|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] uszczelka pod głowicą-mechanik robi mnie w "bambu
kmisiowy - Sro Mar 13, 2013 06:55 Temat postu: [R75] uszczelka pod głowicą-mechanik robi mnie w "bambu Witam, zostawiłem samochód u mechanika w celu zlokalizowania wycieku oleju. Diagnoza:
padnięta uszczelka pod głowicą. Rozwiązanie proponowane przez mechanika:
1.Wymiana uszczelki pod głowica/remont silnika (wymiana jeszcze jakiś uszczelek i nic więcej!) - 2800 pln
2.Wymiana silnika - 3300 pln
Wydaje mi się że sprawa lekko podejrzana. Z tego co wiem i wyczytałem na forum wymiana uszczelki to koszt około 1000-1500 pln w zależności czy z rozrządem czy bez i jest to zwykła naprawa a nie remont silnika. Dodam że płynu i właściwie nie ubywa nie ma majonezu i nie kopci na biało itd. Tylko olej leci po silniki i jest trochę mokry. Dolewam około 1l na 5000 km.
Mam też podobno padnięty moduł komfortu czy świateł (był podpięty do kompa) bo mrugają mi światła po zapaleniu - skąd wziąć moduł żeby pasował do mojego auta?Czy każdy pasuje?
Dzięki z góry za pomoc!
szpynior - Sro Mar 13, 2013 10:16
kmisiowy, co do uszczelki to Ci nie pomogę co do świateł to pewnie moduł LSM 0 koszt z 50 zł maks + zaprogramowanie ale to już też grosze .
ADI-mistrzu - Sro Mar 13, 2013 10:21
Z której strony Ci leci olej? Gdzie dokładnie?
leszczu - Sro Mar 13, 2013 11:39
ADI-mistrzu napisał/a: | Z której strony Ci leci olej? Gdzie dokładnie? |
A najlepiej to zrób fotkę tego wycieku.
Kamil79 - Sro Mar 13, 2013 13:11
Mechanik chce cię ewidentnie naciagnąć, jeśli już okaże się że to hgf to nie jest to aż tak drogi biznes:
1.usczelka fai wzmacniana -135zł
http://allegro.pl/uszczel...3043577724.html
2.śruby fai - 140
http://allegro.pl/freelan...3033860559.html
3.uszczelka pokrywy zaworów Reinz- 60zl
http://allegro.pl/uszczel...3066697101.html
4. uszczelka kolektora wydechowego Reinz- 19.50zł
http://allegro.pl/uszczel...3022265778.html
5.uszczelka kolektora dolotowego Reinz 20zł
6. płyn,olej, filtr -250zł
Markowe częsci - 650zl, + robocizna
ADI-mistrzu - Sro Mar 13, 2013 13:21
Dodając do tych 650zł jeszcze nawet uszczelniacze wałków oraz zaworów, to mechanik chce przytulić dla siebie 2tys... pazerna bestia
haszczyc - Sro Mar 13, 2013 15:17
kmisiowy, co do modułu warto go rozebrać i sprawdzić płytkę drukowana w jakim stanie jest, może uda się uratować moją po zalaniu udało się uratować, też światła mi wariowały
MaReK - Sro Mar 13, 2013 16:54
Masz tam w okolicy PHJOWI, możesz do niego pojechać.
Z tego co wiem, nie naciąga ludzi na kasę, a markę ogarnia już ładnych parę lat.
Moduł będzie pasował każdy, z zachowaniem oczywiście warunków typu świateł i wyposażenia. Czy to jest xenon, czy ma halogeny z przodu. Po włożeniu na pałę będzie krzyczał ERR na wyświetlaczu (zegarach), ale to się da ogarnąć i tym sposobem wyeliminujesz moduł. Oprócz modułu może być też wiązka lub wtyczka i gniazdo - zaśniedziałe. Warto rozebrać, oczyścić i zabezpieczyć - tak jak pisze haszczyc.
Pozdrawiam,
kmisiowy - Czw Mar 14, 2013 07:58
dzięki za odpowiedzi!
Olej leci z uszczelki pod głowicą przy rozrządzie i jeszcze z tego co mówił z tyłu silnika przy wale korbowym (o ile dobrze pamiętam). Mówi że cały silnik trzeba wyjąć żeby to naprawić. Wyciek z tyłu jest minimalny - gorzej z uszczelka pod głowicą....
ADI-mistrzu - Czw Mar 14, 2013 08:40
Przy rozrządzie cieknie z wałków, z pod głowicy nie bardzo może z powodu konstrukcji:
http://obrazki.elektroda...._1363246768.jpg
Wokół jest woda, więc olej niema skąd się wziąć, chyba że z rozpołowienia głowicy, ale o takim przypadku jeszcze nie słyszałem.
I nie trzeba silnika wyjmować.
leszczu - Czw Mar 14, 2013 11:52
kmisiowy, odpuść sobie tego mechanika. Luknij tu i znajdź jakiegoś polecanego fachowca w twojej okolicy.
http://www.roverki.pl/index.php/czci-i-warsztaty
|
|