Zobacz temat - [L-seria] Spalanie a średnia prędkość podróżna
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - [L-seria] Spalanie a średnia prędkość podróżna

torek86 - Pią Mar 08, 2013 07:44
Temat postu: [L-seria] Spalanie a średnia prędkość podróżna
ok, wczoraj robiłem pierwszą większą trasę po zrobieniu mapek i jestem naprawdę zadowolony ze spalania :mrgreen: trasa wawa-olsztyn-żukowo-bydgoszcz. 636KM i spalanie 5,2l/100 przy prędkości 110-140 :mrgreen:
Pływak - Pią Mar 08, 2013 09:05

Podziwiam wasze spalanie mi przy jeździe autostradowej i troche krajówki na dystansie niecałych 800km spalił ponad 6l. Fakt, ze autostrada to bylo ponad 140km/h ustawione na tempomacie ale i tak średnia prędkość z całej trasy wynosiła koło 115km/h, a tutaj 110-140km/h i 5,2 :lol: Jak ktoś jest w stanie utrzymac średnią predkość w polsce 110-140 to "podziwiam" mi się to udało tylko dlatego, ze z 800km tylko jakies 170-180km jechalem polską krajówką, reszta trasy to autostrada w PL i dalej w DE gdzie po wjeździe auto cały czas smigalo na tempomacie z równą predkością ~145km/h (pomijając oczywiście kilka ograniczeń do 110-120km/h w DE).
torek86 - Pią Mar 08, 2013 09:35

hm.. no słuchaj, piszę jak jest, przejechałem 636 km, zajechałem na stację i wlałem 33 l paliwa..
Poza tym.. jeżdżąc po krajówkach w dzień powszedni to naprawdę nie ma tragedii i drogi są względnie puste.. wiadomo, że w terenie zabudowanym zwalniałem, ale to raczej działa na nie korzyść, gdyż trzeba się później rozpędzić, to samo podczas wyprzedzania.. ale tak jak piszę.. matematyki się nie oszuka.. zresztą przed mapkami miałem podobne spalanie :mrgreen:

pawel90 - Pią Mar 08, 2013 09:43

Mi spalanie wychodzi okolo 6 litrów przy jezdzie okolo 110 km/h na odcinku okolo 30 km gdzie 20 procen to miasto reszta to ekspresówka
Pływak - Pią Mar 08, 2013 10:19

torek86 napisał/a:
hm.. no słuchaj, piszę jak jest, przejechałem 636 km, zajechałem na stację i wlałem 33 l paliwa..
Poza tym.. jeżdżąc po krajówkach w dzień powszedni to naprawdę nie ma tragedii i drogi są względnie puste.. wiadomo, że w terenie zabudowanym zwalniałem, ale to raczej działa na nie korzyść, gdyż trzeba się później rozpędzić, to samo podczas wyprzedzania.. ale tak jak piszę.. matematyki się nie oszuka.. zresztą przed mapkami miałem podobne spalanie :mrgreen:


Właśnie matematyki się nie oszuka i nie czepiam się spalania tylko prędkości. Teraz podaj rzeczywistą średnią prędkość z całej trasy, no chyba, ze to "110-140" to faktycznie średnia prędkość ale sorry winetou w takie średnie predkość po drogach krajowych w Polsce nie wierze, jak w zabudowanym zwolnisz do 50 to poźniej musisz sporo przyspieszyć aby wyszła tak duża średnia. Jak pisalem mi średnia z trasy gdzie jakieś 70%-80% z prawie 800 kilometrowej trasy faktycznie jechałem non stop z tempomatem 145km/h, reszta to polska krajówka i wyszła średnia rzeczywista prędkość z calej trasy 115km/h. No chyba, ze to twoje 110-140 to tyle ile momentami jechałeś ale wtedy to ja moge napisać, ze mi spalił 6,5l przy prędkości 200km/h bo sobie na autostradzie w DE przez chwile przycisnąłem do 200km/h... Z resztą rozrzut spalania l-serii na tym forum jest spory :D Jednemu pali mniej niż 5, innemu 6, a kilka osób pisało że dobija im do 7 ahh te polskie raporty spalania :lol:

torek86 - Pią Mar 08, 2013 10:55

ok, a więc ( mam nadzieję że policji tu nie ma :razz: ).
po kolei.. od łomianek do płońska 130-140
od płońska do nowej trasy na olsztyn (60km od olsztyna się zaczyna) 110-130 a w terenach zabudowanych 80-90
nowa trasa do olsztyna 130-140
po olsztynie nie piszę bo tam różnie było...
później od olsztyna do okolic gdańska też średnio 110-130 itd..

sorry w megance może bym Ci powiedzial jaka jest średnia prędkość tej trasy bo mam tam komputer pokładowy.. niestety R25 nie jest wyposażony w takie dobrodziejstwa, a liczyć mi się tego nie chce.
jasne nie pomykam 200km/h, ale też emeryckim tempem nie jeżdżę.
możesz powiedzieć też że licznik przekłamuje itp jasne.. ja wiem swoje... :mrgreen: wiem że przy dystrybutorze byłem zaskoczony :mrgreen:
dużą rolę odgrywa jak się zmienia biegi.. jak się dociska gaz.. itp, więc styl jazdy dużo wnosi do spalania. poza tym z tego co widzę masz alfę... więc średnie to porównanie że tobie spaliła alfa 6l, a komu innemy golf opędzluje 5l.. a Renault Magnum spali 25l :P

