Zobacz temat - [R25] Kończące się sprzęgło ? Wymiana oleju w skrzyni.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Kończące się sprzęgło ? Wymiana oleju w skrzyni.

RAKU_44 - Pon Mar 11, 2013 11:26
Temat postu: [R25] Kończące się sprzęgło ? Wymiana oleju w skrzyni.
Witam,

Po ostatnich problemach z niedziałającym rozrusznikiem w moim klekocie i załapaniu bakcyla grzebania przy silniku przy wyciąganiu rozrusznika i szlifowaniu szczotek, przyszedł niemiły moment w postaci problemów ze sprzęgłem i chęć rozwiązania sprawy samemu.

Mianowicie, ostatnio zauważyłem że nawet przy wbitym pedale w samą podłogę czasem wrzucając zwłaszcza 3 sprzęgło nie spełniało do końca swojej roli gdyż ewidentnie czułem lekkie zgrzyty przy zmianie a reszta biegów zaczęła ciężej wchodzić. Pomyślałem, że może wina linki, ale po zbadaniu tematu okazało się, że jest samoregulująca i dużo z nią nie powalczę. Oczywiście czytałem tematy o zacinającej się samoregulacji i szarpnięcia jej ze ściany grodziowej coś tam pomagają, ale na krótki czas. :mad:
Zbadałem też temat zapieczonej łapy sprzęgła, ale jest na niej niewielki luz w płaszczyźnie działania sprzęgła i chodzi ona lekko, natomiast do końca nie jestem jej w stanie nacisnąć ręką.

Raz po zrobieniu około 70 km i wcześniejszym szarpaniu za linkę po krótkim postoju okazało się, że w ogóle nie mogę wbić biegu na zapalonym silniku mimo wgniecionego sprzęgła do oporu, na zgaszonym silniku biegi chodzą raczej płynnie, ale sprawdzę też poruszany problem z krzyżakiem pod dźwignią zmiany biegów.

Jakieś podpowiedzi co jeszcze zbadać ? Próba ruszenia na 3 czy 4 kończy się gasnącym silnikiem.

Jeżeli to jednak sprzęgło to być może spróbował bym sam je wymienić, ewentualnie zregenerować (lekkie problemy z płynnością gotówki). Wiem że operacja nie jest tak prosta jak z rozrusznikiem, ale zaplecze (no może poza kanałem ale na to też są sposoby), chęci są, opis co i jak po kolei też znalazłem na forum :)

Przy okazji wymieniłbym olej w skrzyni. Do silnika wlałem ostatnio VALVOLINE MAXLIFE 10W40 więc pomyślałem też o takim do przekładni http://allegro.pl/olej-pr...3032145666.html tylko czy 2 l wystarczą?
Z poradnika dotyczącego wymiany oleju wynika że wchodzi 2-2,2 l.

Wiem, litania i nikomu się nie będzie chciało czytać, ale najpierw obadałem forum pod tym kątem i stąd tyle wywodów ;)

Z góry dzięki za odpowiedzi :piwko:

<pozdro>

brkzzz - Sro Mar 13, 2013 00:18

RAKU_44 napisał/a:
Do silnika wlałem ostatnio VALVOLINE MAXLIFE 10W40 więc pomyślałem też o takim do przekładni http://allegro.pl/olej-pr...3032145666.html tylko czy 2 l wystarczą?
Z poradnika dotyczącego wymiany oleju wynika że wchodzi 2-2,2 l.

Starczą 2l przy wymianie, te 2.2l dotyczy suchej skrzyni.

Przeczytałem całą "litanię" i najpierw sprawdziłbym stan wodzików/cięgien lewarka zmiany biegów, dopiero potem zainteresowałbym się dociskiem sprzęgła i resztą.

szoso - Sro Mar 13, 2013 07:34

brkzzz napisał/a:
Starczą 2l przy wymianie, te 2.2l dotyczy suchej skrzyni.

no to powiem ci coś ciekawego, wymieniałem olej i 2l było za mało, 2l musiałem dokupić a też sugerowałem się tym co przeczytałem na forum, że 2l wystarczy

kruszan - Sro Mar 13, 2013 08:59

szoso napisał/a:
no to powiem ci coś ciekawego, wymieniałem olej i 2l było za mało, 2l musiałem dokupić a też sugerowałem się tym co przeczytałem na forum, że 2l wystarczy


lepiej mieć mały zapas, mi akurat weszło 1,9l

RAKU_44 - Sro Mar 13, 2013 09:50

Dzisiaj mam wreszcie możliwość zajrzenia pod samochód więc obadam jak sprawa stoi z wodzikami/cięgnami zmiany biegów jeżeli nic niepokojącego nie wykryję podjadę do znajomego mechanika niech on postawi diagnozę.

Pewien "Żabol" (Rap) powiedział mi na SB że nie powinno się wymieniać całego oleju w skrzyni, prawda to ? Mówił że mogą się łożyska posypać. Brać jakiś zalecany przez RAVE czy wystarczy jak parametry się będą zgadać ?

