to mama mówi że niedługo miejsca braknie na łące przed placem a dziewczyna uważa że mnie poebało i sie denerwuje jak zaczynam ten temat
AndrewS - Sob Lut 23, 2013 01:39
Yog-Sothoth napisał/a: | Poszedł PW w sprawie części. |
ooo to juz wiem kto sie pytal o podszybie, swojego sie nie chce naprawiac
w takim razie bedzie licytacja
mlody975 napisał/a: | a dziewczyna uważa że mnie poebało i sie denerwuje jak zaczynam ten temat |
bo sie nie pytasz jej, tylko kupujesz
weź postaw wszystkie obok siebie, niech sobie siądzie popatrzy i koniecznie przejedzie, potem zostaw tego którego wybierze, zapewniam ze wybierze najdłuższego
Yog-Sothoth - Sob Lut 23, 2013 11:53
Hehe nie wiem czy mówimy o tym samym, mi chodzi tylko o tą "zaślepkę" która jest przykręcona na dole przedniej szyby i zasłania mocowania, u mnie moja jest skorodowana od wewnętrznej strony.
Dokładniej - https://www.dropbox.com/s...039781193_7.jpg
greg-si - Sob Lut 23, 2013 12:17
Panowie,
Jeśli chcecie coś kupić to piszcie PW. To nie jest miejsce do tego typu rozmów.
AndrewS - Sob Lut 23, 2013 16:45
Yog tak to ten element, z tym że u mnie już sa powiedzmy dziury
greg-si napisał/a: | To nie jest miejsce do tego typu rozmów. |
Jak śmiesz upominać byłego moderatora
Moderatorzy czyńcie swoją powinność, tylko w sensie usuwania offtopowych postow, a nie nagradzania warnami
albo wypróbuje nową funkcje forum "zgłśoś moderatorowi"
Pyros - Sob Lut 23, 2013 22:59
Pompa paliwa z 216 powinna dac rade ucisgnac 2.0 turbo. Ale z max cisnieniem na listwie 3bary. Ja u siebie musialem przelozyc z powodu wiekszego turbo i musialem miec na listwie 4 bary.
Wyslalem na pw numer do siebie, w razie czego to dzwon smialo a wszystko wyjasnie.
mlody975 - Pon Lut 25, 2013 16:19
greg-si napisał/a: | Panowie,
Jeśli chcecie coś kupić to piszcie PW. To nie jest miejsce do tego typu rozmów. |
dokładnie, w sprawie części zapraszam na PW
dzieki Pyros, bede miał problem to na pewno bede dzwonił
a możesz się tutaj wypowiedzieć coś na temat poruszanych już wcześniej hamulców ? w Twoim temacie nie widziałem niczego na ten tamat.
u siebie przekładałeś hamulce z 220 CT, zostawiłeś z 216, czy zakładałeś jakiś inny komplet hebli ?
tronsek - Pon Lut 25, 2013 16:28
mlody975 napisał/a: | u siebie przekładałeś hamulce z 220 CT, zostawiłeś z 216, | W R220Coupe Turbo i R216Coupe hamulce są takie same.
mlody975 - Pon Lut 25, 2013 17:09
z tego co wiem to 220CT ma ABS a u siebie tego nie mam. czyli tarcze, zaciski i pompa sa te same i tylko pompa ABS, sterownik i czujniki w kołach są dołożone ?
tronsek - Pon Lut 25, 2013 17:40
mlody975 napisał/a: | z tego co wiem to 220CT ma ABS a u siebie tego nie mam. czyli tarcze, zaciski i pompa sa te same i tylko pompa ABS, sterownik i czujniki w kołach są dołożone ? | Zaciski i tarcze są takie same. Pompa, nie wiem. Dołożone czujniki i pierścienie ABS na przegubach, które w R220CT są inne niż w R216Coupe.
Vito_ - Sro Lut 27, 2013 10:06
http://otomoto.pl/rover-200-C28075462.html
Widziałeś go? za 2k pewnie do wzięcia Jakbym nie miał po niego 550km w jedną to pewnie bym się nim zainteresował, ale trzeba go dokładnie przebadać np kompresje silnika...
mlody975 - Pon Mar 04, 2013 17:07
widziałem,
z początku stan mnie troche odstraszał i bardziej byłem napalony na tego niebieskiego z gliwic, ale gościu nie chce za bardzo zejsc z ceny, trudno.
gadałem z chlopkiem od tego zielonego.
za sam przód, bez silnika, skrzyni, lamp, maski, blotników, zderzaka itp powiedział 800zl i w cenie jest również szyba czołowa, kompletny wydech, i jakieś tam pierdoły typu zegarek, schowek.
myslę że cena interesująca, dzis tego chłopa nie było w robocie, jutro zadzwonie, zapytam ile z silnikiem i skrzynią, jak nie bedzie jakiejś masakry to biore komplet, części silnika lub cała skrzynia może się przydać w przyszłości mnie albo komuś z forum
zobaczymy
fotki silnika z tego zielonego R :
teraz mam troche problem z wolnym czasem i nie mam auta z hakiem, musze załatwić auto, wypożyczyć jakąś lawete i pojade po części, ale chyba dopiero w przyszłym tyg, do tego czasu wyciągne silnik z 820 i bedziemy kombinować
Markzo - Pon Mar 04, 2013 18:09
co on ma w miejscu seryjnej dvki?
mlody975 - Pon Mar 04, 2013 18:27
nie wiem, fotki robił ten chłop, nie widziałem jeszcze tego auta.
dv to jest jakiś zawór upustowy ? ja go tam na zdjęciu w ogole nie widze
Markzo - Wto Mar 05, 2013 10:03
na pierwszym zdjęciu komory widać turbo, to ori T25 i ono ma wbudowany DV, to co widać na fotce z cienkim wężykiem obok wyjścia z turbo na IC. Tylko, że fabrycznie jest to element bez tych otworków a tutaj troche inaczej to wygląda, ciekawe co to ma dać, głośniejsze sapanie?
mlody975 - Wto Mar 05, 2013 16:38
szybkie pytanko:
skrzynia 220TC i 820Ti są takie same ? czy różnią się na przykład półosiami, przełożeniem ?
Vito_ - Wto Mar 05, 2013 19:28
Delikatnie inny typ dyfra Type A w 220 type B w 620/820
Type A podobno ciut bardziej spina, Type B wytrzymalszy
i delikatnie krótsze biegi są w 620/820.
Tyle można się dowiedzieć studiując fora z UK.
Ja mam seryjną skrzynię, jeździłem 220 z skrzynią z podobno 620 i generalnie ciężko zauważyć różnice.
Środkowy dyfer bez szpery, lewo Type A, prawo Type B
mlody975 - Wto Mar 05, 2013 21:51
ok , dzieki Vito_,
a półosie są takie same w tych skrzyniach ?
w roverze 820 jest całkiem inne zawieszenie od tego z 216, a 220CT ma podobno takie same jak 216.
czy półosie też muszę dokupić do tego zestawu na swapa czy podejdą od 820?
Vito_ - Wto Mar 05, 2013 23:09
Jeśli chodzi o półosie to obawiam się, że może być inny wieloklin przy wejściu w zwrotnice, ale tego pewien nie jestem, więc lepiej jakby ktoś to potwierdził...