Pływak - Pią Mar 08, 2013 11:09

No większość prędkości jakie podaleś to wlasnie 110-130 max 140 dodatkowo tereny zabudowane i miasto wiec jakim cudem wyszło i tak 110-140 skoro zwalniales w zabudowanym i miescie? Po za tym nie będe nawet komentował głupoty jaką jest jeżdzenie 90 po zabudowanym i chwalenie sie tym na ogólno dstępnym bo forum takie przypadki się często eliminują same ;]

Co do zmiany biegów i operowania gazam to mojej jazdy to nie dotyczy bo jak pisalem 70-80% trasy jechałem na tempomacie ze stalą prędkością po autostradzie... Jak widać stare prawie 20 letnie konstrukcje palą mniej niż nowoczesne :lol:

torek86 - Pią Mar 08, 2013 11:28

hm.. sorry.. ale albo jesteś hipokrytą, albo trafiłem na naprawdę przepisową osobę :roll:
Podam Ci najprostszy przykład, jadąc po puławskiej w wawie, na której ograniczenie jest do 60km/h z tą właśnie prędkością, to nawet autobus kominikacji miejskiej cię wyprzedzi, nie mówiąc o kolumnie policyjnych aut ( bynajmniej nie jadących na sygnale), a kontrola policyjna pierwsza Ciebie ściągnie na postuj bo stwierdzi że jakiś pijany jedzie przepisowo.
Więc nie pisz mi farmazonów o takiej przepisowej jeździe, dostosowuje prędkość do panujących warunków. jeśli widoczność jest super, teren zabudowany to 4 domy na krzyż i żywego ducha w pobliżu to sorry, ale nie zwlaniam tam do 60km/h. :P

a co do pisania na forum o prędkościach, to mogę sobie pisać co chcę, nawet że jechałem 200km/h przez jakąś wiochę, bo jest to nie do udowodnienia, jeśli ktoś mnie za "rękę " nie złapie :P taka prawda, czy Ci się to podoba czy nie. :P


Ale skończmy tą jałową dyskusję, bo zaraz jakieś kreski dostaniemy za OT w temacie o mapkach, które oprócz mojego pierwszego postu już ni jak się mają do tematu.

Pływak - Pią Mar 08, 2013 11:43

Nie nie jestem hipokrytą staram się jeździć przepisowo bo nie znalazłem prawa jazdy w paczce czipsów, a jak już zdarzy mi się głupota to się nią nie chwale. Dostosowujesz predkość do warunków powiadasz? Czyli fotoradary tez masz gdzieś i jeśli jest słonko dobra widoczność, fotoradar stoi na prostej to walisz 90km/h na ograniczeniu do 50 po czym odmawiasz przyjęcia mandatu i stwierdzasz, ze jechałeś z godnie z panującymi warunkami :lol: Pisanie farmazowów to właśnie pisanie, że się całą trase cięło po 130km/km, a w zabudowanym zwalniało do 90. Polacy to jednak straszni hipokryci są narzekają, że drogi kiepskie, tyle fotoradarów, a tu sie okazuje, ze średnia z trasy rzędu 130 to normalka wiec czego więcej chcą Ci ludzie? Po co komu autostrady skoro można i na krajówkach szybko jechać i to za darmo :lol: Jak pisałem wcześniej całe szczęście, ze takie przypadki ulegają często naturalnej selekcji ;]

P.S Posty może moderacja wydzielić do osobnego tematu w offtopoicu.

tuners - Pią Mar 08, 2013 12:24

Z Pływakiem nie pogadasz :-) . On siedzi w zbiorniku więc wie lepiej :-) . A co do spalania przy lejących wtryskach i jezdzie po mieście o której się chwalić nie będę l seria lyka 9l.
Ps. Staram się jezdzić przepisowo... do momentu aż silnik nabierze temperatury :-)

Pływak - Pią Mar 08, 2013 12:30

tuners, ja nie pije do spalania bo już sie nauczyłem, ze kazdy podaje spalanie według normy którą sam opracował. Jednemu turbo benzyna spala 7 innemu L seria spala 7 wiec nie mnie oceniac kto sie mija z prawdą. Wystarczy czytać forum, żeby zobaczyć jakie tu są rozrzutu ze spalaniem i to się tyczy nie tylko L seri ale i T seri, k seri i kv6 co uzytkownik to inny sposób pomiaru i inny wynik. Dlatego ja wszystkie skrajne wyniki wkladam na regał między bajkami. Szkoda, ze inni łykają wszystko co się napisze, a później ździwienie, ze im pali więcej i pytają co się popsuło :lol:

