Zobacz temat - [r416] kopci na biało- uszczelka?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r416] kopci na biało- uszczelka?

Koziol93 - Nie Lut 10, 2013 19:20
Temat postu: [r416] kopci na biało- uszczelka?
Witam szanownych kolegów, dwa dni temu stałem się posiadaczem roverka 416 16v z LPG brc(sekwencja), co się dzieje: klekocze minimalnie któryś z zaworków, trochę długo kręci zanim odpali(ale jak już odpali to ciągnie normalnie, nie faluje na obrotach etc.) Tylko te kopcenie na biało.. bez różnicy czy lpg czy benzynie, obstawiłem od razu uszczelkę pod głowicą ALE: w zbiorniczku wyrównawczym jest stały poziom płynu chłodzącego i nie ma w nim oleju oraz jest normalny poziom oleju na bagnecie, co może być przyczyną takiego kopcenia? dodam też, że wydech jest w środku przepalony ale z zewnątrz chyba nie ma dziur. I najważniejsze: temperatura jest ok, tj. rano się bardzo ładnie nagrzewa, tylko, że dochodzi temperatura do 1/3 skali i tak stoi. Spalanie również w normie..

Macie jakieś pomysły?
, pozdrawiam koziol93

leszczu - Nie Lut 10, 2013 19:23

Teraz biały dym to norma. :wink:
Koziol93 - Nie Lut 10, 2013 19:26

ale jest też dużo aut z lpg które nie kopcą.. nie chce go zajeździć bo strasznie mi się podoba i chcę nim trochę pojeździć
Adrian - Nie Lut 10, 2013 19:30

Kopcą, kopcą...Obserwuj poziom płynu i tyle... Jak będzie ubywać to zaczniesz się martwić. Teraz ogarniaj to co najpilniejsze. ;)
Koziol93 - Nie Lut 10, 2013 19:38

przepraszam, że trochę inny temat, ale wiecie może dlaczego nie mogę regulować temperatury dmuchawy? tj nie mogę dać do końca w lewo i w prawo. Jeszcze mam problem z szybką, jak opuszczam to wypada z uszczelek:(

Macie jakieś pomysły czemu tak słabo odpala?też tak macie, że jak otwieracie auto kluczykiem to czasami wam trąbi? :o

PS: najpilniejsze to chyba mam nadkola, bo wszystkie do roboty, mój wybór: przód nowe błotniki, tył konserwacja i nakładki:((eko)

sobrus - Pon Lut 11, 2013 08:48

Wydaje mi się, że "kopcenie" na biało w przypadku LPG może być też spowodowane odparowującą wodą zalegającą w tłumiku.

Trzeba sprawdzić czy instalacja jest prawidłowo wyregulowana i czy kopci po przejechaniu dłuższego odcinka.

truten23 - Pon Lut 11, 2013 22:29

Kolego, to "kopcenie" to najpewniej para wodna, wbrew pozorom w spalinach jest jej całkiem sporo :roll:
Żebyś widział jak paruje z wydechu maździe brata :grin:
Aha, sprawdzaj czy nie ubywa Ci oleju, ale raczej poczułbyś gdyby silnik Ci go spalał :wink:

Co do kręcenia, to sprawdziłbym stan układu zapłonowego, możliwe że czujnik temperatury (ten dla komputera) nie trzyma wartości dla zimnego silnika. Równie możliwe jest też że przeskoczył pasek rozrządu, ale jeśli silnik później pracuje równo...
Co do klekocącego zaworu, zmień może olej. Może pomóc, no chyba że hydroregulator szwankuje.