Zobacz temat - [r416] Szarpie po puszczeniu gazu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r416] Szarpie po puszczeniu gazu

dawidd - Sro Mar 13, 2013 06:02
Temat postu: [r416] Szarpie po puszczeniu gazu
Witam
Mam od jakiegoś czasu problem z R416 si. Po puszczeniu całkowicie gazu, gdy auto się toczy na biegu są odczuwalne dość wyraźne szarpnięcia, zarówno na PG jak i LPG. Przy dodawaniu lub trzymaniu równo gazu wszystko jest ok.
1 Co może powodować takie zachowanie?
2 Czy gdy pości się gaz całkowicie i auto lecie rozpędzone z obrotami powyżej 1,5 tys obrotów, to odcinane są tylko wtryski PB (LPG) czy iskra tez przestaje strzelać?

zdzichu - Sro Mar 13, 2013 09:53

Odcinane jest tylko paliwo, tylko że MEMS odcina przy 2800 obr/min. (benzynę, nie wiem jak jest z gazem) Co do szarpania to może być MAP-sensor. Sprawdż przewód podciśnienia od kolektora do sterownika (MAP-sensor jest w sterowniku)
dawidd - Sro Mar 13, 2013 13:20

Przewód od mapsensora sprawdzałem i jest ok (wizualnie) Nie mogę go wyciągnąć z kolektora, nie wiem czy jest na wcisk czy może jest jakoś blokowany?
truten23 - Sro Mar 13, 2013 23:27

zdzichu napisał/a:
tylko że MEMS odcina przy 2800 obr/min

A nie do progu 1500?
Jeśli instalacja jest sekwencyjna, to wtryski gazu także przestają podawać gaz (komp gazu bierze sygnały sterujące z wtrysków benzynowych, jeśli na wejściu czas wtrysku jest "0" to na wejściu więcej nie będzie).

zdzichu - Sro Mar 13, 2013 23:52

Podręczniki Haynes'a podają 2800. Sam nie sprawdzałem.
dawidd - Czw Mar 14, 2013 07:07

Tak się zastanawiam czy czasami tryski od PB nie przepuszczają i może stad to szarpanie, od lpg były 2 dni temu regenerowane wiec to wykluczam, a poza tym przy wyłączonym gazie 2 zawory odcinają dopływ LPG wiec tu jest pewnie wszystko ok. Przepustnice wymyłem - żadnych zmian
Świece nowe - tez nic nie pomogło (bo i w sumie nie mogło :) )
A TPS może powodować takie zachowanie?
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

truten23 - Czw Mar 14, 2013 09:10

Tps może coś takiego robić.
zdzichu napisał/a:
Podręczniki Haynes'a podają 2800. Sam nie sprawdzałem.

To nie wiem, ja sprawdzałem na słuch na wtryskach od gazu. Kiedy obroty spadną do 1500-1600 to zaczynają pracować.

sTERYD - Czw Mar 14, 2013 10:35

wg RAVE odcięcie wtrysków jest do 1600 rpm.
dawidd - Czw Mar 14, 2013 11:48

To sprawdzę jeszcze tego TPS'a, a pamięta ktoś jakie miał wartości przy otwartej i zamkniętej przepustnicy?
leszczu - Czw Mar 14, 2013 11:50

dawidd napisał/a:
pamięta ktoś jakie miał wartości przy otwartej i zamkniętej przepustnicy?

http://forum.roverki.eu/v...2&highlight=tps

Micros - Pią Mar 15, 2013 13:07

Myślę, że to wina odczytów z TPS-a. Wykonaj taki test: na dobrze rozgrzanym silniku, odłącz TPS-a (krokowy zostaw podłączony oczywiście) i przejedź się. U mnie wtedy przy silniku 2.0 benzyna tego poszarpywania nie ma, ustaje też szarpnięcie w momencie dodania/ujęcia gazu. Napięciowo jak sprawdzisz to pewnie TPS będzie wskazywał poprawne wartości, ale myślę, że to wina mechanicznego wytarcia potencjometru. Ja nie wymieniałem, szkoda mi 200zł na to, skoro 100% pewności i tak nie mam, że pomoże. Może to wina potencjometru, a może komp źle obrabia wszystkie dane, które do niego docierają w wysłużonym nieco układzie.