Co do przepisowej jazdy to u nas pełno takich "miszczów prostej", a jak przychodzi co do czego i tor to sie okazuje, zę koni kupa tylko kierowca dupa ;)

bizon - Pią Mar 08, 2013 12:32

Podejrzewam ze jakbys w zabudowanych zwalnial wszedzie do 80-90 to bys kilka ladnych fotek dostal. na pewno zwalniales czesto do 60 a to znacznie powinno zanizyc srednia
kadzaf - Pią Mar 08, 2013 12:41

Pogratulowac spalania przy takich predkosciach (w moim rowniez wyjchodze w 5l ale max jadac 90-100km/h, )
Ja tam nie narzekam ,auto niech pali +1l wiecej a niech idzie a nie toczy sie ,paliwo zawsze mozna kupic taniej i jest wieksza ekonomia jak zamulanie silnika. :twisted:

torek86 - Pią Mar 08, 2013 12:58

Pływak napisał/a:
,

Co do przepisowej jazdy to u nas pełno takich "miszczów prostej", a jak przychodzi co do czego i tor to sie okazuje, zę koni kupa tylko kierowca dupa ;)


uwielbiam takie teksty. :brawo:

Pływak - Pią Mar 08, 2013 13:08

bizon napisał/a:
Podejrzewam ze jakbys w zabudowanych zwalnial wszedzie do 80-90 to bys kilka ladnych fotek dostal. na pewno zwalniales czesto do 60 a to znacznie powinno zanizyc srednia

Etam nie znasz sie ;) Najpierw zwolni sie do 60 później przyspieszy na chwile do 200 i średnia 130 jak znalazł ;)


kadzaf napisał/a:
Pogratulowac spalania przy takich predkosciach (w moim rowniez wyjchodze w 5l ale max jadac 90-100km/h, )

Pewnie masz cos popsute ;) Ja mam popsutego diesla bo nie kopci dlatego spalanie przy 140 mam ponad 6l Ty też pisaleś, ze Ci nie kopci to pewnie przez to tyle pali :D

tuners - Pią Mar 08, 2013 13:14

Pływak napisał/a:
Co do przepisowej jazdy to u nas pełno takich "miszczów prostej", a jak przychodzi co do czego i tor to sie okazuje, zę koni kupa tylko kierowca dupa ;)


Jak sie wszystko fajnie mówi, kiedy to tor się ma pod nosem :-) niestety Krakowa natura tak chojnie nie obdażyla nawet za wielu prostych dla "miszczuf" niema
Choć tyle zostaje że pobliskie okolice są chojnie obdażone w wąskie zakręty a i nie jedną serpentynkę można spotkać :-) a dopoki janosikowe mają gminy drogi tam są jak maliny :-) .

Pływak - Pią Mar 08, 2013 13:20

Co ma obecnosc toru do przepisowej jazdy po drogach publicznych? Czy brak toru w promieniu 100km zwalnia z przepisowej jazdy? Na torze w poznaniu jeszcze nie dane mi bylo jeździć za kółkiem, nigdy nie miałem czasu, po za tym to nie jest tani sport za track day trzeba zapłacić 550zł więc już widze tych co by mieszkając w wlkp co miesiac śmigali na trackday :D Jak wszystko organizacyjnie dobrze pojdzie to może edycja maj/czerwiec zalicze tor w poznaniu :) Z reszta mniejsze lub wieksze TD rganizowane sa w całej Polsce na mniejszych obiektach tj. stare lotniska itp. dla chcacego nic trudnego ;]
tuners - Pią Mar 08, 2013 13:32

U nas mówiąc track day mają na myśli brno :-) . Dopóki dopóty nie zamkną lotniska na balicach to w krakowie bedzie można pośmigać ... na koniach xd
Ok koniec offtopu

Ciekawy jestem jak po zmianie wtrysków i skrzyni będzie spalanie oscylować :-)

maniaq - Pią Mar 08, 2013 13:32

oftop w oftopie :) Lubie takie dyskusje zaczli od czipa, potem srednie predkosci, spalanie, przeszli kodeks drogowy, doszli do track dayow :P

Moral taki - kazdemu inaczej pali, bo kazdy inaczej poprwia sobie samopoczucie :D

OT- track day w poznaniu beda organizowane czesciej - http://www.facebook.com/e...1577462/?ref=22

te 550 to przesadzone, chyba kolo 250-300 pln bylo ;) Ja do NMnP jak smigalem bylo 200-250, to samo w Ulęży ;) i nie wazne kto organizowal, mniej wiecej takie stawki.

Pływak - Pią Mar 08, 2013 13:36

To jeszcze w temacie toru dodam, ze do Kielc masz Tuners około 20km dalej niż ja do Poznania więc z tym torem pod nosem to pojechałeś :lol:

maniaq było chyba 450 zł ale podnieśli i tegoroczna ma byc po 550zł na forum AR zbiera sie ekipa jak sie uzbiera 20 os zrobia nam osobną grupe na TPTD i bedzie po 450zł :) Z tego co sie orientowali goście z Ar to koszt wynajęcia toru to ok 15k zł netto wiec za 200zł nik tam TD z pełna obsługa i instruktorami nie zrobi.

kadzaf - Pią Mar 08, 2013 17:14

Pływak napisał/a:
Po za tym nie będe nawet komentował głupoty jaką jest jeżdzenie 90 po zabudowanym i chwalenie sie tym na ogólno dstępnym bo forum takie przypadki się często eliminują same ;]

Nic nie poradzimy ze w PL mało obwodnic i wiekszosc krajówek przechodzi przez tereny zabudowane gdzie nawierzchnia pozwala spokojnie na rozwijanie wiekszych predkosci niż owe ograniczenia.