Markzo może coś wiedzieć.
tuners - Sro Mar 06, 2013 06:10
A czy orientuje się ktoś czy torsen typ a podejdzie do pg1 z diesla freelandera ? Bo się zastanawiam czy robić z trzech skrzyń jedną
mlody975 - Sro Mar 06, 2013 08:06
Vito_ napisał/a: | może być inny wieloklin przy wejściu w zwrotnice |
właśnie o to mi chodzi, bo zwrotnice z 820 sa inne i na pewno nie spasują do 220..
a jeśli półoski są takie same to nie ma sensu kupować drugiego kompletu
tronsek - Sro Mar 06, 2013 17:33
Vito_ napisał/a: | może być inny wieloklin przy wejściu w zwrotnice | oraz długości samych półosi. R800 jest trochę szerszy od R220CT.
mlody975 - Sro Mar 06, 2013 20:47
Vito_ napisał/a: | może być inny wieloklin przy wejściu w zwrotnice |
tronsek napisał/a: | oraz długości samych półosi. R800 jest trochę szerszy od R220CT. |
może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć że półosie są inne ?
Obecnie jestem na etapie wyciągania silnika z 820
powoli wszystko demontuje i sobie patrze co gdzie i jak, prawdopodobnie jutro silnik wyskoczy z budy
dzisiejsze prace zakończyłem na wybijaniu sworznia dolnego wahacza, nie chce sie poddać menda jedna.. lewy wyszedł bez problemu, prawy za cholere nie chce sie wybić..
używam takich widełek do wybijania.
macie może jakieś swoje patenty żeby to jakoś wybić ?
w zasadzie to wszystko już mam rozłączone, wystarczy wyjąć przegub ze zwrotnicy i odkręcać sanki i inne mocowania, motor powinien pójść na dół
aha, trzeba jeszcze odkręcić kierownice od magla, jak to zrobić ? gdzie znajde śrube ? gdzieś w okolicy pedałów w środku auta czy od spodu da rade ?
przy rozbieraniu natknąłem się na takie czarne okrągłe coś:
do tego podłączone są dwa przewody, od podciśnienia?
jeden idzie do kolektora ssacego a drugi gdzieś do wnętrza auta.
Wie ktoś co to jest i do czego służy ?
tuners - Pią Mar 08, 2013 06:17
W rave niema opisu do tego?
mlody975 - Pią Mar 08, 2013 09:19
powiem szczerze ze nie szukałem
silnik wyciagniety. były małe problemy ale sie udało
spostrzezenia? : przy wyciaganiu całego zawieszenia silnika trzeba całkiem wykrecić śrubę mocującą ten wał Cardana do magla, na wałku magla z wieloklinem jest wyciecie pod śrubę, ja ją tylko poluzowalem i nie chciało mi to wyjść, odkręciłem całkiem śrubkę i wyszlo
była mała awaria podczas wyciągania silnika, brakowało z 10cm żeby motor siadł na ziemi i wyrwało mi hak z sufitu na szczęscie nic się nie stało. ciezki ten motor, hak wcześniej dawał rade przy poprzednich silnikach a tu go wyrwało i silnik spadł na ziemie, całe szczęście że juz nie było wysoko
do poniedzialku robie przerwe, później jade po auto, chyba kupie całego tego zielonego tomcata z tarnowa, chyba bardziej sie opłaca
Markzo - Pią Mar 08, 2013 09:25
wyjmowałeś ze skrzynią i osprzętem? jak ja ładowałem swojego na przyczepkę, to we 4 go podnosiliśmy i pogięliśmy rurę do której były przyczepione liny
Yog-Sothoth - Pią Mar 08, 2013 10:16
Ten zielony ma straszny kolor Jak sprzedawałem sam silnik z sedana to w trójkę go wrzucili na siedzenie kupującego, jeszcze mu się ładnie olej wylał..
tuners - Pią Mar 08, 2013 12:36
Ooo jest okazja zważyć t serie , jak masz możliwość to bys sprawdzil ile waży
mlody975 - Nie Mar 10, 2013 21:36
Markzo napisał/a: | wyjmowałeś ze skrzynią i osprzętem? |
tak, ze wszystkim, łącznie z zawieszeniem silnika i sankami
dseria hondy wisiała na nim bez problemu wiec tseria waży wiecej, zreszta widać na oko że silnik masywniejszy
Yog-Sothoth napisał/a: | Ten zielony ma straszny kolor |
kolor jak kolor, ważne zeby częsci dobre były
tuners napisał/a: | Ooo jest okazja zważyć t serie , jak masz możliwość to bys sprawdzil ile waży |
co do ważenia to może coś wymyśle, dziadek miał jakąs starą wage do ważenia chyba worków ze zbożem, powinna działać, jak ją znajde i wytrzyma ciężar to zważe.
jak coś to ze skrzynią, czy tylko silnik z osprzętem ?
Pozdrawiam, Michał
Markzo - Sro Mar 20, 2013 10:20
Szefie, nie chciałbyś się pozbyć wiązki silnikowej z 2,0T? potrzebuje jednej do pewnego projektu
Marrkus - Sro Mar 20, 2013 21:40
tuners napisał/a: | Ooo jest okazja zważyć t serie , jak masz możliwość to bys sprawdzil ile waży |
Bez kolektorów, alternatora, pompy wspomagania i sprężarki klimatyzacji około 130-140kg - ważyłem
mlody975 - Czw Mar 21, 2013 22:15
dzisiaj kupiłem tego turkusowego rovera z Tarnowa.
troche złom ale wszystkie części których potrzebuje powinny być sprawne
jutro postaram się obadać jego stan robie miejsce w garażu i zaczynam rozbierać
wyciagne co potrzebne reszta bedzie na sprzedaż a co zostanie pojdzie na złom
Pozdawiam, Michał
tuners - Pią Mar 22, 2013 05:44
Żeby reszta chociaż byla jak trzeba :-( ech
mlody975 - Pią Mar 22, 2013 11:21
mam nadzieje, bo z tą skrzynia to lipa na maksa
ale bądźmy dobrej myśli
tuners - Pią Mar 22, 2013 12:48
Nom, nie potrzebnie się tak napaliłem na tą skrzynie , będzie mi się śniła po nocach
Markzo - Pią Mar 22, 2013 18:07
Mlody odezwe się na dniach, może jeszcze jakieś graty wezme, tylko się upwenie co trzeba ta wiązka raczej na bank, moze z wiazka od wiatraków
mlody975 - Sob Mar 23, 2013 19:01
tuners, nie potrzebnie to ja sie napaliłem na tego grata masakra, ręce opadają
chyba w tym samochodzie było wszystko naprawiane za pomocą młotka, sznurka i spawarki
jestem po prostu załamany.. myślałem że już bede miał wszystkie najważniejsze części do budowy swapa a tu wychodzi na to że jeszcze dużo innych części bede potrzebował
w coupe turbo były dwa rodzaje liczników ?
w tym jest na linkę, a w 820 jest elektronicznie sterowany prędkościomierz..
czyli bede musiał dokupić jeszcze licznik ?
sprzęgło też jest na linkę a w 820 było hydrauliczne..
ehh...
tuners - Sob Mar 23, 2013 20:27
No właśnie tego się bałem że coś wiecej poza skrzynią mogło być wymienione a niestety jak widać niektórzy zamiast starać się coś ulepszyć wolą coś tanio spartolić
Markzo - Sob Mar 23, 2013 20:29
Licznik z coupe turbo powinien pasować, do skrzyni przekręcić impulsator i heja. Co tam popsutego jest? najwazniejsze to mocowania silnika, osprzet przewody itp, reszte z 800 przelozysz.
greg-si - Sob Mar 23, 2013 21:34
Sprzęgło z R200 było na lince. Od R400 jest hydraulika.
mlody975 - Nie Mar 24, 2013 21:26
Markzo napisał/a: | do skrzyni przekręcić impulsator i heja |
wydaje mi się że czujnik ze skrzyni 820 ma kawałek linki podobny jak przy 216. możę licznik podpasuje, tylko ciekawe czy nie bedzie za bardzo przekłamywał.
