|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [620Ti] Zapowietrzony układ chłodzenia
Chudeck - Pią Mar 08, 2013 20:08 Temat postu: [620Ti] Zapowietrzony układ chłodzenia Panowie, znowu moj złomek choruje. Wymieniłem niedawno chlodnice, bo mialem jakies jazdy z wzrastajacymi obrotami,grzaniem sie ukladu,zapowietrzeniem etc. Po wymianie chlodnicy dzieje sie dokladnie to samo. Jakies pomysly? Uszczelka pod głowicą była wymieniona. Ta stara chlodnica na pewno byla trafiona
BorysOpole - Sob Mar 09, 2013 01:24
masz drożne wszystkie kanały przewody do i z chłodnicy ?
pompa działa ?
może zablokowany termostat ?
złe odpowietrzenie ?
Chudeck - Sob Mar 09, 2013 10:58
Jeszcze opisze 'ciekawą' przypadłość. Mianowicie widze, ze temperatura rośnie, przeciągam troche obroty na drugim biegu i wszystko wraca do normy. Czasem właśnie wystarczy go spałować i wszystko jest ok na kilkaset metrów. BorysOpole, zaraz schodze sprawdzać!
greg-si - Sob Mar 09, 2013 19:19
Chudeck napisał/a: | Mianowicie widze, ze temperatura rośnie, przeciągam troche obroty na drugim biegu i wszystko wraca do normy. |
To akurat nic nowego. Większe obroty, większy przepływ.
Pasek osprzętu się nie ślizga? Może faktycznie coś gdzieś było przegrzane i dlatego tak się dzieje.
Marshall7 - Wto Mar 12, 2013 21:10
Miałem podobnie. Okazało się ze nie został do końca odpowietrzony.
Te układy niby odpowietrzają się "same". Dopóki nie odpowietrzyłęm do porządku (dosyc dlugo sie z tym bawilem zanim powietrze calkiem zeszlo) to mialem podobnie. Koniecznie użyj odpowietrznika jesli tego nie zrobiłeś.
Chudeck - Sro Mar 13, 2013 23:57
Żeby jeździć nim dalej niż 2km musze go non stop odpowietrzać, bo inaczej temp max i rzyga płynem... Wczoraj podjechałęm do mechanika i powiedzial, ze jest jakieś przebicie kompresji w głowicy i go dzisiaj rozbierają. Zdam relacje, tylko niech ktos cos odpisze, bo inaczej tylko edit
Marrkus - Czw Mar 14, 2013 22:44
Była sprawdzana szczelność głowicy??
Zabrzanin - Pią Mar 15, 2013 22:44
jeżeli przewody z płynem były po każdym odpaleniu "napompowane" to duże prawdopodobieństwo ze sama głowica czy też uszczelka pod nią poszła.
Marshall7 - Nie Mar 17, 2013 10:15
Mi tez mechanik próbował wmówić że to uszczelka pod głowicą bo przewody były napompowane, bawił się odpowietrzaniem godzinę i sie poddał.
Odjechałem, pobawiłem się sam drugą godzinę i jest ok do dzisiaj (przejechałem już kilka tys km od tamtej pory).
Wyjatkowo dłuuuugo musiałem odpowietrzać odpowietrznikiem ale skutecznie.
Obyś kasy w błoto nie wyrzucił przez magicznego mechanika.......
Chudeck - Pon Mar 18, 2013 15:01
Panowie, jest diagnoza. Podobno samochod zagotowałem(nie wiem jak). Silnik zostal rozebrany, mechanik stwierdzil, ze uszczelniacze popychaczy sa trafione i bedzie sprawdzal pierscienie na tłokach. Co do skutecznego odpowietrzania, na pewno byl odpowietrzony dobrze, bo rzygał przez odpowietrznik płynem bez żadnych przestojów na bańki powietrza. Co sądzicie o diagnozie? trafna czy zdziera kase?
kwiatekt11 - Pon Mar 18, 2013 19:35
Chudeck napisał/a: | Panowie, jest diagnoza. Podobno samochod zagotowałem(nie wiem jak). Silnik zostal rozebrany, mechanik stwierdzil, ze uszczelniacze popychaczy sa trafione i bedzie sprawdzal pierscienie na tłokach. Co do skutecznego odpowietrzania, na pewno byl odpowietrzony dobrze, bo rzygał przez odpowietrznik płynem bez żadnych przestojów na bańki powietrza. Co sądzicie o diagnozie? trafna czy zdziera kase? | a co ma piernik do wiatraka. ani uszczelniacze zaworów ani pierscienie nie mają nic wspólnego z przegrzewanie silnika. a co do napompowanych przewodów to w Ti to jest norma że węże są bardzo twarde i tak ma być.