Pływak napisał/a:
Jak widać stare prawie 20 letnie konstrukcje palą mniej niż nowoczesne :lol:

Tak juz sie przyjeło ze seryjne auto musi splac tyle i tyle ,(były patenty które ograniczały zuzycie paliwa niestety nie ujrzały swiatła dziennego)

Pływak napisał/a:
Ja mam popsutego diesla bo nie kopci dlatego spalanie przy 140 mam ponad 6l Ty też pisaleś, ze Ci nie kopci to pewnie przez to tyle pali :D

kwestia czy jest podwiazany bardziej czy mniej na pępku :mrgreen:

Pływak napisał/a:
ostosowujesz predkość do warunków powiadasz? Czyli fotoradary tez masz gdzieś i jeśli jest słonko dobra widoczność, fotoradar stoi na prostej to walisz 90km/h na ograniczeniu do 50 po czym odmawiasz przyjęcia mandatu i stwierdzasz, ze jechałeś z godnie z panującymi warunkami :lol:

Po to wlasnie sa CB i inne wynalazki umilajace jazde kierowcy :twisted:

Pływak - Pią Mar 08, 2013 17:51

kadzaf napisał/a:

Nic nie poradzimy ze w PL mało obwodnic i wiekszosc krajówek przechodzi przez tereny zabudowane gdzie nawierzchnia pozwala spokojnie na rozwijanie wiekszych predkosci niż owe ograniczenia.

Zgodze się, ze ograniczenia i przepisy w PL czasem bywają co najmniej dziwne ale NIKT mi nie wmówi, ze na 630 kilometrowej trasie wszystkie 50tki były postawione niesłusznie i spokojnie, bezpiecznie mozna było na nich jechać 90.

Cytat:

Tak juz sie przyjeło ze seryjne auto musi splac tyle i tyle ,(były patenty które ograniczały zuzycie paliwa niestety nie ujrzały swiatła dziennego)

Auto po czipie pali mniej tylko dlatego, że jest optymalniej dobrane parametry pracy silnika i ty nie musisz, aż tyle deptać na gaz. ktos kto chociaż raz zajrzał w modyfikowany soft wie o co chodzi. Jak auto jest podlane tak paliwem, że zamiast dymu z wydechu leci wegiel to znaczy, ze paliwa jest wiecej niż byc powinno, część jest marnowania i nieprzepalana. Dodatkowo non stop następowała zmiana prędkości, więc jak by tak jechać tym opisywanym autem ze stała prędkością 90km/h na piątce to pewnie by spaliło mniej niż 3 na sto. Przynajmniej u mnie miedzy jazdą 90 na godzinę, a 140 na godzinę jest spora różnca w spalaniu rzedu 2l no chyba, ze R jest tak zajebiście opływowy i ma skrzynie z tira, ze spalanie nie jest zalezne od predkości ;)

Cytat:
Po to wlasnie sa CB i inne wynalazki umilajace jazde kierowcy :twisted:

Ale co daje CB jak stoi fotoradar czy jest policja? I tak musisz zwolnic, a tutaj nie było mowy, ze trzeba było sie wlec 50... wszędzie tylko 110-140 i w zabudowanych 90. Chyba, ze to jakieś CB z NASA powodujące przy włączeniu efekt czapki niewidki. Jak już kolega bizon zauważył gdyby naprawdę wszędzie ciąć z takimi prędkościami to przyszło by skoro pocztówek z takiego wypadu.

kadzaf - Pią Mar 08, 2013 18:43

Pływak napisał/a:
ze na 630 kilometrowej trasie wszystkie 50tki były postawione niesłusznie i spokojnie, bezpiecznie mozna było na nich jechać 90.

wszystkie nie ale wieksza połowa tak :twisted:
Kto wie ile trzeba poswiecic czasu aby przejechac regulaminowo trase Breslau-Warsaw. :mrgreen:
Pływak napisał/a:
Ale co daje CB jak stoi fotoradar czy jest policja? I tak musisz zwolnic, a tutaj nie było mowy, ze trzeba było sie wlec 50... wszędzie tylko 110-140 i w zabudowanych 90.

Wiekosc fotoradarów jest pusta,a natrafic na przenoske czy wideorejest trzeba miec naprawde szczescie ,w tym drugim tym bardziej.
Zwykle ci którzy duzo smigaja a w szczegolnosci zawodowo wiedza jak wszystko ominac,cb,ramki oraz porzadny antyradar i 99% skutecznosc.(znam kilka osob którzy smigaja busami po europie i musza sobie radzic z ,, niektórymi dziwnymi ograniczeniami'')

[ Dodano: Pią Mar 08, 2013 18:43 ]
Pływak napisał/a:
Jak już kolega bizon zauważył gdyby naprawdę wszędzie ciąć z takimi prędkościami to przyszło by skoro pocztówek z takiego wypadu.