Markzo napisał/a: | Co tam popsutego jest? |
tak na szybko: zagięte przednie sanki, chłodnica i IC raczej w kiepskim stanie, bajzel w kablach. lutowane kabelki i nawet nie izolowane.. przewody gumowe też są miejscami łączone, najprawdopodobniej zablokowane immo i brak pilotów, zegarek nie pokazuje godziny.. tyle na szybko obczaiłem, nie mam ogrzewania w garażu a ta wiosenna pogoda troche nieciekawa..
greg-si napisał/a: | Sprzęgło z R200 było na lince. Od R400 jest hydraulika. |
mówisz o 220ct czy ogólnie o R200? w 216 jest na lince, w R400 nie wiem, w R820ti jest na hydraulice.
Markzo - Nie Mar 24, 2013 22:25
mlody975 napisał/a: | wydaje mi się że czujnik ze skrzyni 820 ma kawałek linki podobny jak przy 216. możę licznik podpasuje, tylko ciekawe czy nie bedzie za bardzo przekłamywał. |
robisz swapa do 216 mając kompletne 220CT. Więc weź linkę, licznik i jej napęd z 220 CT i po problemie.
mlody975 napisał/a: | tak na szybko: zagięte przednie sanki, chłodnica i IC raczej w kiepskim stanie, bajzel w kablach. lutowane kabelki i nawet nie izolowane.. przewody gumowe też są miejscami łączone, najprawdopodobniej zablokowane immo i brak pilotów, zegarek nie pokazuje godziny.. tyle na szybko obczaiłem, nie mam ogrzewania w garażu a ta wiosenna pogoda troche nieciekawa.. |
chłodnica to kiepski temat dość droga do coupe turbo. Immo w tym modelu jest dość prosto ogarnąć, przedliftowe Ti miały immo na zasadzie podania sygnału na pin 13 w komputerze z centralki immo - ja tak mam u siebie, a całą elektronika auta jest 2002r. Poliftowe (np bez kopulki) juz chyba trzeba kodowac z tego co pisali chlopaki, choc ja tego nie jestem pewien. Wiec prawdopodobnie wpięcie się pod Twoją centralkę z 216 załatwi sprawę.
mlody975 napisał/a: | mówisz o 220ct czy ogólnie o R200? w 216 jest na lince, w R400 nie wiem, w R820ti jest na hydraulice. |
220 CT miało sprzęgło na linkę tak jak hondowskie 1,6 - także tu pewnie tylko kwestia dopasowania linki od Coupe Turbo.
mlody975 - Pon Mar 25, 2013 22:34
dobra Markzo, linkami bede się martił później
do świąt to chyba zdążę jedynie silnik wyjac u wyjechac tym gratem z garażu, zobaczymy.
czy 220 CT miały fabrycznie chłodnicę oleju ?
ArO - Pon Mar 25, 2013 22:41
mlody975 napisał/a: | czy 220 CT miały fabrycznie chłodnicę oleju ? |
Tak
mlody975 - Pon Mar 25, 2013 23:20
a czemu w 820ti nie mam takiej chłodnicy? przecież to takie same silniki ?
Markzo - Pon Mar 25, 2013 23:26
mlody975 napisał/a: | a czemu w 820ti nie mam takiej chłodnicy? przecież to takie same silniki ? |
niby te same, a jednak krążą ploty, że inne. Dobryziom kiedyś mi mówił, że motory z 820 mają słabsze bebechy, on rozbierał swojego i np 220 ma tłoki Mahle. Dodatkowa chłodnica oleju (swoją drogą spooora) też tylko w 220CT wystepuje masz w 820 czujnik stuku? patrząc na wiązki silnikowe też są jakieś różnice, ale najpewniej to byłoby oba motory rozebrac i wtedy patrzeć
mlody975 - Pon Mar 25, 2013 23:29
Markzo napisał/a: | czujnik stuku? | co to ?
Markzo napisał/a: | niby te same, a jednak krążą ploty, że inne | z wierzchu wygladaja podobnie
Markzo napisał/a: | ale najpewniej to byłoby oba motory rozebrac i wtedy patrzeć |
może kiedyś ktoś to zrobi i opisze na czym polegaja różnice
Yog-Sothoth - Pon Mar 25, 2013 23:47
http://www.aronline.co.uk...-800-turbo-16v/
Sądząc po tym co jest tutaj to była osobna linia 800 z turbo i ekstra bajerami, w PL nie widziałem jeszcze takiej 800tki a całkiem możliwe że w ogóle nie ma wersji z kierownicą po lewej stronie.
Markzo - Wto Mar 26, 2013 14:43
Yog-Sothoth napisał/a: | Sądząc po tym co jest tutaj to była osobna linia 800 z turbo i ekstra bajerami, w PL nie widziałem jeszcze takiej 800tki a całkiem możliwe że w ogóle nie ma wersji z kierownicą po lewej stronie. |
Ciekawe ale dwa kompy do sterowania silnikiem masakra jakaś
mlody975 - Wto Mar 26, 2013 23:09
Yog-Sothoth napisał/a: | Sądząc po tym co jest tutaj to była osobna linia 800 z turbo i ekstra bajerami, w PL nie widziałem jeszcze takiej 800tki a całkiem możliwe że w ogóle nie ma wersji z kierownicą po lewej stronie. |
może tak być, że to tylko wersja na rynek angielski, tak jak niektóre japońskie auta miały specjalne wersje tylko na rynek japoński
dzisiaj wyjąłem silnik, znaczy opusciłem go na ziemie, jutro wyjmę całkiem. poszło dość gładko.
ktoś coś mówił że trzeba wspawać mocowanie łapy silnika do budy 216, jak wyciągałem silnik to się temu trochę przyjrzałem i silnik wisi na trzech łapach, dwóch na sankach z przodu i z tyłu plus jedna w okolicy rozrządu. ta ostatnia przykręcona jest na 4 śruby do budy.
aha, jeszcze pytanko, czy sprawdzajka VIN na stronie klubowej zawsze się sprawdza ? z dwoma poprzednimi roverkami nie miałem problemu, sprawdziłem tego, wynik: nieprawidłowy numer VIN..
ogólnie wszystkie gumy od łap silnika są poobrywane.. czyli lipa, można to kupić nowe?
Pozdrawiam, Michał
Markzo - Wto Mar 26, 2013 23:15
Jak masz na myśli te takie z gumowymi wkładami, to zalej je klejem do szyb tanio i dobry efekt, mam u siebie i super sie sprawdza
mlody975 - Wto Mar 26, 2013 23:29
tak, chodzi mi o te poduszki z gumowymi wkładami.
bede z tym kombinował to podbije do Ciebie po wiecej szczegółów odnośnie naprawy poduszek, pomysł z tym klejem od razu mi sie podoba, rzuciłem okiem na allegro, to ceny od 100zł za sztuke i nie wiem czy to takie same bedą.. klej wyjdzie taniej a zaoszczędzoną kase można wrzucić w silnik
Marrkus - Sro Mar 27, 2013 22:54
Poduszki pod silnik dobryziom oddał do regeneracji i zrobił je na poliuretanie, świetne i trwałe rozwiązanie tylko kosztowne -chodź tak tańsze niż oryginalne poduchy z gumy.
