| 
				
					| 
							
								|  | Forum Klubu ROVERki.pl 
 |  |  Rover serii 600, Honda Accord  - [620Ti] Zapowietrzony układ chłodzenia
 
 Chudeck - Pią Mar 08, 2013 20:08
 Temat postu: [620Ti] Zapowietrzony układ chłodzenia
 Panowie, znowu moj złomek choruje. Wymieniłem niedawno chlodnice, bo mialem jakies jazdy z wzrastajacymi obrotami,grzaniem sie ukladu,zapowietrzeniem etc. Po wymianie chlodnicy dzieje sie dokladnie to samo. Jakies pomysly? Uszczelka pod głowicą była wymieniona. Ta stara chlodnica na pewno byla trafiona
 BorysOpole - Sob Mar 09, 2013 01:24
 
 masz drożne wszystkie kanały przewody do i z chłodnicy ?
 pompa działa ?
 może zablokowany termostat ?
 złe odpowietrzenie ?
 Chudeck - Sob Mar 09, 2013 10:58
 
 Jeszcze opisze 'ciekawą' przypadłość. Mianowicie widze, ze temperatura rośnie, przeciągam troche obroty na drugim biegu i wszystko wraca do normy. Czasem właśnie wystarczy go spałować i wszystko jest ok na kilkaset metrów. BorysOpole, zaraz schodze sprawdzać!
 greg-si - Sob Mar 09, 2013 19:19
 
 
  	  | Chudeck napisał/a: |  	  | Mianowicie widze, ze temperatura rośnie, przeciągam troche obroty na drugim biegu i wszystko wraca do normy. | 
 To akurat nic nowego. Większe obroty, większy przepływ.
 Pasek osprzętu się nie ślizga? Może faktycznie coś gdzieś było przegrzane i dlatego tak się dzieje.
 Marshall7 - Wto Mar 12, 2013 21:10
 
 Miałem podobnie. Okazało się ze nie został do końca odpowietrzony.
 Te układy niby odpowietrzają się "same". Dopóki nie odpowietrzyłęm do porządku (dosyc dlugo sie z tym bawilem zanim powietrze calkiem zeszlo) to mialem podobnie. Koniecznie użyj odpowietrznika jesli tego nie zrobiłeś.
 Chudeck - Sro Mar 13, 2013 23:57
 
 Żeby jeździć nim dalej niż 2km musze go non stop odpowietrzać, bo inaczej temp max i rzyga płynem... Wczoraj podjechałęm do mechanika i powiedzial, ze jest jakieś przebicie kompresji w głowicy i go dzisiaj rozbierają. Zdam relacje, tylko niech ktos cos odpisze, bo inaczej tylko edit
   Marrkus - Czw Mar 14, 2013 22:44
 
 Była sprawdzana szczelność głowicy??
 Zabrzanin - Pią Mar 15, 2013 22:44
 
 jeżeli przewody z płynem były po każdym odpaleniu "napompowane" to duże prawdopodobieństwo ze sama głowica czy też uszczelka pod nią poszła.
 Marshall7 - Nie Mar 17, 2013 10:15
 
 Mi tez mechanik próbował wmówić że to uszczelka pod głowicą bo przewody były napompowane, bawił się odpowietrzaniem godzinę i sie poddał.
 
 Odjechałem, pobawiłem się sam drugą godzinę i jest ok do dzisiaj (przejechałem już kilka tys km od tamtej pory).
 Wyjatkowo dłuuuugo musiałem odpowietrzać odpowietrznikiem ale skutecznie.
 Obyś kasy w błoto nie wyrzucił przez magicznego mechanika.......
 Chudeck - Pon Mar 18, 2013 15:01
 
 Panowie, jest diagnoza. Podobno samochod zagotowałem(nie wiem jak). Silnik zostal rozebrany, mechanik stwierdzil, ze uszczelniacze popychaczy sa trafione i bedzie sprawdzal pierscienie na tłokach. Co do skutecznego odpowietrzania, na pewno byl odpowietrzony dobrze, bo rzygał przez odpowietrznik płynem bez żadnych przestojów na bańki powietrza. Co sądzicie o diagnozie? trafna czy zdziera kase?
 kwiatekt11 - Pon Mar 18, 2013 19:35
 
 
 a co ma piernik  do wiatraka. ani uszczelniacze zaworów ani pierscienie nie mają nic wspólnego z przegrzewanie silnika. 	  | Chudeck napisał/a: |  	  | Panowie, jest diagnoza. Podobno samochod zagotowałem(nie wiem jak). Silnik zostal rozebrany, mechanik stwierdzil, ze uszczelniacze popychaczy sa trafione i bedzie sprawdzal pierscienie na tłokach. Co do skutecznego odpowietrzania, na pewno byl odpowietrzony dobrze, bo rzygał przez odpowietrznik płynem bez żadnych przestojów na bańki powietrza. Co sądzicie o diagnozie? trafna czy zdziera kase? | 
  a co do napompowanych przewodów to w Ti to jest norma że węże są bardzo twarde i tak ma być. Marshall7 - Pon Mar 18, 2013 20:46
 