Poczekajmy ok miesiac,wtedy moze kolega Torek86 pochwali sie widokówka w razie czego :twisted:

Pływak - Pią Mar 08, 2013 18:51

kadzaf napisał/a:

wszystkie nie ale wieksza połowa tak :twisted:

Połowy są równe :p Po za tym nie zmienia to faktu, ze jednak są miejsca gdzie wypada zwolnic dla bezpieczenstwa nie tyle własnego co innych. Fajny patetnt jest w kilku miejscach w mojej okolicy czesto koło szkół. Stoi radar ale nie cyka fotek tylko jak jedziesz wiecej niż 50 zapala Ci się czerwone swiatło na przejsciu dla pieszych mimo, ze nikt nie idzie i sobie czekasz chwilkę :D

Pływak napisał/a:

Wiekosc fotoradarów jest pusta,a natrafic na przenoske czy wideorejest trzeba miec naprawde szczescie ,w tym drugim tym bardziej.
Zwykle ci którzy duzo smigaja a w szczegolnosci zawodowo wiedza jak wszystko ominac,cb,ramki oraz porzadny antyradar i 99% skutecznosc.(znam kilka osob którzy smigaja busami po europie i musza sobie radzic z ,, niektórymi dziwnymi ograniczeniami'')

Jak zaczniesz omijać bocznymi to nie zrobisz średniej 140, po za tym wszystko o czym piszesz czyli cb, antyradary itp nie powodują, ze nie musisz zwalniać i tak jak jest radar albo zwalniasz i co za tym idzie zrobienie sredniej 140 jest nierealne albo nastepną wypłate przeznaczasz na mandaty. Jak to było wcześniej wspomniane "matematyki nie oszukasz" :D

http://antyradary.phi.pl/mapa_fotoradarow/ tutaj mapa radarów stacjonarnych, przenośnych i atrap ;]

kadzaf - Pią Mar 08, 2013 19:29

Pływak napisał/a:
Stoi radar ale nie cyka fotek tylko jak jedziesz wiecej niż 50 zapala Ci się czerwone swiatło na przejsciu dla pieszych mimo, ze nikt nie idzie i sobie czekasz chwilkę :D

Jak dla mnie bezsens,jesli nikt nie przejchodzi... lepiej aby juz był aktywny radar i zwolnic do tych 50ciu niz całkowicie zatrzymywac sie (potem wez wpraw w ruch te 1tone nie wspominajac o wiekszych autach) :mrgreen:


Miałem na mysli ogolne podróżowanie po PL ,srednia 140 ciezko bedzie wyciagnac na naszych dróżkach ale jest do wykonania przy dobrym motocyklu czy aucie :twisted:

Pływak - Pią Mar 08, 2013 20:00

kadzaf napisał/a:

Jak dla mnie bezsens,jesli nikt nie przejchodzi... lepiej aby juz był aktywny radar i zwolnic do tych 50ciu niz całkowicie zatrzymywac sie (potem wez wpraw w ruch te 1tone nie wspominajac o wiekszych autach) :mrgreen:

No ale jak zwolnisz do 50 to będzie zielone tylko jak będziesz leciał dużo więcej to już Ci się zapali czerwone. Chodzi o to aby pod szkoła gdzie jest długa prosta i jak to kolega torek86 napisał warunki pozwalają na wiele wiecej wiara nie zapieprzała, a jak amsz gdzieś ograniczenia to będziesz te ponad tone bujał znów od 0 ;]

kadzaf - Pią Mar 08, 2013 20:31

To nie pozostaje nic tylko sypnac wiecej owsa aby zdarzyc przejechac na późnym żółtym :mrgreen:
tuners - Pią Mar 08, 2013 20:38

W krakowie jest też kilka takich światel jak jedziesz za szybko to i 150m wczesniej wlaczy Ci czerwone dobrze widać to jak jedziesz sam :-)
Remigiusz - Pią Mar 08, 2013 20:55

Mi moj teraz na trasie, po wywaleniu gruszki bo blokowała nawet ta nowa przepływ paliwa wyszło po urodzinach w Krakowie i z powrotem do Wiednia równe 5,1litrow na sto, w czym prawie cały czas 140km/h leciałem po autostradzie :P
Pływak - Sob Mar 09, 2013 00:12

kadzaf, tak jak pisze tuners nie przelecisz na zółtym bo pomiar jest na tyle wczesnie, ze na pewno załapiesz sie na czerwone :D

Remigiusz, słaboooo ostatnio cos wspominałes o 740km na połowie baku czyli wychodziło by 3,5l skąd ten nagły wzrost o 1,6l? :D

Markzo - Sob Mar 09, 2013 00:26

przy równej jeździe z głową, wszystkim da się mało spalić ;)
Pływak - Sob Mar 09, 2013 00:38

Masz racje równa jazda z głową, a takowej nie zaobserwowałem po postach w tym temacie. Po za tym wszyscy mają te same skrzynie jednemu w trasie pali 5 ale przy 100km/h drugiemu 5 przy 140km/h wiec WTF? Kto kłamie? kadzaf oszust pewnie zawyża i inni posiadacze R pewnie tez zawyżają :D Mi na tempomacie czyli jazda równa ze stała predkościa do 110km/h spali kolo 5 powyżej 140 również na tempomacie pali już koło 6. Fizyki nie oszukasz, im większa prędkość tym większe obroty w dodatku większe opory wiec musi byc spora różnica w spalaniu miedzy jazdą 100, a 140. Tym co pali 5 przy 140 przy 90 powinno palić 3,5l. No ale w sumie remi cos ostatnio wlasnie wspominał o 3,5 wiec kto wie :lol:
Markzo - Sob Mar 09, 2013 00:45

tydzień temu w piątek zrobiliśmy zs trase błażowa - bukowina tatrzańska. Jazda cały czas koło 100km/h, równo, bez szaleństw, pare razy mocniejsze depniecie z 2 czy 3 biegu. Zatankowałem go do pełna po powrocie i po 510km weszło 35l, ale to nie była jazda taka jak tu piszą - 140 itp, tylko tak jak kazdy ;)
Pływak - Sob Mar 09, 2013 00:54

No wlasnie i jak ktoś mi napisze, ze pali mu 5 przy rozsądnej spokojnej jeżdzie 100km/h to uwierzę, a jak ktos mi pisze, ze po drogach w Polsce leciał 140 i spaliło mu 5 to sorry ale wole bajki braci grim ;)

pozwole sobie zacytować post maniaq

maniaq napisał/a:
ZR idt
trasa w PL , srednia predkosc 78 km/h , zazwyczaj sporo wolno-szybko jak to w PL ;( spalanie 6,7

trasy w niemczech srednia kolo 118 km/h zazwyczaj predkosc kolo 130-140 km/h spalanie 6,3

trasa niemcy/holandia spokojniej srednia kolo 103 km/h zazwyczaj kolo 100-120 km/h spalanie 5,7


ładnie pokazuje jak sie kształtuje średnia prędkość na trasie. To o czym pisałem wcześniej też niby leciałem autostradą ponad 140 większość trasy, a i tak rzeczywista średnia wyszła 115km/h miedzy innymi dzięki temu, ze musiałem pokonać 160km polską krajówką.

Markzo - Sob Mar 09, 2013 00:59

ja mam długi 5bieg, przy 100km/h mam coś z 2,1/2,2k rpm, więc niskie obroty. Ale co by nie mówić, w polsce jak sie chce jechać z takimi predkościami, to nie ma co się nastawiać na równą jazde. Chyba, że gdzieś nad ranem, przy znikomym ruchu, ale to tak ryzyko - "polskie drogi sa tak zajebiste, że aż pękaja z dumy". Jadąć autostradami przez włochy, 75tką cały czas 140km/h spalanie oscylowało w okolicach 7,5l pb95 i koło 8,5-9l LPG. Ale tam rozpedzałem sie od stacji benzynowej i leciałem cały czas bez zadnych przyspieszen. Szkoda, ze u nas sie tak nie da ;/
kadzaf - Sob Mar 09, 2013 09:26

Pływak napisał/a:
adzaf, tak jak pisze tuners nie przelecisz na zółtym bo pomiar jest na tyle wczesnie, ze na pewno załapiesz sie na czerwone :D

Teraz juz wiem dlaczego własnie nie mam szczescia do przejsc dla pieszych przy których znajduja sie sygnalizacje . :razz:

Pływak napisał/a:
kadzaf oszust pewnie zawyża i inni posiadacze R pewnie tez zawyżają :D

No co poradzic ze moj R taki nałogowiec. :-| (moze przez to ze chodzi na oleju nie napedowym, na rzepaku tez ok 0,5-1l łykał wiecej)

tuners - Sob Mar 09, 2013 10:19

Ciekawe jakie spalanie w 600kach jest, krótsza skrzynia o 10% wieksza masa
Dajmy na to 2000obr
Typowa skrzynia r25/200/45/400 89.6km/h
Skrzynia r600 81.3km/h
Skrzynia freelander. (Odpieta kątowa). 99.8km/h

Oczywiście +/- 1/2 km/h. Ze względu na średnice kola

torek86 - Sob Mar 09, 2013 12:55

pŁywak, soryy ale jesteś albo głupi albo ograniczony. NIGDZIE NIE NAPISAŁEM ŻE ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ TO 140!!! napisałem że jechałem miedze 110-140.. czyli na prostych mogfłem sobie jechać max 140!!!! ja !@!$#.. jesteś jakiś ograniczony. rozmowa z tobą jest totalnie na pozimoie przedszkolaka.
Myślisz, że co napisąłem sobie 5,2 l/100 bo chciałem ci dopiec??? człowieku ogarnij się. Napisałem to w temacie o mapkach, bo już wcześniej parę osób pytało o to. zrobiłem taką trasę i tyle. A jak myślisz mój masterze, jak bym zwalniał, wszędzie, do tych !@!$# 50km/h, później się rozpędzał, to co, uważasz że bym miał mniejsze spalanie? to chyba logiczne że by więcej spalił.. a jednak, pod dystrybutorem zatankowałem 33l nie więcej i nie mniej.. a zrobiłem 634km.. a że nie jechałem na wakacje, i byłe ograniczony czasem więc nie mogłem jechać sobie 90km/h wg kodeksu drogowego.