Linka sprzęgła się nie przejmuj - taką samą znajdziesz w wszystkich roverach 200 i 25 z silnikiem diesla (skrzynia ta sama to i linka ta sam musi być
Nie twórzcie mitów odnośnie tych silników. Dodatkowa chłodnica w r220coupe to wynik zamontowania mniejszej, stalowej miski olejowej. W r600 i r800 miska ta jest wykonana z aluminium i jest większa - służy jako dodatkowy wymiennik ciepła i nie ma potrzeby montowania dodatkowych chłodnic. R220 ma też inny image - r600 i r800 to jednak limuzyny a coupe to coupe (r800coupe tez ma bliżej do limuzyny i się nie liczy jako coupe )
Bebechy silnika -do momentu kiedy silniki były na kopułce były też montowane tłoki mhale, ponoć w pierwszych poliftingowych (od1996) R600 i R800 też były mhale pomimo zapłonu bezrozdzielaczowego, ale to zapewne końcówki magazynowe - ponoć bardziej wytrzymałe niż później montowane AE które też "ponoć" nie były tak wytrzymałe - co ciekawe to widziałem (na forach UK - a nie osobiście) więcej zmielonych silników na tłokach mhale niż AE - może być mit ale angole wierzą i być może mają jakieś solidniejsze ku temu podstawy. Za najlepsze bebechy uważa się wnętrzności z silnika oznaczanego jako M16 (te nasze to T16) - silnik ten to przednik naszego - angole bardzo często właśnie z nich stosują tłoki tylko jeśli dobrze pamiętam należy je delikatnie podtoczyć ... ponoć też są tańsze (oczywiście w UK)
Tak wygląda M16:
Tu trochę lektury:
http://www.aronline.co.uk...m-and-t-series/
Każdy silnik T16 ma czujnik spalania sutkowego nawet te bez turbo.
Co do licznika to r200/r400 (XW) chyba wszystkie starsze (do 1995) miały napęd prędkościomierza na lince, w wyższych modelach (R400 od 1995- bliźniak civica, R600, R800) były już impulsatory , ale wydaje mi się ze impulsator da się odmontować i jest gdzie podłączyć linkę do licznika. w ostateczności liczniki z nowszego r200 (a nawet r25 lub MG ZR - z elektronicznym wyświetlaczem) i zaadaptować kawałek wiązki i impulsator imasz elektroniczny prędkościomierz - ponoć pasuje nawet licznik z MG F-a
Szkoda że tak daleko masz tego grata na rozbiórkę - łykną bym kilka gratów - głównie szkło
greg-si - Sro Mar 27, 2013 23:24
Marrkus napisał/a: | W r600 i r800 miska ta jest wykonana z aluminium i jest większa - służy jako dodatkowy wymiennik ciepła i nie ma potrzeby montowania dodatkowych chłodnic. |
Skąd masz tą informację? Wiesz w jakich granicach znajduje się temperatura oleju?
Marrkus - Czw Mar 28, 2013 11:31
Musze poszukać ale wydaje mi się że znalazłem to w instrukcji serwisowej do silnika T16
greg-si - Czw Mar 28, 2013 12:36
Marrkus, spoko. Jednak jakbyś wiedział jaka temperatura jest w silniku N/A i turbo to napisz. Przyda się na przyszłość na pewno.
Marrkus - Czw Mar 28, 2013 18:56
Niestety takich informacji nie posiadam. Ale łatwo się domyślić że nie da się jednoznacznie określić tej temp. Dużo tu zależy od dynamiki jazdy, skatowane NA będzie miało wyższą temp niż jadące po autostradzie turbo - tu nie ma termostatu regulującego temp. i trzymającego zadany zakres temp.
Ta chłodnica w r220coupe też nie jest umiejscowiona optymalnie przepływ powietrza przez nią raczej znikomy tyle że jest możliwość dorzucenia jakiegoś wentylatora, już ta wystająca miska w R600 i R800 jest bardziej narażona na chłodzenie - ale tu uwaga miska aluminiowa nie podejdzie do R220coupe (tzn. fizycznie da się zamontować ale będzie szorowała o podłoże ) dodatkowo miska metalowa ma inną uszczelkę niż aluminiowa...
Markzo - Czw Mar 28, 2013 22:24
Jesteś pewien rozmiarów misek? oglądałem oba typy na żywo i nie różniły się specjalnie wielkościa...
greg-si - Czw Mar 28, 2013 23:17
Marrkus napisał/a: | Niestety takich informacji nie posiadam. Ale łatwo się domyślić że nie da się jednoznacznie określić tej temp. Dużo tu zależy od dynamiki jazdy, skatowane NA będzie miało wyższą temp niż jadące po autostradzie turbo - tu nie ma termostatu regulującego temp. i trzymającego zadany zakres temp. |
Ale da się określić widełki.
mlody975 - Sro Kwi 03, 2013 20:40
Witam, po krótkiej przerwie świątecznej wznowiłem prace nad swapem.
Powoli staram się ogarnąć silnik z osprzętem póki mam miejsce w garażu i silnik stoi luźno.
przemieniłem wysprzęglnik, bo tak jak radziliście bede montował sprzęgło na lince, a w 820 miałem hydrauliczne.
oba mechanizmy różnią się jedynie długością i zakończeniem wałka. łożyska oporowe i wodziki są takie same.
po wymianie wodzika złożyłem skrzynie z silnikiem i zająłem się pasowaniem łap.
okazało się że wszytkie łapy są inne, wiedziałem to już wcześniej ale myślałem że wymiana samych łap załatwi sprawe.
otóż nie, łapy znajdującej się z tyłu silnika. mocowanej do tylnej belki z maglem nie można przykręcić do silnika, otwory pod śruby nie pasują
na szczęście flansza skrzyni biegów jest odkręcalna od bloku.
jest z tym trochę roboty, znów musiałem rozpołowić silnik, zdjąć sprzęgło, odkręcić zamach. flansza mocowana jest pod kołem zamachowym na cztery śruby na klucz torx.
dzisiaj skończyłem na zdjęciu flanszy, jestem troche chory i nie chcę ryzykować pogorszenia stanu zdrowia wiec dałem spokój, jutro składam wszystko do kupy.
w międzyczasie mam dwa pytania:
1. na co skręcać koło zamachowe i samą flanszę? jaki klej do gwintów polecacie? śruby w zamachu miały biały klej a flansza niebieski, nie znam się na tym bo nie jestem mechanikiem a nie chcę, żeby się to później odkręciło i narobiło dodatkowej i kosztownej roboty..
2.czy sprężynki na tarczy sprzęgła powinny mieć luz czy powinny sztywno siedzieć w tarczy?
sprzęgło 820 ma luźne sprężynki ale autem nie szarpało ani sprzęgło się nie ślizgało. tarcza z 220 wygląda na lepszą, ale tym autem nie jeździłem i nie wiem jak zachowywyało się sprzęgło...
ogólnie to byłem na siebie zły że przepłaciłem za turkusowego złoma i ze mogłem kupić połówkę bez silnika. Fakt, byłoby taniej, ale gdybym teraz musiał szukać flanszy i innych rzeczy, które na pewno się jeszcze znajdą po drodzę to byłoby ciężko. Mam nadzieję że odsprzedam niepotrzebnę części i końcowy koszt swapa się obniży
Pozdrawiam, Michał
greg-si - Sro Kwi 03, 2013 21:01
Rozumiem że dłuższa wodzik jest z hydraulicznego sprzęgła?
Ja polecam klej do gwintów loctite niebieski.