Co do sprzęgła jeżeli okazałoby się że do wymiany to nówka czy regeneracja ?
Jeżeli nówka to niestety chwilowo nie będę mógł się porwać na Valeo lub LUK-a więc może National od tomateam bo wyczytałem że ludzie mają tu na forum o nich dobre opinie.

szoso - Sro Mar 13, 2013 10:17

RAKU_44 napisał/a:
Pewien "Żabol" (Rap) powiedział mi na SB że nie powinno się wymieniać całego oleju w skrzyni, prawda to ? Mówił że mogą się łożyska posypać

nie wiem, nie będę zaprzeczał, wymieniałem olej 4 lata temu, jak mi się sypną łożyska to pierwszy się o tym dowiesz, ok? :lol:
RAKU_44 napisał/a:
Brać jakiś zalecany przez RAVE czy wystarczy jak parametry się będą zgadać ?

już pisałem milion razy, jeśli parametry są te same to bierz, ja mam Valvoline Durablend

RAKU_44 - Sro Mar 13, 2013 11:17

Też byłem zdania że skoro parametry te same to można lać byleby nie jakaś firma krzak ;)
Co do tych łożysk to wolałem zapytać bo gdyby to pisał jakiś user z wiedzą pokroju mojej to bym postukał się w czoło, ale Raptaile wygląda mi na kogoś kto wie co mówi.

Wodziki biegów wydają się w porządku, są jakieś luzy na gumkach, ale nie aż tak duże żeby blokowały wrzucanie biegów.
Co do łapy po ściągnięciu linki poruszanie nią nie jest jakieś specjalnie trudne bo ma luzy do pewnego momentu dopóki nie natrafię na opór sprężyny docisku.
Niepokoją mnie tylko odgłosy jakie na tych luzach dochodzą ze środka, wrzucam filmik, nagrywany felgą (Nokia 6300), ale myślę że będzie wiadomo o co chodzi ;)

http://www.youtube.com/watch?v=vQSNk6etsc8

brkzzz - Sro Mar 13, 2013 18:50

szoso napisał/a:
no to powiem ci coś ciekawego, wymieniałem olej i 2l było za mało, 2l musiałem dokupić a też sugerowałem się tym co przeczytałem na forum, że 2l wystarczy

No to zwracam honor. Sugerowałem się instrukcją producenta i w przypadku benzyny było ok.

[ Dodano: Sro Mar 13, 2013 18:50 ]
RAKU_44 napisał/a:
Pewien "Żabol" (Rap) powiedział mi na SB że nie powinno się wymieniać całego oleju w skrzyni, prawda to ?

Przecież zawsze zostaje trochę oleju w skrzyni, jest za gęsty aby cały spuścić.

RAKU_44 - Czw Mar 14, 2013 16:32

Sprawdziłem poziom oleju i jest OK, co do jego stanu to już ciężej coś powiedzieć bo nie spuszczałem go.
Dzisiaj jestem umówiony z mechanikiem na diagnozę sprawy, ale raczej stawiam na tarczę sprzęgła, po próbie oszukania linki poprzez podłożenie kolejnej podkładki przed samoregulator wbicie biegów było niemożliwe, po zostawieniu jednej da się jeździć choć komfort wbijania biegów nie najlepszy.

Regenerowaliście kiedyś tarczę sprzęgła czy raczej zawsze wymiana na nowy komplet ?

brkzzz - Czw Mar 14, 2013 18:12

Nowy komplet - jak już płaci się tyle za robociznę to warto mieć całość na jakiś czas. Przy okazji warto zrobić inne rzeczy, które potem wychodzą: uszczelniacze (simmeringi) półosi, skrzyni, wału, itd.
RAKU_44 - Pią Mar 15, 2013 14:27

A mógłbyś podrzucić linki do takich simmeringów, lub poprawić mnie z tymi na dole ?

http://www.tomateam.pl/sk...ial=naped&c=360
http://www.tomateam.pl/sk...al=naped&c=1304
http://www.tomateam.pl/sk...al=naped&c=1583
http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1372

Mechanik jednak stawia na kończącą się tarczę więc chyba nie ma co kombinować tylko zrzucać skrzynię i wymienić sprzęgło.

[ Dodano: Pią Mar 15, 2013 14:27 ]
Odpowiedzi nie było, ale graty zamówione.
Padło w końcu na sprzęgło Nationala + uszczelniacz wałka sprzęgła i półosi zakupy w tomateam.pl mam nadzieję że wszystko dojdzie do środy i do tej pory nie rozklekoczą się synchronizatory w skrzyni :roll:

Myślę jeszcze cały czas nad tą linką bo jeżeli nadal ma się przycinać to chyba jednak wolę szarpnąć się na nową z tym że tym razem już bez samoregulacji.
Co do oleju, mechanik stwierdził że raczej nie trzeba będzie wymieniać jeszcze da znać po jego spuszczeniu.