Marshall7 - Pon Mar 18, 2013 20:46
kwiatekt11 napisał/a: | Chudeck napisał/a: | Panowie, jest diagnoza. Podobno samochod zagotowałem(nie wiem jak). Silnik zostal rozebrany, mechanik stwierdzil, ze uszczelniacze popychaczy sa trafione i bedzie sprawdzal pierscienie na tłokach. Co do skutecznego odpowietrzania, na pewno byl odpowietrzony dobrze, bo rzygał przez odpowietrznik płynem bez żadnych przestojów na bańki powietrza. Co sądzicie o diagnozie? trafna czy zdziera kase? | a co ma piernik do wiatraka. ani uszczelniacze zaworów ani pierscienie nie mają nic wspólnego z przegrzewanie silnika. a co do napompowanych przewodów to w Ti to jest norma że węże są bardzo twarde i tak ma być. |
Hehehhe więc już wiesz Chudeck czy to zdzieranie kasy czy nie
Pompa wody cały czas chodziła - było widać w zbiorniku wyrównawczym
Chudeck - Wto Mar 19, 2013 01:27
Pompa wody na pewno sprawna i chodziła...Mechanik pewnie trafil na jakas wczesniejsza usterke, tak tylko, zeby to zrobic i oddac samochod...
Marshall7 - Wto Mar 19, 2013 09:45
To niech się teraz bawi już do końca
Swoją drogą ciekawe co Ci jeszcze wynajdzie....
Chudeck - Wto Mar 19, 2013 15:44
tez mnie to ciekawi, ja nie zapłace dopoki ten samochod nie będzie miał sprawnego ukladu chlodzenia, niech sobie robi co chce, zapłace tylko za układ.
Marshall7 - Pon Mar 25, 2013 15:06
Daj znać co i jak
Chudeck - Pon Mar 25, 2013 15:49
Wiec tak, panewki sa do wymiany, ojciec były mechanik zaglądał do silnika, pierścienie też sa w nie najlepszej kondycji. Chłop mi powiedzial 2tyś za remont, podziekowałem, za samo zlozenie z nową uszczelką pod głowice,sprawdzeniem glowicy i wymiana uszczelniaczy wyszło mi 700zł. Facet zdziera ze mnie kase ewidentnie, bo sam nie wie co mowi, niestety nie mam nerwów na kłótnie z gosciem, ktory twierdzi, ze to nie z jego winy(uszczelka byla robiona ze 2 miesiące temu u tego wlasnie Pana). Będę podawał dalsze info jak odbiore samochod
kwiatekt11 - Pon Mar 25, 2013 16:34
Chudeck napisał/a: | Wiec tak, panewki sa do wymiany, ojciec były mechanik zaglądał do silnika, pierścienie też sa w nie najlepszej kondycji. Chłop mi powiedzial 2tyś za remont, podziekowałem, za samo zlozenie z nową uszczelką pod głowice,sprawdzeniem glowicy i wymiana uszczelniaczy wyszło mi 700zł. Facet zdziera ze mnie kase ewidentnie, bo sam nie wie co mowi, niestety nie mam nerwów na kłótnie z gosciem, ktory twierdzi, ze to nie z jego winy(uszczelka byla robiona ze 2 miesiące temu u tego wlasnie Pana). Będę podawał dalsze info jak odbiore samochod | pierscienie można było sprawdzić przed rozebraniem mierząc kompresje. ile ten silnik ma przelotu?? mój po 220 000 ma jeszcze ślady poi chonowaniu na gładzi cylindra. te silniki są odporne niech Ci złoży ten silnik i to musi chodzić te przyczyny panewki, pierscienie, uszczelniacze nie maja nic do przegrzewania ukladu
BorysOpole - Pon Mar 25, 2013 22:20
ciężko obecnie o dobrego mechanika każdy by chciał tylko vw, a innych boją się tykać jak słyszą rover to dla nich jakaś egzotyka ......
Chudeck - Wto Mar 26, 2013 00:25
Tylko nie rozumiem tych ludzi, gdybym mial tylko taki osprzęt to sam bym sobie wszystko zrobil, te samochody są proste jak cholera
|
|