Dasz radę Powoli do przodu
AndrewS - Sro Kwi 03, 2013 21:05
Dluższe ramie stawiam na linke, bo wtedy mniejsza sila potrzebna, a wysprzeglik do krótszego ramienia, mniejszy skok, ale za to potrzebna wieksza sila
mlody975 - Sro Kwi 03, 2013 21:49
AndrewS, masz rację, na drugiej fotce prawy wałek jest od sprzęgła na linkę
greg-si - Czw Kwi 04, 2013 14:06
Chodzi nie o ramię lecz długość wodzika który wchodzi w skrzynię. Czyli górny bądź lewy.
mlody975 - Pon Kwi 08, 2013 21:51
greg-si, ok, poprzednią wypowiedź najwyraźniej źle zrozumiałem
dzis pogrzebałem troszke dłużej chociaż i tak niewiele zrobiłem.
poskładałem flansze, zamach, sprzęgło (flansze i zamach złożyłem na jakiś czerwony klej K2, nie było tego co polecałeś greg-si, a w sklepie ludek powiedział że bedzie dobry)
a wcześniej troche poczyściłem silnik, bo był taki obrzygany że aż wstyd ..
szału nie ma, miałem malować i w ogóle, ale doszedłem do wniosku że wystarczy go wyczyścić
poniżej fotka flansz dla porównania, lewa 820, prawa 220
strona sprzęgła zrobiona, zabrałem się za zmianę łapy od strony rozrządu, żeby ja zmienić muszę zdjąć pasek i kółka rozrządu, obudowa zasłania śruby łapy..
przy okazji zauważyłem, że osprzęt w tych silnikach też jest inny.., w 820 miałem klime, sprężarka jest na samym dole, nad nią pompy wspomagania i wody i u góry alternator.
w 220 klimy nie było, w miejscu sprężarki są pompy wody/wsp.
przełoże osprzęt z 220, bo po co mi sprężarka jak klimy nie bedzie? tylko zbędny balast..
jaki jest rozmiar klucza od napinacza paska ? tam jest śruba dwunastokątna, muszę kupić nasadkę, to bedzie 13, 14?
jak kupię odpowiedni klucz to jutro może skończę stronę rozrządu i skończę czyścić silnik, zostanie skrzynia i wjeżdżam do garażu 216stką.
EDIT:
temat silnika na razie zakończony. silnik umyty, łapy mniej wiecej przełożone, wiązka porobiona, zostały węże ale to jak silnik bedzie na aucie
łapa silnika od str rozrządu, wewnętrzna strona ma wrzery i była skorodowana, wszystko wyczyszczone i pociągnięte farbą powinno być ok
ku mojemu zdiwieniu silnik w środku bardzo czysty, nie ma syfu, glutów, gdzieniegdzie tylko naloty rdzy. Myślałem że bedzie gorzej, to chyba dobrze świadczy o silniku i traktowaniu przez poprzedniego właściciela
tak wygląda w środku:
Mam tylko wątpliwości co do ustawienia rozrządu.. trochę się pośpieszyłem i przed zdjęciem paska nie ustawiłem znaków na kołach...
wiem że koła rozrządu muszą być mniej wiecej w linii ( ex o in ) ( ex o in ) a koło na wale znaczkiem do góry, tylko że chyba jeden obrót wału to dwa obroty kół rozrządu i nie wiem czy w dobrą stronę wałem pokręciłem ... zobaczymy, silnik przekręciłem kilka razy, nic nie wadzi, mam nadzieję że bedzie ok
ogarne w garażu i rozbieram 216, musze pogonić też trochę gratów bo z kasą krucho...
Pozdrawiam, Mlody975
Markzo - Pon Kwi 08, 2013 22:16
Starasz się, doooobrze! rozrząd - masz znak na pompie i kołach, znaki na kołach mają byc IDEALNIE równo, ja swój od linijki ustawiałem. Tutaj przy przestawieniu o jeden ząbek silnik będzie chodził i generował seryjną moc ale nie będzie działał idealnie
mlody975 - Pon Kwi 08, 2013 22:47
idealnie ? gdzieś tu na forum czytałem że nie da sie idealnie prosto.. u mnie na pewno nie jest idealnie ..
w którą stronę ma się krecic silnik w ogóle ?
jeśli znak na kole wału jest u góry to podobno tłoki są wszystkie na równo. ale jak obróce wałem w odpowiednią stronę to powiedzmy pierwszy tłok powinien się chować czy wysuwać ?
jak ktoś wie to proszę o rade, bo teraz mam dobry dostęp i na spokojnie ustawie tak jak trzeba, a nie potem jak silnik bedzie w aucie..
Markzo napisał/a: | Starasz się, doooobrze! | staram się starać żeby było dobrze
do kolegi Pyros'a to mi jeszcze spooro brakuje ale to dopiero moj pierwszy tak poważny "projekt"
Marrkus - Wto Kwi 09, 2013 20:39
Wał najłatwiej ustawić blokując koło zamachowe poprzez dziurę w flanszy skrzyni biegów
O tak:
Polecam zapoznać się z całym tematem z którego pochodzi zdjęcie:
http://forums.mg-rover.or...ght=pg1+bearing
mlody975 - Wto Kwi 09, 2013 21:33
Marrkus,
przepatrzałem ten temat ale głownie tylko obrazki przeglądnąłem, od zawsze niemiecki w szkole... z angielskiego to mało co kojarze
mogłby ktoś powiedziec jak to jest z tym rozrządem ? w którą stone sie kreci silnik? jak znaczki są dobrze ustawione i się przekręci wałem zgodnie z jego pracą to pierwszy tłok idzie w góre czy w dół? mogłby ktoś to sprawdzić ? bylbym bardzo wdzięczny
Pozdrawiam
AndrewS - Wto Kwi 09, 2013 22:03
fotka pochodzi z http://forums.mg-rover.or...+bearing&page=6
tu na fotce, ktora pewnie widziałes, widać że napisy nie sa idealnie w lini prostej,
o ile dobrze pamietam, to wal kreci sie tak samo jak w serii K, czyli patrzac na rozrzad jak na zdjeciu wyzej, zgodnie ze wskazówkami zegara, czyli w prawo
jak pisze bzdety, to prosze o ripostę i ewentualnie warna
niestety nie wiem jak zachowuja sie przy tym tloki
mlody975 - Wto Kwi 09, 2013 22:25
u mnie wygląda to tak:
znaczki poprawiłem troche kredą żeby lepiej było widać na foto
nie wiem czy wału nie dać jeden ząbek w prawo. on ma byc centralnie miedzy kółka w środek czy pionowo do góry ? silnik troche krzywo stoi i nie wiem .. i nie wiem czy nie trzeba obrócić wału o 360o, ale żeby sie upewnić ktoś musi mi podpowiedziec jak zachowują sie tłoki przy obrocie wału
pozdrawiam
Marrkus - Wto Kwi 09, 2013 22:36
W weekend będę miał dostęp do kadłubka silnika to mogę sprawdzić jak chodzą tłoki - ale dopiero w weekend
AndrewS - Wto Kwi 09, 2013 22:37
koła wygladaja ok, polozenie walu latwo sprawdzisz wkladajac wiertlo, jak podal Ci na fotce Marrkus, poprostu w tym ustawieniu ma wejsc i zablokowac kolo zamachowe
mlody975 - Czw Kwi 11, 2013 21:41
Witam,
prace powoli się posuwają do przodu.
aktualnie 216 juz stoi w garażu, jutro powinienem skończyć wyciągać silnik
miałem skończyć to dzisiaj ale jak wróciłem z uczelni to nie było prądu i włączyli dopiero pod wieczór..
cały czas myślę o tym rozrządzie..
i według mnie jak znak na wale jest u góry to tłok powiedzmy że pójdzie do góry, jak obróce o 360stopni żeby znak był u góry to tłok też pójdzie tak samo do góry więc dzieki Marrkus, ale to sprawdzenie niewiele da.
czyli jedyny problem może robić tylko czujnik położenia wału, ale koło zamachowe ma chyba identyczne ząbki na całym obwodzie i nie ma zaznaczonego "początku"
więc dla czujnika nie ma to znaczenia.
tłoki chodzą parami, wewnętrzne i zewnętrzne, i na przemian są zapalane świece, ale o tym decyduje rozdzielacz na wałku rozrządu wiec to chyba też bez różnicy czy wał obrócę o 360stopni wzgędem wałków.
