Zobacz temat - [214] Cieknie pod pokrywą, obok rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214] Cieknie pod pokrywą, obok rozrządu

quiet69 - Sob Lut 23, 2013 16:47
Temat postu: [214] Cieknie pod pokrywą, obok rozrządu
Witajcie,
cieknie mi coś ala olej, spod pokrywy. Cieknie tylko gdy silnik się zagrzeje, nie ubywa płynu chłodniczego, ani nie widać śladów oleju na nim.
Co może być nie tak? Bo to raczej nie uszczelka pod głowicą.
Zdjęcia
http://i.imgur.com/LNph8T5.jpg
http://i.imgur.com/26k0QDC.jpg

leszczu - Sob Lut 23, 2013 16:54

Uszczelniacz wałka rozrządu cieknie. :wink:
quiet69 - Sob Lut 23, 2013 19:41

Jakieś trudne to jest?
Uszczelniacz wałka rozrządu (przedni) FAI
Uszczelniacz wałka rozrządu (tylny) FAI
Uszczelniacz wałka rozrządu FAI

z tomateam, co mam zakupić?

rudealis - Sob Lut 23, 2013 21:07

tam sa 4 uszczelniacze mi tez wlasnie ciekna,ale nie wymieniam bo oleju prawie nie ubywa i na pasek nie chlapie,bodajze 2 przednie i 2 tylnie musisz kupic jak masz 16v
leszczu - Nie Lut 24, 2013 11:15

quiet69 napisał/a:
z tomateam, co mam zakupić?

"Uszczelniacz wałka rozrządu (przedni) FAI" o ten i to najlepiej od razu dwa, żeby drugi wymienić.

quiet69 - Wto Lut 26, 2013 16:13

Jest to możliwe aby przez tą uszczelkę uciekło na odcinku ~200 kilometrów około 0,4cm oleju na bagnecie?
leszczu - Wto Lut 26, 2013 16:16

Jeśli dobrze cieknie to tak.
kasiula16643 - Wto Lut 26, 2013 18:54

Jeżeli masz taki duży wyciek oleju to musi ci porządnie lać, po zdjęciach nie można tego za bardzo zdiagnozować ale całkiem prawdopodobne,że pali Ci olej.. Ale to można dopiero stwierdzić po zlikwidowaniu wszystkich wycieków.. Ja zaczęłam bym od wymiany uszczelniaczy na wałkach rozrządu koszt jednego uszczelniacza to ok 5 zł. Bo jak na moje oko to wątpię,żeby tyle oleju przez uszczelniacze wypłynęło,no chyba,że ten uszczelniacz to jakiś ewenement..
Albo wysunął Ci się uszczelniacz.. :)

quiet69 - Wto Lut 26, 2013 20:04

Po kilku minutach jazdy czuć w środku lekko spalony olej(czasem jeszcze w trakcie jazdy, ale to rzadko), może to w tym jest problem.
kasiula16643 - Wto Lut 26, 2013 20:47

Wygląda na to,że masz duży wyciek,że aż zawiewa olej na wydech.. Wyciągnij simmeringi i idź do sklepu motoryzacyjnego i powiedz,że chcesz takie,one kosztują grosze.. Tylko przy tym będziesz musiał ściągnąć rozrząd i koła na wałkach rozrządu.. I jak to zrobisz będziesz miał eleganckie dojście..
rudealis - Wto Lut 26, 2013 21:17

Jezeli rzeczywiscie jest taki ubytek oleju to lepiej zmien te uszczelniacze,sprawdz czy nie chlapalo na pasek bo w tedy pasowalo by go od razu wymienic.U mnie nie ubywa oleju a chocby nawet to minimalnie.
quiet69 - Sro Lut 27, 2013 11:42

Aby dostać się do rozrządu muszę odkręcić wszystkie śruby(zaznaczone na niebiesko) http://i.imgur.com/XV74QjU.jpg bo pokrywy nie mam po co rozkręcać? Chyba że mam tam jakąś uszczelkę wymienić(głowica była robiona)?
leszczu - Sro Lut 27, 2013 18:14

Odkręcasz tylko osłonę plastikowa, rozpinasz rozrząd, odkręcasz koła rozrządu, wyjmujesz stary simeringi wkładasz nowy. Składasz wszystko do kupy.
quiet69 - Sro Lut 27, 2013 21:01

Odkręciłem pokrywę, cieknie z pod pierwszego koła(bliższy zderzakowi), na szczęście nie leje po pasku. Jutro zdemontuje koła i podejdę do sklepu może będą mieć te uszczelki.