Oczywiście nie da się na dłuższą metę jeździć z odpiętym TPSem, bo będą Ci się zawieszały obroty i gasł na nierozgrzanym.

Jeśli ciekawi Cię dlaczego auto jeździ poprawnie(a nawet lepiej) z odpiętym TPS odpowiedź brzmi: w tych generacjach układów TPS służy głównie do informowania o nagłym przyspieszaniu (chodzi stopień wzbogacania mieszanki przy przyspieszaniu oraz o zachowanie norm emisji spalin EURO) oraz do utrzymywania niskich obrotów na właściwym poziomie).

PS. WAŻNE! Nie wiem jak w 1.6 z Check Engine, nie wiem czy Ci się nie zapali, w 2.0 nie mam, więc mogłem śmiało odpinać:D

dawidd - Nie Mar 17, 2013 15:09

Odpinanie TPS przerabiałem kiedys i wizyta na kompie sie skonczylo - gasl przy każdorazowym wcisnieciu sprzęgła, także w 1,6 odpięcie tps powoduje taki blad i nie ma co takich prób przeprowadzać.
RafalTBG - Nie Mar 24, 2013 09:22

sprawdz jeszcze 2 rzeczy

1) czy w kopułce na czterech stykach nie ma bialego nalotu (jak cos to oczyscic)

2) jaki masz stan poduszek zawieszenia silnika/ skrzyni

dawidd - Sob Mar 30, 2013 17:02

Kopułka i palec sa ok, poduchy tez. Wrażenie jest takie: jadąc rozpędzonym na biegu (dowolnym) bez wciśniętego gazu - czasami dostało sie paliwo na cylinder i szarpnie - jest tak zarówno na lpg i Pb. Wtryski LPG SA świeżo po regeneracji ale nic to nie zmieniło – a wątpię ze przepuszczają zarówno lpg i pb
truten23 - Nie Mar 31, 2013 11:04

Sprawdź tego TPSa...
kurczak - Nie Mar 31, 2013 12:30

miałem tak samo jak miałem benzynkę ,u mnie był wybity krzyżak na osi i po wymianie trochę pomogło ale jeszcze czasami szarpało .zmieniłem przewody WN i problem zniknął
dawidd - Nie Mar 31, 2013 22:13

tps sprawdzony, doregulowalem go zeby przy zamknietej przepustnicy mial 590 om, wyczyscilem krokowca i jego gniazdo, sprawdzilem i oczyscilem kopulke z palcem. Dalej jest to samo - moze z ta roznica ze szarpanie sie zmniejszylo gdy silnik jest zimny, po przejechaniu 10 km wszystko wraca. Ze 2 m-ce temu sprawdzalem czujniki temp - oba byly ok, a szarpanie jak bylo tak jest. Co jeszcze moze powodowac takie objawy? Swiece i przewody NGK - nowe
leszczu - Pon Kwi 01, 2013 13:11

dawidd, jaka masz przepustnice ?? Plastik czy metal ?
dawidd - Czw Kwi 04, 2013 07:33

Aluminiowa od poldka. Mam ja juz ze 2-3 lata i nigdy nie bylo problemow z nią

[ Dodano: Czw Kwi 04, 2013 07:33 ]
Nikt nie ma pomysłu?

leszczu - Czw Kwi 04, 2013 10:50

A masz stara przepustnice z oryginalnym tps-em ??
dawidd - Sob Kwi 06, 2013 08:04

mam stara przepustnice, ale jakoś nie wydaje mi sie żeby to ona była przyczyna. Niedawno ja wyciągałem i cala myłem, pod światło wyglądała na szczelna, TPS sprawdzony - myślę ze to nie tu jest problem