Zobacz temat - [Coupe 216] Problem dostarczania powietrza do silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [Coupe 216] Problem dostarczania powietrza do silnika


Borowa - Sro Kwi 03, 2013 01:14
Temat postu: [Coupe 216] Problem dostarczania powietrza do silnika
Siemka !
1. Wyjmując akumulator zauwazyłem, ze rura doprowadzająca powietrze do filtra jest całkowicie przerwana. powietrze z zewnątrz auta ucikało i nie docierało do filtra. Pozniej zauwazylem, ze poczatek rury jest zaklejony, a dziura dolotowa wycieta od wewnątrz, czyli od strony silnika. Domyslam się, ze jakis pseudoznawca to zrobił przy okazji montażu instalacji gazowej. Co byście polecili w tej sytuacji ? składać ten układ cały do kupy, czy moze zastosowac coś innego, coś co da lepsze efekty ? Myslicie, ze spadek mocy przez to był spory ?

Kolejne pytanie: Czym jest rurka odchodząca od rury doprowadzającej powietrze do filtra ? Rurka nie jest niczym zakonczona i swobodnie "dynda' ;)
Tradycyjnie zamotałem troche, ale mysle, ze wiadomo ocb.

Markzo - Pią Kwi 05, 2013 14:17

Borowa napisał/a:
składać ten układ cały do kupy, czy moze zastosowac coś innego, coś co da lepsze efekty ? Myslicie, ze spadek mocy przez to był spory ?

Kup od crx/civic dedykowany dolot ze stożkiem i go odgródź od ciepła, w hondach daje fajny efekt z kolektorem 4-2-1.

Borowa napisał/a:
Czym jest rurka odchodząca od rury doprowadzającej powietrze do filtra ? Rurka nie jest niczym zakonczona i swobodnie "dynda'

ta co idzie w dół? tam jest rezonator. Ten plastikowy dolot do filtra z pasa przedniego to tłumik szmerów.

Wojtek88 - Pią Kwi 05, 2013 16:05

Markzo napisał/a:
Borowa napisał/a:
składać ten układ cały do kupy, czy moze zastosowac coś innego, coś co da lepsze efekty ? Myslicie, ze spadek mocy przez to był spory ?

Kup od crx/civic dedykowany dolot ze stożkiem i go odgródź od ciepła, w hondach daje fajny efekt z kolektorem 4-2-1.

Borowa napisał/a:
Czym jest rurka odchodząca od rury doprowadzającej powietrze do filtra ? Rurka nie jest niczym zakonczona i swobodnie "dynda'

ta co idzie w dół? tam jest rezonator. Ten plastikowy dolot do filtra z pasa przedniego to tłumik szmerów.


Najlepszy jest.. seryjny dolot, można go wzbogacić o wkładkę K&N/Simoty. Od CRX'a nie wiem czy będzie pasował, ale od Concerto (d-seria dohc) powinien ;)

Borowa - Sro Lip 24, 2013 15:19

Wczoraj troszkę ruszyłem z tematem. Wyszarpałem cały dolot, okazało się ze był dziurawy w 4 (słownie: CZTERECH) miejscach. Na tą ori gumową rurę założyłem redukcje i filtr stożkowy K&N. Mocy jest zdecydowanie więcej (porównuję do dziurawego dolotu!)

Jeżeli chodzi o dzwięk pod maską. Wark przeokrutny. okolice ~4500 obr porównywalne z pracą silnika o układzie boxer.
Nie wiem czy efekt fajny, moim zdaniem troszke za głośno i trąci wiochą jak na 122KM.
Zobacze co dalej, na razie testuje !

Wojtek88 - Pią Sie 30, 2013 21:09

Borowa napisał/a:
Wczoraj troszkę ruszyłem z tematem. Wyszarpałem cały dolot, okazało się ze był dziurawy w 4 (słownie: CZTERECH) miejscach. Na tą ori gumową rurę założyłem redukcje i filtr stożkowy K&N. Mocy jest zdecydowanie więcej (porównuję do dziurawego dolotu!)

Jeżeli chodzi o dzwięk pod maską. Wark przeokrutny. okolice ~4500 obr porównywalne z pracą silnika o układzie boxer.
Nie wiem czy efekt fajny, moim zdaniem troszke za głośno i trąci wiochą jak na 122KM.
Zobacze co dalej, na razie testuje !


Buczy, takie uroki stożka, w swojej hondzie akurat jak przepina się faza jest cudownie :lol: :lol: :lol:

Borowa, spróbuj zbudować sobie CAI'a w Coupetce, najtaniej i najszybciej z 'kibel rury' :D