to są tylko moje domysły. jak już pisałem wcześniej nie jestem mechanikiem z zawodu tylko raczej z zamiłowania i wiele rzeczy próbuje zrozumieć na "chłopski rozum"
jeśli coś by się nie zgadzało to mnie poprawcie
Pozdrawiam, Michał
Marrkus - Sob Kwi 13, 2013 20:23
Sprawdziłem - pierwszy tłok idzie do góry gdy kręcimy wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara (kręcąc od momentu gdy wyciągnięta jest ta blokada z zdjęcia zamieszczonego w moim poprzednim poście
Ja bym na twoim miejscu się tym tak nie zamartwiał. Trzeba zablokować wał tak jak pokazałem, ustawić koła wałków rozrządu i musi działać. Informacja o nr cylindra ECU ma z czujnika zmontowanego na wałku ssącym
AndrewS - Nie Kwi 14, 2013 18:05
Marrkus napisał/a: | Informacja o nr cylindra ECU ma z czujnika zmontowanego na wałku ssącym |
hhhyy to T seria z turbiną ma taki czujnik
Marrkus - Nie Kwi 14, 2013 19:20
Silniki z kopułka miały ... później pojawiła się półsekwencja i nie był już potrzebny
mlody975 - Pon Kwi 15, 2013 20:33
Marrkus napisał/a: | później pojawiła się półsekwencja |
później to znaczy kiedy i czym to się różni ? ja mam silnik z 96 roku a drugi z 94 i kopułki są takie same.
mam takie coś:
ok, Marrkus, sprawdze ten rozrząd na zablokowanym wale, ta dziurka jest od strony przedniej łapy na flanszy sprzęgła ?
ogólnie do tej pory wybebeszyłem komore silnika i środek w dwóch autach, moim i tym turkusowym, przygotowuje się do zmiany wiązki
z tego co zdązylem obadać wiązka silnikowa 216 jest połączona z wiązką od świateł, spryskiwaczy i innych rzeczy i przy kompie rozchodzi się w strone kierowcy...
tak sobie myślę czy całej wiązki z 220ct nie podmienić.. byłoby łatwiej mniej kopania w kablach ale troszkę różni się wyposażeniem, bo ten turbo jest przedliftowy.. i w sumie nie wiem, z tym chyba zejdzie najwiecej czasu..
oprócz tego szukam spawacza z jakimś mobilnym tigiem lub magiem żeby złapać łape od rozrządu. elektrykiem tego nie złape a auto nie ma kół i jest ładnie rozkopane, szkoda roboty zeby go złożyc i pociągnąć do spawacza...
miałem sobie kupić TIG/MMA ale się z kasą nie wyrobiłem..
czy starsze ('94) 220 ct miały sterownik centralnego zamka LUCAS i centralny na pilota? jeśli tak to gdzie znajde centralkę ? w miejscu gdzie jest to w 216 nie ma tej centralki..
Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Kwi 15, 2013 21:31 ]
Marrkus napisał/a: | Sprawdziłem - pierwszy tłok idzie do góry gdy kręcimy wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara (kręcąc od momentu gdy wyciągnięta jest ta blokada z zdjęcia zamieszczonego w moim poprzednim poście |
dzięki za sprawdzenie
przerabianie wiązki ciąg dalszy...
niewiele dzis zrobiłem... miałem troche innej roboty poza tym wole sie dwa razy zastanowić niż pociąć kable a później je łączyć..
Podjąłem decyzję że całą wiązka kabinowa z 220ct wędruje do 216. zobaczymy w trakcie podmianki
Pytanie: Co z immo ?
czy w 220CT '94 był centalny z pilota czy tylko na kluczyk?
czy to jest centralka od alarmu ?
to jest przykręcone na ściance za popielniczką, jeśli tak to jest troche inna jak w 216..
Pozdrawiam, Michał
tuners - Pon Kwi 15, 2013 20:51
Popytaj gdzie wynajmują sprzęt budowlany itp. Tam można wypożyczyć na kilka dni spawarki.
mlody975 - Wto Kwi 16, 2013 09:22
dzis po szkole popjezdze i popytam
wczoraj ojciec dziewczyny tez podsunął poodbny pomysl
na kilka dni mi nie potrzebna. wystarczy godzinka
Marrkus - Wto Kwi 16, 2013 20:11
mlody975 napisał/a: | później to znaczy kiedy i czym to się różni ? |
T seria z półsekwencją nie występowała w R220 (pojawiła się na początku 1996r kiedy to coupe przeszło face lifting i zaczęli montować wyłącznie silniki k-serii)
W silnikach z kopułką na wałku wydechowym jest kopułka właśnie a na ssącym jest jest czujnik identyfikacji cylindra
Sporo na temat wyposarzenia i opcji serii 1 rovera coupe znajdziesz na stronce:
http://www.rover-coupe.co...ification-92-95
Wrzuć se w translator powinno przetłumaczyć po ludzku
mlody975 napisał/a: | ta dziurka jest od strony przedniej łapy na flanszy sprzęgła ? |
Dokładnie - dziura jest w płycie do której mocowania jest skrzynia i znajduje się w okolicy zimnej muszli turbiny
Nie wiem czemu piszesz że twój turbo jest przedliftowy? Twój 216 też. Przy okazji jaki masz pilot do centralnego zamka?? na podczerwień?
mlody975 - Wto Kwi 16, 2013 20:46
Marrkus, dzieki za wyjażnienie
Marrkus napisał/a: | Nie wiem czemu piszesz że twój turbo jest przedliftowy? Twój 216 też. |
ponieważ 220ct nie ma grila na masce i poduszki powietrznej tak jak te starsze wersje coupe.
w 216 mam poduche i ten gril na masce, dlatego myslalem ze to jest lifting.
poliftowe coupe miały jeż te okrągłe deski a wszystkie kanciaste deski są przed liftem ?
tuners napisał/a: | Popytaj gdzie wynajmują sprzęt budowlany itp. Tam można wypożyczyć na kilka dni spawarki. |
jeździłem, pytałem, szukałem... i nic.. a jeden gość w wypożyczalni powiedział że wątpi w to że w całym śląskim znajde kogoś kto wypożycza TIGa..
no nic. mam dwie opcje, jutro popróbuje, a jak nie wyjdzie to mam trzecią awaryjną, składam koła i kierownice i jade do mechanika..
[ Dodano: Wto Kwi 16, 2013 21:46 ]
Marrkus napisał/a: | Przy okazji jaki masz pilot do centralnego zamka?? na podczerwień? |
w 216 mam piloty te takie czarne 3XTA/B czy jakoś tak, te co sie tak głupio programuje
a czemu pytasz ?
AndrewS - Wto Kwi 16, 2013 20:49
mlody975 napisał/a: | trzecią awaryjną, składam koła i kierownice i jade do mechanika.. |
yyyy bez silnika jak Fred Flinston??
mlody975 - Wto Kwi 16, 2013 21:13
bez przesady
brata namówie żeby mnie pociągnął
Marrkus - Sro Kwi 17, 2013 19:52
mlody975 napisał/a: | w 216 mam piloty te takie czarne 3XTA/B czy jakoś tak, te co sie tak głupio programuje
a czemu pytasz ? |
Bo mam budę od R220coupe i tam w podsufitce jest czarna banka tak jakby do odbiornika podczerwieni
mlody975 - Pon Maj 06, 2013 21:54
w podsufitce w lampce? też to mam w 220ct, ale pilota nie dostałem...
trudno jest dorobic taki pilot? / wyciąć immo ?
