Zobacz temat - [R75] Swap 2l na mg zt 2.5 - duze spalanie 17L/100km
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Swap 2l na mg zt 2.5 - duze spalanie 17L/100km

dzieju - Czw Mar 28, 2013 16:01
Temat postu: [R75] Swap 2l na mg zt 2.5 - duze spalanie 17L/100km
Witam

Jak wiadomo :D zmienialem silnik z 2.0 r 75 na 2.5 MG zt

Problem mam ze spalaniem .


Raz pali 17L na 100km a raz 24 potrafi na 100km .

Niestety nie przechodzi mu :(


Prosze o jakies sugestie no i pytac mozna prosze owszem :D


Postaram sie odpowiadac na tyle na ile umiem .


W ostatecznosci pojade do wawy na poprawke :D

Ale moze da sie to zrobic samemu ? ten problem ?

Posiadam Autocom w razie czego .

Co wymienilem ?

- Sondy Lambda - wykonalem adaptacje .

Nie pomoglo .

Wystarczy lekka trasa i spalanie drastycznie spada . np. 60km trasa na odleglosci 100km spalanie 17l .

A pelna 100 na miescie to okolo 20-24 L !! !!! masakra :/

dzieju - Wto Kwi 02, 2013 11:06

ps.

Zrobilem adaptacje przepustnicy jakis czas temu , i jak narazie 3 x 100km spalanie 17L na 100 wiec chyba lepiej nie bedzie ? biorac pod uwage odcinki 5km wiec na ssaniu .

kruszon - Wto Kwi 02, 2013 12:13

dzieju, przy takich odcinkach to calkiem mozliwe. Dobrze pamiertam ze Twoj R wazy juz ponad 1700kg? Jesli tak to musisz sie liczyc z wiekszym spalaniem. :/

Pozdrawiam

piotrek1000 - Wto Kwi 02, 2013 12:25

17 litrów w roverze to już trochę chyba jednak przesada. O 2.5 v6 w roverze nie wiem zawiele bo mam cdt, ale moi rodzice jeżdżą buickiem park avenuine ( 5,3 metra około 2000 kg, 3.8 z kompresorem 260 km v6) i pali przy jeździe na krótkich odcinkach do 15 l, a na trasie poniżej 10, więc wydaje mi się że mimo wszystko R powinien palić mniej, sporo mniej.
dzieju - Wto Kwi 02, 2013 15:37

No i wlasnie mam dylemat czy walczyc z tym ? :/
Markzo - Wto Kwi 02, 2013 16:46

dzieju napisał/a:
No i wlasnie mam dylemat czy walczyc z tym ?

pali na bank za dużo...

SeniorA - Wto Kwi 02, 2013 17:08

Markzo napisał/a:
pali na bank za dużo...
a nawet na dwa banki za dużo.Jest coś nie Ok. Moim zdaniem to wina skrzyni automatycznej, przy założeniu , że jest dobrze ustawiony rozrząd i wysterowany silnik..
dzieju - Wto Kwi 02, 2013 20:25

SeniorA napisał/a:
Markzo napisał/a:
pali na bank za dużo...
a nawet na dwa banki za dużo.Jest coś nie Ok. Moim zdaniem to wina skrzyni automatycznej, przy założeniu , że jest dobrze ustawiony rozrząd i wysterowany silnik..


Cos w tym jest , a jak to zauwazyc .

zedziczek - Wto Kwi 02, 2013 20:57

dzieju jak ci już pisałem "The 180/190 engine were the same engine just ECU mapping different due to the auto box not being able to handle the extra power." warto to sprawdzić
Markzo - Wto Kwi 02, 2013 23:19

zedziczek napisał/a:
dzieju jak ci już pisałem "The 180/190 engine were the same engine just ECU mapping different due to the auto box not being able to handle the extra power." warto to sprawdzić

On ma ECU z 190tki podobno.

dzieju - Sro Kwi 03, 2013 02:40

Markzo napisał/a:
zedziczek napisał/a:
dzieju jak ci już pisałem "The 180/190 engine were the same engine just ECU mapping different due to the auto box not being able to handle the extra power." warto to sprawdzić

On ma ECU z 190tki podobno.


No wlasnie podobno :/ a jak bym tak wyjął ECU ? i zrobil mu fotki to rozpoznacie ?

ECU jest w grodzi za silnikiem prawda ?

Markzo - Sro Kwi 03, 2013 07:31

dzieju napisał/a:
No wlasnie podobno a jak bym tak wyjął ECU ? i zrobil mu fotki to rozpoznacie ?

ECU jest w grodzi za silnikiem prawda ?

spisz numer, na angielskim forum jest rozpiska co i jak ;)

sknerko - Sro Kwi 03, 2013 08:25

Markzo, to poprosimy link do źródelka co by każdy sam mógł sobie zweryfikować a i może apples do workshopa wrzuci
Markzo - Sro Kwi 03, 2013 09:52

http://www.the75andztclub...?t=75282&page=2
To jeszcze nie to, ale można sprawdzić sobie po vinie jaki ma być motór, i jak widać ZT z automatem to 180tka. Jak wrócę do domu to poszukam tego po ECU bo sam tak identyfikowałem przy zakupie ecu do zs.

dzieju - Sro Kwi 03, 2013 14:18

Czemu napisali ze spalanie jest miejsze w przypadku automatu ?

MANUAL gearbox

 Engine Type: KV6, 6 cylinder, 24 valve, DOHC
 Displacement: 2497 cc
 Bore Stroke: n/a
 Compression: 10.5:1
 Max Power: 177bhp @ 6500 rpm
 Torque: 240Nm @ 4000rpm
 Acceleration: 0-60mph in 8.2 secs
 Top Speed: 137 mph
 Fuel (urban): 20.2mpg
 Fuel (extra urban): 40.4mpg
 Fuel (combined): 29.4mpg

 Emissions: 229g/km

AUTOMATIC gearbox

 Engine Type: KV6, 6 cylinder, 24 valve, DOHC
 Displacement: 2497 cc
 Bore Stroke: n/a
 Compression: 10.5:1
 Max Power: 177bhp @ 6500 rpm
 Torque: 240Nm @ 4000rpm
 Acceleration: 0-60mph in 11.0 secs
 Top Speed: 128 mph
 Fuel (urban): 17.9mpg
 Fuel (extra urban): 37.7mpg
 Fuel (combined): 26.9mpg

 Emissions: 249g/km

MANUAL gearbox

 Engine Type: KV6, 6 cylinder, 24 valve, DOHC
 Displacement: 2497 cc
 Bore Stroke: n/a
 Compression: 10.5:1
 Max Power: 187.4bhp @ 6300 rpm
 Torque: 257Nm @ 4000rpm
 Acceleration: 0-60mph in 7.7 secs
 Top Speed: 140 mph
 Fuel (urban): 19.6mpg
 Fuel (extra urban): 38.4mpg
 Fuel (combined): 28.4mpg

 Emissions: 249g/km

I Australijczyk .


 Engine Type: KV6, 6 cylinder, 24 valve, DOHC supercharged (twin screw)
 Displacement: 2497 cc
 Bore Stroke: n/a
 Compression: unknown
 Max Power: 220.9bhp @ 6500 rpm
 Torque: 288Nm @ 4100rpm
 Acceleration: 0-60mph in 7.1 secs
 Top Speed: 145 mph
 Fuel (urban): n/a
 Fuel (extra urban): n/a
 Fuel (combined): n/a
 Emissions: n/a

SeniorA - Sro Kwi 03, 2013 17:34

dzieju napisał/a:
Czemu napisali ze spalanie jest miejsze w przypadku automatu ?
nie napisali, że jest mniejsze, tylko podali w w milach na galon ( mpg ). Po przeliczeniu na l/100 km jest prawidłowo tzn. np. fuel (urban) w ich warunkach pomiaru , manual pali 13,96 a automat 15,75.
kruszon - Sro Kwi 03, 2013 17:46

SeniorA napisał/a:
automat 15,75.


Tym bardziej uwazam ze przy wazacym o 300kg wiecej niz fabryka samochodzie na odcinkach 5km wynik 17l/100km jest realny przy zimowych temperaturach. Co nie przeszkadza oczywiscie zeby szukac mozliwej przyczyny zbyt duzego spalania.

dzieju - Czw Kwi 04, 2013 12:54

Panowie jak odruznic czy sterownik jest od 180 czy innego ?

Mamy jakas tabelke ? nie majac VIN auta .

btw 180 to tylko ZS .

Znalazlem kilka sterownikow na Ebay ale skad pewnosc lepiej to sprawdzic .

Markzo - Czw Kwi 04, 2013 12:59

dzieju napisał/a:
btw 180 to tylko ZS

nie, 180 to także ZT automat.

dzieju - Czw Kwi 04, 2013 13:14

Markzo napisał/a:
dzieju napisał/a:
btw 180 to tylko ZS

nie, 180 to także ZT automat.


Hm nnie moge znalezc :/ nigdzie takiego ECU :D


A macie linka do jakiejs strony gdzie mozna wpisac numerek ECU i wyjdzie w jakim aucie siedzial ?

leszczu - Czw Kwi 04, 2013 13:30

Może coś pomoże. :wink:
http://www.atpelectronics.co.uk/c/rover

dzieju - Czw Kwi 04, 2013 13:43

Rover ZT KV6 2.5 litre 00-Onwards


Siemens EMS2000 Petrol ECU
Vehicle Manufacturer Rover
Vehicle Model ZT KV6
Engine Size 2.5 litre
Fuel Type Petrol
Year of Manufacture 00-Onwards
OEM Ref No. S 108 847 002 B
Vehicle Manufacturer Ref No. NNN 100655
ATP Part No. XESR0655
Notes Immobilised

Niestety nie wynika z tego ze to automat lub nie :/

zedziczek - Czw Kwi 04, 2013 19:47

dzieju fizycznie one chyba są takie same jedynie zaprogramowane innaczej 180 i 190 to taki sam silnik ale ograniczony mapką co by się nie zagalopował i uciekł skrzyni automatycznej ;) więc chyba będziesz musiał t4 zapodać
dzieju - Pią Kwi 05, 2013 01:30

No to chyba sie wybiore :D .... w sobote .

I Spotkam sie z paroma innymi ludzmi przy okazji .

Panem M Panem A/S i Panem M2 oraz moze T . :P

grzegorz_g - Pon Lip 22, 2013 23:22

I jak się sprawa rozwinęła bo planuję podobny swap i szukam informacji.
dzieju - Sro Lip 24, 2013 16:56

Aktualnie walcze ze spalaniem :D ..

Ale silnik ma moc i moment piekny :D Sterowniki zt 190 naprawde jest roznica :D

[ Dodano: Sro Lip 24, 2013 16:54 ]
Kolejny sterownik , modul komfortu, EWS i zobaczymy co bedzie :/

Aktualnie 45km zrobione komputer pokazuje 15.1l

Ale on mnie zawsze klamie :D wiec dokladnie bedzie wiadomo po zalaniu .

Oczywiscie licze km od pelnego baku .

ps. Nadal mam 2 Sondy a nie 3 :/ jak powinno byc ...

[ Dodano: Sro Lip 24, 2013 16:56 ]
grzegorz_g napisał/a:
I jak się sprawa rozwinęła bo planuję podobny swap i szukam informacji.


Wstrzymaj sie , i dowiedz sie ile masz sond ? Lambda ?

grzegorz_g - Czw Lip 25, 2013 00:08

Ok, sprawdzę przy okazji. Będę czekał na dalsze spostrzeżenia, jednak ta extra moc jest kusząca ;) Jakby spalanie na trasie zeszło do 10-12 z klimią to już do przyjęcia wynik :)
dzieju - Sro Lip 31, 2013 15:23

Prosil bym o pomoc w zaznaczeniu numerkami 1, 2 , 3 Sonda na rysunkach .

