|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R216 GTi] B18C4 w Roverze? Czy soft turbo?
xbialyx5 - Czw Lut 14, 2013 18:33 Temat postu: [R216 GTi] B18C4 w Roverze? Czy soft turbo? Czy ktoś może widział, słyszał, lub ma jakieś informacje na temat swapu na Hondowskie B18C4 do kanciaka?;) Wszelkie informacje mile widziane Obecnie mam D16A8 z Hondy i czy jest jakaś opcja na SWAP czegoś z VTECiem?
scorpion - Sro Lut 20, 2013 18:55
niestety ale musiałbyś popytac na forach hondy bo oni znaja te silniki i wiedza czy podejdzie i kwestia taka widziałeś jak robia swapa do civica i wstawiaja 1.8 lub 2.0 i to wisi silnik strasznie nisko
xbialyx5 - Sro Lut 20, 2013 19:10
Wiem, że nisko siedzą, ale zauważ że kanciak jednak jakoś dziwnie wysoko stoi nawet przy obniżeniu -35 mm i przy niskim silniku to raczej wrażenia to na nim nie robi
scorpion - Sro Lut 20, 2013 19:19
he he no fakt a czemu 1.8 tylko?
xbialyx5 - Sro Lut 20, 2013 19:26
Wydaję mi się że najtańszy wybór. H22 to droga opcja... A ja nie mam jakichś dużych funduszy chyba że może lepiej uturbić D16.
tuners - Sro Lut 20, 2013 19:38
Niestety ale silniki wiekszosci marek nie sa na tyle wytrzymale zeby uturbic malym kosztem bez szybkiego zakonczenia zywotnosci a nawet te uturbione nieczesto znosza wieksze przyrosty mocy ale sa wyjatki typu saab gdzie silniki benzynowe byly kuloodporne podtym wzgledem
Poprostu trzeba sie liczyc z zakuciem co tanie nie jest dla tego powszechniejszy jest swap
xbialyx5 - Sro Lut 20, 2013 19:46
No dobra, to uważasz że silnik nie wytrzyma softa na poziomie 0.4 bara? Po montażu strojenie oczywiście. Przy używkach to że strojeniem wyjdzie 3-4 tysiące.
tuners - Sro Lut 20, 2013 20:41
Kwestia niskiego doladowania takiego jak moze podac nawet kompresor to jedno ale przy silniku kiedy w gre wchodziuturbienie zazwyczaj chce sie osiagnac zawsze troche wiecej
Silnik ktory na 1.6 ma 130km to juz nie malo a przy turbawce trzeba go mocniej podlac zeby nie bylo problemow niestety to nie klekot gdzie sie przestawi dmuchawe z 0.7 na 1.7 i silnik dzielnie znosi tutaj pasowalo by miec jakis przyklad niewiem jak na hondach modzono ale np k seria rovera nawet przy sofcie by miala problemy
xbialyx5 - Sro Lut 20, 2013 20:54
Wg for Hondy, lubię robili soft w D16. I jeździ im to w CRXach to lata i w civicach. Więc chyba nie jest to jakiś problem dla tego silnika? A nawiasem D16A8 ma 122km różni się od 130 konnej (D16A9) jednostki kolektorem wydechowym, brakiem sondy lambda, komputerem...
Vito_ - Sro Lut 20, 2013 21:06
U nas w Poznaniu swapowali do roverów jednostki z Hondy, nie było większych problemów
Soft też się dobrze sprawdzi jak będzie dobrze wystrojony. Odpuść kompresor jak już turbo, kompresor za duży hałas robi...
greg-si - Sro Lut 20, 2013 21:12
xbialyx5, tylko większość doładowanych D serii jest na jednym wałku a Ty chyba masz dwa. D16Zx i D16Yx są bardzo popularne w kwestii doładowania. Ale w 4k zł to raczej ciężko będzie się zamknąć.
Vito_, dokładnie. Kompresor hałasuje dość mocno. Jeszcze w jakimś wygłuszonym aucie to może i jest do przyjęcia ale w takim R to by był hardcore.
xbialyx5 - Sro Lut 20, 2013 21:19
Właśnie chce zamontować turbo, odpalic samochód, sprawdzić szczelność instalacji i bez jazdy jak coś to zawieźć na lawecie samochód na strojenie do Warszawy no i dopiero nim latać.. Wyczytałem że najlepiej od razu zestroić bo silnik nie wyrobi. W sumie już wiem jak całość zainstalować oprócz smarowania turbo.. Czytałem że dopływ do turbo od czujnika poziomu oleju, a odpływ, trzeba zrobić otwór w misce olejowej nad lustrem oleju.. Czy to dobre informacje?
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 21:18 ]
Jakie problemy mogę napotkać jeśli chodzi o dwa wałki?
