Zobacz temat - [R400] Części, hgf, porady, vin.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Części, hgf, porady, vin.

mastersik - Wto Mar 19, 2013 09:29
Temat postu: [R400] Części, hgf, porady, vin.
Witam serdecznie.
Ostatnimi czasy zaczęło ubywać mi płynu chłodniczego ok 1litr na 400 km.
Postanowiłem, że muszę zrobić HGF.

Poniżej wykaz części, które będę potrzebował (Czy coś jeszcze?? )
- uszczelka pod głowicę (jaką polecacie?)
- uszczelka pod pokrywę zaworów
- uszczelka pod kolektor ssący (jest do wyboru metalowa i gumowa)
- uszczelka kolektora wydechowego
- uszczelniacze zaworów
- uszczelniacze wałka rozrządu
- śruby
- pasek rozrządu
- rolki
- pompa wody

Ogólnie te części w detalu wyszły mi ok 550zł.
Mam pytanie jeszcze odnośnie silnika, jaki to jest? Rovera czy Hondy? i jak to sprawdzić. Mam samochód o nr VIN SARRTSLZSXD432276
W sprawdzarce VIN pisze, że niepoprawny VIN a mimo to wszędzie w dokumentach mam taki sam.

Jeśli macie również jakieś osobiste porady, na które warto zwrócić uwagę przy remoncie proszę o info.

Marcin1642 - Wto Mar 19, 2013 10:20

Odnośnie VINu sprawdzałeś czy na tabliczkach na samochodzie jest taki sam numer jak w dowodzie? Może ktoś się pomylił w dokumentach i tak już zostało lub wyszukiwarka nie ma w swojej bazie takiego numeru i dlatego wyskakuje taka informacja.
leszczu - Wto Mar 19, 2013 10:24

mastersik napisał/a:
Ostatnimi czasy zaczęło ubywać mi płynu chłodniczego ok 1litr na 400 km.
Postanowiłem, że muszę zrobić HGF.

Ubywanie płyny nie od razu wskazuje na HGF.
mastersik napisał/a:
- uszczelka pod głowicę (jaką polecacie?)

Stary typ wzmacniany. Erlnga lub FAI.
mastersik napisał/a:
- uszczelka pod kolektor ssący (jest do wyboru metalowa i gumowa)

Jest tylko gumowa.
mastersik napisał/a:
Mam pytanie jeszcze odnośnie silnika, jaki to jest? Rovera czy Hondy?

Po twoim roczniku powinien być k-series, czyli Rovera. Dla pewności możesz wrzucić fotkę silnika.

tronsek - Wto Mar 19, 2013 10:29

leszczu napisał/a:
Po twoim roczniku powinien być k-series, czyli Rovera.
chyba, że ma automatyczną skrzynię biegów, to wtedy będzie silnik Hondy.
mastersik - Wto Mar 19, 2013 15:01

Skrzynię mam manualną. Co do vin kiedyś sprawdzałem w wyszukiwarce i był ok, ale chyba jeszcze na starym dowodzie poprzedniego właściciela. Będę miał chwilkę to sprawdzę tak jak piszecie na tabliczkach.
Sirk - Wto Mar 19, 2013 16:34

Vin kolegi może być dobry, tylko nasz kalkulator coś szwankuje. Mojego nr. vin tez nie rozpoznaje, a już go kiedyś sprawdzałem na naszej stronie. Np. na tej stronie pokazuje info vin
Marcin1642 - Wto Mar 19, 2013 17:09

Wyszukiwarka nie działa bo wrzuciłem VIN swoje roverka i wyskoczył komunikat "Nieprawidłowy numer VIN" a kiedyś sprawdzałem i wszystko działało jak należy.
polofix - Sro Mar 20, 2013 19:21
Temat postu: Re: [R400] Części, hgf, porady, vin.
mastersik napisał/a:
Witam serdecznie.
Ostatnimi czasy zaczęło ubywać mi płynu chłodniczego ok 1litr na 400 km.
Postanowiłem, że muszę zrobić HGF.

Poniżej wykaz części, które będę potrzebował (Czy coś jeszcze?? )
- uszczelka pod głowicę (jaką polecacie?)
- uszczelka pod pokrywę zaworów
- uszczelka pod kolektor ssący (jest do wyboru metalowa i gumowa)
- uszczelka kolektora wydechowego
- uszczelniacze zaworów
- uszczelniacze wałka rozrządu
- śruby
- pasek rozrządu
- rolki
- pompa wody

Ogólnie te części w detalu wyszły mi ok 550zł.
Mam pytanie jeszcze odnośnie silnika, jaki to jest? Rovera czy Hondy? i jak to sprawdzić. Mam samochód o nr VIN SARRTSLZSXD432276
W sprawdzarce VIN pisze, że niepoprawny VIN a mimo to wszędzie w dokumentach mam taki sam.

