Zobacz temat - [Rover 214] Wysokie spalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214] Wysokie spalanie

kaczorek1979 - Sob Mar 16, 2013 12:16
Temat postu: [Rover 214] Wysokie spalanie
Witam,
Jestem nowym uzytkownikiem Rovera i przerazilem ise jesli chodzi o spalanie moje autka. Wychodzi ok 14l na 100km. Jazda tylko po miescie bardzo male odleglosci (ok 3km do pracy i 3km po pracy). Sprawdzilem juz sonde lambda, czujnik temperatury silnika. Co jeszcze moge sprawdzic albo co moze byc powodem tak duzego apetytu moje autka? Dzieki ze wszystkie podpowiedzi.
pozdrawiam

leszczu - Sob Mar 16, 2013 12:35

Jak mierzysz te spalanie ??
kaczorek1979 - Sob Mar 16, 2013 12:44

wlalem 20l paliwka i jezdzilem az zgasl:( zrobilem jakie 150km
quiet69 - Sob Mar 16, 2013 12:59

To teraz możesz wymienić filtr paliwowy, bo syf pewnie ładny jest.
Do sprawdzenia masz jeszcze kopułkę, świece i przewody wn.

brkzzz - Sob Mar 16, 2013 13:04

kaczorek1979, podpowiedzi jak wyżej + jedź na test spalin, dowiemy się czy chociaż całe 14l przechodzi przez silnik :]
kaczorek1979 - Sob Mar 16, 2013 13:07

filtr paliwa byl wymieniony przeze mnie jakis tydzien temu.
leszczu - Sob Mar 16, 2013 13:10

kaczorek1979 napisał/a:
wlalem 20l paliwka i jezdzilem az zgasl:( zrobilem jakie 150km

Takie mierzenie to wiesz. Najlepiej to się tankuje do pełna przejeżdża z 200-300 km i znowu do pełna i wtedy mierzymy.
Ogólnie teraz pogoda wiemy jaka jest. W sumie już coraz bliżej wiosny i cieplej jest, ale niech sobie. Do tego robisz strasznie krótkie odcinki. Silnik nawet dobrze się nie nagrzeje, więc więcej drogi jeździsz na ssaniu i dlatego takie spalanie może wychodzić. Ja osobiście podpiął bym się po kompa i zczytal błędy i sprawdził prace sondy.

zdzichu - Nie Mar 17, 2013 11:55

14 to dużo nawet na tak krótkie odcinki. Jak sprawdzałeś sondę? Te roczniki miały już dwie czy jeszcze jedną? Jak z mocą? Sprawdż ciśnienie paliwa.
leszczu - Nie Mar 17, 2013 12:09

zdzichu napisał/a:
Te roczniki miały jużdwie czy jeszcze jedną?

Jedną, wkręconą w kolektor wydechowy.

robsson78 - Nie Mar 17, 2013 16:57

kaczorek1979, napisał że robi 3 km. w jedną stronę i 3 w drugą stronę, czyli auto ledwo zdąży złapać prawidłową temperaturę silnika nie mówiąc już o dobrym rozgrzaniu. Ile według Was powinien palić (uwzględniając temperaturę zewnętrzną) jeśli robi tak krótkie trasy ?
Proponuję aby autor postu sprawdzał spalanie na dłuższych dystansach.
A jak na 20 litrach zrobił 150 kilometrów to spalanie wychodzi 13,3 L

kaczorek1979 - Nie Mar 17, 2013 18:46

zdzichu napisał/a:
14 to dużo nawet na tak krótkie odcinki. Jak sprawdzałeś sondę? Te roczniki miały jużdwie czy jeszcze jedną? Jak z mocą? Sprawdż ciśnienie paliwa.


Z moca wydaje mi sie ze jest ok, jak sparwdzic cisnienie paliwa? Jest na to jakis domowy sposob?

zdzichu - Pon Mar 18, 2013 10:56

Musisz mieć trójnik i manometr do 0,4 MPa. Można też sam manometr podłączyć kawałkiem gumowego lub igelitowego przewodu (musi być zbrojony) Manometr wkręcić w przewód, odkręcić przewód od filtra (zasilanie) i wcisnąć na niego przewód z manometrem. Koniecznie załóż opaski. Pomkę najlepiej zasterować bezpośrednio na przekażniku ale można też stacyjką (kręcić kilka sekund) Powinno być 3,2 bar. Ale ten sposób nie uwzględnia filtra i regulatora ciśnienia. Dowiesz się tylko czy pomka daje odpowiednie ciśnienie.
robsson78 - Pon Mar 18, 2013 16:36

Nie rozumiem co ma ciśnienie paliwa do spalania :blee:
zdzichu - Pon Mar 18, 2013 18:07

Jak jest za niskie silnik nie osiąga mocy, przy dużym spadku ciężko pali.
robsson78 - Wto Mar 19, 2013 16:47

kaczorek1979 napisał/a:
Z moca wydaje mi sie ze jest ok,

Że ciężko pali też nie pisze...
Ponawiam więc pytanie, co ma ciśnienie paliwa do wysokiego spalania ?

kaczorek1979 może paliwem śmierdzi ?

brkzzz - Wto Mar 19, 2013 18:00

robsson78 napisał/a:
Ponawiam więc pytanie, co ma ciśnienie paliwa do wysokiego spalania ?
Hipotetycznie: jest za niskie ciśnienie paliwa, komputer poprzez - strzelam - MAP sensor dostaje informację, że jest coś nie tak, więc zwiększa dawkę paliwa i tak w kółko. Jeśli źle kombinuję, niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.
ADI-mistrzu - Wto Mar 19, 2013 18:32

Komputer na podstawie MAP sensora określa zapotrzebowanie silnika na paliwo i według map tyle go podaje.
Spalone paliwo trafia na lambdę i komputer dokonuje korekcji dawki paliwa.

Przy zbyt wysokim ciśnieniu paliwa mapy by nie pasowały ale lambda by powodowała pewną korektę.

Jeśli sonda jest uszkodzona to może dawać błędną informację że spaliny sa zbyt bogate w tlen przez co ECU będzie podnosić dawkę paliwa.

Sirk - Sro Mar 20, 2013 09:00

Ciśnienie paliwa ma bardzo duże znaczenie. Miałem u siebie uszkodzony regulator ciśnienia na listwie, i w lecie auto potrafiło mi w cyklu mieszanym łyknąć nawet ok 15l/100km. Po wymianie listwy pali ok 7,5-8l/100km.
robsson78 - Sro Mar 20, 2013 09:57

Ale robiąc krótkie odcinki trzy kilometrowe, częsty tzw, zimny start, temperatury zimowe, 13,3 to dużo ?
slawo - Pon Lis 03, 2014 22:27
Temat postu: a jak sprawdzić regulator ciśnienia?
czy ktoś ma może pomysł jak sprawdzić regulator ciśnienia?