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 21:19 ]
I piszesz D16Zx. Ale np D16Z5 to jest to samo co D16a8;)
tuners - Sro Lut 20, 2013 21:32
Widze, myslales nad swapem a tu blizej do turbo, w kazdym razie jedno i drugie koszt nie maly jak na tak "niemlode autko" jesli niemasz wejscia zaslepionego w bloku to w misce sie wpinasz nad lustrem oleju ale starajac sie troche wyzej niz lustro, pamietaj ze splyw jest grawitacyjny.
xbialyx5 - Sro Lut 20, 2013 22:28
Wiesz dlatego że auto nie jest młode, to myślę co zrobić taniej. A i klocki do turbo można kupować "na raty". A swap z kolei na raz sporą sumę trzeba mieć i później na sam montaż. Nie mam warunków do zmiany silnika i rzeźb z tym związanych. A też o sofcie dużo szukałem i nawet montowali za niecałe 2tyś na używkach oczywiście bez strojenia. Także wydaję mi się że kwota 4tyś ze strojeniem powinna wystarczyć..
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 21:37 ]
A powiedz mi jak mogę sprawdzić w którym miejscu mamy lustro oleju w misce?
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 22:28 ]
Zmieniłem nazwę tematu żeby moderator nie miał się do czego przyczepić Pomóżcie co z tym lustrem oleju, jak sprawdzić w którym miejscu zrobić otwór. Czy trzeba zdjąć miskę? Oczywiście do robienia otworu miska będzie zdjęta
greg-si - Czw Lut 21, 2013 14:40
Najlepiej zdjąć miskę, zalać wodą i wiemy do jakiej wysokości może sięgać olej.
Markzo - Czw Lut 21, 2013 15:03
z Dserią hondy mam doświadczenia... hmm 2-remontowe generalnie dość mocno się zraziłem, bo mimo wpompowania góry hajsu w d16 wysrał się 2 razy, następnemu właścicelowi jeszcze raz. Kv6 które miałem i obecna Tseria dostają w dupsko dużo bardziej i odpukać żadnych awarii. Do czego zmierzam - jestes pewien, że honda? może lepiej wrzucić ori 2,0T z coupety rozwojowość i cena gratów niższa niz w hondzie a jednak 200KM i ~300Nm w takiej budzie to juz fajne osiągi
xbialyx5 - Czw Lut 21, 2013 16:32
Po przemyśleniach wydaję mi się że jednak swap to zbyt kosztowna opcja do tego samochódu... A T seria też do tańszych nie należy jeśli o swap chodzi
Markzo - Czw Lut 21, 2013 16:34
kompletny motor kupiłem za bo dajże 2600 czy 2800 - silnik, osprzęt, turbo, kolektory, wiązka (cała - kabinowa od tylnych świateł i silnika), skrzynia, łapy i przeguby więc moim zdaniem sporo taniej
xbialyx5 - Czw Lut 21, 2013 16:42
Ale do tego dochodzi jeszcze koszt montażu, a skrzynia? Trzeba szukać z torsenem od T serii?
Markzo - Czw Lut 21, 2013 16:43
można samemu zrobić skrzynie miałem razem z motorem od 220 CT - ze szperką
xbialyx5 - Czw Lut 21, 2013 16:45
Tylko ciekawe ile by za montaż ode mnie wzięli. I kto by się w okolicy chciał tego podjąć bo sam nie ogarne tego.
tuners - Czw Lut 21, 2013 17:53
Teraz pytanie nie lepiej sprzedac kanciaka i kupic coupete ti prawdopodobnie wyjdzie na to samo lub tanieji nie bedzie niespodzianek ze nagle cos odpadnie lub zagotuje
xbialyx5 - Czw Lut 21, 2013 18:22
Lepiej byłoby jak coś to już kupić coupe z tym silnikiem, na pewno byłoby bezpieczniej Ale przywiazałem się z kolei do niego
[ Dodano: Czw Lut 21, 2013 18:22 ]
Może po zimie poszukam 820 Turbo w dobrym stanie. Taka opcja będzie najwygodniejsza-najprzestronniejsza-najbezpieczniejsza
bastek - Pią Lut 22, 2013 00:41
Ja bym się nie pakował w hondowskie b18c6 mając roverovskie 2.0T Sam swap b18c6 to koszt od 8tyś zł + łapy silnika + półosie + elektryka + wsadzenie tego to licz spokojnie 2tyś. Silnik jest świetny ale ciężko kupić sztukę w dobrym stanie + koszta całości zabijają. Dużo prościej swapować 2.0T z R820 jak piszesz
AndrewS - Pią Lut 22, 2013 01:57
bastek napisał/a: | Dużo prościej swapować 2.0T z R820 jak piszesz |
tyle że kolega nie chce swapowac z 820, tylko nią jeździć
bastek - Pią Lut 22, 2013 01:58
AndrewS napisał/a: | bastek napisał/a: | Dużo prościej swapować 2.0T z R820 jak piszesz |
tyle że kolega nie chce swapowac z 820, tylko nią jeździć |
No tak, ciężki dzień miałem
xbialyx5 - Pią Lut 22, 2013 06:13
Patrzyłem że łatwiej kupić 800 niż 200 w dobrym stanie a 2.0T chyba nie jest jakiś bardzo paliwo żerny przy normalnej jeździe?
|
|