Zobacz temat - [MG ZS 2,0T] Szarpanie przy wysokich obrotach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS 2,0T] Szarpanie przy wysokich obrotach

Markzo - Czw Mar 21, 2013 21:18
Temat postu: [MG ZS 2,0T] Szarpanie przy wysokich obrotach
Witam!

Ostatnio pojawił się u mnie dziwny problem. Pacjent: MG ZS 2,0T16. Zaczęła mi padać cewka zapłonowa (poszarpywania, strzelanie z wydechu) w końcu padła z efektownym czarnym bąkiem z wydechu. Kupiłem nowy zamiennik, przedłużyłem kable zasilające cewkę o jakieś 30cm (lepsze miejsce) i jeździłem, wsio ok. Ostatnio zauważyłem dziwny objaw. Przy ostrym dodaniu gazu (np: redukcja przy 80km/h na 2 bieg i sandał) auto pare razy bardzo szybko szarpnęło, ale zaraz to ustępowało i ciągnął dalej (w okolicach 4-6tyś obr.). Teraz objaw się nasilił, i występuje to za każdym razem przy ostrym butowaniu na 1 i 2 biegu, na 3 nie mam jak sprawdzić tak wysokich obrotów (prędkości w okolicach 180km/h).

Co sprawdziłem:
-nowe kable,
-nowa kopułka,
-nowy palec,
-wyczyszczone świece (jutro wkładam nowe ngk),
-wyczyszczony czujnik położenia wału, wyczyszczona jego wtyczka,
-nowa cewka zapłonowa (jakiś niemiecki zamiennik),
- nowe wtyczki w kablach do cewki,

Potem zdjąłem doładowanie do jakiś 0,7b (miałem ponad 0,9). I objaw znikł całkowicie. Zero szarpania. Dołożyłem na jakieś 0,85-0,88 znowu szarpie. Ale tylko na 1 i 2 biegu, jadąc np na 5tce 100km/h i dając do dechy (pełny boost) auto nie szarpie. Szarpanie ma postać bardzo szybkiego wypadania zapłonu, ale w tym czasie auto cały czas przyśpiesza. NIe tak jak przy booscut - że fura staje.

Jakieś pomysły?

Remigiusz - Czw Mar 21, 2013 21:26

Nie rozumiem jednego:

Markzo napisał/a:
-nowa cewka zapłonowa (jakiś niemiecki zamiennik),


To wymieniłeś na nowa cewkę czy nie.

Myślałem ze wszystko wymieniłeś powyżej z listy na nowe części i dalej nie ustało.

Markzo - Czw Mar 21, 2013 21:30

El Padre szamanos od roverków czyli Kozik znowu ma u mnie flachę trafił w 10tkę - uszkodzona cewka (stara) uszkodziła 2 komplety świec. Dziś założyłem nowe, znowu pompuje 0,9b i idzie czysto


Cytat:

Nie rozumiem jednego:

Markzo napisał/a:
-nowa cewka zapłonowa (jakiś niemiecki zamiennik),


To wymieniłeś na nowa cewkę czy nie.

Myślałem ze wszystko wymieniłeś powyżej z listy na nowe części i dalej nie ustało.

Przecież piszę, że wymieniłem na nowy zamiennik, bo OEM nie było :)

Remigiusz - Czw Mar 21, 2013 21:41

Rozumiem to tak:

Wymineiles to wszystko na nowe rzeczy:

Cytat:
-nowe kable,
-nowa kopułka,
-nowy palec,
-wyczyszczone świece (jutro wkładam nowe ngk),
-wyczyszczony czujnik położenia wału, wyczyszczona jego wtyczka,
-nowa cewka zapłonowa (jakiś niemiecki zamiennik),
- nowe wtyczki w kablach do cewki,


I ze dalej nie działało :-| :?:

To ten zamiennik cewkowy się spalił drugi raz :-|

Markzo - Czw Mar 21, 2013 21:44

Nie cewka!! stara, ta popsuta cewka uszkodziła 2 komplety ŚWIEC zapłonowych. Dziś założyłem nowe NGK i pod tą cewką co mam (ten niemiecki zamiennik) wsio chula :)
Kozik - Sob Mar 23, 2013 15:52

Markzo napisał/a:
El Padre szamanos od roverków czyli Kozik znowu ma u mnie flachę


już straciłem rachubę która to :mrgreen:

Markzo - Nie Mar 24, 2013 08:49

Kozik napisał/a:
już straciłem rachubę która to

w nagrodę gratis możesz urwać znowu łapę silnika :D