Jeśli macie również jakieś osobiste porady, na które warto zwrócić uwagę przy remoncie proszę o info.

Paskek i rolka nie pomyl, bo są dwa rodzaje. Zdaje się w 1998r była zmiana na nowszy typ. Pasek dłuższy i rolka ma większą średnicę kółka.
Sruby nie są konieczne. Jeśli po zmierzeniu będą dobre to zostawiaj. Bo lepsze będą niż masz kupić jakieś nieznanej firmy. W kompletach dodają uszczelki pod kolektor ssący, które pasują do roverów z kolektorem metalowym, dotyczy Poloneza. Są coś w rodzaju stalowo-bakielitowych/ bakielitowych.

mastersik - Pią Kwi 12, 2013 10:34

Jeszcze się wstrzymałem z robieniem głowicy. Właśnie zauważyłem, że u góry chłodnicy mam bardzo dziwny nalot koloru białego i zielonego.
Czy to może być przyczyna ubywającego płynu? Chłodnica nie widać żeby była mokra, ale może wszystko parować podczas jazdy.

Adrian - Pią Kwi 12, 2013 10:39

Wymieniaj chłodnicę. ;) Na HGFa pewnie jeszcze przyjdzie czas. :P
mastersik - Pią Kwi 12, 2013 10:44

Hmm a czytałem jeszcze o takich preparatach, które się wlewa do zbiorniczka razem z płynem i niby się potrafi uszczelnić. Czy pomoże taki delikatny zabieg?
Adrian - Pią Kwi 12, 2013 10:47

Jak chcesz przyspieszyć HGfa to wlewaj te cuda. Chłodnica kosztuje 130-150 PLN. Chyba nie warto później robić remontu za 1000-1500 PLN? ;)
szoso - Pią Kwi 12, 2013 11:42

a później będzie "co się stao, co się co się stao", nie mam ogrzewania, przegrzewa się silnik
leszczu - Pią Kwi 12, 2013 12:04

Biały osad to pewnie sól z drogi, a zielony to normalka przy starych miedzowych chłodnicach.
Adrian - Pią Kwi 12, 2013 17:02

Dla mnie te zielone ślady to nie patyna. Ja bym wymieniał chłodnicę. :wink:
frydrys - Sob Kwi 13, 2013 21:44

Mi też ubywa płyn ze zbiorniczka, zlokalizowałem ze przepuszcza ten zaworek na srodku przy scianie grodziowej , powiecie mi jak on sie fachowo nazywa?? chciałbym go wymienic
Marcin1642 - Sob Kwi 13, 2013 21:51

To jest zawór nagrzewnicy.
frydrys - Nie Kwi 14, 2013 09:29

dzieki ;) a nieszczelnos zaworka ma wpływ na ciepłe powietrze? miałem zasłoniety gril a mimo tego rovek nie rozgrzewał sie tak szybko, a gdy juz sie rozgrzał i wskazówka była na połowie to z nawiewów leciało ciepławe powietrze ( w tamta zime przy zasłonietym grilu z nawiewów leciało gorace powietrze)
Marcin1642 - Nie Kwi 14, 2013 09:53

Nieszczelność to po prostu zużycie zaworu, i miedzy innymi dlatego mogło nie lecieć ciepłe powietrze bo zawór się nie otwierał do końca. A to że samochód nie trzyma temperatury to wina termostatu.
frydrys - Nie Kwi 14, 2013 17:37

Marcin1642 napisał/a:
Nieszczelność to po prostu zużycie zaworu, i miedzy innymi dlatego mogło nie lecieć ciepłe powietrze bo zawór się nie otwierał do końca. A to że samochód nie trzyma temperatury to wina termostatu.

tylko ze u mnie termostat jest dobry bo łapie normalna temperature

Marcin1642 - Nie Kwi 14, 2013 17:42

Ja miałem w innym samochodzie (VW Golf IV), że temperatura wskazana była dobra około 90 stopni a nawiew był zimny wymieniłem termostat i wszystko wróciło do normy i samochód zaczął się szybciej nagrzewać, i w zimnie nie trzeba było zakrywać chłodnicy żeby łapał temperaturę.
Sirk - Pon Kwi 15, 2013 18:53

frydrys napisał/a:
miałem zasłoniety gril a mimo tego rovek nie rozgrzewał sie tak szybko, a gdy juz sie rozgrzał i wskazówka była na połowie to z nawiewów leciało ciepławe powietrze



frydrys napisał/a:
tylko ze u mnie termostat jest dobry bo łapie normalna temperature


To się w końcu zdecyduj. Raz piszesz tak, a raz zaprzeczasz sam sobie.

Mój Rover nawet przy mrozie -20C potrzebuje ok 5km przejechać by silnik załapał prawidłową temperaturę.