Jak najlepiej pooznaczać rozrząd aby dobrze założyć z powrotem?

sTERYD - Sro Lut 27, 2013 21:10

pasek musisz zaznaczyć w którą stronę się kręcił i założyć tak samo, a rozrząd się ustawia tak jak zawsze przy zmianie paska. Było o tym setki razy więc nie ma co wałkować.
quiet69 - Czw Lut 28, 2013 13:19

W jaki sposób odkręcić koła rozrządu?
leszczu - Czw Lut 28, 2013 13:22

Na wałku mniej więcej na środku jest miejsce na plaski klucz, przytrzymujesz go i odkręcasz koło. :wink:
sTERYD - Czw Lut 28, 2013 13:41

chyba lepiej zablokować za koło. Ja zawsze zakładam dłuższą nasadkę na śrubkę od osłony rozrządu przez żeberka w kole i w ten sposób blokuję. odkręca się w lewo ;)
quiet69 - Czw Lut 28, 2013 14:01

Może ktoś naznaczyć? http://i.imgur.com/JtCOO6r.jpg
Widać również jak cieknie.

sTERYD - Czw Lut 28, 2013 14:38

przede wszystkim najpierw ustaw sobie na znaki i zdejmij pasek, bo jak będziesz odkręcał koła z napiętym paskiem, to może nic z niego nie zostać.
w miejscu gdzie masz czerwone kółka są śruby z łebkiem sześciokątnym na klucz 8 i jak odpowiednio przekręcisz koła to możesz tam założyć nasadkę (najlepiej głęboką) i oprzeć o tę nasadkę żebro koła po czym odkręcić śrubę zaznaczoną zielonym kółkiem.
http://img14.imageshack.us/img14/7967/jtcoo6r.jpg

quiet69 - Czw Lut 28, 2013 19:15

Znaki ustawiam po przez kręcenie alternatorem lub kluczem 22 na wale korbowym?
sTERYD - Czw Lut 28, 2013 19:26

żadne lub. Tylko przez kręcenie za śrubę w wale korbowym.
quiet69 - Pią Mar 01, 2013 10:10

Po ustawieniu rozrządu aby go odkręcić blokuję koła?
Jak się dostać do wału korbowego?

leszczu - Pią Mar 01, 2013 12:44

Kolego lepiej oddaj to do mechanika, bo jak spieprzysz ustawienie tego rozrządu to sobie więcej kłopotów narobisz.
quiet69 - Pią Mar 01, 2013 14:13

Górne koła ustawione,
http://i.imgur.com/KDeJOVu.jpg
Teraz blokada kół(czym to zrobić?) i zdejmowanie paska?

leszczu - Pią Mar 01, 2013 14:16

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=28224
sTERYD - Pią Mar 01, 2013 14:41

najpierw zdejmowanie paska. Potem odkręcanie kół, wymiana uszczelniaczy , montaż kół, ustawienie spowrotem na znaki, założenie paska.
Może na prawdę oddaj do mechanika, bo narobisz sobie nieszczęścia i będzie na nas. ;)
leszczu,
ale on nie chce paska zmieniać, więc nie musi odkręcać dołu. Później będzie rozbierał drugi raz

[ Dodano: Pią Mar 01, 2013 14:41 ]
Cytat:
Górne koła ustawione,

a dolne chociaż sprawdziłeś?

leszczu - Pią Mar 01, 2013 14:44

sTERYD napisał/a:
leszczu,
ale on nie chce paska zmieniać, więc nie musi odkręcać dołu. Później będzie rozbierał drugi raz

Wiem, ale niech ma na przyszłość, może się przyda. :wink: