Zobacz temat - [R200] problem z wtryskami i sterownikiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] problem z wtryskami i sterownikiem

nowak1990 - Pon Lut 11, 2013 11:57
Temat postu: [R200] problem z wtryskami i sterownikiem
Witam !


Zacznę od tego, że od tygodnia mam problem z moim Roverem 1.6 (16V, 112KM). Autko nie odpala, sprawdziłem wszystko co było możliwe i okazało się, że nie ma impulsu na wtryski.

Doszedłem do wniosku, iż to będzie awaria sterownika (objawy- duża dioda zwraca napięcie , i lekko napalona ścieżka od wtrysków).

Planuję kupić sterownik lecz mam pytanie.
Jeżeli mój sterownik ma symbole WK Rover M.E.M.S. MKC 104020 2856 4086 to muszę kupić sterownik z identycznymi symbolami
Dodam, że silnik to 1.6 a osprzęt jest od 1.4

leszczu - Pon Lut 11, 2013 18:07

Iskra jest ?? Pompa paliwa działa ??
W tej chwili masz kompa od silnika 1.4 ja teraz bym szukał oryginalnego z numerami MKC 104030, MKC 104031, MKC 104032.
Tylko wiedz że jeśli masz immo to potrzebujesz cały zestaw tzw. Kompa moduł immo i chociaż jeden pilot.

nowak1990 - Sro Lut 13, 2013 09:28

Iskra jest, pompa działa.
Doszedłem do wniosku, że duża dioda jest rozwalona.
Zmienię ją i zobaczymy czy to podziała. Wymienię dodatkowo wtryski bo coś musiało przecież spowodować awarie tej diody.
Jeżeli to nie pomoże to będę szukał sterownika, tak jak piszesz leszczu kupię wraz z immo. Problem tylko polegał na tym, że nie wiedziałem czy może byc inny numer sterownika.

[ Dodano: Sro Lut 13, 2013 09:28 ]
Ktoś tu wogóle zagląda ?? Muszę kupić sterownik, pomóżcie mi jaki wybrac ??

leszczu - Sro Lut 13, 2013 10:48

nowak1990 napisał/a:
Muszę kupić sterownik, pomóżcie mi jaki wybrac

Przecież wyżej ci napisałem numery kompa jakiego masz szukać.

nowak1990 - Sro Lut 13, 2013 14:41

Leszczu a z kad ta pewność, że akurat te będą działać a nie inne ?? różnica cenowa jest ładna więc który wybrać ?
leszczu - Sro Lut 13, 2013 14:45

nowak1990 napisał/a:
Leszczu a z kad ta pewność, że akurat te będą działać a nie inne

Będą działać bo te numery kompów były oryginalnie montowane w tych silnikach. Bierz obojętnie który, aby taniej było.
PS: przed kupnem wrzuć link, to ci na 100% czy będzie pasić. :wink:

nowak1990 - Pią Lut 15, 2013 21:52

Osprzęt w aucie jest od 1.4 wiec raczej chciał byk sterownik ok 1.4 :)
http://allegro.pl/kompute...3025251417.html
Taki może być ?? najtańszy na allegro:P

leszczu - Nie Lut 17, 2013 15:34

nowak1990 napisał/a:
Osprzęt w aucie jest od 1.4 wiec raczej chciał byk sterownik ok 1.4

Ale silnik masz 1.6. Osprzęt w 1.4 i 1.6 jest taki sam. Róznią się tylko średnicą tłoka i numerem kompem.
nowak1990 napisał/a:
http://allegro.pl/kompute...3025251417.html
Taki może być najtańszy na allegro:P

Pisałem ci wyżej, że jeśli masz immo ( masz pilot ?? ) to musisz szukać kompletu.
Coś takiego.
http://allegro.pl/kompute...3004914400.html

nowak1990 - Pon Lut 18, 2013 23:09

kompletu nie znalazłem wiec kupilem sam sterownik. Teraz będę myślał jak wyłączyc immo :) Może ktoś zna sposób jak to ominąć ??
leszczu - Wto Lut 19, 2013 16:35

nowak1990 napisał/a:
Może ktoś zna sposób jak to ominąć

Dobry elektryk powinien ci usunąć immo z kompa.

nowak1990 - Wto Lut 19, 2013 22:47

a co sadzisz o wylutowaniu kosci immo ze starego sterownika i wlutowanie go do tego "nowego"??
I czy immo w roverze odcina sygnal na wtryski ??

ADI-mistrzu - Wto Lut 19, 2013 22:59

A skąd wiesz gdzie siedzi w ECU IMMO ? Za wiele tam nie masz, główny procesor od Intel oraz zewnętrzną pamięć EEPROM.

Przy uszkodzonym MAP sensorze może także odciąć wtryski.
Wtedy najprościej wyjąć czujnik i zewrzeć środkowy pin z masą, komputer przejdzie wtedy w tryb awaryjny i będzie emulował MAP co pozwoli odpalić auto.

[ Dodano: Wto Lut 19, 2013 22:59 ]
IMMO odcina wtryski, rozrusznik i zapłon.

nowak1990 - Sro Lut 20, 2013 00:50

Akurat wiem gdzie siedzi Immo w ECU. Wiec tylko tyle mogę zrobić.
U mnie rozrusznik i pompa działa na "nowym" sterowniku lecz nie ma sygnału na wtryskach ( pewnie przez to ze immo blokuje). Jutro przelutuje kość do "nowego" sterownika i zobacze co dalej. Miałem w miedzy czasie inny sterownik od poloneza( ze zdjetym immo), na którym autko nie odpaliło co prawda ale był impuls na wtryski. Ktoś to może wytłumaczyć?

ADI-mistrzu - Sro Lut 20, 2013 07:55

A gdzie siedzi IMMO? W tym eepromie czy w głównym kodzie procesora?
nowak1990 - Sro Lut 20, 2013 10:09

Dokładnie, jest on na eepromie c46...
Dzisiaj to przelutuje a jutro sprawdzę sterownik w aucie.
Tak myślę jeszcze o map sensorze, ale gdyby on był "walniety" to na sterowniku od poloneza nie bylo by sygnalu na wtryski.

ADI-mistrzu - Sro Lut 20, 2013 13:07

MAP sensor jest wbudowany w ECU, więc wymieniając go wymieniasz także MAP'a.

Jeśli MAP w sterowniku zdechł ale nie zwarł się do masy, to ECU otrzymuje informację iż jest bardzo mały przepływ powietrza i dostosowuje dawkę paliwa do tego.
Zazwyczaj jest to dawka minimalna, więc praktycznie nic nie sika (na oscyloskopie można zobaczyć bardzo krótkie chwile załączania wtryskiwaczy, ale nie leci z nich praktycznie nic).

nowak1990 - Sro Lut 20, 2013 20:11

Aha, to mi rozjaśniłeś sytuacje, bo myślałem że MAP to także ten czujnik który jest połączony wężykiem z ECU do tego czujnika obok czujnika wypadkowego.
ECU jest nowy tak więc będę informował czy przelutowanie immo pomogło i czy sygnał na wtryskach sie pojawił. Zapobiegawczo wymienie także wtryski i zaizoluje przewody na łączeniu tylnej klapy.

[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 20:11 ]
Temat możemy zakończyć.
Immo przelutowałem, autko odpala.
Teraz zostaje mi zaizolowanie wiązki w klapie bagażnika i Rover śmiga :)