Zobacz temat - [R45] szarpie, gasnie i trzesie silnikiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] szarpie, gasnie i trzesie silnikiem

leszekgo - Sob Lut 16, 2013 01:09
Temat postu: [R45] szarpie, gasnie i trzesie silnikiem
Witam wszyskich mam problem z autkiem mianowicie dwa tygodnie temu byla wymieniana uszczelka pod glowica wszystko chodzilo dobrze , oprócz ogrzewania w kabinie.juz mialem jechac do warsztatu a tu cud ogrzewanie zaczelo chodzic po paru dniach. szczescie jednak nie trwalo dlugo , po paru kilometrach przy predkosci okolo 30 km zacza strasznie szarpac , nierowna praca silnika a ze wracalem juz do domu myslalem ze dojade i kolejna niespodzianka wciskam gaz a on wchodzi na obrory tylko do 3000 i dalej nic ,utrata mocy i dalej szarpie i sie dusi (nawet z jedynki rusz jak bym mial czolg na holu),dotego na obrotach od 2000 do 3000 slychac ciche szybkie klekotanie i zaczyna mrugac kontrolka silnika , po puszczeniu gazu obroty spadaja do okolo 500 faluja chwile i gasnie skonczylo sie na tym ze kolega mnie sholowal .po spedzeniu ladnych paru godzin na roznych forach nie znalazlem wszystkich tych objawow na raz i juz mam wode z mozgu moze forumowicze mi pomoga bo juz zalamuje rece prosze o pomoc
Adrian - Sob Lut 16, 2013 10:30

Zaglądałeś już pod maskę?
leszekgo - Sob Lut 16, 2013 11:40

tak zagladalem i niebardzo wiem czego szukac ,zauwazylem tylko ze chyba nie pali na jeden gar i przewody WN byly cieple no i po scholowaniu czylem zapach jakby sie jakies kable sie przypalily
Adrian - Sob Lut 16, 2013 11:41

No i masz już trop. :wink:
leszekgo - Sob Lut 16, 2013 11:58

no niby tak tylko ten zapach moze byc z jakich kolwiek kabli prawda? czy te objawy moga byc spowodowane uszkodzeniem kabli WN?

[ Dodano: Sob Lut 16, 2013 11:58 ]
jestem laikiem w takich sprawach prosze o jakies konkretne wskazowki jak to poczatkujacemu :mrgreen:

Adrian - Sob Lut 16, 2013 12:01

Jak najbardziej. Jeśli silnik nie pracuje tak jak dawniej i stwierdziłeś, że nie działa jeden cylinder, to można podążać tym tropem... :wink:

Wskazówki:
Zdejmij osłonę kabli, odpal samochód i kombinerkami zdejmuj po kolei każdy przewód ze świec. Jeśli po zdjęciu któregoś nie będzie słychać zmian w sposobie pracy silnika, to znaczy, że z tym cylindrem jest coś nie tak...

leszekgo - Sob Lut 16, 2013 12:34

wlasnie sprawdzilem ... ciekawa sprawa odlaczalem pokolei jak pisales ,po odlaczeniu drugiego i czwartego silnik pracowal tak samo , silnik moze nadal chodzic na dwoch cylindrach?

zaraz lece po swiece moze dostane tez kable , a mozesz mi powiedziec jaki klucz do swiec potrzebuje ... wielkie dzieki

[ Dodano: Sob Lut 16, 2013 12:34 ]
juz mialem leciec tylko nie wiem jakie swiece potrzebuje prosze o podpowiedz

Adrian - Sob Lut 16, 2013 12:38

Podmień przewody z cylindrami 1 i 3 dla testów.
leszekgo - Sob Lut 16, 2013 13:02

przepraszm z tego wszystkiego sie pomylilem , wiec nie pali na drugi i trzeci...drugi i trzeci sa polaczone jakas kostka ze stalowa nasadka na trzeciej swiecy i nie idzie iskra na oby dwa tak samo sa polaczone pierwszy i czwarty ale tam widac iskre przy odlaczaniu...jakies pomysly?

[ Dodano: Sob Lut 16, 2013 13:02 ]
podmienic przewody 1 i 4?

Adrian - Sob Lut 16, 2013 13:02

Podmień przewód na ten który łączy cylindry 1 i 4. Jak to nic nie zmieni to cewka do wymiany. Tutaj masz rysunek: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003193 Cewka to numer 1 na nim
leszekgo - Sob Lut 16, 2013 13:24

podmienilem przewody i chodzi tak samo
Adrian - Sob Lut 16, 2013 13:26

Czyli cewka do wymiany. ;)
leszekgo - Sob Lut 16, 2013 13:35

jeszcze jedno pytanko bo jak odpiolem kostke z tej cewki to zaczol sie dlawic i zgasl czy to mozliwe ze cewka przekazuje iskre tylko na jeden cylinder?

[ Dodano: Sob Lut 16, 2013 13:35 ]
przepraszm ze zadaje takie glupie pytania ale jestem zielony w tych sprawach :oops:

Adrian - Sob Lut 16, 2013 13:47

Na to wygląda. Nie znam się na uszkodzeniach cewek, więc tu nie pomogę. Śmigaj do sklepu i zamawiaj nową cewkę.
leszekgo - Czw Lut 28, 2013 18:23

wielkie dzieki jak juz wymienie ta nieszczesna cewke to napisze co ija z autkiem :mrgreen:

[ Dodano: Sro Lut 27, 2013 22:52 ]
witam ponownie , cewka wymieniona i jest jakby lepiej ale nadal szarpie i sie dusi jak jest zimny i obroty dochodza tylko do 2500 jak temperatura dochodzi do 1/3 wskaznika momentalnie dostaje obrotow i az wciska w fotel. dodam ze silnik nadal nie chodi rowno

jakies pomysly panowie? bo mi juz rece opadaja , w sieci znalazlem tyle potencjalnych przyczyn ze chyba latwiej wymienic silnik :mad:

prosze o sugestie

[ Dodano: Czw Lut 28, 2013 18:23 ]
jakies pomysly?