|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Volvo s80 T6 ] Pomoc dla szwagra w potrzebie. 2500 max
SmoK - Wto Mar 19, 2013 15:25 Temat postu: [Volvo s80 T6 ] Pomoc dla szwagra w potrzebie. 2500 max Witam.
Sprawa jest następująca szwagier niestety posiada volvo s80 z silnikiem T6 którego nikt praktycznie nie chce się dotknąć.
Volvo po odpalenie przez chwile wkręca się normalnie na obroty po kilku sekundach obroty spadają do 2000-2500 max, auto nie wyświetla żadnego komunikatu ze coś jest nie tak, po wpięciu pod kompa tez brak jakichkolwiek błędów. Mechanik stawia na wadliwe paliwo lub pompę paliwa ew filtr ale sam nie wie gdzie się to znajduje i jak to sprawdzić, może ktoś miał coś podobnego lub zna się troszkę i może coś doradzić jak to sprawdzić i gdzie te rzeczy się znajdują ew w czym może być problem. ( niestety na forum volvo nie udało się uzyskać żadnej sensownej odp poza "jedź do mechanika" każdy rozkłada ręce, lub chce wymieniać jak leci może trafi ).
Ewentualnie namiary na dobrego mechanika z okolic Zgorzelca.
Z góry ślicznie dziękuję za każda odpowiedz.
Bardzo proszę o nie zamykanie tematu do czasu zidentyfikowania usterki.
Pozdrawiam.
sTERYD - Wto Mar 19, 2013 15:37
czy on ma linkę od gazu, czy potencjometr i aktuator?
Może da się ręcznie otworzyć przepustnicę i sprawdzić czy może to ona po prostu się nie otwiera
SmoK - Wto Mar 19, 2013 16:43
potencjometr x 2 ale zawsze jak był jakiś problem z przepustnica to komp wykrywał a teraz nic :-( Będziemy starać się sprawdzać co damy rade i wykluczać.
mocu - Wto Mar 19, 2013 17:03
Ja kiedyś miałem podobne objawy w R214. Okazało się, że wężyk od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia był zalany olejem i czujnik podciśnienia dawał błędne wskazania do komputera.
sTERYD - Wto Mar 19, 2013 18:03
wiesz, jesli potencjometr daje sygnał do takich obrotów jak wychyla aktuator, to dla kompa jest wszystko w porządku. A może tam jest jakaś śrubka ustalająca przy pedale jak w 75
SmoK - Wto Mar 19, 2013 20:53
Dziś udało nam się sprawdzić pompę i jest OK ale gdy auto pracuje czuć bardzo dziwny zapach paliwa i nadal nie wkręca się na obroty.
sTERYD - Wto Mar 19, 2013 22:00
to może sprawdźcie świece, czy któraś nie jet mokra
Kamil79 - Wto Mar 19, 2013 23:49
A może katalizator jest niedrożny i blokuje przepływ spalin ? Jeśli stanął bokiem to może być przyczyna, zwiększa się ciśnienie w kolektorze wydechowym i zostaje zakłócona wymiana gazowa.
SmoK - Sro Mar 20, 2013 18:15
Dziś został wyczyszczony filtr paliwa i było widać poprawę auto wkręcało się na wyższe obroty do 4 tys ok. Następnie zostało wpięte pod inny komp i mechanik doszukał się uszkodzenia 2 sondy lambda ale powiedział ze on się za to nie zabiera za żadna kasę.
Volvo pluje paliwem dymi do tego dziwnie pachnie czy to wygląda na sondę?.
Czy lipne paliwo ?.
Z góry dzięki za odp.
Pozdrawiam.
Harry - Sro Mar 20, 2013 23:16
może to być problem sondy
1 sonda dobiera skład mieszanki
2 sonda spr. działanie katalizatora głównie
zawsze możesz pojechać na stacje diagnostyczną i Ci po składzie spalin powiedzą czy sonda czy nie
|
|