Nienawidzę ludzi twojego pokroju, !@!$# hejterów, którzy prawią swe mądrości przed monitorem do czepiając się każdego. mędrkowie z koziej dupy.
kończę już z tobą ten temat bo widzę że jesteś uparty w swoich przekonaniach i lepiej wiesz wszystko. A to że twoja alfa więcej pali.. to miej pretensje do siebie a nie do całego świata, że starsze auto, z silnikiem starszej konstrukcji może być ekonomiczniejsze od nowszego.



P.s, przepraszam innych za wulgaryzmy.

kadzaf - Sob Mar 09, 2013 13:05

A co to za róznica 5,6 czy 7l wazne aby był w miare komfort i było czym jechac.
A jak ktos chce miec ekonomiczne auto niech najpierw zacznie od tego co wlewa :mrgreen: od tego najwiecej zalezy jak tanio mozna podrózowac ;)

Pływak - Sob Mar 09, 2013 13:23

torek86 napisał/a:
pŁywak, soryy ale jesteś albo głupi albo ograniczony. NIGDZIE NIE NAPISAŁEM ŻE ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ TO 140!!! napisałem że jechałem miedze 110-140.. czyli na prostych mogfłem sobie jechać max 140!!!! ja !@!$#.. jesteś jakiś ograniczony. rozmowa z tobą jest totalnie na pozimoie przedszkolaka.


Po pierwsze nie zaniżaj poziomu dyskusji i jak nie masz argumentów to nie obrażaj innych. Po drugie napisałeś, ze jechałeś z prędkością 110-140 to niech Ci będzie średnia z tego przedziału to 125km/h co nadal uważam za niewykonalne przy spalaniu 5l na polskich drogach. Poniosła Cie fantazja, a teraz się spinasz. Następnym razem podawaj rzeczywistą średnią prędkość, a nie jakieś dziwne przedziały, które tylko i wyłącznie Ty rozumiesz, a później tłumaczysz coś o prostych i, ze jednak czasem trzeba było zwolnić. Jak pisałem wcześniej na prostej na autostradzie w DE to ja przez chwile i 200km/h jechałem wiec w sumie też bym mógł napisać, ze w przedziale 140-200 pali mi 6l tylko, ze 99% trasy jechałem 140, a 1% 200 ale to nieistotny szczegół :lol:

tronsek - Sob Mar 09, 2013 13:34

torek86 napisał/a:
pŁywak, soryy ale jesteś albo głupi albo ograniczony.
Za ubliżanie uczestnikom dyskusji oraz uzywanie słów powszechnie uznanych za obraźliwe dostajesz ostrzeżenie.
torek86 - Sob Mar 09, 2013 13:39

tronsek napisał/a:
torek86 napisał/a:
pŁywak, soryy ale jesteś albo głupi albo ograniczony.
Za ubliżanie uczestnikom dyskusji oraz uzywanie słów powszechnie uznanych za obraźliwe dostajesz ostrzeżenie.

ok

Pływak - Sob Mar 09, 2013 13:56

torek86 napisał/a:

Nienawidzę ludzi twojego pokroju, !@!$# hejterów, którzy prawią swe mądrości przed monitorem do czepiając się każdego. mędrkowie z koziej dupy

Widze, ze 2 warny to za mało bo lecisz dalej po bandzie...

Cytat:
kończę już z tobą ten temat bo widzę że jesteś uparty w swoich przekonaniach i lepiej wiesz wszystko. A to że twoja alfa więcej pali.. to miej pretensje do siebie a nie do całego świata, że starsze auto, z silnikiem starszej konstrukcji może być ekonomiczniejsze od nowszego.

Ja po prostu nie oszukuje ani siebie ani innych. Bo moja Alfa pali tyle ile pala auta tej klasy z silnikiem o takiej pojemności i mocy. 5 i owszem spali, nawet mogę zejśc poniżej ale jak sie bede wlókł 80-90, a nie 110-140. Po za tym porównuje twoje spalanie do innych posiadaczy 25/ZR z lserią z forum i jakos dziwnie twoje dane odbiegają od innych. Nawet dwie osoby w tym temacie to potwierdziły ale jak Ci to pomoże opanować nerwy to ok niech Ci będzie może Ci nawet palić 3l przy sredniej 200km/h po drogach gminnych mnie nic do tego, a inni posiadacze l serii i tak zweryfikują te dane u siebie ;]

tronsek - Sob Mar 09, 2013 14:07

Pływak napisał/a:
2 warny to za mało bo lecisz dalej po bandzie...
Nie Tobie oceniać czy to za dużo czy za mało. Warny były za całokształt, a nie tylko za cytat.
Pływak - Sob Mar 09, 2013 14:16

Proszę Cie nie wyrywaj fragmentu cytatu z konteksu całość brzmi:

"Widzę, ze 2 warny to za mało bo lecisz dalej po bandzie... "

Czyli jest to moja subiektywna ocena której mi nie możesz zabronić. Jak ktoś po zwróceniu uwagi edytuje post i dodaje kolejne 3 grosze to imho mu mało ale może sobie pisac dalej spływają po mnie takie komentarze spowodowane brakiem argumentów ;]

tronsek - Sob Mar 09, 2013 14:22

Pływak napisał/a:
Proszę Cie nie wyrywaj fragmentu cytatu z konteksu całość brzmi:

"Widzę, ze 2 warny to za mało bo lecisz dalej po bandzie... "
Masz rację, przepraszam.

