Zobacz temat - [Volvo 440 1,8] wymiana uszczelniacza wału korbowego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Volvo 440 1,8] wymiana uszczelniacza wału korbowego

kris-tofer - Czw Lut 28, 2013 14:45
Temat postu: [Volvo 440 1,8] wymiana uszczelniacza wału korbowego
Czołem debeściaki :)
Potrzebuję porady w sprawie wymiany uszczelniacza wału od strony sprzęgła.
Przy takiej robocie zawsze dojeżdżałem tylko do koła dwumasoego lub zamachowego. Na pewno przy każdym silniku jest tak samo, więc jak ktoś już wymieniał taki uszczelniacz to wie co i jak:
1. po odkręceniu koła zamachowego jest już dostęp do wyjęcia uszczelniacza?
2. uszczelniacz ten wymienia się identycznie jak np. uszczelniacz półosi, czyli metodą siłową wyrwać stary uszczelniacz i nowy wbić delikatnie na wcisk?

czy w ogóle są tam jakieś dodatkowe obudowy i inne pierdoły, któe muszę poodkręcać, zanim dostanę się do uszczelniacza?

Dzięki za wszelaką pomoc.
Pozdrawiam.

sTERYD - Czw Lut 28, 2013 14:55

kris-tofer napisał/a:
czy w ogóle są tam jakieś dodatkowe obudowy i inne pierdoły, któe muszę poodkręcać, zanim dostanę się do uszczelniacza?

bywa, że są, bywa, że nie- zależy od silnika.
najlepiej poszperaj w necie, pewnie jest jakaś instrukcja serwisowa do niego.

polofix - Czw Lut 28, 2013 19:02

1,8 z tego co wiem to jest prawie taki sam jak od renówki. Popatrz np na allegro jak wygląda silnik od strony sprzęgła i będziesz wiedział. Wymiana uszczelniacza to trochę roboty cię czeka.
kris-tofer - Czw Lut 28, 2013 19:27

Tak, to jest silnik od Renault
Ciężko na necie znaleźć dobre zdjęcie, coś będę dalej grzebał w tym temacie i niedługo muszę się zabrać za wymianę to ustrojstwa. Roboty jest bardzo dużo, ale jak zrobię sam to na mechaniku przyoszczędzę :)