EDIT:
długo nie pisałem w tym temacie bo miałem troche innych spraw i mało wolnego czasu..
tempo prac bardzo zwolniło ale cały czas jak tylko mam chwilke to siedze w garazu i kombinuje. dzisiaj przymierzylem silnik.
wszystko byłoby ok gdyby nie dosłownie pół centa...
w 220ct na lewej podłużnicy jest takie okrągłe zagłębienie pod skrzynie biegów, w 216 tego nie ma i między podłużnicami nie chce sie silnik zmieścić...
kurcze troche lipa bo znowu trzeba wyciągać silnik i rzeźbić.. nie chciałbym ciąć podłużnicy... może wystarczy ją przyklepać trochę ?
co myślicie? wyciąć kawałek z tym zagłębieniem i przespawać do 216 czy podklepać żeby zrobił się wymagany luz ?
i na koniec obrazek na który od dawna czekałem
Markzo - Pon Maj 06, 2013 21:59
weź to zmłotkuj trochę, szkoda ciąć i spawać... oj pamiętam ten widok u siebie przy swapie, gratki!
Vito_ - Wto Maj 07, 2013 12:20
Młotken i będzie dobrze
Remigiusz - Wto Maj 07, 2013 12:37
To jakim cudem oryginalnie była tam T-seria pakowana
mlody975 - Sro Maj 08, 2013 22:03
Remigiusz napisał/a: | To jakim cudem oryginalnie była tam T-seria pakowana |
według mnie ścianka grodziowa i cała buda była taka sama, ale podłużnice są inne. nie wszystkie otwory pasują. w d-serii łapy do podłużnic były zgrzewane a w t-serii jedna przykręcana a druga podłużnica ma okrągłe zagłębienie pod skrzynie...
właśnie wróciłem do domu i zaraz ide kombinować. najwyraźniej staropolskie powiedzenie ze "bez młota nie robota" znowu się sprawdziło
Edit:
wczoraj troche poklepałem tą podłużnicę.
jak się okazało zagłębienie nie jest na pół centa jak pisałem wcześniej tylko na 12mm... troche ciężko tak to zagiąć młotkiem.. blacha 2,5mm i na zgięciach.. muszę jeszcze poprawic w jednym miejscu i bedzie ok.
poniżej podłużnica 220ct
w 216 jest na gładko bez tego półkola
Remigiusz - Sro Maj 08, 2013 22:18
weź plazmę i wytnij trochę tego Zaspawaj potem blacha i git
mlody975 - Wto Maj 14, 2013 21:24
Remigiusz napisał/a: | weź plazmę i wytnij trochę tego Zaspawaj potem blacha i git |
Remigiusz, gdybym miał takie sprzęty to bym się o to nie pytał tylko bym sobie to wyciął bezproblemowo.
w garażu nawet nie mam kanału a Ty mi tu mówisz o plaźmie..
Ogólnie jest mały postęp, silnik w końcu wisi na własnych łapach. powoli podpinam wężę, przewody itp.
Zostało złożyć środek, przedni zawias, zalać płyny i bede próbował odpalać.
Wie ktoś może co zrobić żeby zdezaktywawać immo w tym silniku ?
gdzie się podłącza zasilanie paliwa a gdzie powrót? zasilanie z prawej przy przepustnicy czy odwrotnie ?
Pozdrawiam, Michał
Markzo - Sro Maj 15, 2013 06:57
mlody975 napisał/a: | gdzie się podłącza zasilanie paliwa a gdzie powrót |
zasilanie masz przy listwie paliwowej od strony przepustnicy, a powrót od strony regulatora ciśnienia paliwa idzie (regulator jest przy kol. ssącym od strony rozrządu)
mlody975 napisał/a: | Wie ktoś może co zrobić żeby zdezaktywawać immo w tym silniku ? |
tak jak Ci pisałem na PW, centralki immo sa chyba takie same w 2,0T i 1,6, jeśli u Ciebie było wszystko oki, to dałbym Twoją centralkę z Twoim pilotem, powinno być oki. To ECU które masz to to samo, co moje - czyli immo wysyła tylko sygnał na pin13 w kompie, skoro u mnie ori immo z ZS działa z 2,0T to u Ciebie to z 1,6 powinno ogarnąć sprawe. Chodzi mi o taką czarną skrzynkę montowaną nad nogami kierowcy po lewej stronie do słupka z napisem Lucas.
mlody975 - Wto Maj 21, 2013 20:37
Markzo napisał/a: | zasilanie masz przy listwie paliwowej od strony przepustnicy, a powrót od strony regulatora ciśnienia paliwa idzie (regulator jest przy kol. ssącym od strony rozrządu) |
dzięki, o taką właśnie odpowiedz mi chodziło
Markzo napisał/a: | centralki immo sa chyba takie same w 2,0T i 1,6, |
niestety nie są takie same.. w starszych 220ct czyli 94' pilot był na podczerwien z tego co wiem i centralka jest umieszczona na tylnej ściance obudowy radia/popielniczki.
w 216 jest tak jak pisałeś pod nogami kierowcy przykręcana do góry pod deską rozdzielcza.
Markzo napisał/a: | Chodzi mi o taką czarną skrzynkę montowaną nad nogami kierowcy po lewej stronie do słupka z napisem Lucas. |
dobrze wiem gdzie to jest, przy moim zielonym 216 coupe miałem już przygode z immo. auto stało pół roku nie mogłem nikogo znaleźć w okolicy z T4 a elektronicy rozkładali rece.. w końcu sam to sobie ogarnąłem za 42zł :D
Witam ponownie.
kolejny raz musze Was poprosić o pomoc..
mam mały problem z elektryką..
podłączyłem juz sobie wszystkie kabelki i po przekręceniu kluczyka zapalają się tylko dwie kontrolki: ręczny i otwarta klapa
nie wiem jak jest w 220 ale w 216 powinno sie jeszcze zapalic check engine na chwile, ciśnienie oleju i ładowanie aku.
bezpieczniki dobre. immo zablokowane.
w 216 przy zablokowanym immo nie włączała się tylko kontrolka check, olej i aku sie świeciły...
może mi ktoś powiedziec co powinno sie zapalic w działającej 220?
ma ktoś może schematy do 220 z pilotem na irde ? czyli te starsze wersje ?
w rave schemat immo jest tylko do nowszego sterownika..
wie ktoś jak ominąć immo w tym aucie ?
Markzo - Wto Maj 21, 2013 22:10
Powinien się palić olej + aku, checka w Ti nie ma... Pytałem znajomego elektryka jak robił rovera 214Si i mówił, że wystarczy do immo podpiać masę (fioletowy kabel to był u niego) ale nie wiem czy tu zadziała.
mlody975 - Pią Maj 24, 2013 16:09
Markzo napisał/a: | Powinien się palić olej + aku, checka w Ti nie ma... |
dzieki, już się palą te dwie kontrolki, miałem za słabą masę na silniku.
teraz mam chyba za dobrą po w pierwszej pozycji kluczyka te dwie lampki lekko się świecą , a na drugiej pozycji jest ok
Markzo napisał/a: | Pytałem znajomego elektryka jak robił rovera 214Si i mówił, że wystarczy do immo podpiać masę (fioletowy kabel to był u niego) ale nie wiem czy tu zadziała. |
Mógłbys go podpytac co mu to dało ? czy podanie masy na fioletowy odblokowuje immo tylko z kompa czy całkowicie ?