Pływak napisał/a:
Jak ktoś po zwróceniu uwagi edytuje post i dodaje kolejne 3 grosze
Post został edytowany przed zwróceniem uwagi (warnem)
kadzaf - Sob Mar 09, 2013 17:53

hehe nie jest lekko przygnoic Pływaka :twisted: :mrgreen:
P.S nie probowałes startowac na radnego,posła itp .. 1 głos juz masz na bank :D

szoso - Sob Mar 09, 2013 18:10

to ja mam coś popsute bo mi przy 140km/h pali jakieś 7,5-8l :lol:
raz w trasie spalił mi 6l przy 100-110km/h i to był jedyny raz :wink:
jak się ciśnie to musi spalić, na powietrze przecież nie jeździ

tuners - Sob Mar 09, 2013 18:29

szoso, :D jak to mówił gość kiedy rozglądałem się za samochodem dla dziewczyny

Panie a wie pan. Ta skrzynia jest pięcio biegowa ;d

tronsek - Sob Mar 09, 2013 19:06

szoso napisał/a:
raz w trasie spalił mi 6l przy 100-110km/h i to był jedyny raz
To rzeczywiście masz coś popsute. Mi od ponad pięciu lat, na dojazdach do pracy (53km w jedną stronę), przy prędkości do 110km/h palił 5,3-5,5l/100km. 6l/100km w ciagu tych 5 lat przekroczyłem tylko 3 razy kiedy większość trasy przebiegała autostradami. Wtedy prędkość do 140km/h
Trzeba pamiętać, że na zużycie paliwa nie tylko sama prędkość ma wpływ, ale też sam styl jazdy, moment zmiany biegów, hamowanie silnikiem itp.
szoso, z resztą Ty masz ciężką nogę.

AndrewS - Pon Mar 18, 2013 20:24

Pany nie spinać się.

Tak się składa że moge Was szybko sprowadzić na ziemię z tymi waszymi spalaniami i to obie strony sporu, wystarczy że zapytam o dowód na takie spalanie. :-)

Jeśli ja napisze że R800 pali srednio 9,2L/100km to tak jest.
Dowód poniżej
http://www.autocentrum.pl...ztow/rover/800/
Jak widać srednia z prawie 20 tys. km

Zatem logować się, zbierać paragony i wpisywac, wtedy pogadamy :-)

Remigiusz - Wto Mar 19, 2013 01:05

Trzeba mieć tylko te paragony :D
maniaq - Wto Mar 19, 2013 09:59

AndrewS - ZS-a mam na firme wiec zbieram FAKTURY, wiec przebilem twoje paragony ;P

a serio to ZS na 20 k km srednia 10,11 L/100 km ;P

popsuty ! :D :D :D

AndrewS - Wto Mar 19, 2013 10:11

Senn Cię przebija tyle ze ma mniej kilometrów :-)
http://www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/mg/zs/

Ciekawe czy Tomi miał taka srednia :-)

bociannielot - Wto Mar 19, 2013 10:40

wejdzcie na forum lancera i porownajcie spalanie - a teraz nawet Ci z v6 poczują sie jakby mieli seicento z gazem :D BTW - offtop z offtopa trza machnąc bo tytuł o l-serii a tu kv6 się wdarło :D
maniaq - Wto Mar 19, 2013 10:41

mi srednia zawyza nieco obecnosc na torze w Radomiu, Kielcach i NMnP 2x :D

juz te 0,3 to nie taki dramat ;)

kadzaf - Sro Mar 20, 2013 12:05

Remigiusz napisał/a:
Trzeba mieć tylko te paragony :D

hehe no no :mrgreen:

Na pocieszenie dodam ze skoro diesle maja paliwa alternatywne (wszystko co w nazwie ma olej)
tak i bena równiez ma ,jesli ktos nie uznaje podtlenku lpg zostaja jeszcze rozne rozpuszczalniki,dykta,rozcienczalniki,ekstrakcyjna i reszta tworów z płomyczkiem na etykietce hehe :D

Remigiusz - Sro Mar 20, 2013 18:58

kadzaf, Tylko z bena trzeba uważać bo alkohole niszczą uszczelki i trzeba by było mięć wszystkie odporne na alkohol jak się leje nie wiadomo co :D
kadzaf - Sro Mar 20, 2013 22:17

Remigiusz napisał/a:
kadzaf, Tylko z bena trzeba uważać bo alkohole niszczą uszczelki i trzeba by było mięć wszystkie odporne na alkohol jak się leje nie wiadomo co :D

dali by my rade ino sztance by grały :twisted: