Zobacz temat - [R75 2,5KV6 automat] - Nie odpala po podłączeniu akumulatora
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 2,5KV6 automat] - Nie odpala po podłączeniu akumulatora

Markzo - Sro Mar 27, 2013 16:29
Temat postu: [R75 2,5KV6 automat] - Nie odpala po podłączeniu akumulatora
Witam!
75 przestał odpalać :/ wczoraj auto normalnie jeździło, zostął wyjęty na noc akumulator (potrzebny do innego auta), dziś podpiąłem aku i na włączonym zapłonie połączyłem się uniwersalnym programem (OBD Scaner) z silnikiem, żeby szczytać błędy (wypadał zapłon na którymś cylindrze, chciałem sprawdzić na którym). Podczas diagnostyki chciałem go odpalić - zamiast rozrusznika słychać piknięcie, kontrolki lekko przygasają i tyle. Odpiąłem aku na chwilkę, to samo. Dałem inny aku to samo. Auto reaguje na pilota, kierunki na zewnątrz migają (na zegarach już nie - przy zamykaniu i otweiraniu). Mam 2 kluczyki i na obu to samo. Co to może być?

sTERYD - Sro Mar 27, 2013 16:48

A sprawdzałes jakie napięcie jest odczytywane przez komputer? W r 75 jak jest niskie napięcie na komputerze, to blokuje rozruch, więc jak jest słaby styk na klemach to nie pojedziesz, chyba że po prostu w międzyczasie padł Ci rozrusznik, wtedy trzeba sprawdzić, czy na automacie pojawia się napięcie, jak nie, to komp blokuje, jak tak, to albo rozrusznik, albo elektromagnes.
Markzo - Sro Mar 27, 2013 16:50

ale skąd to pikanie? z okolic strony pasażera, schowek, podszybie gdzieś tam...
Jugol - Sro Mar 27, 2013 18:47

Scanerem wirusa zapodałeś i tyle :mrgreen: 90% wina słabego napięcia, teraz tak miałem w 45 jak ją holowałem, ale wcześniej chciałem odpalić, piknięcie, a rozrusznik nawet nie pyknął.
Markzo - Czw Mar 28, 2013 07:37

Wziąłem aku z ZS, ładowałem go całą noc dla pewności, dalej to samo :/ Na N i P nie odpala, tylko cyknięcie i piknięcie, przy kilku próbach z rzędu czasem nie pika. Na pozostałych biegach nic się nie dzieje, czyli tak jak zawsze. Alarm działa, kierunki migają, auto się zamyka, ruszając się w środku alarm wyje... pomóżcie, bo auto uziemione :(

W komputerze pokładowym po włączeniu zapłonu auto pokazuje 11,9V. Może dlatego nie odpalać?

Kamil79 - Czw Mar 28, 2013 07:49

Rok temu latem wyjąłem aku z normalnie jeżdżącego r75 bo chciałem sprawdzić odważniki na mechanizmie zmiany biegów. Po 20 minutach włożyłem ten sam akumulator i samochód mi go już nie przyjął.Ładowałem go 3 doby rożnymi ładowarkami, napięcie niby ok po ładowaniu, a samochód dalej tyka i miga światłami.
Kupiłem drugi aku i auto wystartowało od 1 strzału.
R 75 jak już się obrazi na baterię to nie odpuszcza :)

rafalmis1 - Czw Mar 28, 2013 08:26

Marek będę dzisiaj w okolicach wiec zadzwoń do mnie, a spróbujemy na moim aku

[ Dodano: Czw Mar 28, 2013 08:26 ]
Dodam, że miałem takie same objawy przy takim napięciu jak ty

Markzo - Czw Mar 28, 2013 08:30

Panowie to nie aku. Gdzieś jest chyba zwarcie. 3 akumulatory sprawdziłem na kazdym to samo. ALE!
-klema minusowa jest gorąca,
- są jaka z zegarami - jak przekręcam kluczyk to auto nie startuje, słychać to piknięcie i przygasają kontrolki, ale tak dziwnie. Np ABS gaśnie, potem się lekko tli, potem trochę miga i dopiero wraca. Chciałem zaświecić światła drogowe (zapłon cały czas włączony, po nieudanym odpaleniu) to w ogóle się nie pokazały na wyświetlaczu, dopiero jak wyjałem kluczyk ze stacyjki to na chwilę migły.

Co może świrować?

dukat11 - Czw Mar 28, 2013 08:36

Markzo napisał/a:
Panowie to nie aku. Gdzieś jest chyba zwarcie. 3 akumulatory sprawdziłem na kazdym to samo. ALE!
-klema minusowa jest gorąca,


Nie szukaj zwarcia a słabej masy, może przewód jest nadłamany lub zaśniedziały

Markzo - Czw Mar 28, 2013 08:38

ale w komorze silnika, czy przy jakimś module auta?
greg-si - Czw Mar 28, 2013 09:17

skoro grzeje się przy klemie to tutaj bym szukał.
Markzo - Czw Mar 28, 2013 09:29

Oki auto działa ;) wyczyściłem masę od komputera (mocno zaśniedziała), wtyczkę pompy ABS, te duże wtyki przy nadkolu, tą dużą wtykę przy skrzyni i na sam koniec klemy. Działa :) dzięki za pomoc !!
dukat11 - Czw Mar 28, 2013 09:29

Markzo napisał/a:
ale w komorze silnika, czy przy jakimś module auta?


Zacznij o miejsca gdzie się grzeje. Możesz sobie pomóc np przewodami dodatkowo podpiąć pod akumulator i jakiś punkt silnika aby dać dodatkową masę i spróbować.

Markzo - Czw Mar 28, 2013 09:30

Punkty pomógł rozdane ;) jeszcze raz dzięki ;)