|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [ R 45 1.8 00r ] odpowietrzenie układu hamulcowego z ABS
snake0908 - Pią Lut 22, 2013 16:10 Temat postu: [ R 45 1.8 00r ] odpowietrzenie układu hamulcowego z ABS Witam
Jak w temacie, proszę o informacje na temat odpowietrzenia.
Wiem że układ bez abs-u odpowietrza się od koła najbardziej oddalonego od pompy czyli PT, a jak jest w układach wyposażonych w abs? Są opinie że od najbliższego czyli LP. Jak jest naprawdę?
Znalazłem także informacje że silnik powinien być uruchomiony przy odpowietrzaniu.
Proszę o informacje jak poprawnie odpowietrzyć układ w Roverku.
Dziękuje
sTERYD - Pią Lut 22, 2013 19:28
szukaj. Generalnie to odpowietrza się tak samo jak bez, acz dla 400/45 jest jakaś inna kolejność przewidziana, ale m. in. ja odpowietrzałem od najdalszego i udało się.
snake0908 - Pią Lut 22, 2013 19:38
sTERYD napisał/a: | szukaj. Generalnie to odpowietrza się tak samo jak bez, acz dla 400/45 jest jakaś inna kolejność przewidziana, ale m. in. ja odpowietrzałem od najdalszego i udało się. |
rozumiem, nie ma zbyt wiele wątków w tym temacie.
A jak z tym silnikiem, włączony czy wyłączony?
pozdr
sTERYD - Pią Lut 22, 2013 20:18
normalnie wyłączony
snake0908 - Nie Lut 24, 2013 12:37
sTERYD napisał/a: | normalnie wyłączony |
A jednak wcale nie jest tak jak napisałeś.
Dzisiaj ściągnąłem RAVE i kolejność odpowietrzania to:
LP, PT, PP, LT i odpowietrzania dokonujemy na pracującym silniku, ręczny spuszczony.
Jest jeszcze notka na temat jak ważna jest kolejność odpowietrzania na efektywność hamulców.
Także nie miał kolega racji.
Jedna rzecz, która mnie zastanawia, czy to czasem nie jest dla modelu RH ( angol ) bo przecież oni pompę hamulcową mają po prawej stronie.
Wtedy kolejność odpowietrzania dla modelu LH ( myśląc logicznie ) byłaby taka:
PP, LT, LP, PT ale czy tak jest na pewno? A może LH i RH odpowietrza się tak samo?
Jest tutaj na forum jakiś spec, który jest pewny tego co pisze?
pozdrawiam
RafalTBG - Nie Lut 24, 2013 13:23
wersje z abs odpowietrza się najpierw przód a później tył. Czy zaczniesz z prawej czy z lewej to nie robi aż znowu takiej różnicy.
Co do pracującego silnika to raczej nikt nie odpowietrza na zapalonym bo to bez sensu. Bo jedynie co działa to serwo czyli ze " lżej " chodzi pedał hamulca.
Jeśli jeździsz agresywnie można zalać hamulcowy DOT 5,1 droższy ze 3-4zl
MI udało sie 3 razy zagotować płyn 4,0
Kobi84 - Nie Lut 24, 2013 18:15
Ja polecam tzw. odpowietrzanie od tyłu. Po regeneracji zacisków miałem spory problem z przywróceniem twardości pedału. Nie pomagało wielokrotne odpowietrzenie, we wszelakich kombinacjach. Dopiero takie odpowietrzenie zdało egzamin. Zdziwiłem się widząc ile powietrza jeszcze wyleciało z odpowietrzników, mimo wielu wcześniejszych odpowietrzań.
czort - Nie Lut 24, 2013 18:47
Na forum VW które poleca również Auto-świat jest taka oto procedura
Bez ABS
Kolenosc odpowietrzania
1. Cylinderek hamulcowy lub zacisk tylnego prawego koła
2. cylinderek hamulcowy lub zacisk tylnego lewego koła
3. zacisk przedniego prawego koła
4. zacisk przedniego lewego koła
W samochodach z korektorem siły hamowania kół osi tylnej podczas odpowietrzania hamulcow tylnych kol osi musi byc poruszana dzwignia korektora sily hamowania
5.Zdjac kapturek zaworu odpowietrzania cylinderka hamulcowego z zaworu odpowietrzania cylinderka hamulcowego ,oczyscic zawor i nalozyc czysty przezroczysty przewod . Drugi koniec przewodu wlozyc do napelnionego do polowy plynem hamulcowym naczynia.
6.Zalecic drugiej osobie pompowanie pedału hamulca az do wytworzenia cisnienia w ukladzie , czego oznaka bedzie rosnacy opor pedalu
7. po wytworzeniu cisnienia wcisnac calkowicie i przytrzymac pedal hamulca
8.odkrecic o pol obrotu zawor odpowietrzajacy. Do naczynia zacznie plynac plyn , koniec przewodu musi byc caly czas zanurzony w plynie
9. po wyczuwalnym spadku cisnienia plynu zakrecic zawor odpowietrzajacy
10. powtrozyc operacje z pompowaniem pedalu i spuszczaniem plynu
11. odpowietrzanie prowadzic tak dlugo az w przewodzie przestana sie pokazywc przecherzyki powietrza
12. zdjac przewod z zaworu odpowietrzajacego i zalozyc na zawor kapturek ochronny
13. w taki sam sposob odpowietrzyc cylinderki hamulcowe pozostalych kol
Z ABS'em
Wskazowka
Odpowietrzanie ukladu hamulcowego z ABS'em odbywa sie inaczej , jezeli podczas odpowietrzania poziom plynu w zbiorniku
obnizy sie za bardzo do ukladu dostanie sie zassane powietrze ktore moze dostac sie do pompy.Wtedy odpowietrzanie nalezy zlecic warrsztatowi ktory dysponuje przyrzadami do odpowietrzania i oprozniania ukladu ham.
Koła Przednie
1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS
2. napelnic zbiornik do gornej krawedzi
3. nalozyc przezroczysty przewod na zawor odpowietrzajac hamulca prawego przedniego koła. Drugi koniec przewodu misi byc
zanurzony w naczyniu z plynem hamulcowym
4. zlecic drugiej osobie pompowanie pedalem hamulca az do wytworzenia sie przeciwcisnienia w ukladzie. Przytrzymac pedal i odkrecic
zawor odpowietrzajacy . Kiedy opor pedalu ustapi zakrecic zawor. Powtorzyc operacje z pompowaniem pedalem i spuszczaniem
plynu hamulcowego az w przewodzie przestana pokazywac sie pecherzyki powietrza
5.zakrecic zawor i napelnic zbiornik plynem
6. w taki sam sposob odpowietrzyc drugie przednie koło
Koła tylne
1. wyłączyc zaplon i wcisnac pedal hamulca ok.20x aby zniwelowac cisnienie regulacji ABS
2. wcisnac i przytrzymac pedal hamulca
3. wlaczyc zaplon , zalozyc przewod i odkrecic zawor odpowietrzajacy prawego hamulca, zamknac zawor dopiero wtedy kiedy w przewodzie przestana sie pokazywac pecherzyki powietrza.
Pompa ukladu ABS nie moze pracowac dluzej niz 120sek, robic co 10 minutowe przerwy na ochlodzenie pompy
4. Wylaczyc zaplon i przygotowac drugi hamulec do odpowietrzenia
5. w taki sam sposob odpowietrzyc hamulec 2koła
6. wlaczyc zaplon i zaczekac az pompa ABS sama sie wylaczy
7. Uzupelnic plyn hamulcowy do oznaczenia MAX
|
|