 
  	  | kwiatekt11 napisał/a: |  	  | a co ma piernik  do wiatraka. ani uszczelniacze zaworów ani pierscienie nie mają nic wspólnego z przegrzewanie silnika. 	  | Chudeck napisał/a: |  	  | Panowie, jest diagnoza. Podobno samochod zagotowałem(nie wiem jak). Silnik zostal rozebrany, mechanik stwierdzil, ze uszczelniacze popychaczy sa trafione i bedzie sprawdzal pierscienie na tłokach. Co do skutecznego odpowietrzania, na pewno byl odpowietrzony dobrze, bo rzygał przez odpowietrznik płynem bez żadnych przestojów na bańki powietrza. Co sądzicie o diagnozie? trafna czy zdziera kase? | 
  a co do napompowanych przewodów to w Ti to jest norma że węże są bardzo twarde i tak ma być. | 
 
 
 Hehehhe więc już wiesz Chudeck czy to zdzieranie kasy czy nie
   
 Pompa wody cały czas chodziła - było widać w zbiorniku wyrównawczym
   Chudeck - Wto Mar 19, 2013 01:27
 
 Pompa wody na pewno sprawna i chodziła...Mechanik pewnie trafil na jakas wczesniejsza usterke, tak tylko, zeby to zrobic i oddac samochod...
 Marshall7 - Wto Mar 19, 2013 09:45
 
 To niech się teraz bawi już do końca
   Swoją drogą ciekawe co Ci jeszcze wynajdzie....
 Chudeck - Wto Mar 19, 2013 15:44
 
 tez mnie to ciekawi, ja nie zapłace dopoki ten samochod nie będzie miał sprawnego ukladu chlodzenia, niech sobie robi co chce, zapłace tylko za układ.
 Marshall7 - Pon Mar 25, 2013 15:06
 
 Daj znać co i jak
   Chudeck - Pon Mar 25, 2013 15:49
 
 Wiec tak, panewki sa do wymiany, ojciec były mechanik zaglądał do silnika, pierścienie też sa w nie najlepszej kondycji. Chłop mi powiedzial 2tyś za remont, podziekowałem, za samo zlozenie z nową uszczelką pod głowice,sprawdzeniem glowicy i wymiana uszczelniaczy wyszło mi 700zł. Facet zdziera ze mnie kase ewidentnie, bo sam nie wie co mowi, niestety nie mam nerwów na kłótnie z gosciem, ktory twierdzi, ze to nie z jego winy(uszczelka byla robiona ze 2 miesiące temu u tego wlasnie Pana). Będę podawał dalsze info jak odbiore samochod
 kwiatekt11 - Pon Mar 25, 2013 16:34
 
 
 pierscienie można było sprawdzić przed rozebraniem mierząc kompresje. ile ten silnik ma przelotu?? mój po 220 000 ma jeszcze ślady poi chonowaniu na gładzi cylindra. te silniki są odporne 	  | Chudeck napisał/a: |  	  | Wiec tak, panewki sa do wymiany, ojciec były mechanik zaglądał do silnika, pierścienie też sa w nie najlepszej kondycji. Chłop mi powiedzial 2tyś za remont, podziekowałem, za samo zlozenie z nową uszczelką pod głowice,sprawdzeniem glowicy i wymiana uszczelniaczy wyszło mi 700zł. Facet zdziera ze mnie kase ewidentnie, bo sam nie wie co mowi, niestety nie mam nerwów na kłótnie z gosciem, ktory twierdzi, ze to nie z jego winy(uszczelka byla robiona ze 2 miesiące temu u tego wlasnie Pana). Będę podawał dalsze info jak odbiore samochod | 
  niech Ci złoży ten silnik i to musi chodzić te przyczyny panewki, pierscienie, uszczelniacze  nie maja nic do przegrzewania ukladu BorysOpole - Pon Mar 25, 2013 22:20
 
 ciężko obecnie o dobrego mechanika każdy by chciał tylko vw, a innych boją się tykać jak słyszą rover to dla nich jakaś egzotyka ......
 Chudeck - Wto Mar 26, 2013 00:25
 
 Tylko nie rozumiem tych ludzi, gdybym mial tylko taki osprzęt to sam bym sobie wszystko zrobil, te samochody są proste jak cholera
   
 |  |