Jakie to sa numery sond ? 1234 ?

A:
B:
C:
D:

SeniorA - Sro Lip 31, 2013 16:03

d i b to sonda z przodu ( pierwsza głowica ), A i c to sonda z tyłu ( druga głowica ).Trzecia sonda jest za drugim katalizatorem.
dzieju - Sro Lip 31, 2013 21:40

A mogl bym cie prosic o takie zdjatko trzeciej sondy :/

BO nie umiem na rave znalezc jej .

SeniorA - Sro Lip 31, 2013 23:29

tu są wszystkie trzy : http://allegro.pl/sonda-l...3381181036.html

[ Dodano: Sro Lip 31, 2013 23:29 ]
dzieju napisał/a:
BO nie umiem na rave znalezc jej .

Workshop Manual > Service procedures > Manifolds & Exhaust - k series kV6 , foto M30 0743 ).

dzieju - Sro Lip 22, 2015 13:03

Pieknie dziekuje :D

[ Dodano: Sob Sie 10, 2013 17:56 ]
Panowie sonda założona , wyniki z trasy.

Mierzone tankujac do pełna na każde 100km

Prędkość 100km/h - 8,7l obroty okolo 2100
Duża prędkość 160-180km/h - 11,7l obroty okolo 3900

Włączona klima 2 osoby w aucie.

Miasto napisze za tydzień jak zrobię ze 2 setki.

[ Dodano: Wto Sie 13, 2013 15:36 ]
Wlasnie zatankowalem pierwsze 90km w miescie - 13,49L
Kolejne 102km w miesiecie - 12,4L
Felgi 15 Cali 185 65

Chyba niezle

[ Dodano: Czw Wrz 26, 2013 16:02 ]
Aktualnie spokojna jazda po miescie stabilnie 15,2L na 100km

Jest to juz 6 Bak i utrzymuje takowe spalanie .

Felgi 18 Cali 225 45

Wiec uwazam ze jest dobrze .

Rozwiazaniem byla 3 sonda .

[ Dodano: Sro Lip 22, 2015 13:03 ]
zedziczek napisał/a:
dzieju jak ci już pisałem "The 180/190 engine were the same engine just ECU mapping different due to the auto box not being able to handle the extra power." warto to sprawdzić


Troche minelo juz czasu ..

Dzis bylem i nowych znajomych i po kolezensku zrobilismy Hamowanie mojego automatu .

NO i jest tak jak pisal zedziczek ...

Nie osiagne 190k na automacie :/

Zrobilismy testy w malo sprzyjajacych warunkach powietrze okolicy 34stopnie zasysane 40 wiec lipton .

1 test 152KM 226KM/h 270nm
2 test 147KM 205KM/h 230nm
3 test 127KM 174nm odpuszczal bo nie bylo sensu .

Silnik z kazdym testem mowil "puchnie" co kolwiek to znaczy .

Wyjasnil ze tak moze byc temperatura powietrza zbyt wysoka musze podjechac w chlodny dzien i najlepiej rano kolo 19 stopni max zeby bylo .

Skrzynia dodatkowo przeklamuje etc etc ... powienien miec 170KM

Ale napewno NIE 190 :(

Na hamowni rozpedzal sie bez wiekszych problemow do wysokich predkosci ..

Waga auta opony cisnienie itd nie jest znaczaca bo program to podobno przelicza ale moje 2170Kg nie pomagaja :/

Pochawil dolne obroty bo juz przy 1800~ mial 165nm i strzal w gore .
Dobry komfort pracy plynne przyspieszanie zadnych dziur itd.

Oczywiscie silnik suchutki :D

Sumujac automat ma swoje granice :/ jak ma miec 177KM to wiecej nie bedzie :D