|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [Coupe 216] Problem dostarczania powietrza do silnika
Borowa - Sro Kwi 03, 2013 01:14 Temat postu: [Coupe 216] Problem dostarczania powietrza do silnika Siemka !
1. Wyjmując akumulator zauwazyłem, ze rura doprowadzająca powietrze do filtra jest całkowicie przerwana. powietrze z zewnątrz auta ucikało i nie docierało do filtra. Pozniej zauwazylem, ze poczatek rury jest zaklejony, a dziura dolotowa wycieta od wewnątrz, czyli od strony silnika. Domyslam się, ze jakis pseudoznawca to zrobił przy okazji montażu instalacji gazowej. Co byście polecili w tej sytuacji ? składać ten układ cały do kupy, czy moze zastosowac coś innego, coś co da lepsze efekty ? Myslicie, ze spadek mocy przez to był spory ?
Kolejne pytanie: Czym jest rurka odchodząca od rury doprowadzającej powietrze do filtra ? Rurka nie jest niczym zakonczona i swobodnie "dynda'
Tradycyjnie zamotałem troche, ale mysle, ze wiadomo ocb.
Markzo - Pią Kwi 05, 2013 14:17
Borowa napisał/a: | składać ten układ cały do kupy, czy moze zastosowac coś innego, coś co da lepsze efekty ? Myslicie, ze spadek mocy przez to był spory ?
|
Kup od crx/civic dedykowany dolot ze stożkiem i go odgródź od ciepła, w hondach daje fajny efekt z kolektorem 4-2-1.
Borowa napisał/a: | Czym jest rurka odchodząca od rury doprowadzającej powietrze do filtra ? Rurka nie jest niczym zakonczona i swobodnie "dynda' |
ta co idzie w dół? tam jest rezonator. Ten plastikowy dolot do filtra z pasa przedniego to tłumik szmerów.
Wojtek88 - Pią Kwi 05, 2013 16:05
Markzo napisał/a: | Borowa napisał/a: | składać ten układ cały do kupy, czy moze zastosowac coś innego, coś co da lepsze efekty ? Myslicie, ze spadek mocy przez to był spory ?
|
Kup od crx/civic dedykowany dolot ze stożkiem i go odgródź od ciepła, w hondach daje fajny efekt z kolektorem 4-2-1.
Borowa napisał/a: | Czym jest rurka odchodząca od rury doprowadzającej powietrze do filtra ? Rurka nie jest niczym zakonczona i swobodnie "dynda' |
ta co idzie w dół? tam jest rezonator. Ten plastikowy dolot do filtra z pasa przedniego to tłumik szmerów. |
Najlepszy jest.. seryjny dolot, można go wzbogacić o wkładkę K&N/Simoty. Od CRX'a nie wiem czy będzie pasował, ale od Concerto (d-seria dohc) powinien
Borowa - Sro Lip 24, 2013 15:19
Wczoraj troszkę ruszyłem z tematem. Wyszarpałem cały dolot, okazało się ze był dziurawy w 4 (słownie: CZTERECH) miejscach. Na tą ori gumową rurę założyłem redukcje i filtr stożkowy K&N. Mocy jest zdecydowanie więcej (porównuję do dziurawego dolotu!)
Jeżeli chodzi o dzwięk pod maską. Wark przeokrutny. okolice ~4500 obr porównywalne z pracą silnika o układzie boxer.
Nie wiem czy efekt fajny, moim zdaniem troszke za głośno i trąci wiochą jak na 122KM.
Zobacze co dalej, na razie testuje !
Wojtek88 - Pią Sie 30, 2013 21:09
Borowa napisał/a: | Wczoraj troszkę ruszyłem z tematem. Wyszarpałem cały dolot, okazało się ze był dziurawy w 4 (słownie: CZTERECH) miejscach. Na tą ori gumową rurę założyłem redukcje i filtr stożkowy K&N. Mocy jest zdecydowanie więcej (porównuję do dziurawego dolotu!)
Jeżeli chodzi o dzwięk pod maską. Wark przeokrutny. okolice ~4500 obr porównywalne z pracą silnika o układzie boxer.
Nie wiem czy efekt fajny, moim zdaniem troszke za głośno i trąci wiochą jak na 122KM.
Zobacze co dalej, na razie testuje ! |
Buczy, takie uroki stożka, w swojej hondzie akurat jak przepina się faza jest cudownie
Borowa, spróbuj zbudować sobie CAI'a w Coupetce, najtaniej i najszybciej z 'kibel rury'
|
|