Według schematu dla 220ct fioletowy kabel od immo idzie od bezpiecznika czyli to jest +, jak mu podam mase na fioletowy zrobi się zwarcie
Marrkus - Pią Maj 24, 2013 20:11
mlody975 napisał/a: | Według schematu dla 220ct fioletowy kabel od immo idzie od bezpiecznika czyli to jest +, jak mu podam mase na fioletowy zrobi się zwarcie |
To nie jest takie oczywiste - jesli nie dostaje + z innego miejsca to nic się nie stanie
i wszystko będzie na zerowym potencjale...
mlody975 - Nie Cze 02, 2013 21:57
Witam,
wczoraj tj. 25.05.2013 roverek zagadał pierwszy raz po swapie :D:D
immo ogarnąłem sobie sam, a dokładniej samo sie ogarnęło coś pogmerałem kluczem w zamku kierowcy i z masą silnika, robiłem to bez przekonania byłem nastawiony na zakup zestawu startowego (kompa immo i pilota) i pyknęło, immo puściło i auto zaczęło kręcić, rozrząd był do poprawki wiec to ogarnąłem i zagadał praktycznie od pierwszego strzału :D
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
filmik w bardzo słabej jakości, mam ciemno w garazu i kręciłem na szybko, praktycznie nic nie widać ale słyhać, o to głównie chodzi, ze w końcu do mnie zagadał
jestem mega szczęśliwy, juz niedużo zostało do pierwszej przejażdżki
to by było z pozytywów, teraz to co zauważyłem niepokojącego:
1. po lekkim zagrzaniu się silnika pompa wspomagania strasznie się grzeje i zaczyna się z niej dymic nie wiem o co chodzi, zatarte łożysko? płynu weszło tylko pół bańki, czyli jakieś 0,5l i dalej nie idzie a układ był suchy;/
2. silnik kręci tylko do około 4-4,5rpm.. mam teorie ze to przez brak rury IC-przepustnica, na wyższych obrotach brakuje powietrza i nie wkręca się wyżej. w 820 było ok.
Witam ponownie,
od ostatniego razu nie zrobiłem z autem prawie nic. wyjechałem nim na szybko z garazu ale o wlasnych siłach, tyle ze zamiast fotela miałem koło zapasowe..
wszystko dlatego ze wpadł kumpel ze swoja e30 i robimy swapa z 1,8 na 2,8.
jest z tym troche roboty bo ma tydzien gwarancji rozruchowej na silnik i chce zdażyc go sprawdzic. silnik juz wsadzony. jutro odbiera auto i ja wracam do składania Rovera
aha, w międzyczasie wstawiłem turbo alu rurke i redukcje silikonową w dolot bo za orginalna rure wołają sobie duzo kasy w miare ladnie wyglada, mi sie podoba, jak ogarne wszystko dodam foty
Pozdrawiam
Markzo - Pon Cze 03, 2013 08:12
No i pięknie graty
mlody975 - Pon Cze 10, 2013 16:36
Witam,
w niedziele przejechałem około 60 km.
silnik pracuje dobrze, biegi działają ale jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia..
1. zagotowało mi wode w chłodnicy jak odpowietrzyc poprawnie układ?
dodam ze wskaźnik minimalnie powyżej poziomu, z nawiewów leci gorące powietrze. wiatraki nie działają jeszcze ( kiedy one sie w ogole włączają ? )
2. Światła pozycyjne jak i normalne mijania i drogowe działają, z tym że przekaźniki te dwa za radiem żółty i zielony cykają. im szybciej sie jedzie tym szybciej cykają, na postoju cisza.
3. klaksony nie działają.
4. przy ostrym przyśpieszaniu auto ciągnie w lewą strone.
proszę o jakieś podpowiedzi i pomoc w diagnozie powyższych problemów
Pozdrawiam
Markzo - Pon Cze 10, 2013 16:42
ad.1 w czasie jazdy Ci zagotowało czy na postoju? ja zawsze ściągam rurkę powrotną do zbiorniczka płynu (tą małą) wsadzam ją w butelkę a zbiorniczek zalewam na ful i dmucham ustami w niego - przepycham płyn bardzo szybko i łatwo się odpowietrza Wiatraki mają 2 biegi, wychodzą 2 kable od 1 i 2 biegu z komputera, załączają się ok 100 stopni z tego co pamiętam, może przekaźnik jest skitrany?
ad.2 nie mam pojęcia, może masz coś zle wpięte?
ad.3 sprawdzić napięcie w kostce i bezpiecznik.
ad.4 a zbieżność jak wygląda?
mlody975 - Pon Cze 10, 2013 22:33
1. jak jechałem do dziewczyny to stałem na długim czerwonym i mi sie zagotował. jak wracałem to chwile stał pod garażem i też sie zagotował...
dmuchasz w zbiorniczek na zimnym? jeśli tak to według mnie pomysl dobry ale silnika sie na zimnym tak nie odpowietrzy bo termostat jest zamknięty..
dwa biegi wiatraków? to kiedy włącza sie pierwszy a kiedy drugi ?
czy pierwszy bieg jest np od jednego wiatraka a drugi od drugiego ?
przekaźniki od tych wiatraków są w tym pudełeczku na grodzi za prawym kielichem ? cos tam było lutowane, musze to obadac
2. raczej wszystko jest wpięte tak jak trzeba cala wiazka kabinowa, wiazka silnika i komory silnika przerzucona bez kombinowania z 220ct. przekaźniki też..
to jest cos takiego jakby sygnał sterowania przekaźnikiem nie dochodził z przełącznika tylko z jakiegoś przerywacza, tylko czemu ? światła świecą cały czas ale przekaźniki cykają jak sie jedzie, im szybciej tym szybciej cykają. niezalezy to od obrotów ale od prędkości jazdy..
3. jak bede miał chwile to sprawdze. jak bawiłem sie z immo i wlączył się alarm to klakson wył. wiec on jest ok, cos z kablami przy kierownicy moze..
4 na zbieżności byłem w sobote ale sie spoźniłem bo juz zamykali, na tygodniu podjade. ale ogolnie auto jedzie prosto i go nie sciaga, tylko ciagnie w lewo przy ostrym przyśpieszaniu. kumpel mowi ze w tym 820 było podobnie, ja tego nie pamietam
AndrewS - Pon Cze 10, 2013 22:42
Nie pamietam dokladnych temperatur, ale najpierw włączają sie dwa wentylatory szeregowo, i to jest ten wolny bieg, a gdy temp nadal rośnie to załącza sie drugi prog i wtedy tez załączają sie dwa, ale tym razem wpięte równolegle, wtedy pracują juz z pelna moca, załatwiają to przekaźniki we wspomnianej skrzynce.
Załatw sobie schematy.
mlody975 - Sob Lip 27, 2013 15:00
Witam po dłuższej przerwie
autko jeżdzi natomiast jest kilka rzeczy wymagających dopieszczenia, ale obecnie mam mały problem z kasą, poniżej foto jak auto prezentuje sie obecnie
[IMG=http://img33.imagesh...gg5b.jpg][/IMG]
[IMG=http://img51.imagesh...zvgg.jpg][/IMG]
Pozdrawiam i dziekuje wszystkim którzy do tej pory pomagali mi w przeprowadzeniu tego swapa :D:D
Markzo - Wto Lip 30, 2013 10:10
Gratki samozaparcia ile ładuje turbo?
mlody975 - Nie Wrz 08, 2013 21:55
turbo ładuje tyle ile fabryka dała, na razie
najpierw chce skończyc zawias i hamulce a pozniej bede sie bawił
dzisiaj udało mi sie podjechac na SCP do katowic poznałem nowych ludzi z forum,
ogólnie to od swapu jego najdalsza podróż, na trasie pokazało 180km/h i było troche luzu wiec jestem zadowolony, szkoda tylko ze za pozno przyjechałem i nie udało mi sie załapać na hamownie..
http://www.youtube.com/watch?v=aqV2dCsBqWc
co do filmu to moj pierwszy taki film, kręcony totalnie na luzie, zeby zobaczyc czy bedzie cos widac, na pewno można osiągnąć lepszy czas:P
jrdarus1 - Sro Lis 20, 2013 21:33
Malinowooo, tego typu modyfikacje są jak najbardziej OKKK, ja również poprawiam fabrykę
|
|